Політично соціалізована людина – це, передусім, патріот, відповідальний громадянин, який має не тільки високий ступінь розвитку політичної свідомості, але й високий рівень політичної культури.
Виховання людини-патріота як пріоритетна складова процесу соціалізації особистості
Слайд 1
Сьогодні Українська держава та її громадяни стають безпосередніми учасниками процесів, які мають надзвичайно велике значення для подальшого визначення, першою чергою, своєї долі, долі своїх сусідів, подальшого світового порядку на планеті..
Слайд 2
Політично соціалізована людина – це, передусім, патріот, відповідальний громадянин, який має не тільки високий ступінь розвитку політичної свідомості, але й високий рівень політичної культури.
Слайд 3
Мета політичної соціалізації – формування політичної культури громадянина. Важливим параметром її є ставлення до політичного режиму. В процесі політичної соціалізації формується увесь набір настановлень, що стають для молоді джерелом політичної поведінки. В результаті успішної політичної соціалізації задовольняються глибинні потреби особистості бути громадянином. Серед проблем політичної соціалізації на перший план висуваються питання зміцнення державності, зростання довіри громадянина до своєї держави, усвідомлення ним свого місця і ролі в процесах суспільного оновлення.ле й високий рівень політичної культури
Слайд 4
Патріотизм – це моральний і політичний принцип,соціальне почуття, змістом якого є любов до батьківщини й готовність підкорити свої інтереси інтересам країни. Патріотизм – це гордість досягненнями й культурою своєї Батьківщини, бажання зберегти її характер і культурні особливості й ідентифікація себе з іншими членами нації, прагнення захищати інтереси Батьківщини і свого народу.
Виходячи зі сказаного, патріотизм на даний час є нагальною потребою і держави, якій необхідно, щоб усі діти стали національно-свідомими громадянами-патріотами, здатними забезпечити країні гідне місце в цивілізованому світі,
Слайд 5
Ці завдання вирішуються через:
-підготовку до суспільного життя
-опанування загальнолюдською і національною культурою
-соціально-політичну адаптацію
-соціально-професійну орієнтацію
Слайд 6
Формуючи правову культуру, проводидись круглі столи зустріч з представниками правоохоронних органів,тренінги.
Слайд 7
Активно пройшов у нашій гімназії Європейський тиждень місцевої демократії.. Були проведені такі виховні заходи: вікторина «Основні положення та принципи Європейської хартії місцевого самоврядування», практичні заняття з елементами тренінгу «інститут місцевого самоврядування у твоєму місті – Чому тобі це не байдуже!», конкурс творчих відеопроектів «Новгород-Сіверський –місто майбутнього» . Дані заходи сприяють ознайомленню учнів з діяльністю органів місцевого самоврядування, механізмами та інструментами забезпечення прийняття рішень на місцевому та регіональному рівні, пропаганді європейських принципів міської демократії, роз’ясненню положень Європейської хартії місцевого самоврядування, формуванню в учнів активної життєвої позиції. Нашіг гімназисти активно працювали у міській Молодіжній раді, а Корбаш Ксенія ,її очолювала.
Слайд 8
Велика увага приділяється формуванню любові до рідної мови: конкурси інсценованої пісні, поетичні години,
Слайд 9
Випуск стіннівок, літературні вечори, мовознавчи квести та брей=ринги - найбільш поширені форми роботи. Учні залучались до участі в олімпіадах української мови, конкурсах Яцика та Шевченка.
Слайд10
З метою формування в учнів духовних цінностей українського патріота, почуття патріотизму, національної свідомості, любові до українського народу, його історії, рідної землі, вшанування мужності та героїзму захисників незалежності і територіальної цілісності України, військових традицій і звитяг українського народу, сприяння подальшому зміцненню патріотичного духу підростаючого покоління родини проводили уроки мужності, виховні години Відзначення пам’ятних дат та календарних свят
Слайд11,
організовували зустрічі з ветеранами АТО та Афаністану.
Слайд12 13
Привітання ветеранів АТО та Афганістану, вшанування памяті загиблих
Слайд14
Учні гімназії мали можливість взяти участь у патріотично - виховній програмі «Війна, якої немає!», яка проводилась у місті Чернігові. Хлопці і дівчата своєю присутністю вшанували героїв, які поклали своє життя за Батьківщину та отримали багато ексклюзивної інформації про воєнні дії на сході України.
Слайд 15
Волонтерська робота до якої залучаються учні,
Слайд 16
робота Почесної Варти також сприяють успішній соціалізації особистості.
Слайд17
З 2014 року ініціативна група учнів «Нащадки Ушинського» працювала над науково-дослідницькою роботою «Залишатися людиною», яка присвячена подіям голокосту на Новгород – Сіверщині в 1941-1943 роках. Дослідницька робота має продовження у проектичній ініціативі під назвою «Естафета пам’яті». Учні відвідали Дігтярівській навчально-виховний комплекс де презентували свій проект. Головне завдання проекту - це формування у підростаючого покоління активної життєвої позиції, свідомого ставлення і відповідальності не тільки за власне життя, але й за майбутнє своєї Батьківщини!
Слайд18
Учні гімназії відвідали музейно – момеріальний комплекс партизанської слави «Лісоград», який розташований у лісі неподалік села Єліне Сновського району Чернігівської області, в місці де в 1942 – 1943 роках дислокувалися партизанські з`єднання під командуванням Олексія Федорова і Миколи Попудренка. Учасникам екскурсії вдалося помилуватися краєвидами соснового лісу, зануритись в історію Чернігівщини того часу.
Слайд19,20
Форми роботи - різноманітні: бесіди, вікторини, брейн-ринги, зустрічі, змагання, фестивалі , найбільш актуальні патріотичні флешмоби ,змагання.
Слайд21 22 23
У світлі останніх подій актуальним є поширення інформації про героїчні вчинки українських військовослужбовців, бійців добровольчих батальйонів у ході подій на сході, волонтерів та інших громадян, які зробили значний внесок у зміцнення обороноздатності України , організації зустрічей з учасниками АТО, листування з ними, акції «SMS від серця», «Допоможи пораненому», «Зігрій солдата»
Слайд24
Всі вище згадані форми роботи сприяють підготовці до суспільного життя, формуванню демократичної культури, виконанню громадських обов»язків, опануванню загальнолюдською культурою, моральному ставленню до людей, соціально-політичної адаптації, що є основними складовими процесу соціалізації ,яка визначається наступною моделлю.
Я-людина
Я- особистість
Я- громадянин
Я- творець
Тож якщо всі ці складові будуть втілені у випускникові школи,ми отримаємо достойного громадянина і патріота своєї держави. А за словами В.О.Сухомлинського «Достатньо виховати одне покоління, щоб бути спокійним за наступні».