Комунальний заклад «Початкова школа-заклад дошкільної освіти зі спеціальними класами (групами) для дітей з порушенням зору №71 Маріупольської міської ради Донецької області»
Навчальна програма з екологічного виховання у початковій школі з учнями 3 класів на базі шкільного екологічного гуртка «Маленькі природолюбці»
Автор: вихователь ГПД
Кириченко Г.А.
м. Маріуполь,2019
Пояснювальна записка
Екологічне виховання-одне із актуальних завдань сьогодення і шляхи його вирішення слід шукати негайно. Екологічне виховання передбачає перш за все, формування у учнів емоційного, бережливого ставлення до об’єктів природи, здатності бачити їх красу,бажання цінувати та охороняти природу та рідну Землю. Програма гуртка : «Маленькі природолюбці» розроблена для учнів початкової школи. Мета програми-формувати у учнів ціннісне ставлення до природи,усвідомлення дитиною нерозривної єдності світу природи і людини,розвивати вміння спостерігати,аналізувати та робити висновки. Вчити бережливому ставленню до себе,до свого здоров’я та навколишнього середовища,природи. Завдання:
Організація та методи роботи: робота гуртка спланована по блокам:
Організаційний- допомагає виявити екологічні проблеми,сформувати
у учнів на їх рішення. Пізнавально-розважальний- виховує емоційно-ціннісне ставлення
до природи. Практичний-сприяє виробленню соціальної активності і формує
необхідні звички надання допомоги природі.
Використовуються також і традиційні форми роботи такі,як
спостереження,екскурсії,бесіди,тренінги,виставки,учні беруть участь у
міських та Всеукраїнських акціях,конкурсах.
План роботи гуртка: «Маленькі природолюбці» (3 клас)
№ |
Тема уроку |
Дата |
Кількість годин |
||
|
|
|
всього |
теорія |
практика |
ВЕРЕСЕНЬ |
|||||
1. |
Вступний урок: «Екологія та людина» |
|
|
|
|
2. |
Тренінг:«Здоров’я планети в моїх руках» |
|
|
|
|
3. |
Урок: «Чому зникають тварини та рослини?» |
|
|
|
|
4. |
Тестування: «Екологічна грамотність» |
|
|
|
|
ЖОВТЕНЬ |
|||||
1. |
Урок: «Чарівні пригоди Лісовичка»(охорона лісу) |
|
|
|
|
2. |
Зелений кінофільм: «Наслідки для природи від спалювання листя» |
|
|
|
|
3. |
Урок: «Космічне забруднення-що це?» |
|
|
|
|
4. |
Загальношкільний збір батарейок: «Здай батарейку,врятуй Планету» |
|
|
|
|
ЛИСТОПАД |
|||||
1. |
Урок:«Бережи природу рідного краю» |
|
|
|
|
2. |
Урок: «Енергозбереження» |
|
|
|
|
3. |
Зелений кінофільм: «Екологічні катастрофи світу» |
|
|
|
|
4. |
Виготовлення годівничок для пташок. Участь у конкурсі «Найкраща годівничка» |
|
|
|
|
ГРУДЕНЬ |
|||||
1. |
Екологічна вікторина: «Екологічна криза її наслідки» |
|
|
|
|
2. |
Зелений кінофільм: «Небезпечний Wi-Fi» |
|
|
|
|
3. |
Урок: «Забруднення води» |
|
|
|
|
4. |
Акція: «Збережи ялинку-здай макулатуру» |
|
|
|
|
СІЧЕНЬ |
|||||
1. |
Виготовлення плакату до шкільної виставки:«Екологія та людина» |
|
|
|
|
2. |
Участь у конкурсі: «Екологічна грамотність» |
|
|
|
|
ЛЮТИЙ |
|||||
1. |
Урок: «Небезпека від заводів-гігантів» |
|
|
|
|
2. |
Зелений кінотеатр: «Екологічні катастрофи України» |
|
|
|
|
3. |
Урок: «Забруднення повітря» |
|
|
|
|
4. |
Тренінг «Дивосвіт поруч» |
|
|
|
|
|
|||||
БЕРЕЗЕНЬ |
|||||
1. |
Урок-вікторина: «Як я допомагаю природі?» |
|
|
|
|
2. |
Проект: «Один день Мурахи» |
|
|
|
|
3. |
Виготовлення стінгазети: «Діти за життя на Землі» |
|
|
|
|
4. |
Урок-екскурсія: «Весняні клопоти на шкільному подвір’ї» |
|
|
|
|
КВІТЕНЬ |
|||||
1. |
Акція: «Посади квітку» |
|
|
|
|
2. |
Захід : «День птахів» |
|
|
|
|
3. |
Урок: «Вода-джерело життя на планеті Земля» |
|
|
|
|
4. |
Урок: «Відпочинок на природі»(екологічні правила) |
|
|
|
|
ТРАВЕНЬ |
|||||
1. |
Урок: «Заповідними стежками рідного міста» |
|
|
|
|
2. |
Проект: «Червона Книга» |
|
|
|
|
3. |
Тренінг: «Збережемо природу разом » |
|
|
|
|
4. |
Підсумковий урок: «Ми маленькі природолюбці-любимо усі природу » |
|
|
|
|