Наступність у навчально - виховному процесі ДНЗ №8 – ЗОШ I – III ступенів №16 м. Луцька

Про матеріал
Виступ на педагогічній раді "Наступність у навчально - виховному процесі ДНЗ №8 – ЗОШ I – III ступенів №16" розкриває ріноманітні форми співпраці дошкільного дитячого закладу та початкової школи.Відповідно до можливостей дітей молодшого шкільного віку початкова школа, зберігаючи наступність із дошкільною ланкою, забезпечує подальше становлення дитячої особистості, її інтелектуальний, соціальний і фізичний розвиток.
Перегляд файлу

Наступність у навчально -  виховному процесі

ДНЗ №8 – ЗОШ  I – III ступенів №16 м. Луцька

 

 

 Вишинська О.В., вчитель початкових класів, «вчитель – методист»


        Наступність дошкільного навчального закладу і початкової школи передбачає опору на знання, вміння, творчі якості і здібності, які дитина здобула у дитячому садку, і така наступність між дошкільним навчальним закладом і початковою школою здійснюється як за змістом, так і за методами, прийомами, організаційними формами. 

        Відповідно до можливостей дітей молодшого шкільного віку початкова школа, зберігаючи наступність із дошкільною ланкою,  забезпечує подальше становлення дитячої особистості, її інтелектуальний, соціальний і фізичний розвиток. 

       Аналізуючи стан сучасного підходу до організації наступності,  в  ЗОШ №16 проводиться велика робота і працівниками дошкільного закладу №8,  і колегами – учителями.

Взаємозв´язок педагогів дошкільного закладу і школи здійснюється на інформаційному (семінари-практикуми з обговорення програм і планів навчально-виховної роботи, створення дидактичного матеріалу) і на діяльнісному (обмін новаторськими методиками, досвідом організації навчальної діяльності старших дошкільників і молодших школярів, взаємне консультування) рівнях. 

     Форми  спільної діяльності вихователів дитячого садка і вчителів початкової школи різноманітні:

  • взаємовизначення програм, державних освітянських документів;
  • взаємовідвідування уроків і виховних заходів між вихователями дошкільного закладу  і вчителями початкової школи;
  • екскурсії дошкільників до школи;
  • спільні наради і збори працівників різних ланок освіти;
  • організація спільних концертів, виставок дитячої творчості, театральних вистав;
  • психологічні обстеження рівня розвитку дошкільників і першокласників; рівня адаптації дітей до школи; аналіз цих досліджень; корекційна робота;
  • складання списків майбутніх першокласників;
  • проведення учителями зборів для батьків майбутніх першокласників; проведення роз’яснювальної роботи серед батьків;
  • організація роботи консультпунктів для батьків, вихователів, учителів;
  • організація і проведення вчителями занять із підготовки дошкільників до навчання, проведення семінарів – практикумів;
  • допомога вихователів в організації підготовки вчителями дітей до школи;
  • ознайомлення з картами розвитку дітей старшого дошкільного віку, складеними психологом і вихователями дошкільних груп, картами психічного розвитку;
  • проведення анкетувань, складання банків даних.

      Психолог нашої школи щорічно, згідно з бажаннями батьків, проводить діагностико – прогностичний скринінг у перших класах. Це дозволяє оцінити з досить високим ступенем надійності рівень розвитку у дітей перцептивно – рухових навичок, фонематичного слуху, уваги, сформованість навичок самоконтролю, планування й організації довільної діяльності.

      Обстеження дозволяє визначити готовність дітей до успішного навчання в початковій школі, їх можливості самостійно оволодівати складною навколишньою дійсністю, яка, до того ж, постійно змінюється.

      Діти умовно діляться на чотири групи, які різняться між собою не тільки психолого – педагогічним статусом, але й потребують різних видів корекційно – розвивальної допомоги.

                 1-ша група – «висока вікова норма» - діти з високою для їх віку психофізіологічною зрілістю. 2 - га група – «стабільна середина». До неї належать діти, здебільшого, з відповідною до їх віку психофізіологічною зрілістю. 3 – тя група – «група ризику».Ця група недарма носить таку назву: у дітей відсутні навички довільного контролю за власною діяльністю. 4 – та група «біда». Доволі часто це справді біда і для дитини, і для сім'ї, і для педагогів. Найтяжчі випадки характеризуються повною відсутністю розуміння того, що від дитини вимагається. Учень не може проаналізувати внутрішню структуру зразка, а іноді і сенс самого завдання. Операція звукового аналізу не сформована. Така дитина потребує багато індивідуальної допомоги. У протилежному випадку учень ризикує випасти з темпу діяльності класу чи групи, і тоді ввімкнеться механізм запуску дезадаптаційних процесів . Учні отримують консультації спеціалістів, і після обговорення питання про шляхи їх подальшого навчання і виховання, залишаються в класі за проханням батьків і вчителі та вихователі приділяють їм постійну увагу, проводять корекційну індивідуальну роботу.

  Створити комфортне існування підростаючого покоління впродовж усього освітнього процесу, уникнути небажаних наслідків при переході від одного етапу в навчанні до іншого  можна лише  об'єднавши зусилля сім'ї, педагогів та держави.

doc
Додано
25 квітня 2020
Переглядів
404
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку