Мій рідний край сьогодні й назавжди

Про матеріал
Уроки літератури рідного краю розроблено у відповідності до програми з української літератури. Вони спрямовані на розвиток в учнів здатності бачити проблеми, виявляти суперечності, висувати гіпотези, оригінальні ідеї, аналізувати, інтегрувати, трансформувати та синтезувати інформацію, здійснювати пошук, дослідницьку діяльність.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Мій рідний край сьогодні й назавжди

  (уроки літератури рідного краю)

 

 

 

 

 

DSC00545 

DSC00545DSC00545DSC00545DSC00545 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Що  допомогло нам вижити у неймовірно важких умовах, зберегти культуру, історію, традиції, залишитися собою -  народом? По - різному можна відповісти на це питання, але, мабуть, народ наш  вижив тому, що ніколи не втрачав віри у себе, у свої сили. І не тільки вижив, а й повідав про своє буття вустами поетів, котрі ділили і ділять з ним його долю. Прекрасно, що Хмельниччина освячена іменами таких співців, сузір'ям яких ми справедливо пишаємося. Серед них є поети, котрі досягли вершин у майстерності, і молоді обдарування, але відчувається поглиблений і жвавий інтерес учнів до рідного поетичного слова.

Уроки літератури рідного краю розроблено  у відповідності до програми з української літератури. Вони спрямовані на розвиток в учнів здатності бачити проблеми, виявляти суперечності, висувати гіпотези, оригінальні ідеї, аналізувати, інтегрувати, трансформувати та синтезувати інформацію, здійснювати пошук, дослідницьку діяльність.

Отже, на перший план ставляться потреби дитини в пізнанні, самоствердженні, творчості, емоційній насолоді, спілкуванні, праці, самостійності, грі, тобто самореалізації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку. Петро Правдолюб - народний поет із Летави

Мета уроку: ознайомити учнів із творчістю Петра Правдолюба, донести до учнів особливості його поетичного таланту, розвивати уяву дітей, їхнє мислення, самостійність суджень, формувати вміння правильно і логічно висловлювати свої думки, виховувати естетичні почуття, любов до рідного слова.

Обладнання: портрет Петра Правдолюба, збірка його поезій "Скарай їх енурезом, Боже".

Хід уроку

І. Вступне слово вчителя.

У нашому селі Летава його ім'я відоме всім, адже поезії Петра Правдолюба звучать і на шкільних вечорах, і на концертах у Будинку культури. Автор багато літ писав у шухляду, шухляда його вмішує кілька сотень віршів. Лише недавно вийшла друком збірка його поезій "Скарай їх енурезом, Боже." Патріот, глибоко віруюча людина, оптиміст.

П. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Мотивація навчальної діяльності.

III.  Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

1.Слово про автора.

Розповіді учнів про життєвий шлях їхнього земляка - поета

Петра Правдолюба (П.Д. Кривохижого)

2.Вчитель: Ви ознайомились із збіркою поезій Петра Правдолюба "Скарай їх енурезом, Боже." Про що ж пише поет? Які мотиви є провідними в його ліриці?

3.Слово вчителя.

Любов до рідного краю, України, до свого народу — провідні мотиви

лірики Петра Правдолюба. Як гімн рідному краю сприймаються вірші

П.Правдолюба "Всі ми українці", "Україна - це мальви під хатою". В обох

поезіях відчувається биття сповненого любов'ю до своєї країни серця

поета.

4.Виразне читання учнями напам'ять поезії "Всі ми українці," "Україна - це мальви під хатою."

5.Бесіда.

     Які думки і почуття викликають у вас ці два поетичні твори? Чи об'єднує їх спільна тема? Яка саме?

6. Аналіз учнями поезії "Всі ми українці," Україна - це мальви під хатою"

7. Слово вчителя.

У поезіях Петра Правдолюба чути також відгомін Другої світової війни, яка своїми жорнами перемолола мільйони українців. Теплі, зворушливі рядки вірша "Ми діти війни і воєнного монстра" поет присвятив вчительці - пенсіонерці Бойко Ніні Кузьмівні.

8.Виразне читання учнями поезії "Ми діти війни і воєнного монстра... (Ніні Кузьмівні, історику, що прозріла на могилі свого батька на Прикарпатті)."

9. Бесіда.

     Що згадується поетові, коли він думає про свої дитячі роки? До кого звертається автор поезії? Які художні засоби використані у вірші?

10. Вчитель:

     Над чим примусила вас задуматися ця поезія? (інтерактивний метод "Мікрофон")

11. Слово вчителя.

Мальовниче Поділля з його старими фортецями, тихоплинними ріками, кучерявими садами надихає поета на творчість. Народжуються чудові вірші "Ода Кам'янцю — Подільському", "Збриж".

12.Виразне читання учнями поезій "Ода Кам'янцю - Подільському", "Збриж."

І3.Вчитель:

     Чи відтворена боротьба добра і зла у поезіях Петра Правдолюба? Доведіть свою думку. (Метод „Прес")

14. Слово вчителя.

У пісенних віршах Петра Правдолюба — про чисте, ніжне кохання з лелеками, з калиною, з калиновим вином. Щирість, задушевність, яскрава образність — такі основні риси ліричних поезій Петра Правдолюба.

15. Мелодекламація.

Звучать поезії "Вірно люби мене", "Зорі кохання", "Калинове вино."

16. Вчитель:

     Які настрої домінують при читанні цих рядків? (Метод „Мікрофон")

IV. Підсумок уроку.

 1. Бесіда.

     Що нового ви відкрили для себе, торкнувшись душею і серцем поезій нашого талановитого земляка - летавчанина?

     Яке уявлення у вас склалося про Петра Правдолюба — людину, поета?

           2. Оголошення результатів навчальної діяльності учнів.

V. Домашнє завдання.

Написати невеликий відгук на збірку віршів Петра Правдолюба.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 березня
Переглядів
31
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку