"На гостини до Марійки" заняття в 2 молодшій групі

Про матеріал
На гостини до Марійки заняття з мовлення дитини з використанням інновацій в 2 молодшій групі . Метою якого є: граматика: продовжувати розширювати уявлення про продукти харчування, навчати відповідати на запитання, підтримувати діалог; формувати вміння узгоджувати слова в роді, числі і відмінкові, дотримуючись правильних закінчень; стимулювати дітей до самокорекцій, виправлення помилок у мовленні. звукова культура: учити правильно вимовляти всі звуки (голосні й приголосні) рідної мови, розвивати артикуляційний апарат, фонематичний слух;розвивати інтонаційну виразність мови за допомогою ігрових вправ. словник: збагатити словник назвами страв, продуктів харчування, синонімами; закріпити узагальнюючі слова, вміння орієнтуватися у просторі; використання коректурних таблиць у розвитку мовлєнєвої діяльності; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я та звичку вживати корисні продукти харчування; розвивати творчість, фантазію за допомого психогімнастики з використання манної крупи.
Перегляд файлу

На гостини до Марійки

заняття з мовлення дитини з використанням інновацій в 2 молодшій групі

                                                                            Підготувала Волошина. Ю.В.

Мета:

граматика: продовжувати розширювати уявлення про  продукти харчування, навчати  відповідати на запитання, підтримувати діалог;  формувати вміння узгоджувати слова в роді, числі і відмінкові, дотримуючись правильних закінчень; стимулювати дітей до самокорекцій, виправлення помилок у мовленні.

звукова культура:

учити правильно вимовляти всі звуки (голосні й приголосні) рідної мови, розвивати артикуляційний апарат, фонематичний слух;розвивати інтонаційну виразність мови за допомогою ігрових вправ.

словник:

 збагатити словник назвами страв, продуктів харчування, синонімами; закріпити узагальнюючі слова, вміння орієнтуватися у просторі;

використання коректурних таблиць у розвитку мовлєнєвої діяльності;

 виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я та звичку вживати корисні продукти харчування; розвивати творчість, фантазію за допомого психогімнастики з використання манної крупи.

Матеріали: коректурні таблиці «Продукти харчування», «Овочі, фрукти», лялька Марійка.

Хід заняття

 (Діти заходять до групової кімнати)

Діти, подивіться як багато гостей, давайте привітаємося :

Встаньте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться і до себе.

Привітайтесь: Добрий день!

Стук у двері (з'являється лялька Марійка )

-Доброго дня малята.  (діти вітаються)

- Малята, хто до нас прийшов? (Лялька Марійка)

-  Вона  захворіла. Як ви думаєте, що їй болить? (горлечко)

- Як ви здогадалися? (горло перев’язане )

- Як ви вважаєте чому захворіла  Марійка? (пила холодну воду; промерзла на вулиці, з’їла морозиво, їла холодний сніг)

- Як  можна допомогти  Марійці ?(завести до медсестри, пополоскати горло, дати таблетку, поміряти  температуру,  напоїти  теплим чаєм)

- Молодці,  пропоную  приготувати для  Марійки чай? 

                 Дидактична « Накриємо стіл до чаю»

 Мета: закріплювати  отриманні знання дітей про назви посуду, його призначення, закріплювати вміння правильно сервірувати стіл .

- Що зробимо найперше? ( накриємо стіл скатертиною)

-  Яким став стіл? ( привабливим, красивим, святковим, затишним)

- Що будемо робити далі? (ставити посуд на стіл)

- З чого  буде пити чай Марійка? ( з чашки)

- Куди поставимо чашку ? (на  блюдце)

- Чому поставимо на блюдце? (щоб не забруднити скатертину)

-  З чого наллємо чай? ( з чайника)

- Що потрібно, щоб чай став солодким? (цукор)

- Де знаходиться сахар ? (цукорниці)

- Чим будемо набирати цукор? ( ложкою до чаю)

-  Що треба зробити, коли насипали цукор? (покалатати)

- Що можна додати в чай? (лимон )

- З чим буде пити чай  Марійка? (з лимоном)

Чай готовий. Посадимо ляльку за стіл, що їй скажемо? ( пригощайся, смачного)

  • Поки Марійка буде пити чай, ми пригадаємо казки, які знаємо.

Дидактична гра «Упізнай казку»

Мета : Діти за допомогою карток із символами упізнають головних героїв казки і правильно визначають назву казки.

  • Як називається казка? (Ріпка)
  • Головні герої казки ? (Дід, баба, внучка, собачка Жучка, котик, мишка)
  • Як називається наступна казка?(Лисичка і Журавель)
  • Чим Лисичка пригощала журавля? (Кашею)
  • Що приготував на обід Журавель? (М’ясом, картоплею, буряком)
  • Як називається казка ? (Рукавичка)
  • Хто загубив Рукавичку? (Дід)
  • Які звірі жили у рукавичці? (Мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, кабан-іклан, ведмідь-набрід)
  • Молодці добре знаєте казку, наша Марійка сидить і уважно слухає як ви гарно відповідаєте.
  • Як називається наступна казочка? (Колобок)
  • Хто спік колобка? (Баба)
  • Назвіть головних героїв казки? (Зайчик, вовк, ведмідь, лисичка)
  • Хто з’їв колобка? (Лисичка)
  • Як називається казка? (Котик і Півник)
  • Хто викрав Півника? (Лисичка)
  • Що вона хотіла з ним зробити? (З’їсти)
  • Як називається казка? (Золоте яєчко)
  • Головні герої казки? (Баба, дід, мишка, курочка)
  • Як розбилось яєчко ? (Бігла мишка хвостиком махнула і розбила )
  • Погляньте на цю казочку уважно як вона називається? (Колосок)
  • Назвіть головних героїв казки (Півник і двоє мишенят)
  • Як звали мишенят? (Круть і Верть)
  • Мишенята допомагали Півнику? (Ні)
  • Чому? (Тому що вони були ліниві)
  • Ось ми з вами і пригадали казки які знаємо і нагадали їх Марійці, вона вам дякує за це .

Психогімнастика– фізкультхвилинка ( малювання на манці)

  • Зараз ми з вами пригадаємо казку про Колобка (розповідь казки )
  • Спекла баба Колобка (малюють вказівним пальцем круг)
  • Положила його на віконце (малюють навколо круга квадрат)
  • Вітерець дув і холодив Колобка (загладжують поверхню на манці)
  • Колобок лежав, лежав і покотився по доріжці ( малюють хвилясту лінію)
  • Колобок котився і зустрів госторозубого вовка  (малюють ламану лінію)
  • А ось біжить лисичка рудо хвоста, хвостиком мете (загладжують поверхню на манці)
  •  Зустріла  лисичка, колобка (малюють колобка)
  • І захотіла вона його з’їсти (малюють ламану лінію)
  • А колобок лиску перехитрив і покотився далі подорожувати (малюють хвилясту лінію)

Дидактична гра «Продукти харчування»

  • Назвіть продукти, які зображені  у віконечках?
  • Як називається  продукт  в першому  віконечку? (молоко)
  • Які ще молочні продукти ви бачите у віконечках?(сир)
  •  Звідки береться молоко? (Від корови)
  • Що можна отримати з молока? ( Кефір, йогурт, сир, ряжанку , сметану)
  • Як називаються ці продукти одним словом? (молочні)
  • На молочні продукти покладіть червоні кружечки.
  • Яку наступну страву ви бачите після молока?(картопля)
  • Коли ми їмо картоплю на сніданок, обід чи вечерю?(обід і вечерю)
  • Як називається страва  яка знаходиться на останньому місці в першому  рядочку? (салат)
  • Він шкідливий чи корисний? (корисний)
  • Чому? ( Тому що вони мають велику кількість вітамінів)
  • З чого можна приготувати салат ? (овочів і фруктів)
  • З яких овочів і фруктів?(огірок, помідор, капуста, цибуля, морква, редиска, і фруктів яблуко, груша, виноград, банан)
  • На салат покладіть голубий  прямокутник
  • Покажіть продукти які випікаються ? (хліб,булочки)
  • Де вони знаходиться? (В другому рядочку, у першому віконечку, в третьому віконечку в першому віконечку)
  • Тепер на вироби, які випікаються викладіть зелені трикутники

Дидактична гра « З чим їдять хліб»

Завдання : Назвати прикметники  з прийменниками в орудному відмінку.

  • ( з супом, борщем, салатом, з ковбасою, картоплею,з кашею)
  • Погляньте на таблицю і назвіть солодкий продукт ( торт)
  • Назвіть і покажіть у якому  ряду він знаходиться ? (у другому)
  • І покладіть на нього жовтий кружечок
  • Назвіть продукт, який їдять в обід? ( борщ)
  • Порахуйте, де він знаходиться? ( в другому рядочку, третій)
  •  як ще про нього можна сказати ? (він останній)
  • Викладіть на борщ голубий прямокутник

       -  Допоможемо Марійці зварити борщ?

Коректурна таблиця «Звари борщ»

     Завдання. Підбір означень до іменника.

  • Які продути зображені у першому ряді?(буряк, морква,вишня)
  • Що лишня у першому ряді?(вишня)
  • Чому ?(тому що це ягода)
  • Які продути зображені у другому ряді? (слива, картопля, часник)
  • Що лишнє у другому ряді?(слива)
  • Чому?(тому що це фрукт)
  • Які продукти зображенні у третьому ряді?(цибуля, капуста, яблуко)
  • Що лишнє у третьому ряді?(яблуко)
  • Чому?(тому що це фрукт)
  • З яких продуктів можна зварити борщ?(буряк, картопля, морква, цибуля, капуста,часник)
  • Молодці ми з вами зварили смачний борщ, і нагадали Марійці з яких продуктів потрібно його варити.

 

- І що в нас ще залишилося без геометричної фігури?(ковбаса)

-  Куди додають ковбасу? (бутерброди, салати, так їдять)

Дидактична гра «Скажи пестливо»

Яблуко – яблучко            Огірок – огірочок

Морква – морквочка        Буряк – бурячок

Малина- малиночка          Капуста – капусточка

Картопля- картопелька    Сир – сирочок

Хліб- хлібчик                    Слива- сливочка

Лимон- лимончик

Діти Марійка просить вас допомогти приготувати компот.

                Дидактична гра « Приготуємо компот»

Завдання. Підбір означень до іменника.

З яблук компот  , який буде -  яблучний

З лимона – лимонний

З моркви – морквяний

З апельсина – апельсиновий

З винограду- виноградний

З персика- персиковий

З слив – сливовий

З вишень – вишневий

Малини – малиновий

Молодці справились із завданням. А тепер малята,  давайте нагадаємо Марійці про які страви можна сказати: « Він, вона, воно»

Дидактична гра « Він, вона, воно»

Завдання: Узгодження іменників із займенниками: він, вона, воно.

- Про які страви можна сказати:

Вона – каша, морква, капуста, ковбаса, цукерка, халва, кава,

Він – борщ, сік, салат, хліб,кефір, апельсин, банан, помідор, сир,виноград,

Воно – яблуко, молоко, морозиво, тістечко, печиво,

 

 

doc
Додано
2 лютого 2020
Переглядів
2098
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку