Надзвичайні ситуації у приміщеннях

Про матеріал
Розробка до дня цивільного захисту для учнів молодшої школи з теми "Надзвичайні ситуації у приміщеннях. Дії під час надзвичайних ситуацій"
Перегляд файлу

Тема. Надзвичайні ситуації у приміщенні.

Мета.Ознайомитись із надзвичайними ситуаціями, які можуть статися у приміщенні, виробити алгоритм дій під час них; дізнатися цікаві факти про надзвичайні ситуації; виховувати шанобливе ставлення до професій, які допомагають впоратись із надзвичайними ситуаціями.

Обладнання.План евакуації зображений на ватмані; позначки вогню, води, аптечки, поліцейського капелюха; картки для роботи учнів; електронна презентація.

Хід заняття.

І. Організаційний момент.

-Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше в клас!

Біля парти станем чемно –

Плине час хай недаремно.

Будемо уважні і старанні всі.

Сядемо рівненько на місця свої.

-         Діти, перш ніж ми почнемо заняття, давайте з вами повторимо, як ми маємо працювати? (чітко відповідати, уважно слухати, не шуміти та не відволікатись і. т. ін.)

-         Молодці! Отже, розпочнемо.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

-         Дітки, сьогодні, 31 березня, у нашій школі проходить День цивільного захисту. Тож нас із вами чекають захоплюючі пригоди на уроці. На протязі всього нашого заняття ви будете мати змогу ознайомитись із різними надзвичайними ситуаціями. Тож не будемо гаяти часу і вперед працювати!

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

-         Подивіться на дошку. Що ви бачите? (на дошці на ватмані намальований план евакуації).

-         А хто знає як називається ця схема, для чого вона? (план евакуації складають для того, щоб кожна людина під час надзвичайної ситуації могла вийти з приміщення якомога швидше).

-         А які надзвичайні ситуації, що можуть застати вас удома,  ви знаєте? (пожежа, затоплення, вибух природного газу, землетрус та ін.)слайд 2

-         Наше з вами завдання буде допомогти учням покинути приміщення школи.В цьому нам і допоможе план евакуації. Але зверніть увагу, він в нас незвичайний. На ньому є перешкоди. І для того, покинути школу, нам доведеться із ними впоратися.

ІV. Робота в парах.

Лунає три дзвінка.

-         Діти, ви чуєте, пролунало три дзвінка! Це означає, що сталась якась надзвичайна евакуація і учні терміново, рухаючись за планом, мають покинути приміщення. Мерщій до виходу!слайд3

Завдання 1.

-         Але подивіться, щойно ми почали рух, як на нашому шляху виникла перша перешкода. Що ж сталося?(на плані намальована пожежа).слайд4

-         Скажіть, а через що в приміщенні може статися пожежа?

-         Для того, щоб з нею впоратися, ми маємо відчути себе у ролі кого? (пожежників). Правильно, бо саме пожежники можуть приборкати це лихо! У вас на парті є завдання, з яким ви маєте впоратись, працюючи в парах. Отже, у вас є малюнки різних предметів, а ви маєте обрати серед них ті, які використовують саме пожежники.(на партах картинки: протигаз, пожежна машина, вогнегасник, машина швидкої допомоги, жезл поліцейського, драбина, костюм пожежника).

Вчитель питає декілька пар для перевірки завдання.

-         Давайте перевіримо. (на екрані по черзі з’являються предмети, які діти мали обрати).слайд5

Цікавинка.

-         До речі! На нашій планеті є самозаймисті рослини. У місцях з теплим кліматом зростає трав'янистий квітка білий ясенець. У його листі містяться ефірні олії, і в спеку вони можуть самозайматися. Але сама квітка залишається цілою і неушкодженою.слайд 6

V. Індивідуальна робота.

Завдання 2.

-         Ми вправно впорались і тепер можемо рухатись далі. Швидше до виходу, орієнтуючись по стрілочкам на плані… Але знову перешкода! Діти, що сталося? (на малюнку зображено землетрус).слайд 7

-         Для того, щоб подолати цю надзвичайну ситуацію вам потрібно зі слів, які є в кожного на парті, скласти речення. Речення у вас різні, тому працюйте самостійно. ( всього 6 речень, кожне з яких розповідає як поводитись при землетрусі).

Речення.

  1. Займіть безпечне місце у приміщенні.
  2. Уникайте сходів та ліфтів.
  3. Поводьтеся спокійно, ніякої паніки.
  4. Перечекайте землетрус у будівлі.
  5. Тримайтеся подалі від важких предметів.
  6. Не вистрибуйте з вікна.

-         Отже, перевіряємослайд 8

Цікавинка.

-         До речі, вчені розробили спеціальне ліжко, яке може врятувати людину під час землетрусу. Якщо починаються поштовхи, воно ховає людину у відсік, в якому заздалегідь заготовлені медичні препарати, вода та їжа. Ось так!слайд 9

Завдання 3.

-         Можемо рухатись далі до виходу. Та не все так просто. На шляху залишилась ще одна перешкода. Подивіться уважно на картинку, що це? (зображено газовий балон).

-         Як ви гадаєте, діти, що це за лихо? (витік газу).слайд 10

-         Правильно. Нам обов’язково потрібно розібратися і подолати цю надзвичайну ситуацію. І для того, щоб виконати це завдання потрібно буде гарно постаратися. На ваших партах лежить пазл, який потрібно правильно зібрати. Якщо виконати завдання як слід, то ви з’ясуєте, без чого не обійтись рятувальникам під час цієї надзвичайної ситуації( на пазлі намальований протигаз).

-         Правильно. У мене є протигаз і я пропоную спробувати його одягти першому учню, який впорався із цим завданням. слайд 11

Цікавинка.

-         До речі, існують протигази не лише для людей, а й для коней та собак. Їх дуже широко застосовували у воєнні роки.слайд 12

-         Скажіть, діти, а як же потрібно поводитись, якщо ви почули запах газу? ( відкрити вікна та двері, вийти на вулицю, викликати службу газу за номером 104, ні в якому разі не запалювати сірників).

Завдання 4.

-         Діти, подивіться, ми майже дійшли до виходу і на нашому шляху залишилася лише одна перешкода. А для того, щоб відгадати її назву, вам потрібно скласти зі складів слово. слайд 13(на слайді склади за- топ-ле-ння)

-         У вас на парті є малюнки різних ситуацій, а вам потрібно вибрати ті з них, на яких діти поводять себе не правильно і їхні дії можуть спричинити затоплення.

-         Отже, що ви обрали?

-         Увага на екран. слайд 14

-         Тепер ми знаємо, чого не можна робити і у майбутньому не допустимо таких помилок.

Цікавинка

- До речі, причиною затоплення є вода. А чи знали ви, що на поверхні Землі знаходиться в 10 разів менше води, ніж всередині планети, в її мантії?слайд 15

VI. Підсумок уроку.

-         Подивіться на план евакуації. Нарешті шлях школярів вільний і вони мають змогу залишити приміщення школи без ушкоджень. А це означає, що ми з вами плідно попрацювали на уроці та впорались із усіма завданнями. слайд 16

-         Тож дайте відповідь на таке запитання. Які ж надзвичайні ситуації ми подолали під час заняття?

-         Яка з них вам здається найнебезпечнішою?

-         Усі люди, які допомагають населенню під час таких випадків дуже хоробрі, сильні духом, рішучі. У вас на парті позначки, які відповідають певній професії. Назвіть ці позначки. (вогонь, газ, поліцейський капелюх, аптечка.)слайд 17

-         Яким професіям відповідають ці позначки? (пожежник, рятувальник, поліцейський, лікар).

-         Оберіть позначку тієї професії, яка здається вам найбільш небезпечною, відповідальною та потрібною. Приклейте її на відповідний аркуш (на дошці аркуші, куди діти чіпляють позначки).

-         Подивіться, всі аркуші заповнені, то ж усі ці фахи є надзвичайно потрібними мирному населенню. А наше з вами завдання не заважати їхнім діям, всіляко допомагати. А, можливо, хтось із вас оволодіє однією з цих професій.

-         Дякую за роботу, урок закінчено!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Харківська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №155

Харківської міської ради Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховне заняття

«Надзвичайні ситуації

у приміщеннях»

 

 

                                                                                       Підготувала:

Вчитель початкових класів

ХСШ №155

Борисенко Анна Олегівна

 


Харків 2016

docx
Додав(-ла)
Борисенко Анна
Додано
7 листопада 2023
Переглядів
112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку