“Множення десяткових дробів” урок

Про матеріал

Урок-казка з математики у 5 класі

Множення десяткових дробів

Тема: Множення десяткових дробів

Мета: удосконалити вміння виконувати множення десяткових дробів, застосовувати дію множення до розв'язання задач, рівнянь ;розвивати вміння логічно мислити, аналізувати, узагальнювати, робити висновки; активізувати інтелектуальну діяльність учнів; виховувати інтерес до предмету, до художньої літератури;|навички||із| реалізовувати навчальні, громадянські, інформаційно-комунікативні, соціальні, мотиваційні, функціональні, здоров'я зберігаючи, культурні компетентності.

Перегляд файлу

 

Урок-казка з математики у 5 класі

Множення десяткових дробів

Тема: Множення десяткових дробів

Мета: удосконалити вміння виконувати множення десяткових дробів, застосовувати дію множення до розв’язання задач, рівнянь ;розвивати вміння логічно мислити, аналізувати, узагальнювати, робити висновки; активізувати інтелектуальну діяльність учнів; виховувати інтерес до предмету, до художньої літератури;|навички||із| реалізовувати навчальні, громадянські, інформаційно-комунікативні, соціальні, мотиваційні, функціональні, здоров’я зберігаючи, культурні компетентності.

Тип уроку: узагальнення  й  систематизації знань.

Обладнання: картки, малюнки, комп’ютер, проектор, презентація.

Хід уроку

І. Організаційно-психологічна частина.

Перевірка готовності учнів до уроку, привітання учнів.

І сувора й солов’їна 
Математика країна.
Праця тут іде завзято
Вмій лиш спритно рахувати.
Вмій ділити, віднімати,
Множить швидко й додавати.
Вмій кмітливо все збагнути,
Першим в відповіді бути!
Ледарів у нас немає,
Хто руки не піднімає?
Вирушаймо в путь.
Нас цікаві справи ждуть.

Сьогодні у нас  не звичайний урок, сьогодні ми з вами потрапимо до казки.

У казці все справжнісіньке буває,

Усе живе, все мислить, розмовляє.

В ній мудрість є, вона навчає жить,

То як же людям казку не любить?

А ви, діти, любите казки?

Пригадую в дитинстві дивилась такий гарний мультик – «Як козаки у футбол грали», та ви всі певно його теж колись бачили. От тільки хто би міг подумати, що мультик знятий у 1970 році виявиться віщим. Адже саме події із українською збірною під час футбольного чемпіонату Євро 2012 точно відтворюють той старий добрий мультик. Сьогодні знову у пошуках перемоги козаки потрапили у дивовижну казку, але казка ця незвичайна,  казка математична, і на своєму шляху зустрінуться козаки із математичними перешкодами. Навряд козаки зможуть впоратись самі із цими завданнями, чи згодні ви допомогти їм?

Тоді запрошую вас до казки…

ІІ. Актуалізація опорних знань, вмінь і навичок

Козаки подорожують Європою на захід , потрапляючи з епохи в епоху і обігруючи в футбол супротивників з різним стилем гри .  Давайте піднімемо дух козаків, допоможемо здобути перемогу і в сьогоднішніх матчах.

Так само, як у казці українські козаки будуть боротися за м’яч спершу із лицарями.   А з якими саме ви дізнаєтесь після того , як виконаєте множення усно і запишете закодоване слово.  Вправа «Закодоване слово»

Виконання усних вправ:

1) 2, 5 * 3;  ( І)    2) 1, 25 * 8  (Е)    3) 4 * 0, 25  (Я)  4) 1,5 * 4   (В) 5) 3, 2* 2 (Ш)   6) 0, 6 * 0,7 (Ц)

6,4

6

10

0,42

7,5

1

Ш

В

Е

Ц

І

Я

 

І ось почався матч із Швецією… Бажаю успіху! «Гімнастика розуму»

 

Запитання:

  1. Якщо два множники мають по дві цифри після коми, то в добутку найбільша кількість десяткових знаків може дорівнювати … (4 )
  2.  у добутку 132, 257  і 37,703 …десяткових знаків. ( 6 )

Як змінюється десятковий дріб, якщо в ньому:

  1. перенести кому вправо через 1,2,3... цифри;
  2. за 0,1 кг цукерок заплатили 70 коп. Скільки коштує 1 кг цукерок? (7 грн)
  3.  Яку частину становлять 6 хв від 1 год?
  1. Добуток чисел 1,2 і 0, 2  дорівнює… ( 0, 24 )

Козаки вже близькі до перемоги , але їм потрібна допомога.

Розташуйте числа у порядку зростання: 0, 948 ; 7, 49; 0,0834; 54, 3 ; 9, 27.

Молодці діти!(Повідомляю про карточки самоконтролю. Ставлять очікувану оцінку і бал за перевірку домашнього завдання. Записують дату у зошит).

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

ІV. Повторення й узагальнення понять і засвоєння відповідно їм системи знань.

Фактично такий самий порядок поєдинків нашої української збірної, і більше того перший матч із Швецією закінчився з таким самим рахунком, як в тому мультику – 2:1 (перший гол там теж забили лицарі, потім козаки зрівняли рахунок, і врешті забили другий переможний гол). Все справджується, тепер попереду поєдинок з  … а тепер відгадайте про , яку країну йде мова.

 У цій країні найвідоміша у всьому світі вежа, яка  була побудована за 3 роки на Марсовому полі в 1889 році до Всесвітньої виставки на згадку про 100-річну річницю Революції.. Висота вежі 322 метри, включаючи телевізійну антену на її вершині. Повна вага металевої конструкції більше 10 тис. тонн. 

Цей кінофестиваль (Festival de Cannes) є найбільш престижною весняною подією в світі мистецтва кіно. Відкриття повинне було відбутися 1 вересня 1939 року, проте, саме цього дня почалася друга світова війна. Відкриття було відкладене, і перший кінофестиваль в Каннах відбувся лише у вересні 1946 року. Головна премія — «Золота пальмова гілка» — присуджується кращому повнометражному і кращому короткометражному фільмам.

Вправа «Встанови відповідність ».

1. 0,25 · 0,849 · 4

2. 0,2 · 48,256 · 50;

3.  27,4 · 3,4 + 3,4 · 2,6

4.  0,48 · 38,4 – 8,4 · 0,48

Молодці діти. Але Французи дуже добре грають у футбол. Тому нам потрібно показати свою спритність. Фізкультхвилинка. Дощ в Австралії

  • В Австралії піднявся вітер (ведучий тре долоні).
  • Починає накрапати дощ (клацання пальцями).
  • Дощ посилюється (почергове плескання долонями по плечах).
  • Починається справжня злива (плескання по стегнах).
  • А ось і град та  справжня буря (тупіт ногами).
  • Але що це? Буря стихає (плескання по стегнах).
  • Дощ стихає (плескання долонями по плечах).
  • Лише рідкі краплі падають на землю (клацання пальцями)
  • Тихий шелест вітру (потирання долонь).
  • Ура! Сонце! (руки догори).

 

 

Вправа «Хто швидше» , робота в парах

Кожен ряд отримує завдання перші учасники гри від кожного  ряду одночасно отримують завдання , розвязують перше завдання зі свого стовпчика. Розвязавши, повертаються і передають естафету наступному члену своєї команди і т.д. Виграє той ряд , який  швидше й без               помилок виконає всі завдання

Завдання :

  1. (8, 7 – 3, 4)*1, 48 – 5, 3* 0, 48
  2. 18, 3 – 1,7 – (8, 6 – 6, 9) * 15, 3
  3. 24, 7 * 3, 4 – 3, 4 * 14, 7

Ось ми здобули перемогу і у французів. Тепер нас чекає матч з представниками країни , де вперше винайшли жувальну гумку. Це зробив Ганс Рігель .

Вправа «Загублена умова» . Учні складають і розв’язують задачу за картинкою.

Молодці діти. Ми гарно попрацювали. Здобули перемогу. 

Після таких виснажливих матчів, козакам захотілося поїсти вареників, але скільки кожен зїсть нам невідомо. Для того , щоб допомогти козам – розв’яжемо рівняння.  

 

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

Виставлення оцінок у картку самооцінювання. Рефлексія: чи сподобався урок? Що було цікавим?Я бачу, ви навчилися швидко виконувати множення десяткових дробів. Які завдання виконувалися легко? Які складніше? Що сподобалося?

VI. Домашнє завдання.

doc
Додано
28 липня 2018
Переглядів
1490
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку