навчальна програма гуртка з французької мови

Про матеріал



Для підвищення інтересу в учнів до вивчення французької мови і музичної культури Франції.

Перегляд файлу

Навчальна програма для гуртка

 

з французької мови »Французька пісня»

Пояснювальна записка

Музика та спів може надати неоціненну допомогу при вивченні іноземної мови в школі. Перевагою є те, що пісні сприяють більш міцному навчанню та розширенню словникового запасу, тексти пісень включають нові слова і вирази. Музика займає важливе місце в естетичному  вихованні  учнів. Завданням вчителя є навчити дітей слухати та розуміти музику.Комплексне вирішення практичних завдань виховно-розвиваючого навчання можливелише завдяки розвитку їхньої емоційної сфери. Одним з найбільш ефективних способів впливу на  почуття та переживання учнів є музика.

Актуальність.

В останні роки інтерес до вивчення французької мови збільшився через низку чинників:

- розширення культурних зв'язків між країнами.

- розвиток засобів комунікації і колективного доступу до широкого інформаційного простору.

Когнітивна мотивація учнів до зарубіжної музики,до  подійв музичній культурі. Високий рівень проникнення нових інформаційних технологій в освіту, в публічну сферу вимагають збільшення комунікативної компетентності учнів.

Основні цілі та завдання:

-Розширення і поглиблення міжкультурних знань учнів  через вивчення французької пісні.

-Підвищення мотивації до вивчення французької мови.

-Освоєння інтонаційними засобами мови.

-Сформувати навички стійкої  вимови.

-Сприяти розвитку музичного  слуху в дітей.

Зміст програми передбачає ознайомлення з творчістю таких французьких  співаків як:ДжоДассен, ЕдітПіаф, ЛараФабіан,Мірей Матьє,Заз тощо.

Призначення гурткової діяльності: підвищувати інтерес до  вивчення французької мови і музичної культури Франції.

Програма реалізує наступні змістовні лінії:

-мотиваційну,

-інформаційно-методичну;

-планово-організаційну;

-контролюючу.

Мотиваційна - мовна підготовка в позаурочний час дає більше шансів і стимулів для продуктивногозасвоєння мовного матеріалу. Естетична мотивація передбачає знайомство з французьким пісенним  мистецтвом (історія,сучасність), вивчення пісень та  віршів.

Інформаційна та методична функція дозволяє всім учасникам навчального  процесу одержати уяву про завдання, зміст та загальну стратегію освіти і розвитку учнів за допомогою додаткової освіти з предмету, надаючи більше можливості для ефективного навчання.

Планово-організаційна функція передбачає  етапи навчання, визначення кількісної та якісної характеристики навчального матеріалу та рівень підготовки учнів з іноземної мови на кожному етапі.

Контролююча функція полягає в тому,що, визначаючи  вимоги  до змісту мови, комунікативних  навичок, до  відбору мовного  матеріалу та до рівня навченості учнів на кожному етапі навчання,вона  може послужити основою для порівняння одержаних результатів під час контролю знань учнів.

Зміст програми включає в себе практичну частину- тексти  народних пісень та пісень відомих французьких виконавців.

Вивчення французької мови за допомогою  текстівпопулярних французьких пісеньє корисним і цікавим для тих, хто любить сучасну музику. Якщо учнікожного дня будуть витрачати  багато часу, щоб прослухати і поспівати свої улюблені пісні, то тексти пісень будуть для них більш  простішими  і більш приємнішими, ніж текст в підручнику, і вони запам’ятають їх надовго.

Для розвитку мотивації в школярів акцентовано увагу на популярних піснях у Франції.

Програма включає в себе стандартне обладнання школи: кабінет французької мови, комп'ютер і актовий зал.

Результати роботи даного гуртка будуть презентовані на шкільних вечорах.

В результаті вивчення програми гуртка "Французькі пісні" учні отримають можливість дізнатися про:

  • відмінні риси народної та сучасної французької пісні;
  • методи вивчення пісні на іноземній мові;
  • специфіку вживання  фразеологічних зворотів, скорочення слова, метафори в піснях;
  • особливості вимови лексичних одиниць в пісні.

Учні зможуть:

  • сприймати на слух і розуміти мову  у звукозаписі;
  • співвідносити почуте  зі знайомим матеріалом;
  • розпізнавати відношення  та емоційний стан виконавця пісні;
  • виконувати французькі пісні.

Вчитель повинен діяти як посередник між учнями і навчальним матеріалом, тобто консультантом.

Навчальний матеріал повинен бути адаптованим до рівня підготовки учнів. На початковому етапі  курсу рівень  доступності та популярності навчального матеріалу повинен бути максимальним , а з підвищенням рівня активності учнів та формуванням стабільної групи, складність збільшується.

Підсумкова форма контролю: виступ  на тематичному тижні іноземної мови;

Тематичне планування

Назва пісні

Основна практична

мета

Кількість годин

терміни

1

"LaMarseillaise"

1. Вдосконалення навичок аудіювання з обговоренням.

2. Вдосконалення навичок читання, щоб дізнатися про інформацію.

3.Повторенняправил граматики, що зустрічається в пісні.

4. Вдосконалення навичокмонологічного і діалогічного мовлення, вміння вести діалог-обмін думками, діалог - роздум.

5. Розширення словникового запасу, активація  нової лексики в непідготовленій усній та писемній мові.

6.Розвиток писемної мови: вміння написати листа про свого улюбленого композитора, свою улюблену музику.

12

Вересень

2

"Єлисейські поля"-"Si tu

n ' existais pas..."ДжоДассен

(біографія)

1. Аудіювання пісень без опори на  текст.

2. Ознайомлювальне читання.

3.Аналіз часових форм дієслова.

3. Переклад пісень за куплетами.

11

Жовтень

3

Mireille Mathieu «Sous le ciel de Paris»

(біографія)

1. Аудіювання пісні без опори на  текст.

2.Аналіз граматики.

3. Вдосконалення навичок монологічного і діалогічного мовлення: вміння задавати питання, розвиток навичок переказу.

4. Читання з метою отримати детальну інформацію.

5. Діалог, обмін думками.

6. Твір:  Що я думаю про цю пісню?

12

Листопад

4

EdithPiaf «Non je ne regrette rien»

(Біографія)

1. Аудіювання пісні з  опорою на  текст,  висловлення  своєї думки.

2. Розширення словникового запасу, активізація нової лексики в усному мовленні.

3. Читання з опорою на текст для того, щоб зрозуміти основну ідею пісні.

4.Аналіз граматики.

5.Розучування слів пісні.

12

Грудень

5

Lara Fabian «Je suis malade

(біографія)

1. Аудіювання пісні з  опорою на  текст,  висловлення  своєї думки.

2. Розширення словникового запасу, активізація нової лексики в усному мовленні.

3. Розвиток писемної мови: переклад тексту пісні.

11

Січень

6

"Аве Марія"

1. Аудіювання пісні без опори на  текст (враження від пісні тощо.)

2.Вдосконалення  навичок діалогічного мовлення: інтерв'ю з виконавцем пісні.

3.Розширення  словникового запасу.

4.Аналіз граматичних явищ.

12

Лютий

 

 

 

 

 

 

 

7

Оркестр Поля Maрía.

Вступ до біографії та його творчості.

1. Заслуховування мелодії.

2.Бесіда

12

Березень

8

Альбоми з пісень французьких співаківLaam, Zaz.RomeoetJuliette.Axelle Red,Calagero,Florent Pagny, Johnny Halliday, Ludivine Sagnier, Milène Farmer.

1. Аудіювання і вивчення нових слів.

2.Аналіз граматики.

2. Репетиції, вистави.

12

Квітень

9

Повторення

Ігри, виступи.

12

Травень

 

 

Разом

106 годин

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мудра Людмила Григорівна
    Начання через пісню -це дуже цікаво і актуально. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 грудня 2018
Переглядів
2505
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку