Науковий проект "Середня швидкість" дає змогу учням навчитися вибирати методи та засоби вимірювання часу та відстані, визначати швидкість свого руху, правильно будувати доповідь та представляти свою роботу перед іншими учасниками проекту.
Тема уроку: Навчальний проект «Визначення середньої швидкості нерівномірного руху».
Мета уроку: навчити самостійно вирішувати поставлену задачу, проводити експерименти, розраховувати власну середню швидкість та робити узагальнення. Виховати культуру оформлення наукових робіт, вміння логічно та лаконічно подавати інформацію. Розвинути логічне мислення та показати користь від вивчення фізики у повсякденному житті.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійна дошка.
Хід уроку:
І. Організаційна частина (3-5 хв.)
(перевірка відсутніх)
ІІ. Основна частина (35-40 хв.)
(на дошці тема уроку).
а) Вступне слово вчителя: Дорогі учні! На цьому уроці ми проведемо захист ваших робіт, які були зроблені під час виконання наукового проекту "Визначення середньої швидкості руху учня". Кожному з вас дається 2-3 хв. для доповіді про виконання даного проекту. Після ваших повідомлень ми з вами визначимо середню швидкість руху всього класу. Отже, починаємо нашу роботу.
б) Учні дають повідомлення, які супроводжуються презентацією робіт.
в) Вчитель: Ми прослухали доповіді учнів і тепер давайте встановимо вашу середню швидкість. Під час проекту всі учні класу пройшли загальний шлях, що рівний ____________ метрів (демонструється на екрані). Цей шлях був пройдений за час ___________ секунд (демонструється на екрані). Поділивши ці числа ми отримуємо, що середня швидкість класу становить ____________ мерів за секунду (демонструється на екрані). Як на вашу думку чи суттєво відрізняється ваша швидкість від цього результату? (слухаємо відповіді учнів).
ІІІ. Заключна частина (2-3 хв.)
Домашнє завдання:
Повторити конспект з теми “Середня швидкість нерівномірного руху”.
Розв’язати задачу: Вагон, рухаючись рівномірно схилом сортувальної гірки, проходить 120 м за 10с. Скотившись із гірки, він проходить до повної зупинки ще 360 м за 1,5 хв. Визначте середню швидкість вагона за весь час руху.
Додаткові завдання: (якщо залишиться час).
Розв’язати задачі:
План доповіді учня при захисті наукового проекту "Визначення середньої швидкості руху учня".
|
План доповіді учня при захисті наукового проекту "Визначення середньої швидкості руху учня".
|
План доповіді учня при захисті наукового проекту "Визначення середньої швидкості руху учня".
|
План доповіді учня при захисті наукового проекту "Визначення середньої швидкості руху учня".
|
План доповіді учня при захисті наукового проекту "Визначення середньої швидкості руху учня".
|
План доповіді учня при захисті наукового проекту "Визначення середньої швидкості руху учня".
|
План доповіді учня при захисті наукового проекту "Визначення середньої швидкості руху учня".
|
План доповіді учня при захисті наукового проекту "Визначення середньої швидкості руху учня".
|
План доповіді учня при захисті наукового проекту "Визначення середньої швидкості руху учня".
|
План доповіді учня при захисті наукового проекту "Визначення середньої швидкості руху учня".
|
План доповіді учня при захисті наукового проекту "Визначення середньої швидкості руху учня".
|
План доповіді учня при захисті наукового проекту "Визначення середньої швидкості руху учня".
|
____________________________________________________ 7 клас
(Прізвище,ім’я учня)
Науковий проект:
Визначення середньої швидкості руху учня.
Мета проекту: навчитися розраховувати середню швидкість та встановити власну середню швидкість при рухові від школи додому.
Обладнання: ___________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Результати роботи:
День тижня |
Пройдений шлях, l, м |
Час руху, t, с |
Середня швидкість, υ, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Для розрахунку середньої швидкості скористатися формулою:
.
= =
Результат округлити до десятих (до першого числа після коми).
Висновок: _____________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________