Навчальна програма
«Інформатика. 5 клас»
На основі модельної навчальної програми
«Інформатика, 5-6 клас»
для закладів загальної середньої освіти» (автори Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»
(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
для 5-А,Б,В класів
Розробила:
2022
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Вступна частина
Навчальна програма з інформатики для 5 класу закладів загальної середньої освіти відповідає Закону України «Про повну загальну середню освіту» від 16 січня 2020 року № 463-IX, Державному стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року № 898 (далі — Державний стандарт), Типовій освітній програмі для 5–9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19 лютого 2021 року № 235, модельній програмі «Інформатика, 5-6 клас для закладів загальної середньої освіти» (автори Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Метою навчання в інформатичній освітній галузі відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти є розвиток особистості учня, здатного викори-стовувати цифрові інструменти і технології для розв’язання проблем, розвитку, творчого самовираження, забезпечення власного і суспільного добробуту, критично мислити, безпечно та відповідально діяти в інформаційному суспільстві.
Компетентнісний потенціал інформатичної освітньої галузі в 5 класі
Завдання навчання інформатики як навчального предмету передбачають формування в процесі навчання учнів/учениць ключових компетентностей, визначених у Державному стандарті базової середньої освіти.
Роль курсу інформатики у формуванні ключових компетентностей відображено в таблиці.
Ключові компетентності |
Уміння та ставлення |
Вільне володіння державною мовою |
Уміння:
Ставлення:
|
Здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами |
Уміння:
Ставлення:
Здатність спілкуватися іноземними мовами Уміння:
Ставлення:
|
Математична компетентність
Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій
Інноваційність
Екологічна компетентність
Інформаційнокомунікаційна компетентність
Навчання впродовж життя
Громадянські та соціальні компетентності
Культурна компетентність
Підприємливість та фінансова грамотність |
Уміння:
Ставлення:
Уміння:
Ставлення:
Уміння:
Уміння:
Ставлення:
Уміння:
Ставлення:
Уміння:
Ставлення:
Громадянські компетентності Уміння:
Ставлення:
Соціальні компетентності Уміння:
Ставлення:
Уміння:
Ставлення:
Уміння:
Ставлення:
|
Характеристика навчального змісту і особливостей його реалізації
Основні принципи модельної програми. Модельна програма побудована за концентрично-лінійним принципом. Базові поняття курсу інформатики, уміння, що сформовані в початковій школі, поглиблюються та розширюються в 5-6 класах. Значна частина тем, вивчення яких розпочинається в 5-му класі, продовжується в 6-му класі з відповідним ускладненням та розширенням змісту. Таким чином забезпечується поступове нарощування складності навчального матеріалу, його актуалізація, повторення, закріплення, що сприяє формуванню ключових та предметних компетентностей і способів діяльності на більш високому рівні узагальнення.
Основою для досягнення очікуваних результатів навчання, визначених у модельній програмі, є діяльнісний підхід, що базується на доборі інформаційних об’єктів, під час опрацювання яких формуються відповідні ключові та предметні компетентності. Діяльнісний підхід також передбачає реалізацію об’єктного підходу: інформаційні технології використовуються для опрацювання певних інформаційних об’єктів, які мають певні властивості; для опрацювання об’єкта необхідно змінити значення його властивостей; для змінення значення властивостей об’єкта над ним необхідно виконати певні дії – реалізувати певний алгоритм.
Алгоритмічний підхід полягає у поданні способів виконання операційнад об’єктами у вигляді алгоритмів. Це сприятиме розвитку в учнів алгоритмічного мислення, ознаками якого є уміння поділяти задачі на підзадачі,
чітко формулювати правила виконання окремих операцій та визначати їх послідовність, враховуючи можливості виконавців.
Зміст навчального предмету Інформатика в 5класі вибудовується за такими предметними змістовими лініями:
Шляхи реалізації програми
Реалізація мети та цілей програми досягається шляхом:
Для визначення ефективності досягнення очікуваних результатів навчання в кінці навчального року виконувати комплексні навчальні проєкти, що передбачали б розробку та презентацію певного інформаційного продукту для демонстрації учнями рівня сформованості предметної та ключових компетентностей. Виконання комплексного проєкту допоможе узагальнити та систематизувати знання та навички учнів з інформатики.
Структура навчальної програми
Програму представлено в табличній формі, що містить три частини: очікувані результати навчання, пропонований зміст та види навчальної діяльності. У частині «Пропонований зміст» вказані змістові питання, що вивчаються. У частині «Очікувані результати навчання» конкретизовані знання змісту й процедурні знання залежно від змісту, що вивчається, а також деталізовано рівень засвоєння кожного з понять теми. У частині «Види навчальної діяльності» вказано орієнтовний перелік видів діяльності, які можуть бути запропоновані учням.
У навчальній програмі надається право коригувати послідовність вивчення навчального матеріалу та змінювати розподіл годин залежно від прийнятої методичної концепції та конкретних навчальних ситуацій.
Кількість тижневих навчальних годин у програмі відповідає мінімальній (1 год) у Типовій освітній програмі (затверджена наказом МОН від 19.02.2021р.№ 235).
Назва теми |
Кількість годин |
К-сть практичних робіт |
Інформаційні процеси та системи |
6 годин |
1 |
Комп’ютерні мережі. Інтернет |
5 години |
1 |
Комп’ютерні презентації |
5 години |
1 |
Текстові документи |
5 годин |
1 |
Алгоритми та програми
|
10 годин |
1 |
Практикум з використання інформаційних технологій |
4 години |
0 |
Всього |
35 годин |
5 |
ІІ. Частина
Інформатика 5 клас
(1 година на тиждень, всього 35 годин)
Очікувані результати навчання |
Пропонований зміст навчального предмета |
Види навчальної діяльності (рекомендовані) |
5 клас |
||
Змістова лінія «Інформаційні процеси та системи» Тема 1. Інформаційні процеси та системи (6 годин) |
||
Пояснює призначення і використовує цифрові пристрої і технології для здійснення інформаційних процесів у повсякденному житті та навчальній діяльності. Обирає цифрові пристрої та/чи інформаційні технології для розв’язання задачі. Висловлює міркування щодо сучасних інформаційних технологій і їх місця в суспільстві. Визначає потребу в отриманні даних, шукає, збирає і зберігає дані, застосовуючи різні пристрої, технології і способи. Пояснює взаємозв’язок між апаратною і програмною складовими інформаційної системи. Розрізняє та формулює апаратні і програмні проблеми, що є очевидними, пропонує способи їх розв’язання, у разі потреби звертається за допомогою до інших осіб. |
Повідомлення, інформація. Дані. Інформаційні процеси. Об’єкти, їх властивості, значення властивостей об’єкта. Інформаційні системи. Інформаційні технології. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини. Комп’ютер як інформаційна система. Санітарно-гігієнічні правила роботи з комп’ютером. Персональний комп’ютер. Складові комп’ютера, їх призначення. Операційна система, її призначення. Файли і папки, операції над ними. Прикладні програми. |
Створення словника термінів інформатики. Розробка схеми нескладної інформаційної системи, відомої учням з повсякденного життя. Створення опису об’єктів, їх властивостей та значень властивостей. Складання списків об’єктів, які створюються з використанням відповідних інформаційних технологій. Розробка схеми класифікації персональних комп’ютерів. Добір пристроїв комп’ютера за значеннями їх властивостей з використанням різних інформаційних джерел. Використання цифрових пристроїв для введення, виведення і зберігання |
|
|
інформаційних об’єктів. Розробка індивідуального проєкту «Наш помічник комп’ютер». Розробка колективного проєкту «Купуємо комп’ютери для школи». Складання схеми класифікації прикладних програм. Виконання алгоритмів роботи з об’єктами операційної системи з дотриманням санітарно-гігієнічних та безпекових норм. Розробка рекомендацій для користувачів по усуненню апаратних та програмних збоїв в роботі комп’ютерів. Складання схем фрагментів файлової структури одного з носіїв даних. |
Змістова лінія «Комп’ютерні мережі» Тема 2. Комп’ютерні мережі. Інтернет (5 годин) |
||
Розпізнає життєві, навчальні проблеми, для розв’язання яких можна застосувати цифрові технології. Обирає та застосовує цифрові інструменти для збирання чи отримання даних. Визначає потребу в отриманні даних, шукає, збирає і зберігає дані, застосовуючи різні пристрої, технології і способи |
Комп’ютерна мережа. Локальні та глобальні мережі. Пошук відомостей в Інтернеті та їх критичне оцінювання. Факт. Судження. Спілкування в Інтернеті. Безпечне використання Інтернету. Авторське |
Складання схеми мережі цифрових пристроїв кабінету інформатики або домашньої мережі цифрових пристроїв. Добір ключових слів і методів пошуку, формулювання запитів для пошуку потрібної інформації в Інтернеті. |
аналізує дані для підтвердження чи спростування тверджень. Будує власні судження про медіатексти, визначаючи достовірність інформації та надійність джерел. Розрізняє інформаційне “сміття” цифрового і нецифрового формату. Пояснює вплив джерел інформації на формування власних поглядів та інших точок зору. Використовує онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації. обирає актуальні і безпечні засоби і способи комунікації для себе і пропонує їх іншим особам Розширює спектр засобів і способів комунікації, які використовує, враховуючи потреби свої та інших осіб. Наводить приклади поширення цифрових інновацій у громаді, суспільстві, застосування їх для навчання, комунікації і творчості. Дотримується правил кібербезпеки. Визначає себе в реальному і віртуальному світі, передбачає власний “цифровий слід”. Дотримується правил етикету спілкування у цифрових мережах. Дотримується авторських прав і враховує різні типи |
право. Інтернет для навчання. |
Збереження результатів пошуку на зовнішніх носіях або мережних/хмарних ресурсах. Оцінювання знайденої інформації на основі наданих критеріїв. Виокремлення фактів і суджень в інформаційних джерелах. Порівняння інформації з різних джерел за наданими критеріями. Використання запропонованих ресурсів для перевірки достовірності інформації та надійності джерел. Надсилання та отримання повідомлень в процесі спілкування з однолітками та вчителями з використанням онлайн сервісів. Створення повідомлень на доступних ресурсах, додержуючись правил етикету спілкування у цифрових мережах. Виконання та ілюстрування правил безпеки в Інтернеті. Створення опису та дотримання принципів |
дозволів на використання інформаційних ресурсів у власній і груповій роботі і творчості. |
|
академічної доброчесності та авторського права у власній інформаційній діяльності. |
Змістова лінія «Інформаційні технології» Тема 3. Комп’ютерні презентації (5 годин) |
||
обирає істотні властивості об’єктів і їх значення, необхідні для подання цих об’єктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми обирає цифрові пристрої та/чи інформаційні технології для розв’язання задачі обирає спосіб структурування і візуалізації зібраних чи отриманих даних з використанням різних видів інфографіки дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів створює інформаційні продукти та оцінює їх якість за вказаними критеріями оцінює власні можливості і доступні ресурси для створення інформаційних продуктів з метою розв’язання життєвих/навчальних проблем дотримується авторських прав і враховує різні типи дозволів на використання інформаційних ресурсів у власній і груповій роботі і творчості |
Комп’ютерна презентація. Об’єкти комп’ютерної презентації. Види слайдів. Уведення та вставлення текстів на слайдах. Редагування і форматування текстів на слайдах. Створення та вставлення зображень на слайдах. Впорядкування слайдів. Виступ з презентацією. |
Створення та опрацювання комп’ютерних презентацій. Розміщення в презентаціях посилань на використані джерела. Добір текстових та графічних даних та їх структурування на слайдах презентації. Виступ з поданням власних думок щодо інформації, розміщеної в презентації. Оцінювання та обґрунтування оцінки створеної презентації на основі критеріїв. |
Змістова лінія «Інформаційні технології» Тема 4. Текстові документи (5 годин) |
||
Пояснює вибір та |
Програми для |
Визначення видів |
використовує цифрові пристрої і технології для розв’язання конкретних задач. Обирає істотні властивості об’єктів і їх значення, необхідні для подання цих об’єктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми. Оцінює власні можливості і доступні ресурси для створення інформаційних продуктів з метою розв’язання життєвих/навчальних проблем. Створює, редагує та форматує об’єкти текстового документа, готуючи його до друку. Дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів. |
створення та опрацювання текстових документів. Об’єкти текстового документа, їх властивості. Уведення і редагування тексту. Вставка символів. Перевірка правопису. Пошук та заміна фрагментів текстового документа. Форматування символів, абзаців, сторінок. Друкування текстового документа. |
завдань, які можна виконати з використанням програми опрацювання текстів Визначення об’єктів текстового документа та значень їх властивостей. Визначення та вибір інструментів для виконання базових операцій по створенню текстових документів. Співвіднесення етапів створення текстового документа. Уведення тексту з дотриманням правил з використанням різних пристроїв рідною та іноземною мовами. Здійснення редагування тексту за зразком та самостійно (операції виділення, пошук та замінювання, перевірка правопису, операції з фрагментами тексту). Здійснення форматування тексту за зразком та самостійно (символів, абзаців, сторінок). Оцінювання створеного документа згідно критеріїв оформлення, самооцінювання діяльності. |
|
|
Підготовка та друк текстового документа. |
Змістова лінія «Алгоритмізація та програмування» Тема 5. Алгоритми та програми (10 годин) |
||
Розробляє алгоритми, поєднуючи базові структури, для розв’язання задач. |
Команди і виконавці. Система команд виконавця. Алгоритми. Різні способи подання алгоритмів. Алгоритми і програми. Середовища проектування. Візуальні середовища проектування. Лінійні алгоритми і програми. Алгоритми і програми з циклами з лічильником. Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання. Алгоритми і програми з розгалуженнями. Тестування алгоритмів і програм. |
Складання і виконання алгоритмів для різних виконавців. |
Корегує алгоритм за потреби. Складає і налагоджує програмні проекти для розв’язання задач/проблем і творчого самовираження. Розділяє задачу на підзадачі та розв’язує їх, комбінуючи проект із блоків команд. Створює інформаційні продукти та оцінює їх якість за вказаними критеріями. Бере участь у спільному створенні інформаційного продукту, враховуючи власний і груповий емоційний стан. |
Редагування алгоритмів. Подання алгоритму різними способами. Обґрунтування вибору необхідних алгоритмічних структур. Формулювання висловлювань, істинних і хибних. Визначення, істинне дане висловлювання чи хибне. Складання лінійних проєктів, проєктів, що містять цикли з лічильником і розгалуження. |
|
|
Планування роботи в процесі створення проєкту. |
|
|
Редагування проєктів. |
|
|
Тестування проєктів. |
|
|
Налагодження проєктів. |
|
|
Обґрунтування відповідності алгоритму поставленій задачі. |
|
|
Колективна робота по створенню і налагодженню |
|
|
проєкту. |
Тема 6. Практикум з використання інформаційних технологій (4 години) |
||
Бере участь у спільному проекті (он-лайн та оф-лайн) із створення інформаційних продуктів для реалізації власних і суспільних інтересів. Організовує власне інформаційне середовище на основі доступних пристроїв і технологій, налаштовує програмні та апаратні засоби залежно від власних потреб. Пояснює роль членів групи і користь співробітництва для виконання спільного завдання із створення інформаційного продукту. |
Етапи виконання проєкту. Визначення ролей учасників проєкту. Складання плану виконання проєкту. Визначення завдань проєкту. Пошук, аналіз, опрацювання матеріалів, виконання завдань проєкту. Подання та оцінювання результатів виконання проєкту. |
Виконання комплексного колективного проєкту. Визначення та вибір ролей для виконання групового проєкту. Складання плану виконання проєкту. Пошук матеріалів для проєкту, їх збереження та аналіз. Вибір програмних засобів для опрацювання даних різних типів і створення відповідних інформаційних продуктів. Оцінювання якості розроблених інформаційних продуктів на основі критеріїв. Використання онлайн ресурсів для комунікації та обміну матеріалами проєкту з учасниками групи. Подання результатів, захист проєкту. |
Пропонує і дотримується правил взаємодії і прийняття спільних рішень під час створення колективного проекту. |
|
|
Складає план виконання своєї роботи із створення інформаційного продукту відповідно до ролі в групі. |
|
|
Пояснює вибір програмних засобів для опрацювання даних різних типів (принаймні трьох) і створення відповідних інформаційних продуктів. |
|
|
Створює інформаційні продукти та оцінює їх якість за вказаними критеріями. |
|
|
Розрізняє різні типи дозволів на використання чужих інформаційних ресурсів і дотримується їх у власній чи груповій роботі. |
|
|
Зазначає джерела, використані |
|
у своїх роботах. Використовує онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації. Розширює спектр засобів і способів комунікації, які використовує, враховуючи потреби свої та інших осіб дотримується правил кібербезпеки. Дотримується правил етикету спілкування у цифрових мережах. Бере участь у представленні результатів групової роботи. Коментує свою та чужу діяльність із створення інформаційного продукту, за потреби надає конструктивні відгуки. Виявляє наполегливість, коли стикається з помилками і проблемами під час роботи над проектом. Описує власну діяльність як члена групи і набутий досвід. |
|
|
Відповідно до чинних нормативних документів кожний урок проводиться в комп’ютерному класі із розрахунку 1 комп'ютер — 1 учень або 1 комп’ютер — 2 учні. На кожному уроці класи діляться на підгрупи так, щоб кожен учень був забезпечений індивідуальним робочим місцем за комп’ютером. Поділ на підгрупи здійснюється згідно з Наказом МОН України № 128 від 20.02.2002 р. Учні можуть за технологію BYOD користуватися власними ґаджетами — ноутбуками, планшетами, смартфонами. Всі комп'ютери мають відповідати Типовому переліку комп’ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної), затвердженому МОН України.
Умови навчання повинні забезпечувати ефективне засвоєння учнями програмового матеріалу та відповідати вимогам щодо безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу.
Програмою не обмежується використання вчителем різних видів апаратного та програмного забезпечення за умови відповідності його вимогам даної Програми.
Час, що необхідний для досягнення очікуваних результатів, визначається вчителем залежно від рівня попередньої підготовки учнів, обраної методики навчання, наявного обладнання тощо. За необхідності вчитель може змінювати порядок вивчення тем, не порушуючи змістових зв’язків між ними.
Вчитель добирає засоби, що реалізують модельну програму (підручники,е-платформи, дидактичні матеріали тощо).
Навчання інформатики у 5–6 класах має відповідати принципам прикладного навчання. Пропонується використовувати такі інтерактивні та активні методи: проблемний метод, «перевернутий клас», навчальні проєкти, дослідницько- пізнавальний (Inquiry based learning), гейміфікації, мікронавчання (microlearning), «навчання через дію» (мейкерство), робота в парах і група
Система оцінювання результатів навчання базується на положеннях Рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України 01 квітня 2022 р за. № 289 та Загальних критеріях оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти (додаток №2 до наказу№289).
Основними видами оцінювання результатів навчання учнів, що проводяться закладом, є формувальне, поточне та підсумкове: тематичне, семестрове, річне. Тематичне оцінювання здійснюється на основі поточного оцінювання із урахуванням результатів виконання учнями навчальних проєктів.
Оцінка за семестр ставиться за результатами тематичного оцінювання та контролю груп загальних результатів відображених у Свідоцтві досягнень.
Річне оцінювання здійснюється на підставі загальної оцінки результатів навчання за І та ІІ семестри. Окремі підсумкові контрольні роботи не проводяться.
У процесі навчання інформатики передбачається оцінювати:
Зважування для кожної складової оцінювання наведено в таблиці.
№ |
Складові оцінювання |
Зважування |
1 |
Знання та розуміння |
40 % |
2 |
Застосування |
30 % |
3 |
Розробка, перевірка правильності, випробування та вдосконалення |
30 % |
|
Всього |
100 % |
Передбачається використання підсумкового та формувального оцінювання, включаючи самооцінювання, взаємооцінювання та групове оцінювання, зокрема таких методів та інструментів формувального оцінювання: тести, рубрики, оціночні листи, чек-листи, опитувальники, спільні дошки, карти-знань, схеми, спостереження учнів, форми, списки пріоритетів та послідовності, таблиці «З–Х–Д» тощо, які базуються на використанні ІКТ та застосунків.
Семестрове та підсумкове (річне) оцінювання результатів навчання здійснюють за 12-бальною системою (шкалою), а його результати позначають цифрами від 1 до 12.
Початковий |
Середній |
Достатній |
Високий |
1, 2, 3 |
4, 5, 6 |
7, 8, 9 |
10, 11, 12 |
Критерії оцінювання груп результатів визначених Державним стандартом базової середньої освіти (Освітня галузь «Інформатична»)
Групи результатів Навчання |
Рівень досягнення результатів навчання |
|||
Початковий |
Середній |
Достатній |
Високий |
|
1. Працює з інформацією, даними, моделями |
Знає, розуміє, наводить приклади, повторює навчальні дії |
Застосовує вміння, виконує дії |
Аналізує, порівнює, класифікує, структурує, пояснює, ілюструє інформацію |
Створює рішення, оцінює за критеріями, обґрунтовує, формує судження |
2. Створює інформаційні продукти |
Виконує дії у супроводі вчителя |
Виконує дії за докладною інструкцією, за допомогою вчителя |
Виконує дії самостійно або в групі, за інструкцією, шаблоном, зразком, сформульованим завданням |
Виконує дії самостійно, творчо, оцінює за критеріями, генерує ідеї, знаходить власні розв'язки, опановує нові засоби чи інформаційні технології |
3. Працює в цифровому середовищі |
Виконує дії у супроводі вчителя |
Виконує дії за докладною інструкцією, за допомогою вчителя |
Виконує дії самостійно або в групі, за інструкцією, шаблоном, зразком, сформульованим завданням |
Виконує дії самостійно, допомагає іншим, оцінює за критеріями, опановує нові, використовує ефективні прийоми роботи |
4. Безпечно та відповіда- Льно працює з інформаційними технологіями Відповідально |
Демонструє безпечну та відповідальну поведінку в знайомій ситуації, епізодично |
Демонструє безпечну та відповідальну поведінку в типовій ситуації, після нагадування |
Демонструє безпечну та відповідальну поведінку у новій та змодельованій ситуації |
Демонструє безпечну та відповідальну поведінку у нестандартній ситуації, оцінює таку поведінку за критеріями |
Календарно-тематичне планування
Тема 1. Інформаційні процеси та системи (6 годин)
№ уроку |
Дата уроку |
Примітки |
Тема уроку |
Очікувані результати |
Компетен-тності |
Види навчальної діяльності |
||
5А |
5Б |
5В |
||||||
1 |
|
|
|
|
Об’єкти, їх властивості, значення властивостей об’єкта. |
Називає об'єкти, що оточують; розрізняє поняття об'єкту, властивості та значення; наводить приклади та орієнтується у поняттях Використовує онлайн- сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації
|
Вільне володіння державною мовою; навчання впродовж життя; інформаційно-комунікаційна компетентність |
Створення опису об’єктів, їх властивостей та значень властивостей. Використання цифрових пристроїв для введення, виведення і зберігання інформаційних об’єктів. Створити Гугл-документ із таблицею: назва об’єкта, властивість та значення властивості |
2 |
|
|
|
|
Повідомлення, інформація. Інформаційні процеси. Дані. |
Пояснює призначення і використовує цифрові пристрої і технології для здійснення інформаційних процесів у повсякденному житті та навчальній діяльності. |
Вільне володіння державною мовою; рідною мовою; громадянська та соціальна |
Створення словника термінів інформатики. Розробка схеми нескладної інформаційної системи, відомої учням з повсякденного життя. Продемонструвати різні види повідомлень на тему “Толерантне ставлення до людини незалежно від її соціального стану”; питання: якими органами чуття ми їх сприймаємо? |
3 |
|
|
|
|
Інформаційні системи. Інформаційні технології. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини. |
Обирає цифрові пристрої та/чи інформаційні технології для розв’язання задачі. Висловлює міркування щодо сучасних інформаційних технологій і їх місця в суспільстві. Використовує онлайн- сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації
|
Володіння державною мовою; здатність спілкуватись рідною мовою; інноваційна; інформаційно-комунікаційна; соціальна; екологічна; навчання впродовж життя |
Складання списків об’єктів, які створюються з використанням відповідних інформаційних технологій. Дискусія або робота в групах: Уявіть, що телефони ще не винайшли. Як би ви жили? або Уявіть, яким буде майбутнє через 5-10 років або Уявіть, що ви потрапили на острів, де крім вас нікого немає. Як би ви жили? Замовити білет для себе та свого друга на сайті Укрзалізниці Створити схему SmartArt про життя Стівена Гобкінса |
4 |
|
|
|
|
Комп’ютер як інформаційна система. Персональний комп’ютер. Санітарно-гігієнічні правила роботи з комп’ютером. |
Розуміє призначення, можливості та обмеження цифрових пристроїв різного типу, зумовлені їх складовими, використовує їх для власних потреб у навчанні і житті Використовує онлайн- сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації
|
Володіння державною мовою; навчання впродовж життя; інформаційно-комунікаційна компетентність; соціальна компетентність; компетентність в галузі техніки і технологій |
Історія виникнення обчислювальної техніки. Види сучасних персональних комп’ютерів. Завдання в групах:
Подивитись мультфільм “Фіксики” про те, чому не можна їсти за комп'ютером. Індивідуальний проект “НАШ ПОМІЧНИК КОМП’ЮТЕР” Робота з віртуальною дошкою |
5 |
|
|
|
|
Складові комп’ютера, їх призначення.
|
Розуміє призначення, можливості та обмеження цифрових пристроїв різного типу, зумовлені їх складовими, використовує їх для власних потреб у навчанні і житті Використовує онлайн- сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації |
Вільне володіння державною мовою; навчання впродовж життя; компетентність в галузі техніки і технологій; математична компетентність;підприємливість та фінансова грамотність |
Добір пристроїв комп’ютера за значеннями їх властивостей з використанням різних інформаційних джерел. Груповий проект “КУПУЄМО КОМП’ЮТЕРИ ДЛЯ ШКОЛИ” Робота з віртуальною дошкою |
6 |
|
|
|
|
Операційна система, її призначення. Файли і папки, операції над ними. Прикладні програми.
|
Пояснює взаємозв’язок між апаратною і програмною складовими інформаційної системи. Розрізняє та формулює апаратні і програмні проблеми, що є очевидними, пропонує способи їх розв’язання, у разі потреби звертається за допомогою до інших осіб. |
Вільне володіння державною мовою; спілкування рідною мовою; математична; культурна; інноваційна; навчання впродовж життя |
Створити папку “Геометричні фігури” У цій папці створити папки із назвами геометричних фігур, наприклад “Сфера”, “Піраміда”, “Конус”, “Циліндр” і т.д. В них перемістити фото із зображеннями архітектурних споруд, що схожі на одну з геометричних фігур |
Тема 2. Комп’ютерні мережі. Інтернет(5 годин)
№ уроку |
Дата уроку |
Примітки |
Тема уроку |
Очікувані результати |
Компетентності |
Види навчальної діяльності |
||
5А |
5Б |
5В |
||||||
7 |
|
|
|
|
Комп’ютерна мережа. Локальні та глобальні мережі.
|
Розпізнає життєві, навчальні проблеми, для розв’язання яких можна застосувати цифрові технології. Використовує онлайн- сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації
|
Вільне володіння державною мовою; спілкування рідною мовою та іноземною; інноваційна; інформаційно-комунікативна |
Складання схеми мережі цифрових пристроїв кабінету інформатики або домашньої мережі цифрових пристроїв. Робота з віртуальною дошкою “Класифікувати спільні та відмінні риси локальної та глобальної мереж” |
8 |
|
|
|
|
Пошук відомостей в Інтернеті та їх критичне оцінювання. Факт. Судження.
|
Обирає та застосовує цифрові інструменти для збирання чи отримання даних. Визначає потребу в отриманні даних, шукає, збирає і зберігає дані, застосовуючи різні пристрої, технології і способи аналізує дані для підтвердження чи спростування тверджень. Пояснює вплив джерел інформації на формування власних поглядів та інших точок зору Будує власні судження про медіатексти, визначаючи достовірність інформації та надійність джерел. Розрізняє інформаційне “сміття” цифрового і нецифрового формату. Пояснює вплив джерел інформації на формування власних поглядів та інших точок зору. Використовує онлайн- сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації
|
Вільне володіння державною мовою; вміння спілкуватись рідною мовою; екологічна; громадянська і соціальна; фінансова; інноваційна; інформаційно-комунікаційна; компетентність в природничих науках |
Добір ключових слів і методів пошуку, формулювання запитів для пошуку потрібної інформації в Інтернеті. Збереження результатів пошуку на зовнішніх носіях або мережних/хмарних ресурсах. Оцінювання знайденої інформації на основі наданих критеріїв. Виокремлення фактів і суджень в інформаційних джерелах. Порівняння інформації з різних джерел за наданими критеріями. Використання запропонованих ресурсів для перевірки достовірності інформації та надійності джерел на тему “Острови зі сміття”, В яких містах є сміттєпереробні заводи?”, “Найзабрудненіші країни світу” або “Екологічно чисті країни світу” Створити хмару слів “Мої права”, “Мої обов’язки” Робота зі спільним текстовим документом або віртуальною дошкою “Грошові одиниці у різних країнах світу” За описом винаходу знайти в Інтернеті його назву або, навпаки, за назвою знайти його характеристику та використання |
9 |
|
|
|
|
Спілкування в Інтернеті.
|
Використовує онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації. обирає актуальні і безпечні засоби і способи комунікації для себе і пропонує їх іншим особам Дотримується правил кібербезпеки
Дотримується правил етикету спілкування у цифрових мережах Розширює спектр засобів і способів комунікації, які використовує, враховуючи потреби свої та інших осіб. Наводить приклади поширення цифрових інновацій у громаді, суспільстві, застосування їх для навчання, комунікації і творчості.
|
Вільне володіння державною мовою; вміння спілкуватись державною мовою; культурна; громадянська і соціальна; інноваційна; інформаційно-комунікативна |
Надсилання та отримання повідомлень в процесі спілкування з однолітками та вчителями з використанням онлайн сервісів. Створення повідомлень на доступних ресурсах, додержуючись правил етикету спілкування у Квесті з використанням соцмережі на вибір Закодовані QR-кодами ситуації, які учні повинні пояснити Робота з віртуальною дошкою “Що означає цей смайлик?” |
10 |
|
|
|
|
Безпечне використання Інтернету. Завантаження даних з Інтернету. Авторське право |
Дотримується правил кібербезпеки. Визначає себе в реальному і віртуальному світі, передбачає власний “цифровий слід”. Дотримується правил етикету спілкування у цифрових мережах. Дотримується авторських прав і враховує різні типи дозволів на використання інформаційних ресурсів у власній і груповій роботі і творчості. Використовує онлайн- сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації
|
Вільне володіння державною мовою; вміння спілкуватись рідною мовою та іноземною; інноваційна; громадянська та соціальна; інформаційно-комунікаційна; культурна |
Виконання та ілюстрування правил безпеки в Інтернеті. Робота з віртуальною дошкою.. Одна команда разом заповнює інформацією - картинки, підписи - про старі медіазасоби, що ми мали. Інша - про нові медіазасоби, що ми винайшли Створити фотоколаж в CANVA щодо небезпек в Інтернеті Створити хмару слів “Відповідальність за вчинки” Робота в команді “Що про тебе, твій будинок та рідних не повинні знати чужі дорослі?” Веб-квест або квест “Безпека дітей в Інтернеті” Мотивація: завантажила відео-ролик з одного сайту на свій ютуб-канал, а мене ютуб заблокував більш як у 200 країнах світу. Чому? |
11 |
|
|
|
|
Використання мережі Інтернет для навчання |
Використовує онлайн- сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації Дотримується правил кібербезпеки. Визначає себе в реальному і віртуальному світі, передбачає власний “цифровий слід”. Дотримується правил етикету спілкування у цифрових мережах.Дотримується авторських прав і враховує різні типи дозволів на використання інформаційних ресурсів у власній і груповій роботі і творчості.
|
Вільне володіння державною мовою; спілкування рідною та іноземними мовами; культурна; інноваційна; соціальна; інформаційно-комунікаційна |
Створення опису та дотримання принципів академічної доброчесності та авторського права у власній інформаційній діяльності. Знайди пару - Вид ресурсу (електронні енциклопедії та їх приклади) з використанням QR-кодів Екскурсія до віртуального музею Використання онлайн-перекладача Спільна робота з документом “Як я використовую Інтернет для навчання?” |
Тема 3. Комп’ютерні презентації (5 годин)
№ уроку |
Дата уроку |
Примітки |
Тема уроку |
Очікувані результати |
Компетентності |
Види навчальної діяльності |
||
5А |
5Б |
5В |
||||||
12 |
|
|
|
.
|
Комп’ютерна презентація. Об’єкти комп’ютерної презентації. Види слайдів
|
обирає істотні властивості об’єктів і їх значення, необхідні для подання цих об’єктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми Використовує готові чи створені моделі для дослідження, експериментує з ними
|
Вільне володіння державною мовою; навчання впродовж життя; культурна компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність |
Знайомство з інтерфейсом PowerPoint
|
13 |
|
|
|
|
Уведення та вставлення текстів на слайдах.
|
Створює інформаційні продукти та оцінює їх якість за вказаними критеріями обирає цифрові пристрої та/чи інформаційні технології для розв’язання задачі обирає спосіб структурування і візуалізації зібраних чи отриманих даних з використанням різних видів інфографіки дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів Визначає потребу в отриманні даних, шукає, збирає і зберігає дані, застосовуючи різні пристрої, технології і способи
|
Вільне володіння державною мовою; навчання впродовж життя; культурна компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність |
Створення та опрацювання комп’ютерних презентацій. Розміщення в презентаціях посилань на використані джерела. Добір текстових та графічних даних та їх структурування на слайдах презентації. Створення презентації “МОЇ МРІЇ”: на першому слайді фігури із написом мрій; при натисканні на фігуру перехід на інший слайд, де і зображена мрія; в куточку кожного слайду зображення будиночку, при натисканні на який учень повертається на перший слайд. |
14 |
|
|
|
|
Редагування і форматування текстів на слайдах.
|
обирає цифрові пристрої та/чи інформаційні технології для розв’язання задачі обирає спосіб структурування і візуалізації зібраних чи отриманих даних з використанням різних видів інфографіки дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів Використовує онлайн- сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації Визначає потребу в отриманні даних, шукає, збирає і зберігає дані, застосовуючи різні пристрої, технології і способи |
Вільне володіння державною мовою; навчання впродовж життя; культурна компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність; інноваційність; компетентність в галузі техніки та технологій; екологічна компетентність; підприємливість |
Створення та опрацювання комп’ютерних презентацій. Розміщення в презентаціях посилань на використані джерела. Добір текстових та графічних даних та їх структурування на слайдах презентації. Створення презентації “МОЯ SMART-КІМНАТА”: при натисканні на зображення мобільного телефону йде перехід на інший слайд зі зміною чогось у кімнаті. |
15 |
|
|
|
|
Створення та вставлення зображень на слайдах. Впорядкування слайдів.
|
створює інформаційні продукти та оцінює їх якість за вказаними критеріями Використовує онлайн- сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації Визначає потребу в отриманні даних, шукає, збирає і зберігає дані, застосовуючи різні пристрої, технології і способи |
Вільне володіння державною мовою; навчання впродовж життя; культурна компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність; інноваційність; компетентність в галузі техніки та технологій; екологічна компетентність; підприємливість |
Створення та опрацювання комп’ютерних презентацій. Розміщення в презентаціях посилань на використані джерела. Добір текстових та графічних даних та їх структурування на слайдах презентації. Створення презентації “МОЯ SMART-КІМНАТА”: при натисканні на зображення мобільного телефону йде перехід на інший слайд зі зміною чогось у кімнаті. |
16 |
|
|
|
|
Виступ з презентацією |
оцінює власні можливості і доступні ресурси для створення інформаційних продуктів з метою розв’язання життєвих/навчальних проблем дотримується авторських прав і враховує різні типи дозволів на використання інформаційних ресурсів у власній і груповій роботі і творчості Коментує свою та чужу діяльність із створення інформаційного продукту, за потреби надає конструктивні відгуки
|
Вільне володіння державною мовою; навчання впродовж життя; культурна компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність; інноваційність; компетентність в галузі техніки та технологій; екологічна компетентність; підприємливість |
Виступ з поданням власних думок щодо інформації, розміщеної в презентації. Оцінювання та обґрунтування оцінки створеної презентації на основі критеріїв. Представлення своєї SMART-КІМНАТИ учням класу |
Тема 4. Текстові документи (5 годин)
№ уроку |
Дата уроку |
Примітки |
Тема уроку |
Очікувані результати |
Компетентності |
Види навчальної діяльності |
||
5А |
5Б |
5В |
||||||
17 |
|
|
|
|
Ознайомлення з об’єктами текстового редактора та їх властивостями |
Пояснює вибір та використовує цифрові пристрої і технології для розв’язання конкретних задач.
|
Володіння державною мовою Навчання впродовж життя Інформаційно-комунікаційна компетентність |
Визначення видів завдань, які можна виконати з використанням середовища WORD опрацювання текстів Визначення об’єктів текстового документа та значень їх властивостей. Визначення та вибір інструментів для виконання базових операцій по створенню текстових документів. Співвіднесення етапів створення текстового документа. Повторення навчального матеріалу з початкової школи: створити документ, назвати документ, вставити текст, надрукувати текст, вставити табличку, вставити рамочку, вставити малюнок, вставити SmartArt Створити таблицю і малювати по клітинках
|
18 |
|
|
|
|
Опрацювання тексту культурно-історичного змісту |
Обирає істотні властивості об’єктів і їх значення, необхідні для подання цих об’єктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми. Оцінює власні можливості і доступні ресурси для створення інформаційних продуктів з метою розв’язання життєвих/навчальних проблем. Створює, редагує та форматує об’єкти текстового документа, готуючи його до друку.
|
Володіння державною мовою; здатність спілкуватись рідною мовою; інноваційність; навчання впродовж життя; культурна компетентність
|
Введення тексту з дотриманням правил з використанням різних пристроїв рідною та іноземною мовами. Здійснення редагування тексту за зразком та самостійно (операції виділення, пошук та замінювання, перевірка правопису, операції з фрагментами тексту). Набрати за зразком текст культурно-історичного змісту
Вставлення графічних об'єктів у текстовий документ
|
19 |
|
|
|
|
Пошук та заміна фрагментів текстового документу екологічного змісту |
Обирає істотні властивості об’єктів і їх значення, необхідні для подання цих об’єктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми. Оцінює власні можливості і доступні ресурси для створення інформаційних продуктів з метою розв’язання життєвих/навчальних проблем. Створює, редагує та форматує об’єкти текстового документа, готуючи його до друку.
|
Вільне володіння державною мовою Навчання впродовж життя Інформаційно-комунікаційна компетентність Екологічна компетентність Громадська та соціальна компетентність |
Введення тексту з дотриманням правил з використанням різних пристроїв рідною та іноземною мовами. Здійснення редагування тексту за зразком та самостійно (операції виділення, пошук та замінювання, перевірка правопису, операції з фрагментами тексту). Учням надається посилання на сайт (наприклад, https://suspilne.media/256785-na-odesini-cerez-vijnu-prodovzuut-ginuti-delfini/ ). Необхідно створити документ, дібрати до нього свою назву, на основі інформації із сайту створити статтю з фото даної тематики.
|
20 |
|
|
|
|
Редагування документу шляхом форматування символів, абзаців, сторінок Практична робота “Створення казки Івасик-Телесик в електронному вигляді за зразком” |
Обирає істотні властивості об’єктів і їх значення, необхідні для подання цих об’єктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми. Оцінює власні можливості і доступні ресурси для створення інформаційних продуктів з метою розв’язання життєвих/навчальних проблем. Створює, редагує та форматує об’єкти текстового документа, готуючи його до друку.
|
Культурна компетентність Володіння державною мовою Навчання впродовж життя
|
Здійснення форматування тексту за зразком та самостійно (символів, абзаців, сторінок).
|
21 |
|
|
|
|
Друкування текстового документу. Практична робота “Створення казки Івасик-Телесик в електронному вигляді за зразком” |
Дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів.
|
Культурна; володіння державною мовою; здатність спілкуватись рідною мовою; навчання впродовж життя |
Оцінювання створеного документа згідно критеріїв оформлення, самооцінювання діяльності.
Підготовка та друк текстового документа.
|
Тема 5. Алгоритми і програми (10 годин)
№ уроку |
Дата уроку
|
Примітки |
Тема уроку |
Очікувані результати |
Компетентності |
Види навчальної діяльності |
||
5А |
5Б |
5В |
||||||
22 |
|
|
|
|
Команди і виконавці. Система команд виконавця.
|
Обирає істотні властивості об’єктів і їх значення, необхідні для представлення цих об’єктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми Використовує готові чи створені моделі для дослідження, експериментує з ними
|
Володіння державною мовою Здатність спілкуватись іноземними мовами Навчання впродовж життя Математична компетентність
|
LearningApps |
23 |
|
|
|
|
Алгоритми. Різні способи подання алгоритмів. Алгоритми і програми. |
Розуміє призначення, можливості та обмеження цифрових пристроїв різного типу, зумовлені їх складовими, використовує їх для власних потреб у навчанні і житті Моделює роботу простої інформаційної системи Організовує власне інформаційне середовище на основі доступних пристроїв і технологій, налаштовує програмні та апаратні засоби залежно від власних потреб |
Володіння державною мовою Здатність спілкуватись іноземними мовами Навчання впродовж життя Математична компетентність |
Складання і виконання алгоритмів для різних виконавців. Редагування алгоритмів. Подання алгоритму різними способами. Обґрунтування вибору необхідних алгоритмічних структур.
|
24 |
|
|
|
|
Середовища проектування. Візуальні середовища проектування. Лінійні алгоритми і програми. |
Розробляє алгоритми, поєднуючи базові структури, для розв’язання задач. Корегує алгоритм за потреби. Складає і налагоджує програмні проекти для розв’язання задач/проблем і творчого самовираження. Розділяє задачу на підзадачі та розв’язує їх, комбінуючи проект із блоків команд. Виявляє наполегливість, коли стикається з помилками і проблемами під час роботи над проектом |
Володіння державною мовою Здатність спілкуватись іноземними мовами Навчання впродовж життя Математична компетентність |
Складання і виконання алгоритмів для різних виконавців. Редагування алгоритмів. Подання алгоритму різними способами. Обґрунтування вибору необхідних алгоритмічних структур.
|
25 |
|
|
|
|
Лінійні алгоритми і програми. |
Розробляє алгоритми, поєднуючи базові структури, для розв’язання задач. Корегує алгоритм за потреби. Складає і налагоджує програмні проекти для розв’язання задач/проблем і творчого самовираження. Розділяє задачу на підзадачі та розв’язує їх, комбінуючи проект із блоків команд. Виявляє наполегливість, коли стикається з помилками і проблемами під час роботи над проектом |
Володіння державною мовою Здатність спілкуватись іноземними мовами Навчання впродовж життя Математична компетентність |
Складання і виконання алгоритмів для різних виконавців. Редагування алгоритмів. Подання алгоритму різними способами. Обґрунтування вибору необхідних алгоритмічних структур.
|
26 |
|
|
|
|
Алгоритми і програми з циклами з лічильником |
Розробляє алгоритми, поєднуючи базові структури, для розв’язання задач. Корегує алгоритм за потреби. Складає і налагоджує програмні проекти для розв’язання задач/проблем і творчого самовираження. Розділяє задачу на підзадачі та розв’язує їх, комбінуючи проект із блоків команд. Виявляє наполегливість, коли стикається з помилками і проблемами під час роботи над проектом |
Володіння державною мовою Здатність спілкуватись іноземними мовами Навчання впродовж життя Математична компетентність |
Складання і виконання алгоритмів для різних виконавців. Редагування алгоритмів. Подання алгоритму різними способами. Обґрунтування вибору необхідних алгоритмічних структур.
|
27 |
|
|
|
|
Алгоритми і програми з циклами з лічильником.
|
Розробляє алгоритми, поєднуючи базові структури, для розв’язання задач. Корегує алгоритм за потреби. Складає і налагоджує програмні проекти для розв’язання задач/проблем і творчого самовираження. Розділяє задачу на підзадачі та розв’язує їх, комбінуючи проект із блоків команд. Виявляє наполегливість, коли стикається з помилками і проблемами під час роботи над проектом |
Володіння державною мовою Здатність спілкуватись іноземними мовами Навчання впродовж життя Математична компетентність |
Складання і виконання алгоритмів для різних виконавців. Редагування алгоритмів. Подання алгоритму різними способами. Обґрунтування вибору необхідних алгоритмічних структур.
|
28 |
|
|
|
|
Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання. Алгоритми і програми з розгалуженнями |
Розробляє алгоритми, поєднуючи базові структури, для розв’язання задач. Корегує алгоритм за потреби. Складає і налагоджує програмні проекти для розв’язання задач/проблем і творчого самовираження. Розділяє задачу на підзадачі та розв’язує їх, комбінуючи проект із блоків команд. Виявляє наполегливість, коли стикається з помилками і проблемами під час роботи над проектом
|
Володіння державною мовою Здатність спілкуватись іноземними мовами Навчання впродовж життя Математична компетентність |
Формулювання висловлювань, істинних і хибних. Визначення, істинне дане висловлювання чи хибне.
|
29 |
|
|
|
|
Алгоритми і програми з розгалуженнями.
|
Розробляє алгоритми, поєднуючи базові структури, для розв’язання задач. Корегує алгоритм за потреби. Складає і налагоджує програмні проекти для розв’язання задач/проблем і творчого самовираження. Розділяє задачу на підзадачі та розв’язує їх, комбінуючи проект із блоків команд. Виявляє наполегливість, коли стикається з помилками і проблемами під час роботи над проектом
|
Володіння державною мовою Здатність спілкуватись іноземними мовами Навчання впродовж життя Математична компетентність |
Складання і виконання алгоритмів для різних виконавців. Редагування алгоритмів. Подання алгоритму різними способами. Обґрунтування вибору необхідних алгоритмічних структур.
|
30 |
|
|
|
|
Тестування алгоритмів і програм.
|
Створює інформаційні продукти та оцінює їх якість за вказаними критеріями. Складає план виконання своєї роботи із створення інформаційного продукту відповідно до ролі в групі Пояснює роль членів групи і користь співробітництва для виконання спільного завдання із створення інформаційного продукту
Бере участь у спільному створенні інформаційного продукту, враховуючи власний і груповий емоційний стан. Коментує свою та чужу діяльність із створення інформаційного продукту, за потреби надає конструктивні відгуки
|
Володіння державною мовою Здатність спілкуватись іноземними мовами Навчання впродовж життя Математична компетентність |
Складання лінійних проєктів, проєктів, що містять цикли з лічильником і розгалуження. Планування роботи в процесі створення проєкту. Редагування проєктів. Тестування проєктів. Налагодження проєктів. Обґрунтування відповідності алгоритму поставленій задачі. Колективна робота по створенню і налагодженню проекту |
31 |
|
|
|
|
Тестування алгоритмів і програм. |
Створює інформаційні продукти та оцінює їх якість за вказаними критеріями. Складає план виконання своєї роботи із створення інформаційного продукту відповідно до ролі в групі Пояснює роль членів групи і користь співробітництва для виконання спільного завдання із створення інформаційного продукту Бере участь у спільному створенні інформаційного продукту, враховуючи власний і груповий емоційний стан. Коментує свою та чужу діяльність із створення інформаційного продукту, за потреби надає конструктивні відгуки
|
Володіння державною мовою Здатність спілкуватись іноземними мовами Навчання впродовж життя Математична компетентність |
Складання лінійних проєктів, проєктів, що містять цикли з лічильником і розгалуження. Планування роботи в процесі створення проєкту. Редагування проєктів. Тестування проєктів. Налагодження проєктів. Обґрунтування відповідності алгоритму поставленій задачі. Колективна робота по створенню і налагодженню проекту |
Тема 6. Практикум з використання інформаційних технологій (4 години)
№ уроку |
Дата уроку
|
Примітки |
Тема уроку |
Очікувані результати |
Компетентності |
Види навчальної діяльності |
||
5А |
5Б |
5В |
||||||
32 |
|
|
|
|
Проект: Моя власна книга
|
Бере участь у спільному проекті (он-лайн та оф-лайн) із створення інформаційних продуктів для реалізації власних і суспільних інтересів. Організовує власне інформаційне середовище на основі доступних пристроїв і технологій, налаштовує програмні та апаратні засоби залежно від власних потреб. Пояснює роль членів групи і користь співробітництва для виконання спільного завдання із створення інформаційного продукту. Пропонує і дотримується правил взаємодії і прийняття спільних рішень під час створення колективного проекту.
|
Володіння державною мовою Навчання впродовж життя Культурна компетентність Інноваційність |
Виконання комплексного колективного проєкту. Визначення та вибір ролей для виконання групового проєкту. Складання плану виконання проєкту. Пошук матеріалів для проєкту, їх збереження та аналіз. Вибір програмних засобів для опрацювання даних різних типів і створення відповідних інформаційних продуктів. Оцінювання якості розроблених інформаційних продуктів на основі критеріїв. Використання онлайн ресурсів для комунікації та обміну матеріалами проєкту з учасниками групи. Подання результатів, захист проєкту. Діти складають власну казку на будь-яку тематику. До неї малюють малюнки (не менше 10). Ці малюнки скануються і завантажуються на ПК учня. Діти набирають текст власної казки і оформлюють її за допомогою відсканованих малюнків у форматі А5. Проект може бути як груповий, так і індивідуальний.
|
33 |
|
|
|
|
Проект: Моя власна книга |
Складає план виконання своєї роботи із створення інформаційного продукту відповідно до ролі в групі. Пояснює вибір програмних засобів для опрацювання даних різних типів (принаймні трьох) і створення відповідних інформаційних продуктів. Створює інформаційні продукти та оцінює їх якість за вказаними критеріями. Розрізняє різні типи дозволів на використання чужих інформаційних ресурсів і дотримується їх у власній чи груповій роботі. Зазначає джерела, використані
|
|
Діти складають власну казку на будь-яку тематику. До неї малюють малюнки (не менше 10). Ці малюнки скануються і завантажуються на ПК учня. Діти набирають текст власної казки і оформлюють її за допомогою відсканованих малюнків у форматі А5. Проект може бути як груповий, так і індивідуальний.
|
34 |
|
|
|
|
Проект: Моя власна книга |
у своїх роботах. Використовує онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації. Розширює спектр засобів і способів комунікації, які використовує, враховуючи потреби свої та інших осіб дотримується правил кібербезпеки. Дотримується правил етикету спілкування у цифрових мережах. Бере участь у представленні результатів групової роботи. Коментує свою та чужу діяльність із створення інформаційного продукту, за потреби надає конструктивні відгуки. Виявляє наполегливість, коли стикається з помилками і проблемами під час роботи над проектом. Описує власну діяльність як члена групи і набутий досвід.
|
|
Діти складають власну казку на будь-яку тематику. До неї малюють малюнки (не менше 10). Ці малюнки скануються і завантажуються на ПК учня. Діти набирають текст власної казки і оформлюють її за допомогою відсканованих малюнків у форматі А5. Проект може бути як груповий, так і індивідуальний.
|
35 |
|
|
|
|
Проект: Моя власна книга |
Використовує онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації. Розширює спектр засобів і способів комунікації, які використовує, враховуючи потреби свої та інших осіб дотримується правил кібербезпеки. Дотримується правил етикету спілкування у цифрових мережах. Бере участь у представленні результатів групової роботи. Коментує свою та чужу діяльність із створення інформаційного продукту, за потреби надає конструктивні відгуки. Виявляє наполегливість, коли стикається з помилками і проблемами під час роботи над проектом. Описує власну діяльність як члена групи і набутий досвід. |
|
Діти складають власну казку на будь-яку тематику. До неї малюють малюнки (не менше 10). Ці малюнки скануються і завантажуються на ПК учня. Діти набирають текст власної казки і оформлюють її за допомогою відсканованих малюнків у форматі А5. Проект може бути як груповий, так і індивідуальний.
|