Засідання методичного обєднання "Професійна та особистісна компетентності вчителя, як умова розвитку життєвокомпетентного учня»

Про матеріал

Засідання методичного об'єднання вчителів початкових класів у інтерактивному форматі "Методичні посиденьки"

Перегляд файлу

Методичні посиденьки

«Професійна та особистісна компетентності вчителя

як умова розвитку життєвокомпетентного учня»

 

Мета: Обговорити поняття «компетенція» та «компетентність»; з’ясувати особистісні та професійні компетентності, необхідні вчителю; спонукати до формування в учителя потреби в саморозвитку та самовдосконаленні.

Час: 20 хвилин.

Ресурси: плакат із таблицею з двома колонками: «Компетенція» та «Компетентність»; плакат «Дерево компетентностей» (стовбур дерева без листя); два набори аркушів паперу у вигляді листочків дерева; маркери; клей чи скотч.

План:

  1. Вступ.
  2. Створення проблемної ситуації.
  3. Обговорення понять.
  4. Інформаційне повідомлення.
  5. Робота в групах.
  6. Підсумки.

 

Хід проведення:

 

1. Вступ

Сьогодні ми проводимо методичні посиденьки на тему: «Професійна та особистісна компетентності вчителя як умова розвитку життєво-компетентного учня».

На наших посиденьках ми раді вітати всіх присутніх.

Освітній процес являє собою наявність двох сторін: учитель – учень. І тому компетентність ставиться за мету як перед учнем, так і, в першу чергу, перед вчителем. Тобто, насамперед, від компетентності вчителя залежить успіх у досягненні мети учнем.

 

2. Створення проблемної ситуації

Уявімо ситуацію:

Діти самі вдома. Старший брат читає книгу, молодша сестра грається лялькою. Середній брат ніяк не може зібрати портфель до школи.

-         (до старшого брата) Будь ласка, допоможи мені зібратися.

Брат не звертає уваги.

-         (до сестри) Ну, хоч ти допоможи мені зібратися.

Дівчинка дивиться на нього зверхньо:

-         Сергійко, здається мені, що ти той, про кого французи говорять «non competent».

Я думаю, всім зрозуміло, яке серйозне звинувачення прозвучало з вуст цієї дівчинки.

Справді, кожна людина має бути багато компетентною особистістю. А для цього необхідно створити умови щодо формування цих компетентностей. І значну роль у цьому відіграє вчитель.

 

3. Обговорення понять

Сьогодні нам насамперед необхідно розвести поняття «компетенція» і «компетентність». Чим вони різняться одне від одного? Що в них є спільного? У кого є думки з цього приводу?

(На дошці вивішують таблицю з двома колонками: «Компетенція», «Компетентність». Вчителі висловлюють свої думки, ведучий записує тези до таблиці.)

 

4. Інформаційне повідомлення

Надається інформаційне повідомлення «Компетенція та компетентність».

 

5. Робота в групах

Школа не повинна навчити на все життя – школа повинна навчити вчитися все життя та ефективно використовувати отримані знання на практиці. Тобто розвивати необхідні в подальшому ключові компетентності, рівень сформованості яких залежить насамперед від компетентності вчителя. Саме компетентний педагог забезпечує позитивні та високоефективні результати в навчанні, вихованні та розвитку учнів.

Перед нами «Дерево компетентностей». Іде весна, дерева одягають нове вбрання. І я пропоную одягнути наше дерево в ключові компетентності, якими повинні володіти вчителі початкової школи.

(Учасники об’єднуються в дві групи та отримують аркуші паперу у вигляді листочків дерева, на яких вони мають записати ключові компетентності вчителя: як людини (перша група) та як професіонала (друга група).

Під час презентації представники кожної групи по черзі зачитують компетентності та прикріплюють листочки до дерева.)

 

6. Підсумки

Запитання для обговорення:

-         На які думки наштовхнула Вас наша сьогоднішня робота?

-         Що для вчителя є важливішим: бути компетентним професіоналом чи компетентною особистістю?

-         Формуванню компетентностей учнів допомагає вчитель. А хто чи що може допомогти у формуванні компетентностей вчителю?

Ми розуміємо, що і в Новій школі, як і в усі часи найвідповідальніша за якість освіти людина – Учитель – зразок поведінки, наслідування для дітей, майстер здатний навчити своїх підопічних знаходити потрібні знання в безкрайньому океані сучасних наук, здобути досвід самоосвіти. Він повинен надихати своїх вихованців на навчання.

Сучасний вчитель – це особистість з позитивним світоглядом, націлена на постійний саморозвиток і професійне зростання, толерантна людина, яка володіє високим моральним авторитетом. Я бажаю, щоб кожен з нас був таким вчителем. Успіхів усім нам, здоров’я та професійного зростання.

docx
Додав(-ла)
Хоменко Олена
Додано
22 вересня 2023
Переглядів
457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку