Тема: Народна казка – скарбничка мудрості. Корейська народна казка «Чий подарунок найкращий»
Мета: ознайомити учнів з видами казок, формувати вміння аналізувати зміст казки; поповнювати словниковий запас; виробляти навички виразного читання; відпрацювати навички роботи з текстом, визначати головну думку прочитаного, розвивати творчу уяву, зв’язне мовлення; виховувати любов до навчання.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійна презентація.
Хід уроку
I. Організаційний момент класу. ( слайд 2)
Холодно в полі, в саду, на городі,
Осінь мандрує по нашій господі.
Тепло і затишно в класі у нас.
Доброго дня, я вітаю всіх вас.
II. Мотивація навчальної діяльності.
Актуалізація опорних знань.
Читання складів на одному диханні. ( слайд 3 )
III. Вивчення нового матеріалу.
Казка- один з найпоширеніших видів усної народної творчості; народний або літературний твір про вигадані, часто фантастичні події.
Казки за змістом поділяються на групи.
Казки про тварин – це повчальна оповідь, у якій головними героями є тварини. За їхніми вчинками і словами можна розпізнати людські якості, а також зрозуміти, як потрібно поводитися у житті.
У чарівних казках розповідається про незвичайний таємничий світ, чарівні предмети. У цих казках не тільки тварини, а й дерева, гори, вітер здатні розмовляти, думати, радіти чи сумувати.
Герої чарівних казок проходять через важкі випробування, чарівні перетворення, здійснюють дивовижні подвиги і завжди виходять переможцями.
Соціально-побутові казки – це казки, у яких зображено події, наближені до реального життя людей. У казках прославляються розум, працьовитість, доброта героїв, їхня здатність протистояти лихим обставинам, боротися за свою волю, кохання і щастя. Цінність персонажів вимірюється не їхньою чарівністю, а цілко реальними якостями.
а) Послухате українську народну казку( аудіозапис) Визнач, яка це казка – про тварин чи чарівна.
IV. Сприйняття і усвідомлення нового матерілу.
Робота над корейською народною казкою « Чий дарунок найкращий» ( слайд 9)
Фізкультхвилинка.
V. Підсумок уроку.
- Чи сподобалась вам казка? Чим?
- На кого з героїв ви хотіли бути схожими?
Гра « Кмітливий».
- Складіть і прочитайте прислів'я
читає, той Хто багато багато знає.
( Хто багато читає, той багато знає.)
VI. Домашнє завдання
С. 47-50 підручника: читати і переказувати казку.