Моніторинг стану розвитку та навчальних досягнень
учня 5Б класу
--------- Арсенія за 2022/2023 навчальний рік.
Моніторинг стану розвитку учня та його навчальних досягнень
Сфери розвитку/ навчальні предмети |
Строк проведення моніторингу |
|||
протягом першого півріччя навчального року |
після закінчення першого півріччя навчального року |
протягом другого півріччя навчального року |
після закінчення навчального року |
|
Емоційно- вольова
|
Здатність до свідомого і цілеспрямованого регулювання своєї діяльності ускладнена. Спостерігається порушення поведінкових реакцій (смоктання олівців, ручки).
|
Дитина спокійна, врівноважена, проявів агресивної поведінки не спостерігається, з однолітками знаходить спільну мову, здатна товаришувати та підтримувати стосунки.
|
Покращилася здатність контролювати свою поведінку, усвідомлення власних психологічних особливостей, свого емоційного стану, здатність до адекватної поведінки з урахуванням соціально-правових норм. |
Досягнуто позитивного результату у процесі формування адекватної самооцінки та позитивного образу Я, здатності звертати увагу на свій внутрішній світ, усвідомлювати свої почуття й причини через які вони виникли. |
Фізична
|
Фізичний розвиток не відповідає віковій нормі. В учня порушена постава, спостерігається вроджена вада ходи. Порушена як загальна, так і дрібна моторика та координація рухів. Порушене зорове сприймання.
|
Недостатньо сформована як загальна так і дрібна моторика та координація рухів, та зорове сприймання. Під час надмірного інтелектуального навантаження дитина помітно втомлюється, потребує частих перерв у роботі.
|
Протягом дня здатна підтримувати фізичну активність, проте швидко втомлюється, діяльність стає менш продуктивною.
|
Арсеній з задоволенням бере участь у ритмічних і танцювальних видах діяльності (робить рухи тіла відповідно до темпу чи ритму музики; слідкує за вказівками; виконує нескладні руханки.
|
Когнітивна
|
Сприймання характеризується фрагментарністю, обмеженістю обсягу та повільним темпом. Міцність запам`ятовування цифрового, словесного наочного матеріалу розвинена на середньому рівні, спирається переважно на акустичний канал сприйняття. |
Процеси переробки інформації уповільнені, спостерігається загальна пасивність сприйняття. Мають місце труднощі з орієнтацією у просторі. Збережена змістовна, логічна пам'ять, характерна висока активність пригадування. Переважає емоційна, образна та слухова пам`ять. |
Увага не стійка, спостерігається виснаженість уваги під час виконання письмових завдань. Зазнає труднощів в організації самостійного виконання завдань і в інших видах діяльності. Домінує мимо’вільне запам’ятовування.
|
Учень здатний встановлювати взаємозв’язки (ставить запитання з метою уточнення, приймає рішення стосовно використання підходіві, матеріалів, засвоєних раніше), з допомогою асистента вчителя може обгрунтувати рішення, встановити логічні зв’язки. |
Мовленнєва
|
Добре розуміє звернене мовлення. Експресивне мовлення характеризується недостатнім словниковим запасом, розрив між активним і пасивним словником спостерігається.
|
Граматична будова речень правильна, Арсеній може підтримувати бесіду, висловлювати свою думку, проте темп мовлення, виразність, завершеність утруднюється порушенням навичок мовленнєвої діяльності.
|
Складає й розігрує діалоги відповідно до запропонованої ситуації спілкування. Самостійно складає висловлення за ситуацією, продовжує висловлення за поданим початком. Складає розповіді на теми, пов’язані з власним життєвим досвідом. |
Знає і пояснює зміст понять мовлення, види мовленнєвої діяльності (спілкування усне й писемне, монолог, діалог, адресат мовлення). Знає вимоги до мовлення, основні правила спілкування, найпоширеніші етикетні формули. |
Соціальна
|
Учень прагне уваги шляхом відповідної поведінки, спілкується з іншими у відповідний час. Не завжди розпізнає маніпулятивне спілкування, не може оцінити його як небезпечне й небажане.
|
Бере участь у повсякденній життєдіяльності класу, у груповій роботі на уроках, спільних іграх, у шкільних та класних виховних заходах.
|
Аналізує й здійснює внутрішній самоконтроль за дотриманням правил спілкування. Має навички прогнозування наслідків маніпулятивного впливу, зі сторонньою допомогою обгрунтовує необхідність протистояння маніпулятивним впливам. |
Підвищення рівня соціальної адаптації, набуття соціального досвіду та ціннісних орієнтацій: Усвідомлює потребу у спілкуванні, знає правила спілкування, та вміє дотримуватися їх.
|
Математика
|
Здатна розпізнавати запропоновані математичні об‘єкти (символи, приклади, задачі, величини);, розрізняє геометричні фігури; Наводить приклади натуральних чисел, шкал, числових і буквенних виразів.
|
Загальна увага до виконання завдань недостатньо стійка, під час навчання відмічається зниження зосередженості та стійкості уваги. Дитина має труднощі з переключенням уваги між завданнями або видами діяльності, потребує більше часу та додаткових інструкцій. Динаміка засвоєння предмету залишається стабільною.
|
Пояснює правила додавання і віднімання, множення та ділення, порівняння, з допомогою виконеє ділення з остачею. Знаходить на малюнках з допомогою вчителя відрізок даної довжини, кути даної градусної міри. Виконує арифметичні дії з натуральними числами, звичайними та десятковими дробами |
Наводить приклади натуральних чисел, шкал, числових і буквенних виразів, формул, рівнянь. Читає ізаписує числа в межах 100. Знає геометричні фігури, називає їх, але через порушення орієнтації у просторі потребує допомоги при побудові відрізків, трикутників, знаходження довжин відрізків. |
Українська література
|
Семантичний рівень читання розвинений на низькому рівні, вирізняється швидкістю сприймання, його точністю, міцністю запам'ятовування прочитаного, здатністю до детального переказу прочитаного.
|
Визначає й формулює основну думку прочитаного та прослуханого тексту, добирає до нього заголовок. Арсеній уміє будувати власні висловлювання за змістом прочитаного.
|
Не може читати протягом тривалого часу, ставить запитання за змістом прочитаних текстів.
|
Виявляє розуміння прочитаного переказує оповідання; визначає основні ідеї вибраного; запам’ятовує деталі; порівнює та протиставляє головних героїв, події, узагальнює інформацію та визначає тематику; робить припущення щодо прихованого змісту. |
Українська мова
|
Письмові завдання виконує тільки з допомогою вчителя, у вигляді навідних запитань, підказок, опорі на наочний матеріал. Відтворення навчальної інформації (правил, тексту, змісту завдань) часто неповне, неточне.
|
Самостійно застосовувати вивчений матеріал на уроці може частково. Більшість помилок робить через неуважність: дописує та пропускає букви, під час письма спостерігається заміна одних букв іншими.
|
Пояснює лексичне значення слів, наводить приклади слів – різних частин мови.
|
Сформованість навичок письма розвинута на середньому рівні (намагається писати акуратно, проте процес письма значно ускладнюється порушеннями просторової орієнтації, зорово-моторної координації рухів). |
Природознавство
|
Учень володіє предметом на достатньому рівні. З допомогою асистента вчителя наводить приклади, що стосуються теми уроку.
|
Дитині притаманна недостатність саморегуляції та дефіцит уваги. Дуже складно відтворює нові назви, хоча з часом вони відкладаються досить якісно.
|
Легко розпізнає об’єкти природи на картках. З допомогою вчителя може розподіляти їх по групах, порівнювати, дає характеристику явищам та процесам природи. |
Арсеній володіє предметом на достатньому рівні, самостійно наводить приклади, що стосуються теми уроку. Дає характеристику явищам та процесам природи.
|
Основи здоров'я
|
Учень володіє предметом на достатньому рівні. Наводить приклади пов’язані з життєвим досвідом. |
Має чітке уявлення про здоровий спосіб життя та самостійно називає правила здорового способу життя.
|
З допомогою вчителя здатен вирішувати ситуаційні завдання.
|
Розуміє основні правила поведінки в суспільстві. |
Асистент вчителя --------------------