Музично-розважальна програма «Весняні дива»

Про матеріал
Мета: • розширити знання учнів про особливості весняної пори року; • активізувати знання та навички через змагання та вікторини; • розвивати швидкість реакції та думки; • практикувати аналіз та логіку при вирішенні творчих та інтелектуальних завдань. • створювати дружню атмосферу свята, прославляючи весняні дива; • розвивати в учнів вміння вести себе на позакласних заходах, не соромитися та проявляти власні здібності; • виховувати любов до природи, шанування українських традицій та звичаїв.
Перегляд файлу

Сценарій позакласного виховного заходу 1-6 кл. (для очного проведення)

Тема: Музично-розважальна програма «Весняні дива»

Мета:

  • розширити знання учнів про особливості весняної пори року;
  • активізувати знання та навички через змагання та вікторини;
  • розвивати швидкість реакції та думки;
  • практикувати аналіз та логіку при вирішенні творчих та інтелектуальних завдань.
  • створювати дружню атмосферу свята, прославляючи весняні дива;
  • розвивати в учнів вміння вести себе на позакласних заходах, не соромитися та проявляти власні здібності;
  • виховувати любов до природи, шанування українських традицій та звичаїв.

Обладнання: розтяжка та декор на дошку, музичний супровід, відео, пазл, плакати для «Хто я?», матеріали для аплікації, клей, маркери, аркуші А4.

План заходу:

  1. Вступна частина.
  2. Весняний бліц
  3. Звуки природи
  4. Як що квітне?
  5. Пісня-караоке «Весна прийшла»
  6. Пазл
  7. Юні флористи (Аплікація)
  8. Весняні прикмети
  9. Квіточки (Рахуємо пелюстки)
  10.  Талановитий художник. (Малюнок на спині)
  11.  Хто я?
  12.  Танцювальний флешмоб
  13.  Чарівна п’ятірка
  14.   Підведення підсумків.

 

Хід заходу:

 

  1. Вступна частина.

Яскраве сонечко у віконце заглядає

Та разом з нами весну зустрічає,

Весняні дива спостерігаємо,

Свято Весни починаємо.

 

Рада вітати вас на нашому весняному святі «Весняні дива». З приходом весни прокидається не лише природа навколо, але й усе живе. Щойно пригріє тепле сонечко, як починає з’являтися травичка, перші весняні квіти, а на деревах набухають бруньки, що свідчить про початок весни. Зовсім швидко все навколо зеленіє, на деревах з’являються квіти, та розпочинається період цвітіння. А звуки природи в цей час взагалі чарівні та знайомі кожному. Одним словом можна спостерігати за весняними дивами, які щороку природа дбайливо готує для нас, щоб ми сповна змогли ними насолодитися.

Ось і сьогодні пропоную вам зануритися у дивовижну весняну атмосферу, яка сповнена різноманітними сюрпризами та цікавинками, які нам потрібно розгадати. Для цього буде доречно розподілитися на дві команди. (Розподіл можна зробити двома способами. Перший – це хлопці проти дівчат, якщо кількість учнів приблизно однакова. Другий – поділ на групи з інформатики або іноземної мови). Кожна команда має справитися із завданням краще, за команду суперника, тим самим отримати переможний бал до загального рахунку своєї команди.

Щоб наше змагання було об’єктивним, пропоную обрати по одному представнику від кожної команди для журі. (У 1-2 класі можна запросити для цього батьків)

  1. Весняний бліц

Для першого завдання від кожної команди потрібно по 5 учасників. Кожному учаснику буде запропоновано 2 питання з варіантами відповідей. Ваше завдання обрати правильний варіант, щоб ваша команда отримала свої бали. Тож для кожної команди по 10 питань, та можливість отримати перші 10 балів до загального рахунку. Ніхто не підказує, подумати є всього 3 секунди. Журі уважно рахує правильні відповіді. 

1. Що навесні на деревах з’являється першим:

  • Листя.
  • Бруньки.
  • Цвіт.

2. Яка з цих рослин є весняним первоцвітом?

  • Жоржина.
  • Мак.
  • Пролісок.

3. Який місяць закінчує весну?

  • Березень.
  • Травень.
  • Квітень.

4. Що означає слово «весна»?

  • Радість.
  • Юність.
  • Мудрість.

5. Якого числа розпочинається весна?

  • 1 січня.
  • 1 вересня.
  • 1 березня.

6. Як у народні називають бруньки верби?

  • Цуцики.
  • Мишенята.
  • Котики.

7. Якого кольору найбільше в природі навесні?

  • Червоного.
  • Білого.
  • Зеленого.

8. Яку з цих рослин не садять навесні?

  • Капусту.
  • Кавун.
  • Цибулю.

9. Який сік ми збираємо навесні?

  • Сосновий.
  • Вишневий.
  • Березовий.

10. Які птахи повертаються навесні з вирію?

  • Голуби.
  • Журавлі.
  • Горобці.

 

11. Якого явища природу дуже рідко буває навесні?

  • Дощ.
  • Вітер.
  • Хурделиця.

12. Як називається частинка землі, де сходить сніг?

  • Крига.
  • Калюжа.
  • Проталина.

13.  Яка тварина не прокидається навесні після зимової сплячки?

  • Ведмідь.
  • Вовк.
  • Їжак.

14. Яке дерево навесні називають плакучим?

  • Яблуню.
  • Березу.
  • Калину.

15. Яке дерево дає багато пуху навесні?

  • Ялинка.
  • Липа.
  • Тополя.

16. Після якого місяця розпочинається весна?

  • Серпень.
  • Жовтень.
  • Лютий.

17.  Який весняний місяць найхолодніший?

  • Березень.
  • Квітень.
  • Травень.

18. У якому весняному місяці бувають грози?

  • Березень.
  • Квітень.
  • Травень.

19. Яка з цих прикмет у природі є весняною?

  • Спекотно сонце.
  • Дні стають короткими, а ночі – довгими. 
  • Підвищується температура повітря.

20. Який весняний місяць найтепліший?

  • Березень.
  • Квітень.
  • Травень.
  1. Звуки природи

Про весну ми з вами вже багато чого згадали. Тому наступне завдання потребує від вас максимально бути зосередженими. Кожна команда прослухає по три звуки природи. Ваше завдання на слух визначити, що це. Підказка, для кожної команди буде запропоновано два звуки природи та один звук тваринки або пташки, будьте уважними. Кожна правильна відповідь – один бал для команди. (У папці «Звуки природи» є аудіо файли підписані, які потрібно увімкнути для кожної команди)

  1. Як що квітне?

Перед вами зображені популярні квітучі дерева, ваше завдання – правильно розставити назви дерев. Ви маєте визначити, де сакура, вишня, абрикос, каштан, магнолія та яблуня. (На бокових частинах дошки потрібно розмітити надруковані квітучі дерева. Для кожної команди своя половинка. Також друкуєте по два варіанти надписів. Діти мають прикріпити магнітами надписи під кожним малюнком. Працювати повинні так, щоб суперники не бачили.) Кожна правильна відповідь – 1 бал для команди.

  1. Пісня-караоке «Весна прийшла»

Пропоную зробити музичну паузу, а саме разом обидві команди заспівають караоке дуже гарної пісні про весну. (Пісню бажано вивчити з дітьми заздалегідь, або замінити на відому їм)

  1. Пазл

Наступне завдання продемонструє, як гарно ви працюєте у команді. Перед вами є фрагменти весняного пазлу, який потрібно скласти. Яка команда швидше впорається з цим завданням, та й перемагає. (Друкуєте два пазли, бажано на картоні або цупкому папері. Розрізаєте на фрагменти. Для кожної команди потрібно підготувати окрему парту, щоб діти змогли гуртом скласти пазл. Якщо діти малі, можна роздрукувати Пазл шаблон для зразку.)

  1. Юні флористи (Аплікація)

Весною все навколо починає оживати, тому великий асортимент квітів можна зустріти в магазинах. Пропоную вам на мить перевтілитися у флористів. Кожна команда має створити свій власний букет, скажімо мамі на весняне свято. Для цього перед вами є аркуші з квітами та декором. Командою потрібно обрати, що саме вам буде необхідним, кожен член команди повинен вирізати потрібний елемент, далі на окремому аркуші зробити аплікацію. Максимальна кількість балів за цей конкурс – 5, журі звертатиме увагу на якість вирізаних квітів, охайність та загальне враження від букету. (Друкуєте в двох екземплярах файл «Юні флористи», можна заздалегідь попередити дітей, щоб взяли з собою ножиці та клей.)

  1. Весняні прикмети

У кожної пори року є свої прикмети. Весна – не виняток, та має багато цікавинок. Для наступного конкурсу мені знову потрібно по 5 учасників, але вже інші діти. У вас також буде по 2 питання, але завдання в тому, щоб здогадатися про що прикмета та обрати правильний варіант.

1. Купаються горобці ранньою весною – … на (дощ, тепло, холод).

2. Якщо горобці настовбурчили пір’ячко – … буде (дощ, сніг, вітер).

3. Довгі бурульки – …до (холодної, довгої , короткої) весни.

4. Якщо хмари пливуть високо — … буде (морозно, холодно, тепло).

5. Ранній приліт граків і жайворонків — … до (теплої, ранньої, холодної) весни.

6. Якщо весною багато павутиння – … до (спекотного, холодного, дощового) літа.

7. Ластівка низько літає – … буде (сонце, туман, дощ).

8. З берези тече багато соку — літо буде…(дощовим, спекотним, холодним).

9. Якщо навесні з’являється багато мишей – … рік буде (врожайним, неврожайним, поганим).

10. Якщо навесні зустрінеться білий заєць – … то сніг обов’язково ще (випаде, розтане, не випаде).

 

11. Коли перелітні птахи летять великими зграями — … весна буде (пізньою, ранньою, дощовою).

12. Біля людських осель багато синиць — … весна буде (холодною, теплою, морозною).

13. Побачив шпака — … весна біля (порога, дверей, дому).

14. Навесні навколо місяця видно кільце — … буде сильний (грім, дощ, вітер).

15. Сонце перед заходом червоне — …на (мороз, вітер, дощ).

16. Сині хмари — …завтра буде тепло й (дощ, вітер, грім).

17. Довгі бруньки на деревах — …(Загубиться, прийде вчасно, спізниться) літо.

18. Якщо на початку березня вдарить грім – … повернуться (дощ, сніг, холоди).

19. Якщо в березні видно дятла – …весна (пізньою, ранньою, мінливою) буде.

20. Коли птахи гнізда в’ють на сонячній стороні – … літо буде (теплим, холодним, дощовим).

9. Квіточки (Рахуємо пелюстки)

Наступний конкурс безпосередньо пов’язаний з весняними квітами, але тепер ми їх будемо створювати більш цікавим способом. Участь приймає кожна команда у повному складі. Уявляємо, що кожен з вас – це пелюстка. Під музику ви танцюєте у колі своєї команди. Коли ви чуєте від мене цифру, наприклад 5, ви повинні створити квітку з п’яти пелюсточок, тобто утворити коло з п’яти учнів. Ті учні, які не потрапили до «квітів», покидають цей конкурс. Коли в кожній команді залишиться по три учасники, ми об’єднуємося у спільне коло. Завдання не змінюється, головне утворити квітку. А ті пелюстки, що не потрапляють – вибувають. Переможець отримує для своєї команди 5 балів. (Якщо в кінці залишиться двоє з різних команд, то переможця можна визначити, як у грі з стільцем, хто швидше сяде.)

  1.          Талановитий художник. (Малюнок на спині)

Наступний конкурс у нас творчий. Для його участі потрібно по два учасника з кожної команди. Перші два учасники повинні стояти біля дошки та малювати крейдою те, що відчують, бо на їх спині на папері інший учасник команди має зобразити певний малюнок. За цей конкурс можна отримати 3 бали. Кількість балів залежить від того, наскільки співпаде малюнок на дошці з оригіналом. (Друкуєте файл для малюнку на спині, готуєте маркери для других учасників)

  1.          Хто я?

Наступний конкурс допоможе вам перевтілиться в будь-кого, але ваше завдання за 1 хвилину здогадатися, хто ви. По одному учаснику з кожної команди. У плакат з отвором вам потрібно вставити своє обличчя, задавати питання так, щоб команда могла дати відповідь лише «так» або «ні». Наприклад, я хлопчик, я дівчинка, я людина, я тварина, я живе …і т.д. (Друкуєте два пдф файли та склеюєте сторінки, місце під обличчя вирізаєте. Коли дитина вставляє обличчя в отвір, вона має закрити очі, щоб не побачила нічого зайвого. Має вийти ось так)

8.jpg

  1.          Танцювальний флешмоб

(На гугл диску є два варіанти цього конкурсу, більш простий, та складніший. Ви можете обрати одне відео, або зробити це змагання у два тури. На ваш розсуд та потенціал ваших учнів)

Від кожної команди потрібно по 4 учасники, які будуть повторювати танець за відео. Обидві команди танцюють одночасно, щоб журі могли оцінити кожного. Учасників 4, тому й балів максимально можна отримати 4. Оцінюється як вдало вийде повторювати рухи.

  1.          Чарівна п’ятірка

Останнім, вирішальним конкурсом на сьогодні стане «Чарівна п’ятірка». Потрібно буде назвати по 5 прикметників, описуючи певне явище, яке я буду називати. Від кожної команди по 5 учасників. Той, хто назвав 5 прикметники для опису, приносить для своєї команди 1 бал.

1. Назвіть 5 слів, щоб описати підсніжник – першу весняну квітку.

2. Назвіть 5 слів, щоб описати дощик навесні.

3. Назвіть 5 слів, щоб описати травичку.

4. Назвіть 5 снів, щоб описати першого весняного птаха – шпака.

5. Назвіть 5 слів, що описати вербові котики.

6. Назвіть 5 слів, що описати весняне сонце.

7. Назвіть 5 слів, що описати ліс навесні.

8. Назвіть 5 слів, що описати весняне свято Великдень.

9. Назвіть 5 слів, що описати весняний струмок.

10. Назвіть 5 слів, що описати зайця навесні.

 

14. Підведення підсумків

 Кожна команда сьогодні показала чудовий результат, але наше уважне журі все підрахувало та готове озвучити результати. (Слово журі) Тож в нашому музично-конкурсній програмі «Весняні дива» перемагає … . Вітаємо!

Наше свято завершено, але ми неодмінно зовсім скоро з вами зустрінемося. На все добре!