Моніторинг рівня навчаності допоможе вчителеві об'єктивно оцінити кожного учня. Пропоную різнорівневі завдання для учнів 5 з української літератури.
Діагностична контрольна робота з української літератури
_________________________________
_________________________________
1 варіант
Початковий/середній рівень (0,5 б.)
1. Як перевіряли запорожці пригодність хлопця бути козаком («Прийом у запорожців»)? 1.
А) чи вміє битися;
Б) чи на коні їздить;
В) чи вміє кашу варити.
2. Де сів відпочити батько («Ох»)? 2.
А) на пеньку;
Б) на траві;
В) на деревині.
3. Ховаючись від собак Лис Микита («Фарбований лис») вскочив у: 3.
А) діжку; Б) сіни; В) за паркан.
4. Недороль, Недорадник – це персонажі казки: 4.
А) «Фарбований Лис»;
Б) «Хуха-Моховинка»;
В) «Цар Плаксій та Лоскотон»;
Г) «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».
5. Про своє нещастя Хуха розповіла: 5.
А) козам; Б) їжакам; В) зайчатам.
6. Від чого помер Цар Плаксій? 6.
А) від хвороби;
Б) потрапив у аварію;
В) від сміху Лоскотона.
7. Про Київську Русь та її князів розповідає у своєму творі «Княжа Україна»: 7.
А) Іван Франко;
Б) Олександр Олесь;
В) Галина Малик.
8. З якого твору Т.Г.Шевченка ці рядки? 8.
І сонце спатоньки лягає
І синє море: покриває
Рожевою пеленою,
Мов мати дитину.
А) „Садок вишневий коло хати”;
Б) „За сонцем хмаронька пливе”;
В) „Думка".
9. Яка біда трапилася з лосем („Лось” Є.Гуцала)? 9.
А) зламав ногу;
Б) провалився на льоду;
В) поранився.
10. Вона – не тільки тема вірша 10.
Або картини, -
В ній є висоти незміримі
Й святі глибини.
Ці рядки з поезії М.Рильського:
А) „Люби природу не як символ”;
Б) „Осінь – маляр із палітрою пишною”;
В) „Дощ”.
11. Чим пригостив вовка Сашко? 11.
А) пиріжками з печінкою;
Б) хлібом;
В) м’ясом
12. Виберіть назву першої поетичної збірки М. Рильського 12.
А) «На білому камені»
Б) «На білих островах»
В) «На білих порука
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
Достатній/високий (1 б.)
13. Установити відповідність.
1. «Хуха-Моховинка» А. І.Франко 13.
2. «Незвичайні пригоди Алі в країні Б. В.Королів-Старий
Недоладії»
3. «Фарбований Лис» В. В.Симоненко
4. «Цар Плаксій та Лоскотон» Г. Г.Малик
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
||
1 |
|
|
|
|
|
||
2 |
|
|
|
|
|
||
3 |
|
|
|
|
|
||
4 |
|
|
|
|
|
||
5 |
|
|
|
|
|
||
14. Установити відповідність.
1. «Перша колискова” А. П.Тичина 14.
2. «Люби природу не як символ» Б. Т.Шевченко
3. «Гаї шумлять” В. М.Вінграновський
4. «Садок вишневий коло хати» Г. Є.Гуцало
5. «Зірка» Д. М.Рильський
15. Установити відповідність.
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
1. «Сіроманець” А. С.Васильченко 15.
2. «Дивак» Б. Є.Гуцало
3. «Лось» В. М.Вінграновський
4. «В бур´янах» Г. Г.Тютюнник
16.Установіть відповідність між уривком із твору та його назвою
1 «Два хлопчаки вийшли з лісу на берег і зупинились. Приїхали по хмиз, і їхня смирна конячина залишилась на узліссі, а вони вирішили подивитись на річку, чи тріщить на ній лід, чи скоро рушить...»
2 «...Там він блукав до самого вечора. Обмацував холодні пташині гнізда, їв мерзлу калину, доки не набив оскоми. Потім шукав осикові трухляки, ховав за пазуху і, нап’явши пальтечко на голову, дивився: світять чи не світять?..»
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
Е |
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
З «...Фанерні танки, старі віджилі машини стояли в цій мертвій зоні,— ні деревини, ні куща,— сніги, та піски, та воронки від бомб. Старші льотчики навчали молодих влучати в ціль з неба: над вовком розламувалося небо, і літаки починали своє навчання...»
А «Сіроманець»
Б «У бур’янах»
В «Дивак»
Г «Бабунин дощ»
Д «Лось»
Е «Перша колискова»
16.
17. Установити відповідність
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
Е |
|||
1 |
|
|
|
|
|
|
|||
2 |
|
|
|
|
|
|
|||
3 |
|
|
|
|
|
|
|||
4 |
|
|
|
|
|
|
|||
5 |
|
|
|
|
|
|
|||
6 |
|
|
|
|
|
|
|||
1 Оповіда́ння А це літературний жанр у якому оповідь велася за роками 17.
2 Ка́зка Б це вид художньої прози, що походить від народних переказів,
порівняно коротка розповідь про фантастичні події та персонажів,
такі, як феї, гноми, велетні тощо.
3 За́гадка В жанр усної народної творчості, дотепне запитання,
часто у віршованій формі; є в фольклорі всіх народів світу.
4 Прислі́в'я Г мала форма народної поетичної творчості, короткий,
ритмізований вислів, що несе узагальнену думку, висновок.
5 Літопис Д невеликий за обсягом прозовий твір, у якому зображується
подія з життя одного сформованого персонажа.
6.Повість Е великий розповідний прозовий твір, у якому широко змальовано життя
одного або кількох героїв протягом тривалого або важливого за подіями проміжку часу.
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
18.Установити відповідність
1 Метафора А слово чи словосполучення, яке розкриває ознаки і властивості одного 18.
явища чи предмета через перенесення на них ознак іншого явища чи предмета.
2 Епітет Б художній вислів, у якому один предмет чи явище зіставляється з іншим,
чимось подібним до нього
3 Гіпербола В художній прийом, який полягає в перебільшенні рис людини, предмета
чи явища з метою надання зображуваному виняткової виразності.
4 Персоніфікація Г образний вислів, у якому ознаки людини переносяться на неживий
предмет чи явище.
5 Порівняння Д художнє означення, наприклад: золоті руки, світла душа, пишний сад.
Діагностична контрольна робота з української літератури
______________________________
______________________________
2 варіант
Початковий/середній (0,5 б.)
А) хлібом; Б) м’ясом В) пиріжками з печінкою
2. Про своє нещастя Хуха розповіла: 2.
А) козам; Б) їжакам; В) зайчатам.
3. Де сів відпочити батько («Ох»)? 3.
А) на пеньку;
Б) на траві;
В) на деревині.
4. Як перевіряли запорожці пригодність хлопця бути козаком («Прийом у запорожців»)? 4.
А) чи вміє битися;
Б) чи на коні їздить;
В) чи вміє кашу варити.
5. Недороль, Недорадник – це персонажі казки: 5.
А) «Фарбований Лис»;
Б) «Хуха-Моховинка»;
В) «Цар Плаксій та Лоскотон»;
Г) «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».
6. Ховаючись від собак Лис Микита («Фарбований лис») вскочив у: 6.
А) діжку;
Б) сіни;
В) за паркан.
7. З якого твору Т.Г.Шевченка ці рядки? 7.
І сонце спатоньки лягає
І синє море: покриває
Рожевою пеленою,
Мов мати дитину.
А) „Садок вишневий коло хати”;
Б) „За сонцем хмаронька пливе”;
В) „Думка".
8. Про Київську Русь та її князів розповідає у своєму творі «Княжа Україна»: 8.
А) Іван Франко;
Б) Олександр Олесь;
В) Галина Малик.
9. «Вона – не тільки тема вірша 9.
Або картини, -
В ній є висоти незміримі
Й святі глибини.
Ці рядки з поезії М.Рильського:
А) „Люби природу не як символ”;
Б) „Осінь – маляр із палітрою пишною”;
В) „Дощ”.
10. Від чого помер Цар Плаксій? 10.
А) від хвороби;
Б) потрапив у аварію;
В) від сміху Лоскотона.
11. Яка біда трапилася з лосем („Лось” Є.Гуцала)? 11.
А) зламав ногу;
Б) провалився на льоду;
В) поранився.
12. Назвіть братів князя Кия 12.
А) Олег, Володимир
Б) Щек, Хорив
В) Ігор, Святослав
Достатній/високий (1 б.)
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
1. «Хуха-Моховинка» А. Г. Малик 13.
2. «Незвичайні пригоди Алі в країні Б. В.Королів-Старий
Недоладії»
3. «Фарбований Лис» В. В.Симоненко
4. «Цар Плаксій та Лоскотон» Г. І. Франко
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
||
1 |
|
|
|
|
|
||
2 |
|
|
|
|
|
||
3 |
|
|
|
|
|
||
4 |
|
|
|
|
|
||
5 |
|
|
|
|
|
||
14. Установити відповідність.
1. «Перша колискова” А. Є. Гуцало 14.
2. «Люби природу не як символ» Б. Т.Шевченко
3. «Гаї шумлять” В. М.Вінграновський
4. «Садок вишневий коло хати» Г. П. Тичина
5. «Зірка» Д. М.Рильський
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
15. Установити відповідність.
1. «Сіроманець» А. Є. Гуцало 15.
2. «Дивак» Б. С. Васильченко
3. «Лось» В. М.Вінграновський
4. «В бур´янах» Г. Г.Тютюнник
16.Установіть відповідність між уривком із твору та його назвою
1 «Два хлопчаки вийшли з лісу на берег і зупинились. Приїхали по хмиз, і їхня смирна конячина залишилась на узліссі, а вони вирішили подивитись на річку, чи тріщить на ній лід, чи скоро рушить...»
2 «...Там він блукав до самого вечора. Обмацував холодні пташині гнізда, їв мерзлу калину, доки не набив оскоми. Потім шукав осикові трухляки, ховав за пазуху і, нап’явши пальтечко на голову, дивився: світять чи не світять?..»
З «...Фанерні танки, старі віджилі машини стояли в цій мертвій зоні,— ні деревини, ні куща,— сніги, та піски, та воронки від бомб. Старші льотчики навчали молодих влучати в ціль з неба: над вовком розламувалося небо, і літаки починали своє навчання...»
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
Е |
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
А «Сіроманець» 16.
Б «Дивак»
В «У бур’янах »
Г «Бабунин дощ»
Д «Лось»
Е «Перша колискова»
17.Установити відповідність
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
1 Епітет А слово чи словосполучення, яке розкриває ознаки і властивості одного 17.
явища чи предмета через перенесення на них ознак іншого явища чи предмета.
2 Метафора Б художній вислів, у якому один предмет чи явище зіставляється з іншим,
чимось подібним до нього
3 Порівняня В художній прийом, який полягає в перебільшенні рис людини, предмета
чи явища з метою надання зображуваному виняткової виразності.
4 Персоніфікація Г образний вислів, у якому ознаки людини переносяться на неживий
предмет чи явище.
5 Гіпербола Д художнє означення, наприклад: золоті руки, світла душа, пишний сад.
18. Установити відповідність
1 Оповіда́ння А це літературний жанр у якому оповідь велася за роками
2 Загадка Б це вид художньої прози, що походить від народних переказів, порівняно коротка розповідь
про фантастичні події та персонажів, такі, як феї, гноми, велетні тощо.
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
Е |
|||
1 |
|
|
|
|
|
|
|||
2 |
|
|
|
|
|
|
|||
3 |
|
|
|
|
|
|
|||
4 |
|
|
|
|
|
|
|||
5 |
|
|
|
|
|
|
|||
6 |
|
|
|
|
|
|
|||
18.
3 Казка В жанр усної народної творчості, дотепне запитання, часто у віршованій формі;
4 Прислі́в'я Г мала форма народної поетичної творчості, короткий, ритмізований
вислів, що несе узагальнену думку, висновок.
5Повість Д невеликий за обсягом прозовий твір, у якому зображується подія з життя
одного сформованого персонажа.
6.Літопис Е великий розповідний прозовий твір, у якому широко змальовано життя одного або кількох героїв протягом тривалого або важливого за подіями проміжку часу.