Моделювання "Я - випускник школи!"

Про матеріал

Шляхом моделювання, одним з методів дослідження та самопізнання, формувати компетентну особистість випускника школи. Звертається увага на самоаналіз та самооцінку школярів, можливості у виборі майбутньої професії.

Перегляд файлу

Мета Допомогти  учням   розробити модель конкурентоспроможної особистості школяра в умовах інноваційного освітнього середовища.

Обладнання: Презентація «Людина. Особистість. Громадянин.», пісні «Вечір випускний», «Пісня про професію», картки «Формула щастя», тести.

Хай летить, як птах крилатий, мрія з краю в край.

Час спливе і життя скаже: «шлях свій вибирай!»


ХІД ЗАНЯТТЯ:

1.Вступ: Звучить пісня «Вечір випускний»

Пропоную  відгадати тему виховного заходу.

2. Презентація «Людина. Особистість. Громадянин. »

 Сама важлива в світі професія

Кожен з нас сам обирає шлях і напрям у житті

Та нехай же пам’ятає правила життя прості:

Слід його пройти достойно

З гордістю за кожний крок.

А з невдачі і помилок

Кожен винесе собі урок.

3. МОДЕЛЮВАННЯ

  • Вправа «Зазерни у дзеркало». Що ти можеш сказати?
  • Вправа «Я – неповторна людина».  Стати за зростом; за кольором очей. Висновок: кожен індивідуальний

Я-концепція - усвідомлювана та пережита людиною система уявлень про саму себе, на основі якої вона будує свою життєдіяльність, взаємодію з іншими людьми, ставлення до себе та до навколишнього.

Пропоную скласти модель випускника, бо «Час спливе і життя скаже: «шлях свій вибирай!»

  • Моделювання — багатоплановий метод дослідження, один із шляхів пізнання.

Моделювання виконує і важливі евристичні функції: виявляє негативні тенденції, визначає

позитивні шляхи вирішення проблем, пропонує альтернативні варіанти.

Виділяють кілька видів (типів) моделей: пізнавальні, евристичні; моделі майбутнього — прогностичні; моделі бажаного, заданого стану. Практична — проблеми близького і далекого майбутнього.

Займемся самопізнанням. Будемо працювати над «Я-реальне», бо над «Я-сформоване»

треба ще працювати.

 

    Підліток стає справжньою людиною лише тоді, коли він навчається пильно вдивлятися не лише у світ, що оточує його, а в самого себе, коли він прагне пізнавати не тільки речі, явища навколо себе, а й свій внутрішній світ.        В. О. Сухомлинський

Я             П.І.П. Робити помітки для самоаналізу

  1. Тести:
  • ТЕСТ НА ВИЗНАЧЕННЯ  САМООЦІНКИ ОСОБИСТОСТІ

Тест включає 32 судження, з приводу яких можливі п’ять варіантів відповідей, кожна з яких кодується балами за схемою:
дуже часто – 4 бали;  часто – 3 бали;  інколи – 2 бали;  рідко – 1 бал;  ніколи – 0 балів.
Судження:
1. Мені хочеться, щоб мої друзі мене підбадьорували.
2. Постійно відчуваю відповідальність за доручену мені роботу.
3. Я турбуюсь за своє майбутнє.
4. Багато хто мене ненавидить.
5. Я володію меньшою ініциативою, ніж інші.
6. Я турбуюсь за свій психичний стан.
7. Я боюсь виглядати дурнем.
8. Зовнішній вигляд інших набагато кращий ніж мій.

9. Я боюсь виступати з промовою перед незнайомими людьми.

10. Я допускаюсь помилок.
11. Як шкода, що я не вмію як слід розмовляти з людьми.
12. Як шкода, що мені не вистачає впевненостві у собі.
13 .Мені б хотілось, щоб мої дії частіше схвалювали інші.
14. Я надто скромний.
15. Моє життя бескорисне.
16. Багато хто неправильної думки про мене.
17. Мені ні з ким поділитися своїми думками.
18. Люди чекають від мене багато.
19. Люди не дуже цікавляться моїми досягненнями.
20. Я трохи бентежусь(неяковію).
21. Я відчуваю, що багато людей не розуміють мене.
22. Я не відчуваю. себе в небеспеці.
23. Я часто хвилююсь і даремно.
24. Я ніяковію, коли вхожу до кімнати, де вже сидять люди.
25. Я себе постийно відчуваю скутим.
26. Я думаю що люди говорять про мене за моєю спиною.
27. Я впевнений, що люди майже все сприймають набагато легше, ніж я.
28. Мені здається, що зі мною має трапитись яка-небудь неприемність.
29. Мене хвилює думка про те, як люди ставляться до мене.
30. Як шкода, що я не такий комуникабельний.
31. У суперечках я висловлююсь лише тоді, коли впевненний у своїй правоті.
32. Я думаю про те, чого чекають від мене друзі.
Для того щоб визначити рівень самооцінки, необхідно звести бали за всіма 32 судженнями.
Сума балів від 0 – 25 свідчить про високий рівень самооцінки, за якою людина правильно реагує на зауваження інших і рідко сумнівається у своїх діях.
Сума балів від 26 – 45 свідчить про середній рівень самооцінки, за якого людина рідко страждає від “комплексу неповноцінності” і лише час від часу намагається підладнатися під думку інших.
Сума балів від 46 – 128 вказує на низький рівень самооцінки, за яким людина хворобливо переносить критичні зауваження на свою адресу, намагається завжди рахуватися з думками інших і часто страждає від “комплексу неповноцінності”.

  • Методика дослідження ціннісних ставлень особистості

Учням пропонується оцінити вияв кожної ознаки: 3 бали    ознака  проявляється сильно та часто; 2 бали    прояви та не прояви однакові; 1 бал    не виявляється.

  Інтелектуальна зрілість:

а) культура мови

б) глибина знань

в) самоосвіта

г) інтерес до навчання

д) кмітливість

  Я – по відношенню до себе:

а) вмію організувати свій час

б) виявляю самостійність у прийнятті рішень

в) дотримуюсь здорового способу життя

г) усвідомлюю наслідки своїх вчинків

д) контролюю свої емоції

  Я – по відношенню до близького оточення:

а) дотримуюсь правил внутрішкільного розпорядку

б) дотримуюсь норм і правил етичного спілкування

в) виявляю терпимість до інших

г) здатний до співчуття

д) спілкуюся охоче, не зважаючи на обставини

  Я – по відношенню до праці:

а) виявляю організованість

б) самообслуговування

в) працелюбність

г) підприємницькі навички

д) участь в трудових суспільно корисних справах

   Я – по відношенню до світу прекрасного:

а) охайність

б) естетика повсякденного життя

в) відвідування культурно-просвітницьких центрів

г) бачення прекрасного у житті

д) знання етикету

  Я – по відношенню до природи:

а) бережливе ставлення до пам’ятків природи

б) прагнення берегти природу повсякденно

в) догляд за насадженнями

г) відновлення природних об’єктів

д) участь в екологічних операціях

  Самопокладання відповідальності:

а) відповідальне ставлення до виконання громадських доручень

б) моральна та правова відповідальність

в) самоконтроль

г) самооцінка

д) відповідальність в межах колективу

       Учням пропонується оцінити вияв кожної ознаки: 3 бали    ознака проявляється сильно та часто; 2 бали    прояви та не прояви однакові; 1 бал    не виявляється. Підрахувавши всі бали по кожному показнику та розділивши на кількість показників, підліток та вчитель можуть

встановити рівень прояву тієї чи іншої компетентності за критеріями:


1.  у межі 2,5-3 – високий,

2.  у межі 2-2,5 – достатній,

3.  у межі 1,5-2 -  середній,

4.  у межі 1-1,5 – низький.


«Я сьогодні кращий, ніж учора!» Тільки таким чином можна забезпечити умови для повноцінного розвитку особистості, формування в неї творчого критичного мислення.

Гра «Хто Я?»

  1. Чи обрав ти майбутню професію?

Життя кожної людини можна умовно поділити на кілька етапів. Одним з перших, але аж ніяк не найменш важливих з цих етапів є отримання освіти в школі, незважаючи на те, що за навчання в школі школярам не платять.

Вся справа в тому, що в школі закладається певний базис, міцна основа для майбутнього розвитку людини. Зокрема, школяр повинен пізнати і на практиці випробувати ідею про те, що все життя створено для того, щоб отримувати все нові і нові знання про життя та всесвіт в цілому. Щоденна праця як на шкільних заняттях, так і над домашніми завданнями вдома повинна показати молодій людині, що ніщо не стає доступним просто так, при цьому, результат завжди виправдовує вкладені сил і весь труд,

Умовно  процес саморозвитку можна показати за допомогою схеми:

«Я – реальне»            «Я – ідеальне»             «Я - сформоване».

Метою освітнього процесу повинне стати «Сім  Я»: випускник, для якого є характерним самовизначення, самопізнання, самооцінка, самопрограмування, самоосвіта, самовдосконалення, самореалізація як особистості.

В И С Н О В О К

Риси, які мають бути сформовані у випускників основної школи

Випускник середніх класів повинен:

 на рівні вимог державних освітніх стандартів освоїти загальноосвітні програми з усіх пред¬метів шкільного навчального плану;

 на підвищеному рівні складності (або поглиблено) освоїти загальноосвітні програми з основних предметів (можна вказати предмети);

 опанувати систему розумових навичок (порівняння, узагальнення, аналіз, синтез, класифікацію, визначення головного);

 оволодіти основами комп'ютерної грамотності;

 знати свої громадянські права та вміти їх реалізувати;

 оцінювати свою діяльність з погляду моральності та етичних цінностей;

 дотримуватися правил культури поведінки й спілкування;

 вести здоровий спосіб життя;

 бути готовим до форм і методів навчання, використовуваних у старших класах.

КОНКУРЕНТНОЗДАТНИЙ ВИПУСКНИК

Конкурентоспроможність – соціально орієнтована система здібностей, властивостей і якостей особистості, що характеризує її потенційні можливості в досягненні успіху в навчанні, професійній та непрофесійній життєдіяльності, що визначає адекватне  індивідуальне поводження  в динамічно змінюваних умовах, забезпечує внутрішню впевненість у собі, гармонію з собою і навколишнім світом.

Випускник – людина, яка закінчила навчальний заклад

 Випускник школи – це людина освічена, що самостійно здобуває знання.

Конкурентноздатний випускник: 

Усвідомлює:

• різноманітність життєвих цінностей (знання, свобода, співпраця, повага до іншої особи);

• особисту самоцінність. 

Вміє:

• здійснювати вибір;

• жити та працювати в колективі. 

Здатний:

• планувати своє життя відповідно цілям;

• приймати рішення. 

Має:

• життєвий досвід діяльності в групі, під керівництвом, самостійно, в парі, з книгою, з документами, з комп’ютером.

«Щоб дійти мети, треба насамперед іти» (О.Бальзак).

Великий український поет І. Франко писав:

Хто в першій чвертині життя знання не здобув,

 А в другій чвертині життя добра не здобув,

А в третій чвертині життя хто чесним не був,

Той скаже в четвертій : «Бодай я на світі не був».

10 слів, які створюють позитивний настрій и готовність приймати рішення:

1. Я можу

2. Зроблю

3. Розраховую на краще

4. Приймається

5. Я знаю

6. Я знайду час

7. Звичайно

8. Я впевнений

9. Я вірю

10. Можливо все.

      Учні одержують пам’ятки.

1

 

docx
Додано
31 березня 2018
Переглядів
1094
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку