Організація освітнього процесу для дітей з ООП в ЗЗСО (моніторинги).

Про матеріал

Моніторингові дослідження освітнього процесу-це головний аспект підвищення результативності навчання та корекційного впливу на дітей з ООП та, перш за все, усвідомлене й зацікавлене включення в цей процес батьків.

Перегляд файлу

Організація освітнього процесу для дітей з ООП в ЗЗСО (моніторинги).

З досвіду роботи заступника директора з навчально-виховної роботи середньої загальноосвітньої школи № 50 Святошинського району м. Києва Клічук Ю.Г.

 

Війна внесла багато коректив в освітній процес.  Звук повітряної тривоги чи вибухів, незнайомий простір, нові обставини викликають страх і хвилювання в усіх дітей, у тому числі в дітей з особливими освітніми потребами. Під час війни діти втрачають своє базове відчуття безпеки, а це суттєво впливає на їхній настрій, емоційний стан, здатність навчатися та взаємодіяти з іншими. Для забезпечення якісного освітнього процесу робота проводиться у трьох напрямках: співпраця з вчителями, підтримка та консультування батьків та безпосередньо - робота з дітьми.

Робота з батьками базується на доброзичливому ставленні та психологічній підтримці. Важливо доносити батькам, що відбувається з їх дитиною та як їй допомогти. Лише за умови участі батьків в освітньому процесі можна досягти поставлених цілей. Саме тому адміністрація закладу розробляє різні види моніторингів для постійної діагностики, систематизації та контролю реалізації впровадження якісного навчання учнів з особливими освітніми потребами у закладі, учасниками яких є батьки учнів та педагоги. Крім того, при проведенні моніторингового дослідження робимо акцент на удосконалення діяльності педагогів, корекційної діяльності та формування педагогічної компетентності батьків.

У школі впроваджена система проведення моніторингового дослідження з усіх напрямків роботи: освітнє середовище закладу( моніторинги «Стан пільгового харчування здобувачів освіти», «Моніторинг новітніх освітніх методик та технологій роботи з дітьми з особливими освітніми потребами через корекційно-розвиткові заняття») , системи оцінювання здобувачів освіти закладу (моніторинг «Оцінювання навчальних досягнень учнів 3-4 класів: сучасні підходи»), педагогічна діяльність педагогічних працівників («Моніторинг професійної педагогічної компетентності молодого вчителя») та управлінські процеси («Моніторинг вивчення педагогічної діяльності працівників та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності») тощо.

Наприклад, при проведені моніторингового дослідження в закладі з теми: “Впровадження інклюзивної моделі освіти учнів з особливими потребами у закладі: проблеми та знахідки” метою складання та впровадження моніторингу було вивчення питання динаміки розвитку дітей з ООП, вивчення стану реалізації завдань ІПР, виявлення та відстеження тенденцій у розвитку дитини з ООП, встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, оцінювання причин відхилення від цілей. Моніторинги, які проводяться в закладі, відповідають таким цілям: 1) систематичність та системність; 2) доцільність; 3) прозорість моніторингових процедур та відкритість; 4) безпека персональних даних; 5) аналіз отриманої інформації. При підготовці моніторингу обов’язкове дотримання всіх етапів планування та проведення моніторингу, фінальним етапом проведення моніторингу є опрацювання, аналіз даних та рекомендацій, розроблених в наказах по школі.

 

  

 

 

 

Результат даного моніторингу відображає, що основною умовою у забезпеченні успішності навчання дитини з особливими освітніми потребами в закладі є індивідуалізація освітнього процесу. Індивідуальна програми розвитку-це письмовий документ, який загалом є контрактом між педагогічним колективом та батьками чи опікунами дитини. Він закріплює вимоги до організації навчання дитини, зокрема визначає характер освітніх послуг та форм підтримки.  Така співпраця забезпечує інформування батьків про потенційні можливості дитини, динаміку її розвитку та регулює комплекс суперечливих питань, які можуть виникати між батьками та вчителями. 

Моніторингові дослідження освітнього процесу-це головний аспект підвищення результативності навчання та корекційного впливу на дітей з ООП та, перш за все, усвідомлене й зацікавлене включення в цей процес батьків.

З іншого боку, навчання дітей з ООП є викликом для батьків. Тому дуже важливим для вчителя є робота з батьками, розуміння батьків, того що вони мають бути партнерами в навчальному процесі.

    Для дітей з ООП надзвичайно важливо створювати комфортне середовище під час навчання. Вони є емоційно нестійкими та не завжди можуть контролювати  власну поведінку, а це може призвести до негативних наслідків.

Кожна дитина має свої особливості, свої потреби, свій рівень стресостійкості, свій особистий досвід переживання війни. Трикутник партнерства допомагає, підтримує та створює ефективне освітнє середовище.

 

 

doc
Додав(-ла)
Кличук Юлияна
Додано
12 жовтня 2023
Переглядів
437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку