Модель уроку тематичного оцінювання з географії для 7 класу "Океани"

Про матеріал
Переорієнтація освітнього процесу на розвиток особистості учня, на навчання його самостійно оволодівати новими знаннями, на формування компетентностей змінює і підходи до оцінювання результатів навчальних досягнень здобувачів освіти. Пропоную модель уроку тематичного оцінювання з географії для 7 класу по завершенню вивчення теми: Океани.
Перегляд файлу

Тема: Океани

 

Мета оцінювання:  встановити відповідності рівня особистих навчальних

досягнень учнів в оволодінні знаннями, уміннями, навичками з теми «Океани», виявити прогалини в знаннях;

виявлення рівня сформованості знань, способів навчальної діяльності школярів на рівнях:

  • репродуктивному (навчальний, середній)
  • застосування в стандартній навчальній ситуації (достатній)
  • застосування в нестандартній навчальній ситуації (високий);

                                   формування в учнів способів самоконтролю, самооцінки, 

                                   самоаналізу, самокорекції видів навчальної діяльності.

Навчальні цілі:

Учень повинен засвоїти:

  • етапи дослідження океанів (Тихого. Атлантичного, Індійського, Північного Льодовитого)
  • характерні риси природи океанів

                          Пояснювати:

  • властивості водних мас та морської течії океанів
  • особливості рельєфу дна та характерні риси клімату океанів
  • вплив географічного положення океану на природні умови
  • поширення та своєрідність органічного світу

                    Характеризувати:

  • географічне положення океанів
  • багатства та проблеми забруднення

                    Застосовувати знання:

  • показувати на карті основні географічні об’єкти: моря, підводні хребти, затоки, протоки, острови, течії (згідно програми)

                    Аналізувати:

  • вплив океанів на природу материків
  • сходні та різні риси географічного положення океанів

                    Оцінювати:

  •  вплив людської діяльності на природу океанів
  • природні та наявні екологічні проблеми Світового океану

 

Тип уроку: урок тематичного оцінювання

 

Хід уроку:

І Організаційний  момент.

 Привітання. Вступне слово вчителя. Психологічна хвилинка

Правила роботи з листками контролю (вчитель готує листки з завданнями усіх етапів, з урахуванням максимальної кількості балів, які можуть отримати учнів під час виконання роботи)

ІІ Мотивація навчальної діяльності.

 

Постановка мети та визначення завдань.

 

ІІІ Оцінювання навчальних досягнень.

  1. Оцінювання знань - метод письмово опитування (визначити сформованість знань на початковому рівні )

 

Мета оцінювання: виявити рівень сформованості знань учня про етапи дослідження океанів та характерні риси природи океанів за допомогою географічного диктанту

 

Форма робота: індивідуальна

 

ЗАВДАННЯ.  Добавити пропущене слово (за кожну правильну відповідь учень отримує 0,5 балів, максимальна кількість балів – 2б)

  1. Відкриття та дослідження …… океану пов’язано з ім’ям Фернана Магеллана, Івана Крузенштерна,  Юрія Лисянського.
  2. Вчені вважають, що ……океан є найбільш теплим та солоним океаном на Землі
  3. Різноманіття природних умов …… океану, обумовлено його розміщенням у всіх кліматичних поясах
  4. Тривалий час цей його вважали мілководним морем, і лише після наукового дослідження експедиції Ф.Нандсена з ……. по ….. роки стало відомо, що насправді це ……………….. океан.

 

  1.    Оцінювання знань - метод тестування (визначити сформованість знань на рівні репродуктивного відтворення знань)

 

Мета оцінювання: за допомогою тестів формату В виміряти рівень начальних досягнень учнів про географічне положення, морської течії океанів та особливості рельєфу океанів

 

Форма робота: індивідуальна

 

ЗАВДАННЯ.  Співвіднести назви географічних об’єктів з їх географічним положенням, з наведених прикладів знайдіть логічну пару (за кожну правильно знайдену пару учень отримує 1 бал, максимальна кількість - 4б)

 

1) острів Шрі-Ланка                                       1) Тихий океан

2) Маріанський жолоб                                   2) Атлантичний океан

3) Баренцове море                                          3) Індійський океан

4) течія Гольфстрим                                       4) Північний Льодовитий океан

 

 

 

  1. Оцінювання знань – графічний метод (визначити сформованість знань та умінь на рівні застосування в стандартній ситуації – реконструктивному рівні) 

 

Мета оцінювання: виявити рівень сформованості знань та умінь учня  графічно представити на карті основні географічні об’єкти: моря, , затоки, протоки, острови

 

Форма роботи: індивідуальна

 

ЗАВДАННЯ.  За допомогою кольорових олівців позначте та підпишіть на контурній карті «Карта океанів» слідуючи географічні об’єкти:  

Моря: Біле, Аравійське

Затоки: Персидська,

Протоки: Берингова

Острови: Гавайські, Ісландія

Течії: Канарська

Підводні хребти: Ломоносова

(за кожне правильно виконане завдання учень отримує 0,5 балів, максимальна кількість балів – 4б)

 

Форма роботи: індивідуальна

 

  1.  Оцінювання знань – усне опитування (визначити сформованість знань та умінь учнів на рівні застосування в нестандартній ситуації –продуктивному рівні, пропонуючи запитання, використовуючи усне мовлення) 

 

ЗАВДАННЯ: Охарактеризуйте екологічні проблеми Світового океану. Запропонуйте шляхи їх розв’язання. (учні працюють в групах по 4 чоловіка, де кожен має можливість отримати максимальну кількість балів – 2 б, головну роль відіграє старший групи) 

 

Мета оцінювання: виявити рівень сформованості вмінь виділяти головне, розвивати мовленнєві вміння, культуру усного мовлення, розвиток логічного мислення, екологічної культури.

 

Форма роботи: робота в групах    

 

ІV.  Підсумок уроку.

Самоперевірка за допомогою написаних на дошці правильних відповідей

Збір виконаних завдань.

 

V.   Домашнє завдання.

doc
Додано
5 лютого 2021
Переглядів
340
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку