На урок "Здоров`я - найкращий скарб"

Про матеріал
Для використання матеріалів основ здоров`я на уроках української мови,читання в початкових класах
Перегляд файлу

Нині ніхто не заперечує думки про те, що за молоддю майбутнє, що саме ця категорія населення акумулює творчий потенціал, а це неодмінно призведе до позитивних зрушень у суспільстві. На цей час 90% учнів мають відхилення у здоров’ї, понад 50% - незадовільну фізичну підготовку. Спостерігається зменшення кількості здорових школярів, зростає загальна дитяча інвалідність.

Дитина – це диво, що одного разу сталося. Саме навколо неї, наче навколо сонця, повинно обертатися все, щоб це сонечко сіяло радісно, щоб блищали дитячі очі, щоб не згасало прагнення пізнавати нове.

Сьогодні на здоров’я підлітків найпомітніше впливають чинники, дія яких раніше була значно меншою. Більшість із чинників ризику починають інтенсивно діяти саме у молодому віці. Зниження фізичного і підвищення нервово-психологічного навантаження, інформаційні перевантаження – усі ці складові нашої доби, звичайно, різною мірою, але відбиваються на здоров’ї молодих людей.

«Здоров’я – це нічого, але все без здоров’я – ніщо» - афоризм прийшов до нас з давніх часів, і він не потребує коментарів.

Що таке здоров’я? Здорова людина, яка вона? Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад. Здорова людина – це така людина, яка життєрадісно й охоче виконує свої обов’язки, покладені на неї життям, і повністю реалізує свої фізичні та розумові здібності.

Від чого залежить здоров’я дітей? На їх здоров’я впливають такі фактори:

  1.        рівень медицини – 10%;
  2.        спадковість – 20%;
  3.        екологія – 20%;
  4.        спосіб життя – 50%.

Якщо на перші три фактори дитина не має майже ніякого впливу, то останній фактор, спосіб життя, цілком залежить від неї самої, від її поведінки. Отже, кожна дитина може або поліпшувати, або псувати його.

За допомогою чого ми можемо поліпшити своє здоров’я?

  1.        фізична культура;
  2.        здорове харчування;
  3.        особиста гігієна, правильний режим навчання і відпочинку;
  4.        загартування.

Які чинники псують здоров’я?

  1.        уживання алкоголю;
  2.        наркотиків;
  3.        тютюнопаління.

Інколи людина не задумується про збереження здоров’я: нерегулярно харчується або переїдає, порушує розпорядок дня, багато часу проводить пе6ред комп’ютером, не робить ранкової гімнастики.

Спочатку це призводить до незначних розладів здоров’я. Людина стає дратівливою. Може порушувати правила поведінки у транспорті, на вулиці, в магазині. Інколи вона порушує поведінку і кривдить менших і старших, шукає розраду у шкідливих звичках: починає палити, вживати алкогольні напої, а то й наркотичні речовини. Все це негативно впливає на здоров’я.

Людина, яка обирає здоровий спосіб життя, може бути впевненою за своє здоров’я. Воно її не турбуватиме довгі роки. А життя такої людини буду цікавим.

Які же це правила?

Вони стосуються розпорядку дня, занять фізкультурою, чергування роботи і відпочинку, правил спілкування і харчування.

Здоров’я – найдорожчий скарб.

 

 

 

 

 

                 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Якщо людина робить усе, щоб зберегти і зміцнити здоровя, вона веде здоровий спосіб життя.

   За період роботи з дітьми я використовую різноманітні методи та форми роботи на уроках, що до формування основ здорового способу життя. Під час вивчення різноманітних тем та контролю отриманих знань я використовую такі види перевірок:

  1. «Мікрофон»: передаючи «мікрофон» по ланцюжку, учні відповідають на запитання з    вивченої теми, доповнюючи один одного.

Питання: Як допомогти потерпілому під час того, як він провалився під лід?

  1. «Експрес-тести» : учні вибирають один варіант відповіді з кількох запропонованих.

             (Тестові завдання з основ здоровя)

  1. «Світлофор»: учитель ставить запитання з вивченого матеріалу . Учні піднімають для відповіді замість руки картку : зелену, якщо знають відповідь, та червону, якщо утруднюються з відповіддю.

На уроках української мови використовую «Бліц-інтервю»: продовжити прислівя.

Виконавши це завдання, даю наступне:

  1. підкреслити головні члени речення в декількох реченнях;
  2. знайти антоніми;
  3. порівняння і т. д.

Прислівя

Вода…( все очищає)

Мийся частіше – ( будеш миліше)

Бережи око – …(як алмаз)

Без осанки кінь - …(корова)

Багато ходити - … ( довго жити)

Чисте повітря - …(ворог хвороб)

Краще дихати свіжим повітрям, ніж (пити ліки)

Краще бути багатим і здоровим, ніж( бідним і хворим).

  При закріпленні вивчених тем використовую індивідуальні картки, де підбираю речення для формування основ здорового способу життя.

 

 

 

 

 

Експрес-тест «Пізнай себе»

Дати відповіді на всі запитання. Визнач суму балів і зроби висновки.

 

№ п/п

Запитання

Бали

1

Як часто ти робиш ранкову зарядку:

     - щодня;

  -  інколи або коли примусять;

  - ніколи.

 

  0

10

20

2

  Як часто ти їси впродовж дня :

- 4-5 разів;

- 3 рази;

- 2 рази

 

  0

10

20

3

Як часто ти вживаєш овочі та фрукти:

- щодня;

- 3 рази на тиждень;

- 1 раз на тиждень.

 

  0

10

20

4

Скільки разів на день ти чистиш зуби:

- 2 рази (вранці та ввечері);

- 1 раз (уранці);

- зовсім не чищу.

 

  0

10

20

5

Як часто ти миєш руки:

- перед їжею та після туалету;

- вранці, коли вмиваюся;

- коли дуже брудні.

 

0

10

20

6

Як часто ти їси солодощі:

-3 рази на тиждень;

- майже що дня;

- коли і скільки хочу.

 

  0

10

20

7

Скільки ти буваєш надворі:

- що дня1,5-2 години;

- щодня, але менше години;

- 1 раз на 2-3 дні.

 

  0

10

20

8

Коли ти лягаєш спати:

- о 21.00 – 21.30;

- після 22 години;

- після 23 години.

 

  0

10

20

9

Скільки часу щодня ти дивишся телевізор :

- не більше як 1,5 години;

- від 1.5 год. до 3 годин;

- дивлюся весь вільний час .

 

  0

10

20

10

Скільки часу що дня ти виконуєш домашнє завдання:

- близько 1.5 години;

- майже 2 години;

- більше 3 годин.

 

  0

10

20

11

Чи відвідуєш ти спортивну секцію або танці:

- так ;

- ні, але 2-3р. на тиждень граю в ігри;

- ні.

 

  0

10

20

12

Як часто ти хворієш:

- 1 раз на 2 роки;

- 1 раз на рік;

- кілька разів на рік.

 

  0

10

20

13

Чи можеш ти забігти сходами на 5 поверх :

- легко;

- важко, із задишкою;

- не можу.

 

  0

10

20

14

Який настрій був у тебе протягом останнього тижня:

- веселий;

- іноді сумний;

- пере важно сумний.

 

  0

10

20

15

Чи вважаєш ти себе здоровим:

- так , я – здоровий;

- я хворію 3-4 рази на рік;

- я часто хворію.

 

  0

10

20

 

Від 0 до 90 – це означає, що завдяки поведінці та здоровому способу життя твоє здоровя в повному порядку, і тобі не треба зупинятися на досягнутому.

 

Від 100 до 170 –  твоя поведінка  і спосіб життя не сприяють збереженню і зміцненню здоров’я,  існує загроза захворіти в майбутньому. У тебе вже з’явилися шкідливі для здоров’я звички. Твоє здоров’я потребує уваги і піклування.

 

Від 180 і вище – твоя поведінка і спосіб життя спрямовані  на  руйнування власного здоров’я. Будь обережним! Існує небезпека захворіти! Додержуй порад доцільного харчування, розпорядку дня, особистої  гігієни. Більше рухайся, почни регулярно робити ранкову зарядку.

 

Домашнє завдання

  1. Обговори з батьками результати тестування.
  2. Визнач, що потрібно змінити для поліпшення твого здоров’я.

 

Для учнів першого класу я використовую такі види робіт:

 

  1. Списування  з друкованого тексту рукописними літерами речень.

 

а) ЗДОРОВА ДИТИНА ВЕСЕЛА.

У НЕЇ МІЦНИЙ СОН, ГАРНИЙ АПЕТИТ.

І НІЧОГО НЕ БОЛИТЬ!

 

б) ЩОБ  УБЕРЕГТИСЯ  ВІД  ХВОРОБ,  ТРЕБА ЗАГАРТОВУВАТИСЯ, РОБИТИ ЩЕПЛЕННЯ  та інші.

Перед виконанням завдань я проводжу коротку бесіду про ознаки здоров’я дітей, а потім даю завдання.

Малеча дуже любить відгадувати загадки.

Розгадуючи загадку, я до кожної відгадки готую завдання:

1) розділити слово на склади;

2) назвати наголошений – ненаголошений склад;

3) назвати місцезнаходження  звука вивченої букви або тієї, яку вивчаємо на уроці;

4) назвати голосні букви (після того, як викладуть слово з розрізної азбуки);

5) визначити послідовність звуків у словах.

 

 

Не тільки на уроках української мови варто використовувати матеріал для формування основ здорового способу життя, а й на уроці математики (під час розв’язання  задач). Наведу деякі приклади задач ( перед розв’язанням – коротка бесіда про вплив куріння на здоров’я  людей).

Вся  робота  з утвердження  здорового способу життя повинна проводитися  обдумано, ґрунтовно, з урахуванням вікових  особливостей учнів.

У зв’язку з цим необхідно:

- привернути увагу учнівської молоді до власного здоров’я

- постійно пропагувати принципи здорового способу життя

- інформувати дітей про вплив згубних  звичок на їхнє здоров’я

- розвивати вміння та навички здорового способу життя

- залучати батьків та широку громадськість до утвердження принципів здорового способу життя.

На кожному уроці проводжу 2-3 фізхвилинки, які допомагають зняти напругу під час навчання. Це і комплекси вправ, сидячи за партою, чи віршовані фізхвилинки, які супроводжуються вправами (рухами).

Я висвітлила частину завдань, які використовую у своїй роботі. На завершення хочу побажати:

Будьте здоровими!

Будьте щасливими!

Будьте красивими!

І завжди добрими!

doc
Додано
22 лютого 2019
Переглядів
671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку