Моніторингове дослідження якості виховання
в опорних школах з напряму «Виховання». 2023 – 2024 н. р.
Анкета для батьків
…. відділ освіти проводить дослідження якості виховання у системі загальної освіти району/міста. Ця анкета має на меті допомогти нам більше дізнатися про Ваші освітні потреби і потреби Ваших дітей, щоби їхнє навчання було цікавим, ефективним і корисним.
Просимо Вас дати щирі відповіді на подані нами запитання. Вашу думку буде враховано при плануванні розвитку освіти району/міста. За будь-яких умов сказане Вами не впливатиме на ставлення до Вас та вашої дитини та не буде доведене до відома дирекції і педагогів школи.
1. Назва школи ............................................................................................................
2. Стать: чоловік ......жінка........................Вік: ...25-35 р.....35-45 р. ......45-55 р.
(потрібне підкреслити) (потрібне підкреслити)
3. Освіта .......................................Фах.........................................................................................
4. «Стаж» виховника (як батька, матері) ....................................................................................
5. Скільки років Ваші діти навчаються у школі, де проводиться моніторингове дослідження..................................................................................................................................
6. Стать Вашої дитини-школяра…чол…жін…Вік дитини …7-10р…11-13р. …14-16р….
(потрібне підкреслити) (потрібне підкреслити)
Ви і Школа
7. Чи задоволені Ви умовами навчання і виховання вашої дитини у цьому навчальному закладі? Обведіть кружечком обрану вами оцінку
1 2 3 4 5
ні радше ні не знаю швидше так так
8. Які Ваші очікування щодо навчання Ваших дітей у школі?
Можна обрати два варіанти відповіді
|
а) щоб діти мали гарні оцінки |
|
б) щоби знання і вміння, здобуті в школі, допомогли дітям почуватися впевненими в житті |
|
в) щоби знання і вміння, здобуті в школі, допомогли дітям вступити до вищого навчального закладу |
|
г) щоби школа навчила дитину спілкуватися і співжити з іншими людьми |
|
д) щоби школа (разом із батьками) прищепила дитині моральні цінності, патріотизм |
Інше (напишіть) |
|
|
9. Чи Ваш син/донька охоче відвідує цю школу?
Обведіть кружечком обрану вами оцінку
1 2 3 4 5
ні радше ні не знаю швидше так так
10.Чи любите Ви ходити до школи?
Візьміть у кружечок обраний варіант відповіді
а) Так б) ні в) важко відповісти
Якщо ні, то чому? (можна обрати два варіанти відповіді)
а) спілкування у школі – це стрес для мене б) зайнятий на роботі/по господарству
в) прагну час використати ефективніше г) інше (напишіть)
_____________________________________________________________________________
11. Як часто Ви приходите до школи?
Візьміть у кружечок обраний варіант відповіді
а) один раз на тиждень або й більше б) один раз на місяць
в) щонайбільше один раз на семестр. г) щонайбільше раз на рік
12. Як помінялися за роки навчання дитини Ваші стосунки з школою (з педагогами, класним керівником)? Оберіть один варіант відповіді
|
а) Ми почали краще розуміти один одного |
|
б) Ми почали активніше брати участь в житті класу, школи. |
|
в) Не помінялися, ми почали рідше відвідувати школу. |
|
г) Не помінялися, ми не знайшли взаєморозуміння з вчителями. |
Інше (напишіть) |
|
|
13. Скільки разів на рік проводяться засідання батьківського комітету школи?
а) 2 рази б) 4 рази в) не знаю г) інше (напишіть) _____________________
Виховання у школі
14. Чого, як Ви думаєте, ваша дитина мала б насамперед домагатися в житті?
Оберіть і відзначте не більше ніж чотири варіанти відповіді
|
а) багатства (гроші, власний будинок, машина тощо) |
|
б) можливості допомагати людям |
|
в) цікавої роботи (за покликанням) |
|
г) визнання людьми (уваги, поваги, пошани) |
|
д) успіху у жінок ( чоловіків) |
|
е) фізичної сили і здоров’я |
|
є) влади над людьми (керівної посади) |
|
ж) сімейної злагоди |
|
з) духовного багатства |
|
и) поважної посади (з доброю платнею, престижної) |
|
і) моральної досконалості |
|
ї) власного бізнесу та його успішного ведення |
Інше (напишіть) |
15. Чи має , на Вашу думку, навчальний заклад, де вчиться ваша дитина, чітко визначені пріоритети виховання? а) Ні б)Так
Якщо так, то які?(напишіть)___________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
16. У якій мірі освітню політику школи у сфері виховання дирекція погоджує з учасниками навчально-виховного процесу?
Шкала оцінювання:
|
Не погоджують – 1 Деякі рішення погоджують - 2 До половини рішень погоджують – 3 |
Більшість важливих рішень погоджують - 4 Рішення постійно погоджують - 5 |
||||||
а) |
З педагогічним колективом |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
б) |
З класними керівниками |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
в) |
З учнівським самоврядуванням |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
г) |
З батьківським комітетом школи |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
д) |
З Радою школи |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
17. Чи брали Ви участь у розробленні шкільної виховної програми?
А) Ні б) Так в) Не пам’ятаю
Якщо так, то у чому ця участь виявилася?
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
18. Які, на Вашу думку, найважливіші проблеми щодо організації виховання у Вашій школі? Позначте всі необхідні відповіді
|
а) відсутність співпраці між вчителями; |
|
б) неефективне управління процесом виховання; |
|
в) перенасиченість шкільного життя виховними заходами; |
|
г) відсутність взаєморозуміння між учителями та учнями; |
|
д) неповага до вчителя та його праці; |
|
е) незацікавленість учнів у виховних заходах; |
|
є) наявність великої кількості учнів у класі, школі; |
|
ж) відсутність діагностування особистісного розвитку учнів; |
|
з) низький рівень співпраці школи з місцевою громадою |
Інше(напишіть): |
Дитина у школі
19. Від кого Ви отримуєте достовірну інформацію про поведінку своєї дитини, стан її здоров’я чи порушення у фізичному та психічному розвитку?
Можна обрати два варіанти відповіді
|
а) від самої дитини |
|
б) від сімейного лікаря |
|
в) від класного керівника |
|
г) шкільного психолога |
|
д) від родичів |
|
е) від друзів сина/доньки |
Інше (напишіть) |
20. Чи розповідає Вам син/ донька про виховні справи (позакласні заходи, проекти), у яких він/вона бере участь? а) Так б) Ні
Якщо так, чому ваша дитина бере активну участь у виховних справах?
Можна відзначити два варіанти відповіді
|
а) цікаво |
|
б) хоче мати життєвий досвід |
|
в) має необхідні здібності та навички, хоче їх розкрити |
|
г) прагне самоствердитись, здобути авторитет у однокласників |
|
д) зобов’язують у школі |
|
е) хоче мати добрі оцінки (високі бали в атестаті) |
Інше (напишіть) |
21. Оберіть з-поміж перелічених три (3) загально шкільні виховні справи (проекти) першого семестру, які Ви оцінюєте як найбільш корисні для ваших дітей.
|
а) |
|
б) |
|
в) |
|
г) |
|
д) |
|
е) |
Напишіть, чим саме обрані вами виховні справи корисні для дітей.
1) _______________________________________________________________________
2) _________________________________________________________________________
3) _________________________________________________________________________
22. Які з якостей, на Вашу думку, найкраще характеризують стиль відносин класного керівника з учнями? Оберіть три найбільш важливі, на вашу думку, риси
|
Приязні |
|
Легковажні |
|
Опікунські |
|
Автократичні (владні) |
|
Шанобливі |
|
Нерівні |
|
Партнерські |
|
Поблажливі |
|
Інші |
23. Як би Ви охарактеризували взаємовідносини між учнями у класі, де вчиться ваша дитина? Можна обрати два варіанти відповіді
|
а) Співпраця, постійне спілкування між собою, дружба |
|
б) Турбота одне про одного і відповідальність перед колективом за вчинки; |
|
в) Товаришування, але відносини не такі вже й міцні та щирі |
|
г) Цілковита байдужість, ніхто ніким не цікавиться |
|
д) Позірна злагода і, водночас, прихований тиск «сильних» учнів на «слабких». |
|
е) Підкорення усіх неформальному деструктивному лідерові (“ вождеві”) |
|
є) Кожний проти всіх, суцільні суперечки і сварки |
|
ж) Взаємовідносини нерівні, залежно від ситуації |
Інше (напишіть) |
24. Які з якостей, на Вашу думку, найкраще характеризують стиль відносин класного керівника з батьками? Оберіть три найбільш важливі, на вашу думку, риси
|
Автократичні (владні) |
|
Шанобливі |
|
Нерівні |
|
Партнерські |
|
Поблажливі |
|
Зверхні |
|
Не виходять за рамки навчання та дисципліни |
|
Приязні |
|
Інші |
25. Які форми спілкування школи з батьками Ви вважаєте найефективнішими ? (присвойте кожному варіанту відсоток ефективності, щоб у сумі було 100%)?
% ефективності |
Форми спілкування з батьками |
|
а) відвідання концертів, вистав, спортивних і мистецьких заходів(як глядач) |
|
б) участь батьків в організації виховних справ (бесід, вечорів, змагань тощо) |
|
в) телефонна розмова |
|
г) участь у батьківських та шкільних органах самоврядування |
|
ґ) батьківські збори |
|
д) індивідуальні бесіди з учителями |
|
е) батьківські тренінги |
|
є) сайт школи |
|
ж) записи у щоденнику |
|
з) спілкування у Вас вдома (н-д: ознайомлення з умовами проживання дитини) |
Інше (напишіть): |
26. Чи працює школа (педагоги, учні, батьки) як згуртована розумінням спільної мети спільнота ? Обведіть кружечком обрану вами оцінку
1 2 3 4 5
ні радше ні не знаю швидше так так
Дякуємо за відверті відповіді!