Образотворче мистецтво
3 клас
Дата: 15.03.2019
Тема. Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва. Особливості виділення головного в композиції. Створення натюрморту "Вербові котики" (акварельні фарби).
Мета: вчити дітей малювати гілочки верби, удосконалювати навички роботи акварельними фарбами; розвивати комбінаторні навички, увагу та спостережливість; виховувати любов і бережливе ставлення до природи.
Обладнання: матеріали для роботи, зразки робіт, технологічні картки «Послідовність зображення натюрморту «Вербові котики».
Матеріали та інструменти: альбоми, олівці, акварельні фарби.
Словник термінів:
Композиція – розміщення образотворчих форм у єдності із змістом.
План уроку
I. Організаційна частина
Перевірка готовності учнів до уроку
-- Ось і продзвенів дзвінок --
Розпочинаємо урок.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
2. Розмова між Паном Олівцем та Пані Фарбою.
- Доброго дня!
- Доброго дня всім!
- Пане Олівцю, ви знову якийсь сердитий! Чому ви не радієте? Весна ж надворі!
- А чому тут радіти! Йду собі до школи, а на мене, уявіть, ледь бурулька не впала! Теж мені - весна! Так недовго і гулю набити!
- Пане Олівцю, годі скаржитися! Краще скажіть, чи не помітили ви пухнастих котиків?
- Звісно, помітив, аж трьох - чорне, руде і плямисте. Дуже гарні кошенята!
- Та я не про цих котиків питала! Пане Олівцю, невже ви не помічали - щойно сонечко починає яскравіше світити, зігрівати ласкавим промінням усе довкола - на гілочках верби тріскаються бруньки і з'являються маленькі пухнасті кульки - котики! Напевно, їх так назвали тому що квіти верби своїм ніжним забарвленням справді нагадують пухнастих кошенят!
- Пані Фарбо, нещодавно я їх бачив! Це було неймовірно - сніг ще й не починав танути, а котики вже з'явилися серед голого гілля. На серці відразу потепліло від такої пухнастої картини!
- Пане Олівцю, думаю, не лише вас зігріли вербові котики. Поглянь-мо, яке враження вони справили на художників!
(Вивішують на дошці репродукції картин із зображеннями верби та вербових гілочок)
3. Декламування вірша.
Вербові котики
У долині, біля річки,
Прямо в зарослях порічки
І красиве й непросте
Дивне дерево росте.
Доторкаюся до гілки,
А на ній - пухнасті бджілки.
Та вони не ранять зовсім,
Лиш проміння сонця просять.
Ніжні котики вербові -
Із весни і із любові.
поспішають розцвітати
На чудове мами свято.
4. Театральна студія.
(Під музику заходить дівчинка-Верба.)
Хлопчик. Ой, вербо, вербо, вербиченько,
Струнка та висока,
Де вродилась і зросла ти,
Сестро милоока?
Верба. На Вкраїні народилась,
З Дніпра воду пила,
Людям нашим полюбилась,
Шану заслужила.
Час веснувати, час орати, час сіяти.
(Дівчина-Верба ставить у вазу кілька гілочок.)
5. Складання асоціативного куща.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ми будемо малювати натюрморт «Вербові котики».
Наші завдання:
-навчитися зображувати композицію з гілочок верби;
-удосконалювати свої вміння правильно розміщувати композицію на аркуші паперу;
-вчитися підібирати гаму кольорів відповідно до задуму.
ІV. Пояснення послідовності виконання роботи
-А що таке натюрморт?
Пам’ятаєте, як Мишко із мультику «Маша та ведмідь» малював картину, де поряд із медом в золотих амфорах лежали яблука та груші? Усе, що зірвано, зрізано, або зібрано, але продовжує радувати людське око, — це натюрморт. Його і малював лахматий художник.
Фізкультхвилинка.
4. Продовження поетапного виконання композиції.
V. Самостійна робота учнів.
Проводиться індивідуальна робота з учнями
VI. Підсумок уроку
Вправа «Незакінчені речення»