Насильство та жорстокість у школі. Реалії сучасності.

Про матеріал
Насильство між дітьми, проблема яка, на жаль, сьогодні стає для України все більш актуальною, та особливо небезпечною. Це пов’язано, зокрема, із вразливістю дитячої та підліткової психіки та впливом насильства на подальше життя дітей, які стали його жертвою або є агресорами. Наявність та зростання насильства серед дітей є індикатором багатьох суспільних проблем, отже, ця проблема стосується кожного.
Перегляд файлу

                                  

                      Насильство та жорстокість у школі. Реалії  сучасності.

 

(співдоповідач Дзекелевої С.М.), (педрада, грудень 2016 р.)

 

 

          Насильство між дітьми, проблема яка, на жаль, сьогодні стає для України все більш актуальною, та особливо небезпечною. Це пов’язано, зокрема, із вразливістю дитячої та підліткової психіки та впливом насильства на подальше життя дітей, які стали його жертвою або є агресорами. Наявність та зростання  насильства серед дітей є індикатором багатьох суспільних проблем, отже, ця проблема стосується кожного.

          Дисбаланс сили – ключовий елемент динаміки знущань. Учень, який сильніший, агресивніший, більш зухвалий, впевненіший за інших учнів, типово знущається з інших дітей, які слабкіші, боязливіші, менш агресивні, не дають здачі. Часто старші учні знущаються з молодших чи нових учнів. Деколи ті, що знущаються, вибирають своїми жертвами тих учнів, які знаходяться в невигідному становищі через те, що є представниками культурних меншин або нещодавно емігрували.

          Як і у випадках інших видів насильства до особи, таких, як насильство над партнером, переслідування на расових засадах, насильство над дитиною та жінкою в сім’ї, дисбаланс сили є основним ключем до розуміння того, що відбувається, і це потрібно врахувати при втручанні.

          Міфом є думка про те, що ті, хто знущаються, є невпевненими в собі по суті, а тільки прикриваються зовнішньою бравадою. Дослідження свідчать про те, що їхня самооцінка здебільшого є середньою чи вищою від середньої. Як правило, ті, що знущаються, походять з домівок, де агресія використовується як спосіб розв’язання конфліктів, проте це питання потребує подальшого вивчення. Насильство в школі майже завжди буває спланованим і методично повторюваним, а жертвами насильства майже завжди риси, що відрізняють їх від інших дітей. Ми вже знайомі з видами знущань, вони перегукуються з загальними видами насильства – фізичними, психологічними, економічними, сексуальними.

          Якщо, взяти 8-А клас, часто можна  стати свідком словесних образ, насмішок між дітьми, які на перший погляд є нормою спілкування серед дітей. Восьмикласники ображають, штовхають один одного, кричать, залякують, принижують. З метою встановлення психологічних причин, передумов насильства, визначення шляхів та способів їх усунення, зменшення їх впливу на дітей, які стали свідками насильства з учнями проводиться  систематична виховна робота  класним керівником і  вихователем. На виховних годинах інформують дітей про правові та психологічні сторони проблеми насильства, про наслідки таких діянь. На базі учнів класу було здійснено перегляд та обговорення кінофільмів «Чучело», «Великан», деякі з вихованців  відвідують кіно тренінги. Діти залучені до роботи спортивних секцій та гуртків. Беруть участь у громадському житті школи.

       Також залучається  до роботи з дитиною психолог, соціальний педагог, правоохоронні органи. Було здійснено  неодноразово зустрічі з батьками:  обговорення поведінки,  проблеми дитини, запропоновано допомогу психотерапевта, бо батьки не можуть порозумітись з дитиною або взагалі не помічають ситуацій, на які варто звернути увагу.  Наші дії та дії інших осіб, які залучені до цієї проблеми, спрямовані не на покарання та засудження дітей, а на їх захист, виховання, реабілітацію, відновлення їх фізичного та психічного здоров’я!

 

doc
Додано
19 січня 2020
Переглядів
493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку