Модифіковане календарно-тематичне планування з фізики для учня 7 класу
на ІІ семестр 2023-2024 навчального року
Підручник: Фізика : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. / [В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова та ін.] ; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого. — X. : Вид-во «Ранок», 2015. — 256 с. : іл., фот.
Кількість годин на рік - 70 год
Кількість годин на тиждень - 2 год
№ |
Тема уроку |
Дата |
Очікуванні навчальні досягнення учня |
Примітки |
Розділ 3. ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. СИЛА |
||||
30 |
Маса тіла. Густина речовини. |
11.01 |
читає визначення фізичної величини (маса, густина речовини) та розрізняє її одиницю; користується терезами |
1,2,3,4,5,7 |
31 |
Лабораторна робота № 7. Визначення густини речовини (твердих тіл і рідин). |
12.01 |
Виконує роботу з допомогою асистента вчителя |
1,3,4,5,6,7,8,10 |
32 |
Взаємодія тіл. Сила |
18.01 |
намагається використовувати набуті знання у навчальній і практичній діяльності; розуміє практичне значення застосування законів і закономірностей у природі та техніці |
1,2,3,4,5,6 |
33 |
Деформація. Сила пружності. Закон Гука. Динамометр |
19.01 |
розрізняє фізичні явища і процеси; читає визначення фізичної величини (маса, густина речовини, сила) та розрізняє її одиницю; читає закони Гука, покази динамометра; застосовує за аналогією або картками-підказками закон Гука; розуміє будову та принцип дії динамометра; користується динамометром; за навідними запитаннями пояснює залежність сили пружності від деформації |
1,2,3,4,5,7 |
34 |
Додавання сил. Рівнодійна. Графічне зображення сил.
|
25.01 |
графічно зображує сили; знаходить за аналогією або картками-підказками рівнодійну сил |
1,2,3,4,5,7 |
35 |
Лабораторна робота № 8. Дослідження пружних властивостей тіл |
26.01 |
Виконує роботу з допомогою асистента вчителя |
1,3,4,5,6,7,8,10 |
36 |
Сила тяжіння. Вага тіла. Невагомість.
|
01.02 |
застосовує за аналогією або картками-підказками формулу сили тяжіння, ваги тіла; читає визначення фізичної величини та розрізняє її одиницю |
1,2,3,4 |
37 |
Розв’язування задач |
02.02 |
Формує навички розв’язування найпростіших або за аналогією задач різних типів з допомогою асистента вчителя |
1,2,3,4 |
38 |
Тертя. Сили тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. Тертя в природі й техніці.
|
08.02 |
застосовує за аналогією або картками-підказками формули сили тертя ковзання |
1,2,3,4,7 |
39 |
Лабораторна робота № 9. Визначення коефіцієнта тертя ковзання |
09.02 |
Виконує роботу з допомогою асистента вчителя |
1,3,4,5,6,7,8,10 |
40 |
Контрольна робота № 3 з теми «Сила. Види сил» |
15.02 |
Узагальнення знань з теми |
1,3,5,6,7 |
Тематична |
||||
41 |
Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску.
|
16.02 |
намагається використовувати набуті знання у навчальній і практичній діяльності; застосовує за аналогією або картками-підказками формулу сили тиску |
1,2,3,6 |
42 |
Тиск рідин і газів. Закон Паскаля. |
22.02 |
застосовує за аналогією або картками-підказками закон Паскаля ; за навідними запитаннями пояснює залежність тиску на дно і стінки посудини від висоти стовпчика й густини рідини |
1,2,3,4 |
43 |
Сполучені посудини. Манометри. |
23.02 |
читає покази манометра; намагається використовувати набуті знання у навчальній і практичній діяльності; розуміє будову та принцип дії манометра |
1,2,3,4, 10 |
44 |
Атмосферний тиск. |
29.03 |
за навідними запитаннями пояснює причини виникнення атмосферного тиску та його залежність від висоти
|
1,2,3,4,7 |
45 |
Вимірювання атмосферного тиску. Барометри.
|
01.03 |
читає покази шкали барометра; намагається використовувати набуті знання у навчальній і практичній діяльності; розуміє будову та принцип дії барометра
|
1,2,3,4 |
46 |
Розв’язування задач |
07.03 |
Формує навички розв’язування найпростіших або за аналогією задач різних типів з допомогою асистента вчителя |
1,2,3,4 |
47 |
Виштовхувальна сила в рідинах і газах. |
08.03 |
за навідними запитаннями пояснює умову плавання тіл |
1,2,3,4 |
48 |
Закон Архімеда |
14.03 |
читає закон Архімеда; розуміє практичне значення застосування законів і закономірностей у природі та техніці; застосовує за аналогією або картками-підказками закон Архімеда сили під час розв’язування різних видів чи типів задач |
1,2,3 |
49 |
Лабораторна робота № 10. З’ясування умов плавання тіла. |
15.03 |
Виконує роботу з допомогою асистента вчителя |
1,3,4,5,6,7,8,10 |
50 |
Cудноплавство та повітроплавання |
21.03 |
висловлює за допомогою навідних запитань судження про роль внеску вчених-фізиків у розвиток і становлення механіки та техніки; Формує навички розв’язування найпростіших або за аналогією задач різних типів з допомогою асистента вчителя |
1,2,3,6,7,8 |
51 |
Розв’язування задач |
22.04 |
1,3,4,7,8 |
|
52 |
Захист навчальних проєктів |
04.04 |
Розширює знання з теми |
1,3,5,6,7 |
53 |
Контрольна робота № 4 з теми «Тиск. Закон Архімеда. Плавання тіл» |
05.04 |
Узагальнення знань з теми |
1,5,6,7,8 |
Тематична |
||||
Розділ 4. МЕХАНІЧНА РОБОТА ТА ЕНЕРГІЯ |
||||
54 |
Механічна робота. Одиниці роботи. |
11.04 |
читає визначення фізичної величини (механічна робота, потужність, і за допомогою карток-підказок вміє обрати її одиницю; застосовує формули роботи, потужності
|
1,2,3,5,6 |
55 |
Потужність |
12.04 |
1,2,3,4 |
|
56 |
Механічна енергія та її види. |
18.04 |
оцінює роль видатних учених у розвитку знань про перетворення енергії |
1,2,3,5 |
57 |
Закон збереження енергії в механічних процесах та його практичне застосування. |
19.04 |
читає закон збереження енергії; розуміє сутність закону збереження механічної енергії; за навідними запитаннями оцінює прояви закону збереження механічної енергії в природі, техніці, побуті; застосовує формули кінетичної енергії тіла, потенціальної енергії тіла, піднятого над поверхнею Землі, деформованого тіла, моменту сили під час розв’язування найпростіших або за аналогією задач різних типів |
1,2,3,5,6 |
58 |
Прості механізми. Момент сили |
25.04 |
розуміє ефективність використання простих механізмів; використовує набуті знання для безпечної життєдіяльності |
1,2,3,4 |
59 |
Важіль. Умова рівноваги важеля. |
26.05 |
знає різновиди важеля; користується простими механізмами (важіль, нерухомий та рухомий блоки, похила площина); використовує набуті знання для безпечної життєдіяльності; розуміє умову рівноваги важеля |
1,2,3 |
60 |
Лабораторна робота № 11. З’ясування умови рівноваги важеля |
02.05 |
Виконує роботу з допомогою асистента вчителя |
1,3,4,5,6,7,8,10 |
61 |
Розв’язування задач |
03.05 |
Формує навички розв’язування найпростіших або за аналогією задач різних типів з допомогою асистента вчителя |
1,2,3,5 |
62 |
Коефіцієнт корисної дії простих механізмів. |
09.05 |
застосовує формули ККД простого механізму сили під час розв’язування найпростіших або за аналогією задач різних типів; розуміє принцип дії простих механізмів |
1,2,3,5,10 |
63 |
Розв’язування задач |
10.05 |
Ознайомлюється з методами розв´язування задач. Формує навички розв’язування найпростіших або за аналогією задач різних типів з допомогою асистента вчителя |
1,2,3,4 |
64 |
Розв’язування задач |
16.05 |
1,2,3,4 |
|
65 |
Лабораторна робота № 12 Визначення ККД похилої площини |
17.05 |
Виконує роботу з допомогою асистента вчителя |
1,3,4,5,6,7,8,10 |
66 |
Розв’язування задач |
23.05 |
Ознайомлюється з методами розв´язування задач. Формує навички розв’язування найпростіших або за аналогією задач різних типів з допомогою асистента вчителя |
1,2,3,4 |
67 |
Узагальнення та систематизація знань з теми «Механічна робота та енергія» |
24.05 |
1,3,4,7,8 |
|
68 |
Контрольна робота № 5 з теми «Механічна робота та енергія» |
30.05
|
Узагальнення знань з теми |
1,3,5,6,7 |
69 |
Захист навчальних проєктів з теми «Механічна робота та енергія» |
31.06 |
Розширює знання з теми |
1,5,6,7,8 |
Тематична |