Музичне заняття "Музика- мова почуттів"

Про матеріал

Домінантне заняття з музичного виховання в ДНЗ з дітьми старшого віку.

Мета:

-продовжувати вчити дітей узгоджувати рухи з музичним супроводом;

-закріплювати вміння дітей розрізняти високий, середній, та низький регістри;

-уміння співати природним голосом, дотримуючись пауз;

-знання дітей про характер музики й уміння його розрізняти, вчити правильно інтонувати мелодію, дотримуватися заданого темпу;

-закріплювати вміння дітей ритмічно підігрувати;

-виховувати дружні почуття дітей.

Матеріал:

-фланелеграф;

-намальована пташка;

-посібник до музично-дидактичної гри «Повітряні кульки».

Музичний матеріал:

-вправа «Рухатись-відпочивати» (муз. О. Тілічеєвої );

-музично-дидактичні ігри «Музичний годинник», «Повітряні кульки», «Веселі музиканти»;

-співаночка «Наші ніжки дружно йдуть»;

-пісні«Лісовий хор» (муз М. Тур, сл.. А. Кармелюка).


Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МУЗИКА – МОВА ПОЧУТТІВ

Конспект тематичного заняття у старшій групі

(домінантне - слухання)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                Склала та провела музкерівник ДВ НВК №26
Галензовська Ірина Олександрівна



м.Дніпродзержинськ,2016р.

 

 

Мета:

  • продовжувати вчити  дітей узгоджувати рухи з музичним супроводом;
  • закріплювати вміння дітей розрізняти високий, середній, та низький регістри;
  • уміння співати природним голосом, дотримуючись пауз;
  • знання дітей про характер музики й уміння його розрізняти, вчити правильно інтонувати мелодію, дотримуватися заданого темпу;
  • закріплювати вміння дітей ритмічно підігрувати;
  • виховувати дружні почуття дітей.

 

 

Матеріал:

  • фланелеграф;
  • намальована пташка;
  • посібник до музично-дидактичної гри «Повітряні кульки».

 

 

Музичний матеріал:

  • вправа «Рухатись-відпочивати» (муз. О. Тілічеєвої );
  • музично-дидактичні ігри «Музичний годинник», «Повітряні кульки», «Веселі музиканти»;
  • співаночка «Наші ніжки дружно йдуть»;
  • пісні  «Лісовий хор» (муз М. Тур, сл.. А. Кармелюка).

 

 Хід заняття:
 

(Під музику діти заходять до залу, вітаються).

Музичний керівник: Добрий день, діти! Бачу, ви сьогодні у гарному настрої. По тому, який вигляд має людина, завжди можна з’ясувати її настрій. А хотіли б ви побачити, який настрій у музики? Ми можемо його скласти разом з маленьких часточок. А щоб знайти ці часточки, ви повинні виконати кілька завдань. Зараз ви вирушите у невеличку подорож, рухатись будете навшпиньки, тримаючи руки на поясі. Але на шляху  на вас може чекати небезпека. І коли ви зрозумієте, що щось може трапитись, - присядьте.

(Діти виконують вправу «Рухатись - відпочивати»).

  • Як ви зрозуміли, що на вас чекає небезпека?
  • Яка за характером була музика, що попереджала про небезпеку?
  • А під яку музику ви йшли? (відповіді дітей)

Ви правильно виконали перше завдання, і ось, ми знайшли першу часточку. Діти, під час першої подорожі вам допомагала музика, бо музика – це мова почуттів. А тепер, щоб отримати ще одну часточку, ми повинні з’ясувати, яка буває музика за характером і які почуття вона передає.

 

Музично-дидактична гра «Музичний годинник»

Годинник зроблений з цупкого картону, стрілка годинника рухлива, замість цифр кишеньки, в них вставлені картки: веселий, сумний та спокійний клоун. Залежно від характеру музики визначена дитина повертає стрілку на зображення того чи іншого клоуна. Інші діти перевіряють.

 

  Психогімнастика.

Діти за допомогою міміки передають характер музичного твору.

 

      Діти отримують частку.

 А передавати різні почуття в музиці можна за допомогою засобів музичної виразності. Основні з них, такі як, темп, динаміка, регістри. Ми з вами знаємо. Давайте пригадаємо, які регістри ми з вами вивчили. А тепер повторимо разом і покажемо жестами.

 

(Проводиться музично-дидактична гра «Повітряні кульки»).

Музичний керівник: (показує дітям велику картку із зображенням різнокольорових повітряних кульок). Подивіться, діти, на цій картинці намальовані повітряні кульки, вони незвичайні і навіть вміють співати, тільки співають вони свої пісеньки – різні за висотою.

 Червона кулька співає низько, ми назвемо її «ДОН», вона співає так  (до 1 октави): ДОН-ДОН-ДОН.

 Зелена кулька співає трішки вище, ми назвемо її «ДАН», вона так співає (соль1 октави): ДАН-ДАН-ДАН.

Жовта кулька співає дуже високим звуком, ми назвемо її «ДІНЬ», вона співає так (до 2 октави):  ДІНЬ-ДІНЬ-ДІНЬ.

 

Музичний керівник пропонує дітям заспівати, як співають музичні кульки (червона – низько, зелена – вище, жовта - високо). Потім дітям роздає по одній великій картці.

Музичний керівник показує маленьку картку, наприклад, з жовтою кулькою. Той, хто впізнав цю кульку, співає «дінь-дінь-дінь».

Музичний керівник дає йому картку, і дитина закриває нею жовту кульку на великій картці.

Металофон можна використовувати для перевірки відповіді дітей, а також у тому випадку, коли дитині важко заспівати (дитина сама грає на металофоні). У грі беруть участь усі діти групи. Але при цьому треба пам’ятати, що кожний учасник отримає маленьку картку тільки тоді, коли він правильно заспіває звук або заграє його на металофоні.

 

Запитання до дітей.

  • Чи може тривожна, зловісна музика виконуватись у високому регістрі? А в якому регістрі її краще виконувати?

Ви виконали друге завдання, і ось вам ще одна частка.

А тепер закріпимо наші знання про силу звучання на прикладі співаночки «Наші ніжки дружно йдуть».

Діти отримують 3 частку.

У пісні засобами музичної виразності почуття передаються ще й за допомогою слів. Давайте спробуємо виконати пісню так. Як її б виконали домашні тварини, які не вміють розмовляти.

Дітям роздаються картки із зображенням тварин. По черзі діти імітують звуки тварин залежно від змісту малюнка.

(Виконується пісня «Лісовий хор».)

Ось бачте, діти, без слів у пісні ми не змогли повністю передати почуття. Тому зараз ми виконаємо пісню «Ми козацького роду діти».

  • Діти, скажіть, чи може бути сумна музика швидкою? Так, не може. Ось ми і підійшли ще до одного засобу музичної виразності – темпу.
  • Яким буває темп? (Відповіді дітей)

 

Музичний керівний показує малюнки: поїзд – швидкий темп, равлик – повільний, людина яка йде – помірний.

(Проводиться гра «Веселі музиканти».)

Діти отримують останню частку. Складають зображення.

 

Ось ми з вами і зібрали зображення настрою музики. Настрій музики схожий на чарівну пташку, бо він може змінюватись так само швидко, як літає пташка.

(Підсумок заняття).

 

1

 

doc
Додано
22 листопада 2018
Переглядів
6495
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку