Заняття "Мішок яблук"

Про матеріал
"Мішок яблук" заняття з мовленнєвого розвитку для дітей старшого дошкільного віку.. Для проведення заняття звернулася до казки В.Сутєєва "Мішок яблук". Слухання художніх творів сприяє формуванню фонематичного слуху, правильної звуковимови, збагаченню словника дитини та розвитку звязного мовлення. Під час заняття діти вчаться передавати у сюжетному малюнку враження від спостережень у природі, розвивають вміння добирати відповідні кольори. Твори художньої літератури розширюють кругозір дитини розкривають таємниці природи.
Перегляд файлу

« Мішок яблук»

Інтегроване заняття з пріоритетом мовленнєвого розвитку для дітей старшого дошкільного віку

Програмовий зміст: Продовжувати знайомити дітей з художніми творами зарубіжних авторів; вчити уважно слухати казку, відповідати на запитання за змістом; добирати слова на заданий звук; складати речення з заданим словом; ділити слова на склади різної складової структури: дво- і трискладові, добирати антоніми до заданих слів. Збагачувати словниковий запас прикметниками, що характеризують вчинки тварин, активізувати їх у дитячому мовленні. Вчити самостійно визначати прийом зображення яблук, листя; передавати у малюнку  образ осіннього дерева. Розвивати фонематичний слух, творчу уяву та фантазію, естетичний смак. Виховувати дружні стосунки між дітьми.

Словник: ляда, льох.

Матеріал: мішок з яблуками, іграшкове яблуко для гри «Скажи навпаки», лист від зайця для гри «Упізнай слово», мультимедійне обладнання, слайди із зображенням казкових героїв для дидактичних вправ: «Склади речення» та «Поділ слів на склади»; фарби на підгрупу дітей (червона. зелена, жовта. коричнева) фартухи, серветки, оргскло в  рамці, ілюстрації до казки В.Сутєєва «Мішок яблук».

Хід заняття: Діти заходять у групу, на килимку лежить мішок з яблуками  та листом від зайця.

  • Діти, що це? Давайте подивимося, що лежить у мішку.

Дидактична вправа: «Упізнай слово»

  • Я знайшла у мішку лист, ви допоможете мені прочитати від кого він? Я буду називати окремі звуки, а ви складіть із них слова. ( лист від зайця)
  • Зараз відкрию конверт і прочитаю, що ж нам пише зайчик: « Добрий день, малята, передаю вам вітання від мешканців казкового лісу. Хочу щоб ви почули цікаву історію яка зі мною трапилася. Передаю вам гостинці, але перш ніж їх отримати ви повинні виконати завдання, та придумати або назвати казку в якій все це відбулося»
  • Ви готові слухати казку?
  • Сідайте зручно та слухайте гарненько:

      Ходив Заєць з мішком по лісу, шукав гриби-ягоди для своїх зайченят, та нічого йому не траплялося ні грибів ні ягід. Та раптом серед зеленої галявини побачив він дику яблуню. А яблук на ній та під нею було безліч. Розкрив заєць мішок та й почав збирати яблучка.

     Тут прилетіла ворона, сіла на пеньок та й  почала каркати: - Кар! Кар! Що діється! Кожен буде сюди приходити, ні одного яблука не  залишиться! Даремно каркаєш,- каже Заєць – тут яблук на весь ліс вистачить. А у мене зайченята вдома голодні сидять. Набрав Заєць повний мішок яблук. Мішок важкий – не підняти, та й потяг його волоком по стежці.

      Та раптом його голова уперлася у щось м’яке. Підняв Заєць голову та омлів перед ним стояв Ведмідь!

  • Що у тебе там у мішку? – питає Ведмідь. Заєць відкрив мішок та й каже: - Ось... Яблучка.. Пригощайся, дядьку Мишко! Скуштував ведмідь одне яблуко, і каже: - Смачні яблучка! Та й набрав цілу пригоршню яблук і пішов своєю дорогою. А Заєць до себе додому.

Дидактична гра: «Скажи навпаки»

  • Діти, Заєць пропонує нам пограти у гру «Скажи навпаки», для цього нам потрібен м’ячик. А ну загляну у мішок. Ось погляньте, яке цікаве яблучко передав нам Зайчик!

                      Великий – малий

                      Сильний – слабкий

                      Сміливий – боязкий

                      Веселий – сумний

                      Старий – молодий

                      Високий – низький

                      Широкий – вузький

                      Холодний – гарячий

  • Малята, ми гарно пограли, а тепер давайте слухати казочку далі:

    Іде Заєць лісом, а з усіх боків біжать до нього білченята, пищать хором: - Дядечку Заєць! Дайте яблучок! Нічого не вдієш, прийшлося знову мішок відкрити. По дорозі додому Заєць зустрів свого старого приятеля їжака.

  • Куди йдеш. Колюча голова? – запитав Заєць.
  • Та зібрався по гриби, а їх ніде не видно. Ходжу з порожнім кошиком..
  • Та ти краще яблук у мене візьми. Бери,не соромся, у мене їх багато! – сказав Заєць та й насипав їжакові повний кошик яблук.

      Вийшов Заєць на галявину, а там Коза з козенятами гуляє. Їм Заєць теж яблук дав.

       Ходив Заєць по лузі, зморився, присів на горбок, та раптом звідтіля з’явилася голова крота, і його Заєць пригостив яблучками.

  • Спасибі друже! – сказав Кріт та зник під землею.
  • Діти, у нас з вами є ще одне завдання.

Дидактична вправа: « Поділ слів на склади»

  • Малята, кого Заєць зустрів у лісі, кого пригостив яблучками? Ми повинні слова з назвами казкових героїв поділити на склади. (Вихователь показує ілюстрації з зображенням казкових героїв.)
  • Сідайте зручненько, наша казка продовжується..

      А у заячий хатинці давно чекають тата Зайця. Мама Зайчиха розповідає казку своїм голодним зайченятам. Раптом хтось постукав у двері. Двері відчинилися, і на порозі з’явилися білченята з повним кошиком горіхів.

  • Ось! Це вам мама просила передати! – сказали білченята.
  • Чудеса. – прошепотіла Зайчиха. Прийшов Їжачок з повним кошиком грибів.
  • Господар вдома? – запитав у Зайчихи.
  • Та ні. Як зранку пішов, так і не повертався. Попрощався їжачок, а кошик з грибами залишив зайченятам. Сусідка Коза принесла капусту і глечик молока.
  • Це для ваших діточок, - сказала вона Зайчисі.. Чудеса продовжувалися.
  • З гуркотом відчинилася ляда льоху і показалася голова Крота.
  • Це будинок Зайця! – запитав він..
  • Так ми тут живемо – сказала Зайчиха.
  • Виявляється я правильно вів підкоп – зрідів Кріт і полетіли з льоху усякі овочі: морква. картопля., петрушка, буряк.
  • Привіт Зайцю! – крикнув Кріт та зник під землею.
  • Діти, чому Зайчиха така здивована?
  • Хто і що їм приніс?
  • А чому звірята це зробили?
  • Якої пори року відбуваються ці події? Чому ви гадаєте, що восени?
  • Молодці ви гарно відпочивали, давайте трішечки відпочинемо.

Фізкультхвилинка: музична пауза разом із Зайчиком

Дидактична гра: «Добери слово на заданий звук»

  • Діти, у нас ще одне завдання від Зайчика. Ви повинні дібрати слова на заданий звук.. (використовуємо звуки, які є у назвах казкових персонажів).

     А ворона все каркає: - Кар! Кар! Всім яблука роздавав, а мене хоч би одним пригостив! Соромно стало Зайцю, витрусив він з мішка останнє яблучко:- Ось краще! Клюй на здоров’я!

  • Навіщо мені твоє яблучко, я їх терпіти не можу! Кар! Кар! Що робиться! Рідним голодним дітям пустий мішок несе!
  • А я! А я зараз знову до лісу піду і знову повний мішок яблук принесу!
  • Куди ж ти підеш дурненький! Дивись. Як туча збирається! Та й побіг Заєць до лісу. А коли прибіг до своєї яблуні. То там…Побачив Вовк зайця, облизався і питає:
  • Тобі,що тут потрібно?
  • Я..  Яблучка хотів зібрати… Зайченятам.
  • Так ти  яблучка любиш?
  • Лю.. Люблю..
  • А я зайців дуже люблю! – закричав вовк і кинувся на зайця. Тут і став у пригоді Зайцю пустий мішок!  Вже пізньої ночі приплівся Заєць до своєї хатинки, а вдома давно спали ситі зайченята. Тільки одна Зайчиха не спала: тихо плакала у  своєму куточку, раптом рипнули двері, зіскочили зайченята.
  • Ура! Тато прийшов! Зайчиха підбігла до дверей, на порозі стояв весь мокрий заєць.
  • Я нічого, зовсім нічого вам не приніс, сказав Заєць. І раптом страшенний удар струсив будинок.
  • Це вовк! Вовк! Закривайте двері! Ховайтесь всі – закричав заєць..З гуркотом, відчинилося вікно та з’явилася велика голова Ведмедя.
  • Ось! Тримай від мене подарунок, - Мед справжній липовий.

Зранку вся заяча родина зібралася за столом, а на столі чого тільки не було: гриби та горіхи, буряк та капуста, мед та редька, морква та картопля. А зла ворона дивується:

  • Не розумію, як могло з пустого мішка стільки добра з’явитися?
  • Малята, вам сподобалася казочка?
  • Звідкіля у заячої  родини взялися всі ці дарунки?
  •  За що звірята несли їм всі ці гостинці?
  • Що ми можемо сказати про Зайця, який він був у казочці?

Дидактична гра: «Склади речення»

  • Малята, у нас є ще одне завдання від Зайця, давайте складемо речення про героїв нашої казки.

Малювання осінньої яблуні:

  • Діти, де наш Зайчик брав яблука? Яка у казочці була яблунька, якого кольору яблучка, листочки? У нас теж є яблунька, але вона сумна, бо на ній нема ні яблучок ні листочків, давайте розвеселим нашу яблуньку намалюємо їй яблучка та листочки.
  • Малювати ми будемо на оргсклі фарбою, не пензликом, а пальчиком. У нас є жовта, червона, зелена та коричнева фарби, одні діти будуть малювати яблучка, а другі листочки. Одягніть фартушки, візьміть фарбу і приступайте до роботи.

Підсумок:

  • Малята, як же називалася наша казочка? Молодці, ви гарно виконали всі завдання від Зайчика з казки «Мішок яблук». Йому дуже сподобалось і він передав вам гостинці, яблучка з лісу.

 

docx
Додано
3 лютого 2020
Переглядів
1194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку