К З «Полтавський НВК №36
Полтавської міської ради Полтавської області»
Розробили:
вчитель біології Гуржій О.О.
та захисту Вітчизни Руденський А. С.
Урок № Дата:
Мета:
навчальна: ознайомити учнів з найбільш характерними надзвичайними ситуаціями та з порядком дій у деяких надзвичайних ситуаціях; узагальнити знання про стихійні лиха, про сигнали цивільної оборони та оповіщення населення у випадку стихійних лих та аварій, уявлення про причини виникнення та наслідки надзвичайних ситуацій, про правила поведінки під час надзвичайних ситуацій; сприяти формуванню в дітей комплексу навиків і вмінь діяти індивідуально та колективно у будь-яких екстремальних ситуаціях;
розвиваюча: розвивати вміння правильно діяти у надзвичайних ситуаціях; виробляти вольові якості, розвивати здоров`язберігаючу компетентність; запобігати проявам паніки; розвивати логічне мислення; фізичні показники, загартованість; стимулювати розвиток витривалості, мужності, рішучості, кмітливості;
виховна:навички самодисципліни; організованість, впевненість у своїх силах та прагнення допомогти тим, хто цього потребує; працелюбність, чесність, відвагу, дисциплінованість, увагу до ближнього, потребу жити в мирі та злагоді, займатися фізкультурою та спортом для зміцнення здоров`я; здатність приходити на допомогу людям; у разі потреби діяти обізнано, вивірено, спокійно, особисто й колективно. Виховувати почуття співпричетності до долі та проблем інших, відповідальність за близьких, оточуючих, власну Батьківщину.
Дидактичне і матеріально-технічне забезпечення: мультимедійне обладнання, фотографії та слайди, правила та інструкції для учнів, таблиці, тестові завдання, картки, виставка «Домашня аптечка першої допомоги» (додаток ), таблички з основними поняттями(додаток ), роздатковий матеріал (додаток ), маркери,клей, папір А3, ножиці.
Тип уроку:комбінований
Міжпредметні зв’язки: основи здоров`я, анатомія людини, історія, інформатика, екологія, хімія, захист Вітчизни, цивільний захист
Методи і прийоми навчання:
Форми організації навчальної діяльності учнів: індивідуальна, групова, фронтальна.
Тривалість: 45 хвилин.
Основні поняття та терміни: надзвичайна ситуація, катастрофа, аварія, медична допомога, евакуація, пожежа
Ключова компетентність |
Предметна компетентність |
Знання,уміння,здатністьучнів, визначеніпрограмою |
творчадіяльність |
характеристика надзвичайних ситуацій та з порядком дій у деяких надзвичайних ситуаціях |
Називає класифікацію НС, наводить приклади НС, вміє надавати першу медичну допомогу |
уміння вчитися |
узагальнює знання про стихійні лиха, про сигнали цивільної оборони та оповіщення населення у випадку стихійних лих та аварій |
встановлює причинно-наслідкові зв'язки , узагальнює набуті знання |
здоров'я-збережувальна
|
вміння запобігати проявам паніки; розвивати фізичні показники, загартованість; розуміння відповідальності за власні вчинки та їх наслідки
|
бережливе ставлення до свого здоров’я, санітарно-гігієнічні уміння та навички, формуваннязасад правильного харчування, займатися фізкультурою та спортом для зміцнення здоров`я
|
інформаційна |
правила поведінки під час надзвичайних ситуацій |
Вміння знайти інформацію про НС та причини їх виникнення,опрацювати та застосуватиїї для вирішення поставлених завдань та проблем не тільки на уроці, а в продовжжиття |
План-схема уроку
Етапи уроку |
Форми й методи навчальної діяльності |
Результати діяльності |
І. Організаційний момент |
Перевірка готовності до уроку та присутності учнів |
Дотримання єдиної логічно-змістовної лінії уроку |
ІІ. Психологічний настрій |
1. Бесіда 2. Ігрова розминка «Мій настрій» 3. Прийом «Смайлик» |
Створення сприятливої психологічної атмосфери, оцінка готовності до роботи |
ІІІ. Актуалізація навчальних знань |
Перевірка домашнього завдання Прийом «Аукціон» Прийом «Відповідь за бажанням»
|
Повторення раніше вивченого матеріалу. Підвести учнів до вивчення теми |
ІV. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми, мети, завдань уроку
|
Зачитування девізу уроку. Повідомлення теми та мети уроку. Записи в зошит теми уроку. Вправа «Очікування» Вправа «Асоціативний кущ» Прийом «Цікаво знати» |
Розвиток активного відношення до навчання. Розвиток пізнавального інтересу
|
V. Вивчення нового матеріалу
|
1. Розповідь вчителя з демонстрацією 2. Демонстрація відеоматеріалу 3. Створення таблиці «Небезпеки щоденного життя» 4. Перегляд навчальногофільму та мультимедійної презентації 5. Запис в опорні конспекти 6. Технологія кооперативного навчання (робота в парах с підручником) 7. Творча робота (скласти схему) «Вогонь» 8. Вправа «Знайди помилку»
|
Засвоєння навчального матеріалу. Перехід до іншого виду діяльності. Взаємонавчання Створення сприятливої психологічної атмосфери, перехід до іншого виду діяльності Створення колективної опорної схеми
|
VІ.Відпрацювання практичних навичок
|
Гра «Перебинтуй пораненого»
|
Установлення рівня власних знань Узагальнення і закріпленнявивченогоматеріалу |
VІІ. Підведення підсумків уроку
|
1. Ігрова розминка «Мій настрій» 2. Аргументація оцінювання (створення «ситуації успіху») 3. Технологія “Мікрофон” 4. Психологічна розминка «Дерево творчості» |
Підведення підсумків. Об'єктивне аргументування оцінки за урок Оцінка учнями власної роботи на уроці
|
VІІІ. Домашнє завдання
|
Особистісно-орієнтована технологія (диференціація домашнього завдання)
|
Засвоєння навчального матеріалу, самостійна обробка нової інформації, підготовка до наступного уроку
|
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. ПСИХОЛОГІЧНИЙ НАСТРІЙ
Вчитель біології
Незважаючи на те, що на вулиці похмуро й сіро, у мене на душі спокійно й радісно, тому що я бачу перед собою розумні, добрі обличчя й очі. І для того, щоб зрозуміти, як ми будемо сьогодні працювати, я хочу довідатися який у вас настрій. Для цього вам потрібно передати його оплесками. Почну я, а ви продовжите.
ІГРОВА РОЗМИНКА «МІЙ НАСТРІЙ»
ПРИЙОМ «СМАЙЛИК»
Суть його полягає в тому, що вчитель на початку уроку роздає дітям схематичне зображення обличчя людини. Завдання дітей намалювати на обличчі ті емоції, які характерні для них в даний момент часу.
Почну я, а ви продовжите.
Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
Я сподіваюся, що після нашого уроку ваш настрій покращиться, а ваші знання поглибляться.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНИХ ЗНАНЬ
Перевіряється виконання домашнього завдання, заслуховуються відповіді на усні питання, обговорюються письмові завдання. Деякі учні отримують індивідуальні картки-завдання.
ПРИЙОМ «АУКЦІОН»
розігрується 12,11,10балів(учитель говорить цей лот коштує 12балів… і учні хто хоче піднімає руку,а потім учитель зачитує запитання. Якщо учень незміг дати відповідь,питаннялишається,а ціна знижується.на 1 бал)
ПРИЙОМ «ВІДПОВІДЬ ЗА БАЖАННЯМ»
Учні хто бажає відповісти підіймають руку і розповідають,що їм найбільше запам’яталося з минулого уроку?
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ(вчитель біології)
Щодня у світі фіксують тисячі подій, під час яких відбувається порушення нормальних умов життя і діяльності людей (стихійні лиха, аварії, катастрофи, епідемії, терористичні акти, збройні конфлікти).
За даними ООН, на межі другого й третього тисячоліть через стихійні лиха загинуло близько 3 млн. людей, загальна кількість потерпілих сягнула майже 800 млн. людей. Спостерігається зростання кількості стихійних лих, наприклад: частота засух збільшилася у 8 разів, пожеж і вивержень вулканів
— у 3 рази, циклонів, повеней та епідемій — удвічі.
Щорічно в Україні виникає до 300 надзвичайних ситуацій, спричинених природними чинниками.
Тому, ми сьогодні з вами ознайомимся з надзвичайними ситуаціями природного, техногенного та соціально-політичного характеру та повторимо правила надавання першої медичної допомоги.
ВПРАВА «ОЧІКУВАННЯ»
учні на стікерах у формі пташок записують свої очікування від уроку та розміщують їх навколо дерева на плакаті «Мої очікування», а також оцінюють актуальність теми за п’ятибальною шкалою.
ВПРАВА «АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ»
Які асоціації викликають у вас,коли ми чуємо це слово?
Війни озброєний напад стихійні лиха
Надзвичайні ситуації катострофи
Аварії епідемії
Пожежі
ПРИЙОМ «ЦІКАВО ЗНАТИ»
Чи знаєте ви,що минулого року українці помирали через:
• хвороби кровообігу — 62,5% (488 954 чол.);
• новоутворення (рак) — 11,7% (91 873 чол.);
• хвороби органів травлення — 46,1% (31 720 чол.);
• хвороби органів дихання — 3,6 % (28 000 чол.);
• 2,2% українців померли через інфекційні та паразитарні хвороби;
• 0,4% — через ендокринні недуги, розлади харчування та порушення обміну речовин;
• 0,9% — через хворобинервовоїсистеми,
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
СТВОРЕННЯ ТАБЛИЦІ «НЕБЕЗПЕКИ ЩОДЕННОГО ЖИТТЯ» (вчитель Захисту Вітчизни)
У наш цивілізований час людство залишається залежним від явищ, які іноді мають катастрофічний характер. Це небезпеки щоденного життя. Якого походження вони можуть бути (природного та антропогенного). В свою чергу небезпеки антропогенного походження поділяють на техногенні та соціальні. Розглянемо деякі небезпеки та розташуємо їх у відповідний стовпчик(додаток 1).
Вчитель Захисту Вітчизни
1. ПОНЯТТЯ «НАДЗВИЧАЙНІ СИТУАЦІЇ»
Надзвичайні ситуації – це такі ситуації,що призводять до порушення нормального життя, а іноді до загибелі людей та знищення матеріальних цінностей (схема 1)
Схема 1
2. Наведіть приклади НС(повінь, пожежа, аварія,катастрофа; забруднення води, ґрунту, повітря; ураган,смерч; радіаційне забруднення; землетрус; терористичний акт,тощо)
3. Якого характеру бувають надзвичайні ситуації (схема 2)
Схема 2
До надзвичайних ситуацій, крім тих, які виникають внаслідок природних явищ, належать ситуації спричинені діяльністю людини. Це аварії на підприємствах, на транспорті, в житлових секторах.
- Що таке аварія?
- Хто з вас бачив аварії? Розкажіть.
Аварія – це пошкодження механізму діючих машин, вихід з ладу заводів, підприємств.
Катастрофа– це аварії, які призвели до значних людських жертв.
- Пригадайте, про які катастрофи ви слухали по радіо, дивились по телебаченню.
Аварії можуть виникати через недотримання людьми правил безпеки, а також через недостатню надійність техніки.
Наприклад, внаслідок порушення правил користування газом може статися вибух у житловому секторі. Через необережність мешканців у житлових будинках може статися витік газу з труб; протяги на кухні, википання води та ін. можуть призвести до вибуху газу.
Аварія може статися на транспорті внаслідок порушення Правил дорожнього руху, перевищення швидкості, перебування за кермом у стані алкогольного сп’яніння, несправності транспортного засобу. Може статися аварія і на залізничному транспорті. За рік в Україні внаслідок аварій на залізничних дорогах гине в середньому 20 – 30 осіб.
Через технічні несправності може статися аварія чи інша надзвичайна ситуація в автобусі, тролейбусі, трамваї. Аварія літака може трапитися під час зльоту чи посадки. Можуть бути аварії і на водному транспорті.
2. Аварії на підприємствах і їх вплив на умови життя людини
Сучасні заводи і фабрики нагромаджують багато складного оснащення. На жаль часто використовують отруйні речовини.
Нагромадження, наприклад, парів лако–фарбових речовин може спричинити вибух. Внаслідок вибуху руйнується завод, гинуть люди, пошкоджуються будівлі, що знаходяться поруч. Виникає пожежа, яку важко погасити впродовж кількох днів.
Вибухи і пожежі виникають там, де збирається виробничий пил, який разом із повітрям утворює вибухонебезпечні суміші. У разі порушення техніки безпеки вибухи можуть статися на деревообробних, борошномельних, ткацьких, харчових підприємствах.
Пожежі можуть виникнути через пошкодження електропроводки, порушення режиму роботи і зберігання опалювальних систем, ємкостей з легкозаймистими речовинами, на газонасосних станціях. Велика небезпека пожеж не лише у знищенні будівель і майна, але й у виділенні токсичних продуктів, найчастіше димів. Особливо небезпечним є горіння полістеролу, поліетилену, інших пластмас.
На підприємствах хімічної, нафтопереробної, целюлозної, м'ясо–молочної, харчової, текстильної промисловості широко використовуються сильнодіючі отруйні речовини. Їх викиди під час аварій можуть призвести до катастрофічних наслідків. Вони швидко поширюються в навколишньому середовищі, вражають слизову оболонку і внутрішні органи людини, шкіру.
Є виробництва, на яких вибухи й пожежі призводять до зараження навколишнього середовища радіоактивними речовинами. Наприклад, Чорнобильської АЕС та ін.
Але коли скоїться аварія, то треба діяти так, щоб захистити себе і домівку. Для цього треба знати:
3. Правила поведінки під час аварії на місцевому підприємстві.
Кожен школяр повинен вміти діяти в умовах радіоактивного або хімічного зараження, що сталися на підприємстві мікрорайону, де проживає учень. Про загрозу надзвичайної ситуації по телебаченню та місцевому радіомовленню штаб ЦО. Для того, щоб населення своєчасно ввімкнуло засоби інформації, на підприємствах та в установах існує система сигналізації (сирени, гудки, ревуни). Сигнал сирени означає: «Увага всім!». Почувши такий сигнал, слід терміново ввімкнути радіо чи телевізор, щоб дізнатися про текст повідомлення і розпорядження начальника штабу ЦО. Наприклад, про небезпеку хімічного зараження подається сигнал «Хімічна тривога». Текст сигналу такий: «Громадяни! Увага! Увага! Говорить штаб цивільної оборони. Хімічна тривога. Одягніть засоби індивідуального захисту, сховайтеся в укриття; стежте за нашим повідомленням».
Проте, якщо укриття немає, слід залишитися вдома, в школі, там, де ви почули повідомлення. Для того, щоб СДОР не проникала в приміщення, позачиняти вікна, ущільнити їх ватою чи тканиною.
Перегляд навчального фільму
«Правила поведінки при звучані сигналів оповіщення»
4. Розгляд засобів індивідуального захисту (перегляд мультимедійної презентації)
5. Правила поведінки під час евакуації
У випадках надзвичайних ситуацій може здійснюватись евакуація населення.
Евакуація – це організований вихід (вивіз) населення з місць і районів аварії, катастрофи в заміську зону для проживання до особливого розпорядження.
Під час евакуації учнів вивозить або виводить один із батьків чи опікунів. У разі тимчасової евакуації (коли потрібно залишити приміщення, місцевість на короткий час, необхідний для ліквідації наслідків) вони можуть евакуюватися в складі всієї школи.
Уявіть собі, що ви дізналися про евакуацію. Що ви маєте терміновано зробити?
Зверніть увагу на те, що необхідно взяти з собою у разі евакуації в заміську зону (пам`ятка).
Після сигналу про початок евакуації учні колонами рушають до місця евакуації.
6. Головні причини виникнення пожеж:
СКЛАДАННЯ СХЕМИ «ВОГОНЬ»
Друг Ворог
- символ Олімпійських ігор - пожежа в лісі
- Вічний вогонь - пожежа в будинку
- для приготування їжі - пожежа в полі
- для виплавки металу - пожежа на заводі
(доповіді учнів)
РОБОТА В ГРУПАХ
Обговорення результатів роботи та виправлення при наявності помилок. Колективне складання правильних алгоритмів дій з послідовним записом алгоритму в зошит.
Група 1 – складіть алгоритм дій під час та після виникненні землетрусу.
Група 2 - складіть алгоритм дій під час та після повені.
Група 3 - складіть алгоритм дій під час та після НС метеорологічного походження.
Група 4 - складіть алгоритм дій під час пожежі у приміщенні
Група 5 - складіть алгоритм дій під час пожежі в лісі, степу.
Група 6 – складіть алгоритм дій під час хімічної небезпеки.
Презентація роботи групи
Додаткові запитання для груп(додаток 4)
1. Що ви зробите, знайшовши підозрілий предмет, який може виявитися вибуховим пристроєм?
2. Захоплення заручників. Що робити у разі захоплення автобуса чи іншого транспортного засобу терористами?
3. Як діяти при раптовому обвалі будинку та якщо ви опинилися в завалі?
4. Як діяти якщо ви потрапили у некеровану юрбу?
Вчитель біології
ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ:
- А що при пожежі небезпечніше – вогонь чи дим?
Багато людей. Наприклад, не знають, як небезпечний дим. Адже в кіно і по телевізору пожежу звичайно показують так: бушує вогонь, величезні язики полум’я – це і є головна небезпека. Насправді більшість жертв пожеж гине від диму. Чому? Сучасні меблі, лінолеум, шпалери – все це робиться за допомогою хімії. Варто людині кілька разів ковинути такий отруєний дим – і вона непритомніє, задихається.
Під час горіння виділяються отрутні гази: синильна кислота, фосген та ін.., а вміст кисню в повітрі зменшується. Ось чому небезпеку становить не стільки вогонь, скільки дим і гар від нього. Слід урахувати й можливі реакції організму людини на збільшення концентрації продуктів горіння:
0,05% - запаморочення;
0,1% - непритомність;
0,2% - кома,швидка смерть;
0,5% - миттєва смерть;
від 0,5 до 7 % - початок паралічу дихальних центрів;
10 % - параліч дихальних центрів і смерть.
ВПРАВА «ЗНАЙДИ ПОМИЛКУ»
Постав знак «+» біля дій, які слід зробити в разі витоку газу, і знак «-» - біля тих, які робити не можна.
Провітрити приміщення Затулити ніс і рот хусткою
Запалити сірник Викликати аварійну бригаду
Увімкнути світло Покликати на допомогу дорослих
Перекрити газовий кран Залишитись у приміщенні
7. Перша медична допомога
Отже,сьогодні ми з вами ознайомимося з видами медичної допомоги та правилами її надання. Відомо, що відсутність допомоги важко потерпілим протягом 1 год. після ушкодження збільшує кількість смертельних наслідків на 30%, до 3 год. – на 60%, до 6 год. – на 90%.
Медична допомога - перелік лікувально-евакуаційних заходів, що проводяться під час впливу різних уражаючих чинників, у районах катастроф.
Нині служба медицини катастроф виділяє такі види медичної допомоги як:
перша медична допомога;
долікарська допомога;
перша лікарська допомога;
кваліфікована медична допомога;
спеціалізована медична допомога.
Перші три видимедичної допомоги надаються безпосередньо в осередках катастроф абопоблизу них, вони належать до догоспітальних видів допомоги.
За даними ВООЗ, 20% загиблих унаслідок нещасних випадків у мирний час могли б бути врятовані, якби вони вчасно отримали першу медичну допомогу.
Для того,щобкращеорієнтуватися у різних видах допомоги давайте поділимося на групи,кожнагрупавийдевибересобізавдання, післядеякого часу вимаєтесклавши короткий конспект у виглядісхеми,пояснитивсім ваше запитання,аслухачіможутьзадавати вам запитання по вашомузавданні
V.ВІДПРАЦЮВАННЯ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК
Вчитель біології
1. ГРА «ПЕРЕБИНТУЙ ПОРАНЕНОГО»
Завдання: Швидко та якісно перебинтуй «пораненого».
VIІ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
ВПРАВА «МІКРОФОН»
- Діти, про які надзвичайні ситуації ми з вами сьогодні говорили?
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ
- Як тидізнаєшся про те, щосталасянадзвичайнаситуація?
а) по книзі;
б) по телевізору;
в) почувши сирену;
г) з газети.
- У випадкунадзвичайноїситуаціїтибудешдіятизгідно:
а) порадидрузів;
б) вказівкам штабу ЦО;
в) нікого не буду слухати.
- Уразіземлетрусути:
а) будешдивитися у вікно;
б) вийдеш на відкритумісцевість;
в) зайдеш у ліфт і спустишся вниз.
- У випадкупожежіти:
а) залишишприміщення;
б) сховаєшся у шафі.
- Якізасобизахистутобівідомі?
а) гарнийодяг;
б) протигаз;
в) солодощі;
г) ватно-марлевапов’язка.
- Щонеобхідновзяти з собою у випадкунадзвичайноїситуації?
а) іграшки;
бдокументи;
в) одяг;
г) цукерки і печиво.
ПСИХОЛОГІЧНА РОЗМИНКА «ДЕРЕВО ТВОРЧОСТІ»
Мета: |
проаналізувати якість викладання уроку та чіткість осмислення навчального матеріалу учнями. |
Ресурси: |
ілюстрація дерева, картки із зображенням плодів, квітки, зеленого та жовтого листочків. |
Етап уроку: |
підсумковийетап уроку |
Хід вправи Для цієї вправи потрібно буде малюнок на якому зображено дерево, маленькі картки із зображеннями плода, квітки, зеленого листочка та жовтого листочка. «Плід» означає, що урок пройшов корисно, плідно. «Квітка» - досить непогано. «Зелений листок» - щось було, звичайно, але взагалі - не зрозуміло. «Жовтий листочок» - "чахлий", невдалий урок. |
VIІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Для всього красу:
Додаткові завдання для допитливих
Підготувати повідомлення.
Лиха дітистережіться, та при цьому – не губіться.
Божиття у нас одне, іншого не буде,
Хай же сонечкояснееніжно вас голубить.
Хайвсміхаються до вас і трава, Іквіти,
А тепер у добрий час, любімоїдіти!
Додаток 1
НЕБЕЗПЕКИ ПОВСЯКДЕННОГО ЖИТТЯ
ПРИРОДНІ
АНТРОПОГЕННІ
ТЕХНОГЕННІ
СОЦІАЛЬНІ
БРОДЯЖНИЦТВО
АЛКОГОЛІЗМ
ЗЛОЧИННІСТЬ
СТРАЙКИ
ВІЙНИ
ЗЕМЛЕТРУС
ПОВІНЬ
БУРЕВІЙ
ТЕРОРИСТИЧНІ
АКТИ
ОЖЕЛЕДИЦЯ
ШАНТАЖ
ІНФЕКЦІЙНІ ХВОРОБИ
ТРАНСПОРТНІ АВАРІЇ
СИЛЬНІ
СНІГОПАДИ
ВИБУХ ГАЗУ
КІДНЕПІНГ
ПОЖЕЖА В БУДИНКУ
АВАРІЯ НА АЕС
ВИКИД ОТРУЙНИХ РЕЧОВИН
АВІАЦІЙНА КАТАСТРОФА
Схема 1
Схема 2
ПАМ`ЯТКА
ДОДАТОК 2
Домашня аптечка першої допомоги
ДОДАТОК 3
101 102
103104
ЦО
НАДЗВИЧАЙНА
СИТУАЦІЯ
ДОДАТОК 4
А)Картки з завданням
ГРУПА №1
алгоритм дій під час та після виникненні землетрусу
ГРУПА №2
алгоритм дійпід час та післяповені
ГРУПА №3
алгоритм дійпід час та після НС метеорологічногопоходження
ГРУПА №4
алгоритм дійпід час пожежі у приміщенні
ГРУПА №5
алгоритм дійпід час пожежі в лісі, степу
ГРУПА №6
алгоритм дій під час хімічної небезпеки
Розрізати малюнки та покласти у конверти