Навчальна програма інформатика 6 клас Ривкінд Й. НУШ

Про матеріал
Навчальна програма вивчення Інформатики для 6 класу на основі модальної програми під керівництвоом Ривкінд Й.
Перегляд файлу

Криворізька гімназія №41 Криворізької міської ради

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення педагогічної ради

від «___» _____ 202__ р.

 

 

 

 

 

 

ІНФОРМАТИКА

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 6 КЛАСУ

 

Розроблена на основі модельної програми

«Інформатика, 5-6 клас для закладів загальної середньої освіти»

(автори Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)

 

 

 

Укладачі:

Ільченко Анастасія Володимирівна, вчитель інформатики ІІ категорії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2023 рік

Пояснювальна записка

Метою навчання в інформатичній освітній галузі відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти є розвиток особистості учня, здатного використовувати цифрові інструменти і технології для розв’язання проблем, розвитку, творчого самовираження, забезпечення власного і суспільного добробуту, критично мислити, безпечно та відповідально діяти в інформаційному суспільстві.

Освітня мета інформатики як навчального предмету повністю співпадає з метою навчання інформатичної освітньої галузі

Завдання навчання інформатики як навчального предмету передбачають формування в процесі навчання учнів/учениць ключових компетентностей, визначених у Державному стандарті базової середньої освіти (вільне володіння державною мовою; здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами; математична компетентність; компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій; інноваційність; екологічна компетентність; навчання впродовж життя; громадянські та соціальні компетентності; культурна компетентність; підприємливість і фінансова грамотність), а також формування інформаційнокомунікаційної компетентності, яка в інформатичній освітній галузі є і ключовою, і предметною. Наскрізними є такі вміння:

  1.                  читати з розумінням, в тому числі електронні тексти, схеми, діаграми, що передбачає зокрема, уміння формулювати твердження, ідеї, підкріплюючи їх аргументами, фактами та цитатами (посиланнями на джерела);
  2.                  висловлювати власну думку в усній і письмовій формі, в тому числі з використанням цифрових пристроїв та відповідної термінології;
  3.                  критично та системно мислити, використовуючи різноманітні ресурси та способи оцінювання якості доказів, надійності джерел і достовірності відомостей, отриманих у тому числі й з електронних ресурсів;
  4.                  логічно обґрунтовувати свої дії для розв’язування задач з використанням цифрових пристроїв, свій вибір програмного забезпечення для створення моделей об’єктів, явищ і процесів;
  5.                  діяти творчо, що передбачає креативне мислення, продукування нових ідей, доброчесне використання чужих ідей та їх доопрацювання, застосування власних знань для створення нових інформаційних об’єктів;
  6.                  виявляти ініціативу, що передбачає активну участь у різних видах діяльності, уміння брати на себе відповідальність;
  7.                  конструктивно керувати емоціями, що передбачає налаштування на пошук внутрішньої рівноваги, конструктивну комунікацію, у тому числі під час спілкування з використанням цифрових засобів, зосередження уваги на вирішенні проблем, продуктивну діяльність;
  8.                  оцінювати ризики під час використання цифрових пристроїв, розрізняти прийнятні та неприйнятні ризики;
  9.                  приймати рішення, що передбачає здатність обирати способи розв’язання проблем з використанням відповідних цифрових пристроїв та програмного забезпечення;
  10.              розв’язувати проблеми, що передбачає вміння аналізувати проблемні ситуації, висувати гіпотези та їх обґрунтовувати й практично перевіряти, презентувати, у тому числі з використанням цифрових засобів, та аргументувати рішення;
  11.              співпрацювати з іншими, що передбачає вміння обґрунтовувати переваги взаємодії під час спільної діяльності, планувати власну та групову роботу, підтримувати учасників групи, допомагати іншим, у тому числі з використанням цифрових засобів, і заохочувати їх до досягнення спільної мети.
  12.              Формування інформаційно-комунікаційної компетентності відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти передбачає реалізацію навчальних завдань, ознакою вирішення яких є те, що учень/учениця:
  13.              знаходить, аналізує, перетворює, узагальнює, систематизує та подає дані у різних формах, критично оцінює інформацію для розв’язання життєвих проблем;
  14.              створює інформаційні продукти для ефективного розв’язування задач/проблем, творчого самовираження індивідуально та у співпраці з іншими особами з використанням цифрових пристроїв чи без них;
  15.              усвідомлено використовує інформаційні та комунікаційні технології і цифрові інструменти для доступу до інформації, спілкування та співпраці як творець та (або) споживач, а також самостійно опановує нові технології;

 

Структура предмету. Навчальний предмет Інформатика згідно додатка 23 до Державного стандарту базової середньої освіти та додатка 1 Типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти має такий розподіл навчального навантаження в адаптаційному циклі 5-6 класів для закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою.

                

 

Назва

Освітньої

галузі

Кількість годин на тиждень та рік

Начальне навантаження

5 клас

6 клас

рекомендована

мінімальна

максимальна

рекомендована

мінімальна

максимальна

На тиждень

1,5

1

2

1,5

1

2

Інформатична

 

На рік

52,5

35

70

52,5

35

70

 

Зміст навчального предмету Інформатика в 5-6 класах вибудовується за такими

 предметними змістовими лініями:

                інформаційні процеси та системи;

                комп'ютерні мережі;

                інформаційні технології;

                алгоритмізація та програмування.

Передбачається, що ці змістові лінії реалізуються в програмі як 5-го,  так і 6-го класів з певним повторенням і ускладненням навчального матеріалу та розширенням переліку інформаційних об’єктів, які створюються і використовуються учнями/ученицями.

Реалізація мети та цілей програми досягається шляхом:

-                забезпечення доступу учнів до комп’ютерів на кожному уроці інформатики;

-                індивідуалізації навчання завдяки поділу класів на підгрупи у відповідності до діючих норм, забезпечення учню/учениці індивідуального робочого місця з комп’ютером, який має доступ до Інтернету;

-                широкої інтеграції змісту інформатики з іншими навчальними предметами;

-                використання ліцензованого або вільно розповсюджуваного програмного забезпечення з інтерфейсом українською мовою, крім випадків використання мов національних меншин;

-                вільного вибору вчителями видів цифрових пристроїв, програмних засобів для реалізації цілей програми;

-                самостійного добору вчителем об’єктів для виконання практичних вправ та робіт для досягнення очікуваних результатів навчання;

-                забезпечення безпечних умов проведення занять з дотриманням Санітарного регламенту;

-                використання розвиваючих засобів і методів навчання, що враховують особливі освітні потреби учнів та сприяють успішному засвоєнню змісту навчання і розвитку дитини;

-                використання різних методів діагностики рівнів сформованості навчальних досягнень учнів, включаючи формувальне оцінювання.

Для визначення ефективності досягнення очікуваних результатів навчання пропонується в кінці кожного навчального року виконувати комплексні навчальні проєкти, що передбачали б розробку та презентацію певного інформаційного продукту для демонстрації учнями рівня сформованості предметної та ключових компетентностей. Виконання комплексного проєкту допоможе узагальнити та систематизувати знання та навички учнів з інформатики.

Розподіл годин за змістовними лініями з тижневим навантаженням 1 година:

 Змістова лінія «Інформаційні процеси та системи».

 Тема 1. Цифрові пристрої. Цифрові технології (4 години);

Змістова лінія «Інформаційні технології».

 Тема 2. Комп’ютерні презентації (5 годин),

 Тема 3. Текстові документи (6 годин) ;

Змістова лінія «Інформаційні технології».

 Тема 4. Графічні зображення (4 годин),

Тема 5. Моделювання (2 години),

Тема 6. Електронні таблиці (4 годин);

Змістова лінія «Алгоритмізація та програмування».

 Тема 7. Алгоритми та програми (8 годин);

Практикум з використанням інформаційних технологій - 2 год.

 

Основна частина

6 клас

Очікувані результати навчання

Пропонований зміст навчального предмета / інтегрованого курсу

Види навчальної діяльності

Тема 1. Цифрові пристрої. Цифрові технології (4 години)

- виділяє групи цифрових пристроїв за їх функціями і призначенням

Цифрові пристрої. Використання цифрових пристроїв і технологій для реалізації інформаційних процесів. Санітарногігієнічні правила роботи з цифровими пристроя

Створення схеми класифікації цифрових пристроїв за їх призначенням та об’єктами, які вони опрацьовують

- розпізнає життєві, навчальні проблеми, для розв’язання яких можна застосувати цифрові технології

Призначення цифрових пристроїв. Класифікація цифрових пристроїв. Цифрові технології. Використання цифрових інновацій для навчання, комунікації і творчості. 

Участь у дискусії «Що можна вважати цифровим пристроєм?».

