Народна казка – сУрок з літературного читання "Скарбничка мудрості. Корейська народна казка «Чий подарунок найкращий»

Про матеріал
Ознайомити учнів з видами казок, формувати вміння аналізувати зміст казки; поповнювати словниковий запас; виробляти навички виразного читання; відпрацювати навички роботи з текстом, визначати головну думку прочитаного, розвивати творчу уяву, зв’язне мовлення; виховувати любов до навчання
Перегляд файлу

 

Тема: Народна казка – скарбничка мудрості. Корейська народна казка «Чий подарунок найкращий»

Мета: ознайомити учнів з видами казок, формувати вміння аналізувати зміст казки; поповнювати словниковий запас; виробляти навички виразного читання; відпрацювати навички роботи з текстом, визначати головну думку прочитаного, розвивати творчу уяву, зв’язне мовлення; виховувати любов до навчання.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійна презентація.

Хід уроку

I. Організаційний момент класу.  ( слайд 2)

Холодно в полі, в саду, на городі,

Осінь мандрує по нашій господі.

Тепло і затишно в класі у нас.

Доброго дня, я вітаю всіх вас.

II. Мотивація навчальної діяльності.

   Актуалізація опорних знань.

  • Робота над мовленнєвим диханням.

Читання складів на одному диханні.  ( слайд 3 )

  • Мовленнєва розминка. Робота над чистомовкою. ( слайд 4 )
  • Мовленнєва розминка. Робота над скоромовкою. ( слайд 5 )

III. Вивчення нового матеріалу.

  • Діти, сьогодні ми розпочинаємо вивчення наступного розділу                 « Народна казка- скарбничка мудрості».
  1. Бесіда.
  • Чи любите ви слухати казки?
  • Які казки вам подобаються більше?
  • Пригадайте, що ви знаєте про казку.  ( слайд 6,7,8 )

    Казка-  один з найпоширеніших видів усної народної творчості; народний або літературний твір про вигадані, часто фантастичні події.

    Казки за змістом поділяються на групи.

    Казки про тварин – це повчальна оповідь, у якій головними героями є тварини. За їхніми вчинками і словами можна розпізнати людські якості, а також зрозуміти, як потрібно поводитися у житті.

    У чарівних казках розповідається про незвичайний таємничий світ, чарівні предмети. У цих казках не тільки тварини, а й дерева, гори, вітер здатні розмовляти, думати, радіти чи сумувати.

   Герої чарівних казок проходять через важкі випробування, чарівні перетворення, здійснюють дивовижні подвиги і завжди виходять переможцями.

   Соціально-побутові казки – це казки, у яких зображено події, наближені до реального життя людей. У казках прославляються розум, працьовитість, доброта героїв, їхня здатність протистояти лихим обставинам, боротися за свою волю, кохання і щастя. Цінність персонажів вимірюється не їхньою чарівністю, а цілко реальними якостями.

  1. Робота з підручником.

а)  Послухате українську народну казку( аудіозапис) Визнач, яка це казка – про тварин чи чарівна. 

  • Ця казка про тварин чи чарівна? За якими ознаками ви це зрозуміли?
  • Хто дійові особи казки?
  • Хто допоміг Івану подолати змія?

IV. Сприйняття і усвідомлення нового матерілу.

Робота над корейською народною казкою « Чий дарунок найкращий» ( слайд 9)

  1. Читання казки вчителем.
  • Назвіть головних героїв казки.

Фізкультхвилинка.

  1. Читання казки « ланцюжком».
  • У якій країні відбувалися події, описані в творі?
  • Які чарівні подарунки придбали юнаки для нареченої?
  • Як вони допомогли врятувати життя красуні?
  • Як Ан Ран Дю обрала того юнака, за якого вийшла заміж?
  • Чи справедливим було рішення дівчини?
  1. Попрацюйте разом! Визначте реальне і казкове в творі.
  2. Гра « Чи уважний ти читач». Порахуйте скільки разів у тексті вжито слова яблуко, Ан Ран Дю. ( слайд 10)
  3. Гра « Фантазер». Яким новими епізодами можна доповнити казку? (слайд 11)

V. Підсумок уроку.

- Чи сподобалась вам казка? Чим?

- На кого з героїв ви хотіли бути схожими?

Гра « Кмітливий».

- Складіть і прочитайте прислів'я

читає,          той           Хто           багато         багато        знає.

( Хто багато читає, той багато знає.)

VI.  Домашнє завдання

С. 47-50 підручника: читати і переказувати казку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Літературне читання 4 клас (Барна М. М., Волошенко О. В., Козак О. П.)
Додано
4 листопада 2021
Переглядів
2432
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку