Пропоную Вашій увазі розвернутий самоаналіз уроку з музичного мистецтва до уроку "Народні музичні інструменти". Якщо для Вас цей матеріал буде корисним, буду рада поділитись. Удачі .
Самоаналіз відкритого уроку
з музичного мистецтва в 5-а класі Молочанського НВК «ЗОШ I-IIIст.-гімназія»
вчителя музичного мистецтва Турупалової Лариси Олексіївни
з теми «Народні музичні інструменти»
|
Стисла психолого-педагогічна характеристика класу. Визначення вікових та психологічних особливостей учнів, які визначають специфіку організації навчального процесу саме в цьому класі |
Урок був проведений в 5-а класі, в якому навчається 17 учнів з різними інтелектуальними і музично – творчими здібностями. З них двоє дітей займаються вокалом, дві учениці - хореографією, троє учнів - інструментальною музикою. У цих дітей на достатньому рівні розвинені музичні здібності. Інші діти класу також активно працюють, готуються до уроків, непогано знають теоретичний матеріал.
|
2. |
Вказати місце даного уроку в темі, розділі, курсі.
Як цей урок пов'язаний з попередніми, яка його роль у вивченні наступного матеріалу. |
Тема розділу за календарним плануванням – Народна музика, яка включає в себе теми: «Пісня-душа народу», «Народні музичні інструменти», «Народні танці» та «Народна музика у творчості композиторів».
Цей урок був продовженням вивчення розділу «Народна музика», що передував темі «Народні танці» |
3. |
Аналіз співвідношення комплексної мети уроку (навчальної, розвивальної, виховної) та результатів її досягнення.
Чи вдалося повністю реалізувати мету уроку. Якщо не вдалось, то чому? |
Мета. Продовжити ознайомлення учнів з народною музикою, зокрема з народними музичними інструментами, їх походженням. А також з відомими особистостями і цікавими історіями, які пов'язані з даною темою уроку. Навчальна. Учити дітей міркувати, логічно мислити, формувати позитивне відношення, інтерес до народних музичних інструментів на основі емоційного сприйняття народної музики. Навчати дітей працювати в групах, при цьому самостійно добувати нові знання з різних джерел інформації, ділитися ними з однокласниками. Учити дітей створювати проект, робити мультимедійну презентацію, працювати в програмах- Microsoft Word та MicrosoftPowerPoint. Розвивальна. Розвивати логічне, критичне мислення; музичну пам'ять, мелодичний, ритмічний і гармонічний слух; артистизм. Виховна. Виховувати музичну культуру і музичний смак, любов до української народної музики; зацікавленість до виникнення народних інструментів, традицій української історії і культури, а також кращі моральні цінності особистості Мета уроку реалізована повністю .
|
|
Організація уроку: |
Психологічна, практична підготовка учнів до навчальної роботи розпочалась зі входу учнів до класу, що відбувався під шотландську народну музику «Грай, волинка». Музичне привітання: учитель-учні-гості. |
4. |
Специфіка уроку та його тип. Обґрунтувати структурну композицію (етапи) даного уроку |
Урок – проект. Урок засвоєння нових знань. Тип проекту: творчо – інформаційний., що передбачав наявність значущої в дослідницькому творчому плані проблеми, яка вимагає пошуку для її розв'язання. Етапи уроку: ПІДГОТОВЧИЙ (жовтень -листопад ) 1)Організація проекту: визначення теми й мети проекту; формулювання проблемних питань; гіпотези щодо їх розв’язання. 2) Планування діяльності в проекті: визначення джерел інформації; опис очікуваних результатів; розподіл завдань 3) Дослідження теми проекту: збір необхідної інформації, її аналіз, висновки, пропозиції. ДЕМОНСТРАЦІЯ (ПРЕЗЕНТАЦІЯ) ПРОЕКТУ (листопад)
7)Оцінка й підбиття підсумків., висновки, пропозиції.
|
5. |
Чи раціонально був розподілений час на всі етапи уроку, чи логічним був перехід від одного етапу до іншого? |
Всі етапи уроку, як і планувалось ,були розподілені раціонально та переходили послідовно – від одного етапу до іншого. Підготовча робота була чітко спланована, що є неодмінною умовою для розвитку учнів в процесі реалізації проекту.
|
6. |
Обґрунтувати вибір методів навчання. Описати доцільність й ефективність їх використання.
Чи вдалося на даному уроці продемонструвати заявлені Вами інноваційні методи та технології роботи з учнями? |
При проведенні уроку були застосовані наступні методи навчання: За рівнем активності учнів- активні методи ; За джерелом отримання інформації- словесні, наочні частково практичні; За дидактичною метою- методи набуття нових знань; За характером пізнавальної діяльності- пояснювально- ілюстративні, частково пошукові . Доцільність використання цих методів визвана насамперед тим, що навчання учнів володінню технологією проектної діяльності вимагає дослідницького пошуку розв'язання проблеми ( звичайно, враховуючи вікові особливості п’ятикласників), залучення до групової роботи, розвиток вміння оформлення кінцевих результатів. Крім цього були використані інтерактивні методи та прийоми: «Музичне вітання», «Мозковий штурм», метод «Світлофор», «Доміно», »Незакінчене речення», а також використані такі види діяльності як: вивчення теорії музики, слухання музичного твору; вокальна , хореографічна та літературна творчі роботи . П'ятикласники оволоділи інноваційною проектною технологією , що є ,по суті, новим видом діяльності для них. Заявлені інноваційні методи та технології вдалося продемонструвати на проведеному уроці.
|
7. |
Обґрунтувати вибір форм навчання, які використовувались на уроці. |
Учні 5 класу впродовж місяця знайомилися і вивчали народні інструменти, використовуючи різні джерела інформації. Клас був розділений на три групи. Кожна група працювала відповідно складеного плану проекту . Ось чому на уроці учні працювали переважно в групах, індивідуально і колективно. |
8. |
Проаналізувати використаний на уроці дидактичний матеріал. Вказати джерело обраного дидактичного матеріалу (авторський, власне розроблений чи модифікований). |
На уроці використовувався дидактичний матеріал : світлофори, карточки-доміно, музичний плакат , електронний дидактичний матеріал. Дидактичний матеріал був особисто розроблений. |
9. |
Обґрунтувати вибір використаних засобів навчання. |
На уроці використані як візуальні, так і аудіальні та комп’ютерні засоби навчання. Карточки «Доміно» використовувались для перевірки знань учнів з теми «Народні музичні інструменти», Музичний плакат -для ознайомлення з музичними інструментами, «Світлофори» - для підбиття підсумків уроку. Основна мета уроку-проекту - це навчити учнів самостійно здобувати інформацію, знання ; сприяти формуванню в учнів комунікативних навичок, уміти робити висновки; розвивати творчі та інтелектуальні здібності. Тому саме ці засоби були використані на відкритому уроці. |
Аналіз діяльності учнів на уроці |
||
10. |
Чи була забезпечена висока працездатність учнів на уроці? Обґрунтувати доцільність обраних способів мотивації учнів до навчальної діяльності. |
З метою підвищення мотивації учнів у даному музичному проекті була розгорнута його значущість рекламою в шкільній газеті, на моєму особистому блозі шкільного сайту. Оформлення результатів проекту передбачалось у визначений спосіб ( презентація, стаття в газету, відеофільм уроку), що дуже зацікавило учнів та їх батьків. Працездатність дітей на уроці була на достатньому та високому рівні. |
11. |
Як здійснювався аналіз результатів навчальної діяльності учнів? |
Аналіз результатів навчальної діяльності учнів на уроці здійснювався за рахунок рефлексії , що проводилася після кожного етапу уроку. |
12. |
Висновки та пропозиції щодо вдосконалення власної методики, подолання слабких місць уроку. |
Виконанню мети уроку сприяли навчальні, розвиваючі і виховні завдання. Вважаю, що урок був побудований згідно із структурними частинами уроку-проекту і поставленої мети я досягла. Слабким місцем в підготовці проекту було те, що учні 5-го класу ще не мають сформованих навичок роботи з презентаціями, тому потребували допомоги вчителя інформатики та батьків. Пропозиції: включати до викладання курсу «Розвиток творчих здібностей учнів» та «Інформатика» в 4-5 кл формування навичок роботи з презентаціями.
|
1