Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва. Особливості виділення головного в композиції. Створення натюрморту "Вербові котики" (акварельні фарби).

Про матеріал
Урок має на меті вчити дітей малювати гілочки верби, удосконалювати навички роботи акварельними фарбами; розвивати комбінаторні навички, увагу та спостережливість; виховувати любов і бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Образотворче мистецтво

3 клас

Дата: 15.03.2019

Тема. Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва. Особливості виділення головного в композиції. Створення натюрморту "Вербові котики" (акварельні фарби).

 

Мета: вчити дітей малювати гілочки верби, удосконалювати навички роботи акварельними фарбами; розвивати комбінаторні навички, увагу та спостережливість; виховувати любов і бережливе ставлення до природи.

 

Обладнання: матеріали для роботи, зразки робіт, технологічні картки «Послідовність зображення натюрморту «Вербові котики».

 

Матеріали та інструменти: альбоми, олівці, акварельні фарби.

 

Словник термінів:

Композиція – розміщення образотворчих форм у єдності із змістом.

 

 

План  уроку

I. Організаційна частина

Перевірка готовності учнів до уроку

 

         -- Ось і продзвенів дзвінок --

   Розпочинаємо урок.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1.               Бесіда.
  •                   Ось нарешті на зміну суворій зимі прийшла весна.
  •                                   Який первоцвіт квітне раніше за всіх?
  •                                   Ні, діти, це красуня – верба. Вона однією із перших прокидається після зимового сну.

 

2. Розмова між Паном Олівцем та Пані Фарбою.

- Доброго дня!

- Доброго дня всім!

- Пане Олівцю, ви знову якийсь сердитий! Чому ви не радієте? Весна ж надворі!

- А чому тут радіти! Йду собі до школи, а на мене, уявіть, ледь бурулька не впала! Теж мені - весна! Так недовго і гулю набити!

- Пане Олівцю, годі скаржитися! Краще скажіть, чи не помітили ви пухнастих котиків?

- Звісно, помітив, аж трьох - чорне, руде і плямисте. Дуже гарні кошенята!

- Та я не про цих котиків питала! Пане Олівцю, невже ви не помічали - щойно сонечко починає яскравіше світити, зігрівати ласкавим промінням усе довкола - на гілочках верби тріскаються бруньки і з'являються маленькі пухнасті кульки - котики! Напевно, їх так назвали тому що квіти верби своїм ніжним забарвленням справді нагадують пухнастих кошенят!

- Пані Фарбо, нещодавно я їх бачив! Це було неймовірно - сніг ще й не починав танути, а котики вже з'явилися серед голого гілля. На серці відразу потепліло від такої пухнастої картини!

- Пане Олівцю, думаю, не лише вас зігріли вербові котики. Поглянь-мо, яке враження вони справили на художників!

(Вивішують на дошці репродукції картин із зображеннями верби та вербових гілочок)

 

3. Декламування вірша.

 


            Вербові  котики

У  долині,  біля  річки,
Прямо  в  зарослях  порічки
І  красиве  й  непросте
Дивне  дерево  росте.

Доторкаюся  до  гілки,
А  на  ній  -  пухнасті  бджілки.
Та  вони  не  ранять  зовсім,
Лиш  проміння  сонця  просять.

Ніжні  котики  вербові  -
Із  весни  і  із  любові.
поспішають  розцвітати
На  чудове  мами  свято.


 

4. Театральна студія.
(Під музику заходить дівчинка-Верба.)
 

Хлопчик. Ой, вербо, вербо, вербиченько,
Струнка та висока,
Де вродилась і зросла ти,
Сестро милоока?
 

Верба. На Вкраїні народилась,
З Дніпра воду пила,
Людям нашим полюбилась,
Шану заслужила.
Час веснувати, час орати, час сіяти.
(Дівчина-Верба ставить у вазу кілька гілочок.)
 

5. Складання асоціативного куща.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми будемо малювати натюрморт «Вербові котики».

Наші завдання:

-навчитися зображувати композицію з гілочок верби;

-удосконалювати свої вміння правильно розміщувати композицію на аркуші паперу;

-вчитися підібирати гаму кольорів відповідно до задуму.

 

ІV.  Пояснення послідовності виконання роботи

 

  1. Поетапне виконання композиції.
  •                   Розпочинаємо роботу із загального оформлення фону картини. Давайте підготуємо наш листочок до малюнку самої гілочки. Для цього зафарбуємо його у ніжно-блакитний колір. (Діти зафарбовують.)

 

  1.   Словникова робота.
  •                   Пригадайте, що таке «композиція»? (латинської мови – складання, упорядкування) – розміщення образотворчих форм у єдності із змістом.

 

-А що таке натюрморт?

Пам’ятаєте, як Мишко із мультику «Маша та ведмідь» малював картину, де поряд із медом в золотих амфорах лежали яблука та груші? Усе, що зірвано, зрізано, або зібрано, але продовжує радувати людське око, — це натюрморт. Його і малював лахматий художник.

 

  1. Детальний аналіз вербової гілочки.
  •  Погляньте, діти, на цю гілочку уважно.
  •  Чи прутик скрізь однакової товщини? (кінець прутика тонший)
  •  На яку геометричну фігуру подібний цвіт верби? (на овал)
  • Якого кольору прутик вербової гілочки? А цвіт верби?

 

Фізкультхвилинка.

 

4. Продовження поетапного виконання композиції.

  •                   Кінцем пензля легкими лініями намалюйте кілька вербових гілочок коричневою фарбою.
  •                   Світло-сірою фарбою зобразіть котики-кульки.

 

V. Самостійна робота учнів.

Проводиться індивідуальна робота з учнями

 

VI. Підсумок уроку

  1. Оцінювання учнівських робіт.

 

  1. Аналіз 3-4-х робіт.

 

  1. Організація виставки дитячих робіт

 

  1. Рефлексія  

Вправа «Незакінчені речення»

  • На уроці мені найбільше сподобалося…
  • Мені було цікаво

 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 3 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
17 березня
Переглядів
407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку