Матеріал даної презентації можна використати в школі при плануванні розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти
1. Педрада. Рішення про запровадження у закладі системи управління якістю освіти2. Наказ. Затвердження складу робочої групи, яка буде працювати над розробленням ВСЗЯО3. Педрада Обговорення та Схвалення Положення про ВСЗЯО4. Наказ. Про затвердження положення5. Сайт. Оприлюднення Алгоритм управлінських дій щодо розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у Полапівському ліцеї
СТРАТЕГІЯ ТА ПРОЦЕДУРИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ЗАХОДИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ФАХОВОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЛІЦЕЮСИСТЕМА ТА МЕХАНІЗМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІОПРИЛЮДНЕНІ КРИТЕРІЇ, ПРАВИЛА І ПРОЦЕДУРИ ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИОПРИЛЮДНЕНІ КРИТЕРІЇ, ПРАВИЛА І ПРОЦЕДУРИ ОЦІНЮВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДПРАЦІВНИКІВПЛАНУВАННЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАЯВНОСТІ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ ДЛЯ ЕФЕКТИВНОГО УПРАВЛІННЯСТВОРЕННЯ В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩАСКЛАДНИКИВНУТРІШНЯ СИСТЕМА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ
1. Приміщення і територія закладу освіти є безпечним та комфортним для навчання та праці2. Заклад освіти забезпечений навчальними та іншими приміщеннями з відповідним обладнанням,що необхідні для реалізації освітньої програми. Критерії оцінювання освітнього середовища до вимоги “забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці”
3. Здобувачі освіти та працівники закладу обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримується їх.4. Працівники обізнані з правилами поведінки в разі нещасного випадку зі здобувачами освіти та працівниками чи раптового погіршення їх стану здоров’я і вживають необхідних заходів у таких ситуаціях.
6. У закладі освіти створюються умови для безпечного використання мережі Інтернет, в учасників освітнього процесу формуються навички безпечної поведінки в Інтернеті.7. У закладі застосовуються підходи для адаптації здобувачів освіти до освітнього процесу, професійної адаптації працівників.
1. Забезпечений фахівцями щодо реалізації інклюзивного навчання( асистент вчителя,психолог,логопед-дифектолог2. Забезпечений корекційною спрямованістю освітнього процесу3. Налагоджена співпраця педагогічних працівників з питань навчання дітей з особливими освітніми потребами( створення команди психолого-педагогічного супроводу,розроблення програми індивідуального розвитку4. Співпраця ліцею з інклюзивно-ресурсним центромформування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору Ліцей
1. У закладі освіти затверджено стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності. Критерії оцінювання управлінської діяльності за напрямком “наявність стратегії розвитку та система планування, моніторинг виконання цілей”Стр атегія розвитку Полапівського ліцею на 2020-2025 р
управлінський; напрямок «Якість навчання»; виховний; психолого-педагогічний; напрямок «Реалізація учнівськогосамоврядування»; напрямок «Заклад освіти – толерантнесередовище»; напрямок «Модель випускника»; фінансово-господарський. Реалізація мети і завдань Стратегії здійснюєтьсячерез такі напрямки:
І Аналіз роботи освітнього закладу за 2020-2021 н.р.ІІ Пріоритетні напрями роботи освітнього закладу в 2021-2022 н.р.ІІІ. Освітнє середовище3. 1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці3.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації3.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору.3.4. Бібліотека як простір інформаційної взаємодії та соціально-культурної комунікації учасників освітнього процесу 3.5. Робота органів учнівського самоврядування ІV. Система оцінювання здобувачів освіти4. 1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень.4.2. Застосування внутрішньої системи оцінювання роботи закладу освіти. 4. 3. Спрямованість системи оцінювання на формування в здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання 4. 4. Психологічна служба. Структура річного плану роботи
5. 1 Ефективне планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти.5.2. Підвищення професійного рівня й педагогічної майстерності педагогічних працівників5. 3. Співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти.5.4. 5. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності. VІ. Управлінські процеси6. 1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань6.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм6.3. 3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників6.4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою6.5. Реалізації політики академічної доброчесності6.6. Фінансово-господарська діяльність. V. Діяльність педагогічних працівників.
Забезпечення академічної доброчесності (система та механізм)Розроблено положення,схвалено педагогічною радою, розміщено на сайті ліцею,ознайомлені учні,батьки. Розроблені та розміщені на сайті ліцею правила та обов’язки здобувачів освіти. Система з протидії боулінгу(на сайті розміщено план роботи по протидії боулінгу,порядок реагування на випадки боулінгу,зразок заяви)Освітні технології, які забезпечують формування ключових компетентностей(ігрові,групові технології,проектні,дослідницькі,інформаційно-комунікативні технології навчання)Створення інклюзивного середовища.складові які впливають на якість освіти та якість освітньої діяльності
Контроль за виконанням навчальних планів, освітніх програм, якість знань, умінь та навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення. Створення умов для підвищення фахового рівня педагогічних працівників Моніторинг навчальних досягнень, ДПА, ЗНОЩо необхідно залишити, як ефективне?
Навчальні досягнення учнів у Полапівському ліцеї оцінюються за наявними й оприлюдненими критеріями, які враховують компетентнісний підхід у навчанні. Під час оцінювання моніторингових контрольних робіт вчителі розробляють власну модель оцінювання в залежності від виду роботи. Система оцінювання навчальних досягнень учнів потребує постійного моніторингу з боку керівництва закладу освіти.
порівняльний аналіз між результатами ДПА та підсумковим оцінюванням учителя з предмету (курсу) – є одним із чинників визначення надійності системи оцінювання навчальних досягнень учнів; • аналіз середнього балу класів за підсумками семестрового і річного оцінювання – може дати додаткову інформацію для розроблення освітньої програми; • порівняльний аналіз навчальних досягнень новоприбулих учнів із рівнем навчальних досягнень у попередніх закладах освіти – використовується для оптимізації процесу адаптації новоприбулих учнів; • порівняльний аналіз середнього балу навчальних досягнень учнів з окремих предметів – дає можливість коригування оцінювання навчальних досягнень учнів; Моніторинги оцінювання у ліцеї
Оцінювання навчальних досягнень зрозуміле для учнів. Учні та батьки поінформовані про принципи оцінювання, аби вони розуміли критерії і підходи до оцінювання навчальних досягнень. В ліцеї вчителі ознайомлюють учнів з критеріями оцінювання. Під час оцінювання навчальних досягнень учнів учителі стараються дотримуватися принципів академічної доброчесностіВимога 2. У закладі освіти відкрита, прозора і зрозуміла для учнів система оцінювання
В Полапівському ліцеї відповідно до Стратегії розвитку закладу розроблено план підвищення кваліфікації на базі Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти у відповідності до Закону України «Про освіту». Також педагогічні працівники підвищують свій рівень педмайстерності на різних онлайн-платформах, беруть участь в обласних семінарах та тренінгах, працюють в методоб’єднаннях,публікують свої напрацювання на платформі «На урок». Вимога 2 Постійне підвищення рівня професійної компетентності та майстерності педагогічних працівників
1. Учасники освітнього процесу мають знати вимоги Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти у ліцеї2. Заклад забезпечує публічний доступ до тексту Положення через власний офіційний сайт. 3. Прийняття принципів і норм Положення засвідчується підписами членів педагогічного колективу, які забезпечують ознайомлення з ним усіх здобувачів освіти в обов’язковому порядку. 4. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти схвалюється педагогічною радою, затверджується та вводиться в дію наказом директора. 5. Зміни та доповнення до Положення можуть бути внесені рішенням педагогічної ради за поданням будь-якого члена шкільної спільноти. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
Напрям оцінювання «Освітнє середовище закладу освіти» АЛГОРИТМ РЕАЛІЗАЦІЇ СИСТЕМИ ВНУТРІШНЬОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ В ПОЛАПІВСЬКОМУ ЛІЦЕЇ НА 2021-2023 РОКИ{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Рівень оснащеності навчальних кабінетів для реалізації освітньої програми та забезпечення єдиного розвивального освітнього середовища закладу освіти1 раз на рік. Комісія. Конкурс-огляд навчальних кабінетів. Обізнаність учнів та працівників з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і їх дотримання1 раз на рік. Директоркласні керівники. Анкетування, опитування
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Обізнаність працівників з правилами поведінки в разі нещасного випадку з учнями та працівниками закладу чи раптового погіршення їх стану здоров'я і вживання необхідних заходів у таких ситуаціях1 ра на рік. ЗД з НВР Анкетування опитування. Анкетування батьківської і учнівської громади з визначення рівня комфортності освітнього простору закладу 1 ра на рікпсихолог. Анкетування. Напрям оцінювання «Освітнє середовище закладу освіти»
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Вивчення ставлення здобувачів освіти та їх батьків до оцінювання результатів навчання, щодо його справедливості і об'єктивності 1 раз на рік. ЗД з НВРАнкетування. Забезпечення самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти. Постійно. Адміністрація. ВчителіСпостереження,опитування. Напрям оцінювання «Система оцінювання здобувачів освіти»
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Застосування педагогічними працівниками освітніх технологій, спрямованих на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти. Постійно. Адміністрація. Спостереження. Самоаналіз. Створення та/або використання педагогічними працівниками освітніх ресурсів (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, вебсайти, блоги тощо). Постійно. Адміністрація. ВчителіСпостереження, співбесіда, опитування. Напрям оцінювання «Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу»
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Сприяння педагогічними працівниками формуванню суспільних цінностей у здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання та розвитку. Постійно. Вчителі-предметники адміністрація. Спостереження, співбесіда, опитування. Використання педагогічними працівниками інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі Постійно. Вчителі-предметники адміністрація. Спостереження, співбесіда, опитування. Сприяння формуванню педагогічними працівниками власного професійного розвитку і підвищення кваліфікації, у тому числі щодо методик роботи з дітьми з особливими освітніми потребами Постійно. Вчителі-предметники адміністрація. Спостереження, співбесіда, опитування. Напрям оцінювання «Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу»
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Співпраця педагогічних працівників з батьками здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу, забезпечення постійного зворотного зв'язку Постійно. Адміністрація. ВчителіСпостереження. Опитування здобувачів освіти та їх батьків. Дотримання педагогічними працівниками під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності академічної доброчесностіПостійно. Адміністрація. ВчителіСпостереження опитування. Сприяння педагогічними працівниками дотримання здобувачами освіти норм і принципів академічної доброчесності Постійно. Педагогічні працівники. Спостереження опитування. Напрям оцінювання «Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу»