Тема: Музика в мультиплікації
Мультиплікація (анімація) – вид кіномистецтва,
твір якого виготовляється шляхом знімання послідовних фаз р уху намальованих або об’ємних об’єктів. Мільйони дітей і дорослих усього світу захоплюються мультфільмами ВолтаДіс нея. А розпочався шалений успіх видатної кінокомпанії у далеких 30 –х рр.. минулого століття з кумедного персонажа - мишенятка МіккіМауса. Уперше він з’явився в мультфільмі «Пароплавчик Віллі» (1928 р.) Нині МіккіМаус - найупізнаваніший герой мультфільмів, улюбленець кількох поколінь маленьких глядачів, а також логотип самої кіностудії «ВолтДіснейКомпані».
Упродовж майже столітньої історії студія Дісней створила баг ато мультфільмів із чудовою музикою: «Білосніжка і
Семеро гномів», «Піноккіо», «Попелюшка»,
«Спляча красуня». Музичний мультфільм «Фантазія» (1940 р.) дещо вирізняється з-поміж інших кінострічок цієї компанії. Він складається з семи епізодів, музичним фоном в яких звучать твори Й.С.Баха, Петра Чайковського, Модеста Мусоргського, Ф.Шуберта, Поля Дюка.
Кожна частина фільму має самостійний сюжет,
а сполучними ланками між епізодами слугують невеликі кіно вставки за участю Філадельфійського оркестру. «Фантазію» вважають справжнім експериментом ВолтаДіснея, адже під ча с студійного запису в ній було вперше використано стереофо нічний звук.
У 1999 р. кіностудія «ВолтДісней» випустила мультфільм «Фантазія - 2000», у
якому було застосовано сучасні комп’ютерні технології. Один із сюжетів побудований за баладою Гете «Учень чарівника».
Пригадайте музику балету «Весна священна»
Ігоря Стравінського, яку слухали у першому семестрі. Мультиплікатори «Фантазії»
запропонували своє бачення музики І.Стравінського –
картини зародження життя на Землі, від амеби до
першого земноводного, панування
і загибель динозаврів.- Порівняйте свої враження від про слуханої музики з інтерпретацією художників - аніматорів.
ахопившись ідеєюзмішати класичну музику з анімацією, комп озитор Леопольд Стоковський вирішив утілити в життя смілив ий задум -
створити серію анімованих інтерпретацій музичних тем. Допо міг йому в цьому музичний критик ДімсТейлор, який також зіграв роль церемоній монстера на початку фільму і між його частинами. Робоча назва анімаційного проекту – «Мультфільм - концерт»,
однак Стоковський називав його «фантазією», яка невдовзі й стала офіційною назвою.
Домашнє завдання. Перегляньте фрагмент з м/ф «Фантазія» : Токата і фуга ре мінор Й.С.Баха. Порівняйте з іншими інтерпретаціями цього твору, які ви слухали на уроках
Уявіть себе мультиплікаторами. Підберіть візуальний ряд до одного з класичних творів, який найбільше запам’ятався.