Урок-казка з математики у 5 класі
“Множення десяткових дробів”
Тема: Множення десяткових дробів
Мета: удосконалити вміння виконувати множення десяткових дробів, застосовувати дію множення до розв'язання задач, рівнянь ;розвивати вміння логічно мислити, аналізувати, узагальнювати, робити висновки; активізувати інтелектуальну діяльність учнів; виховувати інтерес до предмету, до художньої літератури;|навички||із| реалізовувати навчальні, громадянські, інформаційно-комунікативні, соціальні, мотиваційні, функціональні, здоров'я зберігаючи, культурні компетентності.
Урок-казка з математики у 5 класі
“Множення десяткових дробів”
Тема: Множення десяткових дробів
Мета: удосконалити вміння виконувати множення десяткових дробів, застосовувати дію множення до розв’язання задач, рівнянь ;розвивати вміння логічно мислити, аналізувати, узагальнювати, робити висновки; активізувати інтелектуальну діяльність учнів; виховувати інтерес до предмету, до художньої літератури; реалізовувати навчальні, громадянські, інформаційно-комунікативні, соціальні, мотиваційні, функціональні, здоров’я зберігаючи, культурні компетентності.
Тип уроку: узагальнення й систематизації знань.
Обладнання: картки, малюнки, комп’ютер, проектор, презентація.
Хід уроку
І. Організаційно-психологічна частина.
Перевірка готовності учнів до уроку, привітання учнів.
І сувора й солов’їна
Математика країна.
Праця тут іде завзято
Вмій лиш спритно рахувати.
Вмій ділити, віднімати,
Множить швидко й додавати.
Вмій кмітливо все збагнути,
Першим в відповіді бути!
Ледарів у нас немає,
Хто руки не піднімає?
Вирушаймо в путь.
Нас цікаві справи ждуть.
Сьогодні у нас не звичайний урок, сьогодні ми з вами потрапимо до казки.
У казці все справжнісіньке буває,
Усе живе, все мислить, розмовляє.
В ній мудрість є, вона навчає жить,
То як же людям казку не любить?
А ви, діти, любите казки?
Пригадую в дитинстві дивилась такий гарний мультик – «Як козаки у футбол грали», та ви всі певно його теж колись бачили. От тільки хто би міг подумати, що мультик знятий у 1970 році виявиться віщим. Адже саме події із українською збірною під час футбольного чемпіонату Євро 2012 точно відтворюють той старий добрий мультик. Сьогодні знову у пошуках перемоги козаки потрапили у дивовижну казку, але казка ця незвичайна, казка математична, і на своєму шляху зустрінуться козаки із математичними перешкодами. Навряд козаки зможуть впоратись самі із цими завданнями, чи згодні ви допомогти їм?
Тоді запрошую вас до казки…
ІІ. Актуалізація опорних знань, вмінь і навичок
Козаки подорожують Європою на захід , потрапляючи з епохи в епоху і обігруючи в футбол супротивників з різним стилем гри . Давайте піднімемо дух козаків, допоможемо здобути перемогу і в сьогоднішніх матчах.
Так само, як у казці українські козаки будуть боротися за м’яч спершу із лицарями. А з якими саме ви дізнаєтесь після того , як виконаєте множення усно і запишете закодоване слово. Вправа «Закодоване слово»
Виконання усних вправ:
1) 2, 5 * 3; ( І) 2) 1, 25 * 8 (Е) 3) 4 * 0, 25 (Я) 4) 1,5 * 4 (В) 5) 3, 2* 2 (Ш) 6) 0, 6 * 0,7 (Ц)
6,4 |
6 |
10 |
0,42 |
7,5 |
1 |
Ш |
В |
Е |
Ц |
І |
Я |
І ось почався матч із Швецією… Бажаю успіху! «Гімнастика розуму»
Запитання:
Як змінюється десятковий дріб, якщо в ньому:
Козаки вже близькі до перемоги , але їм потрібна допомога.
Розташуйте числа у порядку зростання: 0, 948 ; 7, 49; 0,0834; 54, 3 ; 9, 27.
Молодці діти!(Повідомляю про карточки самоконтролю. Ставлять очікувану оцінку і бал за перевірку домашнього завдання. Записують дату у зошит).
ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку
ІV. Повторення й узагальнення понять і засвоєння відповідно їм системи знань.
Фактично такий самий порядок поєдинків нашої української збірної, і більше того перший матч із Швецією закінчився з таким самим рахунком, як в тому мультику – 2:1 (перший гол там теж забили лицарі, потім козаки зрівняли рахунок, і врешті забили другий переможний гол). Все справджується, тепер попереду поєдинок з … а тепер відгадайте про , яку країну йде мова.
У цій країні найвідоміша у всьому світі вежа, яка була побудована за 3 роки на Марсовому полі в 1889 році до Всесвітньої виставки на згадку про 100-річну річницю Революції.. Висота вежі 322 метри, включаючи телевізійну антену на її вершині. Повна вага металевої конструкції більше 10 тис. тонн.
Цей кінофестиваль (Festival de Cannes) є найбільш престижною весняною подією в світі мистецтва кіно. Відкриття повинне було відбутися 1 вересня 1939 року, проте, саме цього дня почалася друга світова війна. Відкриття було відкладене, і перший кінофестиваль в Каннах відбувся лише у вересні 1946 року. Головна премія — «Золота пальмова гілка» — присуджується кращому повнометражному і кращому короткометражному фільмам.
Вправа «Встанови відповідність ».
1. 0,25 · 0,849 · 4
2. 0,2 · 48,256 · 50;
3. 27,4 · 3,4 + 3,4 · 2,6
4. 0,48 · 38,4 – 8,4 · 0,48
Молодці діти. Але Французи дуже добре грають у футбол. Тому нам потрібно показати свою спритність. Фізкультхвилинка. Дощ в Австралії
Вправа «Хто швидше» , робота в парах
Кожен ряд отримує завдання перші учасники гри від кожного ряду одночасно отримують завдання , розв’язують перше завдання зі свого стовпчика. Розв’язавши, повертаються і передають естафету наступному члену своєї команди і т.д. Виграє той ряд , який швидше й без помилок виконає всі завдання
Завдання :
Ось ми здобули перемогу і у французів. Тепер нас чекає матч з представниками країни , де вперше винайшли жувальну гумку. Це зробив Ганс Рігель .
Вправа «Загублена умова» . Учні складають і розв’язують задачу за картинкою.
Молодці діти. Ми гарно попрацювали. Здобули перемогу.
Після таких виснажливих матчів, козакам захотілося поїсти вареників, але скільки кожен зїсть нам невідомо. Для того , щоб допомогти козам – розв’яжемо рівняння.
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
Виставлення оцінок у картку самооцінювання. Рефлексія: чи сподобався урок? Що було цікавим?Я бачу, ви навчилися швидко виконувати множення десяткових дробів. Які завдання виконувалися легко? Які складніше? Що сподобалося?
VI. Домашнє завдання.