№ |
Тема |
Кількість годин |
||
теоретичних |
практичних |
усього |
||
1. |
Вступ |
0,5 |
0,5 |
1 |
2. |
Історія чисел |
0,5 |
0,5 |
1 |
3. |
Математичний тренажер |
0,5 |
1,5 |
2 |
4. |
У лабіринті виразів, формул, рівнянь |
0,5 |
3,5 |
4 |
5. |
Геометрична мозаїка |
0,5 |
1,5 |
1 |
6. |
Майстерня «Квадратний метр» |
0,5 |
2,5 |
1 |
7. |
Площина - трансформер |
0,5 |
0,5 |
1 |
8. |
Геометрія на сірниках |
0,5 |
1,5 |
2 |
9. |
Танграм |
0,5 |
0,5 |
1 |
10. |
Цікаві задачі |
0,5 |
3,5 |
4 |
11. |
Елементи математичної логіки |
0,5 |
1,5 |
2 |
12. |
Ці незвичайні звичайні дроби |
0,5 |
1,5 |
2 |
13. |
Мале сузір’я задач |
0,5 |
2 |
2,5 |
14. |
Лагуна десяткових дробів |
0,5 |
3,5 |
4 |
15. |
Відпочиваємо з математикою |
0,5 |
3,5 |
4 |
16. |
Відсотковий зорепад |
0,5 |
3,5 |
4 |
17. |
Підсумкове заняття |
1 |
- |
1 |
|
Разом |
9 |
23 |
42 |
№ |
Тема
|
Дата |
|
|
|||
1. |
Вступ. Ознайомлення зі змістом роботи гуртка. Правила внутрішнього розпорядку та поведінки у гуртку. Вступний інструктаж з техніки безпеки. Математика в житті людини. Розв’язування задач жартівливого та практичного змісту. |
|
|
2. |
Історія чисел. Арифметика кам’яного віку. Давньогрецькі, давньоримські нумерації, арабські числа. Великі числа: мільйон, мільярд, трильйон, квадрильйон, квінтильйон, секстильйон. Стандартний вигляд запису великих чисел.Запис чисел давньоримською нумерацією. Запис великих чисел у стандартному вигляді. Розв’язування задач і вправ на оперування великими числами. |
|
|
3-4 |
Математичний тренажер. Цікаві прийоми обчислень. Способи швидкого усного рахунку. Множення та додавання на пальцях. Розв’язування вправ із застосуванням способів раціонального обчислення. |
|
|
5-8 |
У лабіринті виразів, формул, рівнянь. Числові та буквені вирази. Формули. Рівняння – мова алгебри. Розв’язування вправ на спрощення виразів та рівнянь. Проведення обчислень за формулами. |
|
|
9-11 |
Геометрична мозаїка. Геометричні фігури. Метрична система мір довжини і площі. Сім раз відміряй – один раз відріж. Проведення вимірів елементів геометричної фігури. Креслення фігури, рівної даній. Переведення вимірів довжини і площі з однієї метричної системи мір в іншу. |
|
|
12-14 |
Майстерня «Квадратний метр». Многокутники. Просторові фігури. Вимірювання на місцевості.Обчислення периметрів, площ, об’ємів. Розв’язування задач практичного змісту. |
|
|
15 |
Площина – трансформер. Від плоскої форми – до об’єму. Орігами, кірікомі. Паперові кільця. Лист Мебіуса. Флексер. Виготовлення просторових виробів у техніках орігами та кірікомі. |
|
|
16-17 |
Геометрія на сірниках. Геометрія на сірниках. Геометрія в сірниковій коробці. Особливості головоломок на перекладання сірників. Розв’язування логічних задач та розгадування головоломок з сірниками. Складання просторових фігур з сірників. |
|
|
18 |
Танграм. Правила складання танграмів. Танграм «Головоломка Піфагора».Складання фігур «Головоломки Піфагора». Виготовлення авторських танграмів та складання фігур до них. |
|
|
21-22 |
Цікаві задачі. Різновиди логічних задач. Задачі на використання властивостей календаря. Магічні квадрати. Комбіновані задачі.Розв’язування цікавих задач. |
|
|
23-24 |
Елементи математичної логіки. Історія логіки. Зв’язок логіки з математикою. Визначення понять математичної логіки, їх зміст та обсяг. Множина. Способи завдання множин. Підмножина. Круги Ейлера. Переріз та об’єднання множин.Розв’язування завдань на виконання операцій з множинами і підмножинами. |
|
|
25-26 |
Ці незвичайні звичайні дроби. Історія виникнення дробових чисел. Різновиди дробів. Звичайні дроби. Додавання і віднімання звичайних дробів. Розв’язування завдань на перетворення, порівняння, додавання, віднімання звичайних дробів. |
|
|
27-28 |
Мале сузір’я задач. Задачі на кмітливість. Задачі-жарти, задачі-загадки. Розв’язування нетипових задач. |
|
|
29-33 |
Лагуна десяткових дробів. Непередбачувана кома. Округлення десяткових дробів. Десяткові дроби в задачах. Додавання і віднімання десяткових дробів. Множення та ділення десяткових дробів. Особливі випадки множення та ділення. Розв’язування завдань із десятковими дробами. Розв’язування тестових задач. |
|
|
34-37 |
Відпочиваємо з математикою. Розв’язування математичних ребусів, анаграм, кросвордів. Складання авторських ребусів, шифрів. Гра «Дешифрувальник». |
|
|
38-41 |
Відсотковий зорепад. Відсотки у супермаркетах. Цікаві задачі на відсотки. Розв’язування задач на відсотки. |
|
|
42 |
Підсумкове заняття |
|
|