- наводить приклади переваг і небезпек використання цифрових технологій для навколишнього середовища і добробуту у знайомих ситуаціях
- наводить приклади підвищення доступності цифрових пристроїв для різних категорій користувачів і пропонує за потреби ці рішення

 «Цифровий слід». Підсумковий урок з теми 1

Аналіз понять «інформаційні технології» та «цифрові технології», визначення спільного та відмінного.

Тема 2. Комп’ютерні презентації (5 годин)

- створює мультимедійні презентації

Етапи створення комп’ютерної презентації. Анімація об’єктів на слайді.

Створення анімованих комп’ютерних презентацій для подання результатів виконання проєктів.

- описує власну діяльність і набутий досвід під час створення інформаційного продукту

Анімація слайдів. Налаштування показу комп’ютерної презентації.

Налаштування показу комп’ютерної презентації. 

- оцінює істотність/ важливість/ необхідність/ адекватність інформації в контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми

Підсумковий урок з теми 2  Комп’ютерні презентації

Оцінювання за вказаними критеріями створених комп’ютерних презентацій та використання їх в процесі презентації.

Тема 3. Текстові документи (6 годин)

- створює, редагує та форматує об’єкти текстового документа, готуючи його до друку

Формати текстових документів. Списки в текстовому документі

Вставлення в текстовий документ маркованих, нумерованих та багаторівневих списків, їх редагування та форматування.

- представляє дані, створюючи таблиці, схеми, діаграми тощо, з виконанням необхідних проміжних перетворень
- обирає властивості об’єктів, що є істотними для розв’язання задачі, і визначає їх допустимі значення

 Таблиці в текстовому документі.

Вставлення в текстовий документ таблиць, їх редагування та форматування.

- пояснює схеми і діаграми систем реального і віртуального світу

Схеми в текстовому документі.

Вставлення в текстовий документ графічних зображень, зокрема схем і зображень 3D-моделей

- створює / обирає і подає набори даних для перевірки чи доведення тверджень

Зображення в текстовому документі.

Дослідження інтерфейсу та можливостей альтернативного засобу для роботи з текстовою інформацією.

- дотримується критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів

Підсумковий урок з теми: " Текстові документи"

Виконання індивідуального проекту «Сучасні засоби обробки текстів». Оцінювання робіт однокласників за наданими критеріями.

Тема 4. Графічні зображення (4 годин)

- обирає і застосовує засоби для побудови малюнка в одному з графічних редакторів

Базові поняття комп’ютерної графіки. Види комп’ютерної графіки. Програми для опрацювання графічних зображень.

Визначення значень властивостей малюнка залежно від його подальшого використання.

- планує роботу перед виконанням завдання і за потреби вносить корективи в план під час виконання завдання

Створення, редагування і форматування зображень.

Створення малюнків з простих графічних примітивів

- використовує програмне забезпечення для простих розрахунків і візуалізації результатів

Шари, їх використання

Створення малюнків, що потребують редагування та форматування векторних графічних об’єктів, розміщених в різних шарах

- використовує дані різних типів (принаймні трьох з наведених: текстові, графічні, числові, мультимедійні) для створення інформаційних продуктів

Додавання тексту до графічних зображень та його форматування.

Створення тематичних малюнків для колективного альбому або виставки.

- наводить приклади різних програмних засобів для опрацювання даних, порівнює їх за наданими критеріями і пояснює вибір потрібних

Створення багатоелементних зображень. Підсумковий урок з теми: "Графічні зображення"

Створення порівняльної таблиці властивостей графічних зображень різних видів. 

Тема 5. Моделювання (2 години)

- описує та оцінює позитивний і негативний вплив інформаційних технологій на власне життя і суспільство

Поняття моделі. Види моделей. Інформаційні моделі. Математичні моделі.

Створення інформаційних моделей. Створення математичних моделей.

- розрізняє та пояснює інформаційні процеси в навколишньому середовищі в контексті розв’язання конкретних задач

Гіпотеза. Перевірка гіпотези з використанням моделі.Експеримент. Добір даних для перевірки гіпотез

 Визначення і обґрунтування простих причинно-наслідкові зв’язків у готовій моделі, використовуючи шаблон “якщо, то”, “що треба зробити, щоб”

Тема 6. Електронні таблиці.(4 годин)

- пояснює вибір та використовує цифрові пристрої і технології для розв’язання конкретних задач

Табличний процесор.

Створення  електронних таблиць з арифметичними обчисленнями.

- визначає формат і обсяг даних, потрібних для розв’язання задачі, підтвердження чи спростування тверджень

Арифметичні обчислення.

Використання програмного забезпечення для простих розрахунків і візуалізації результатів.

- визначає прості закономірності на підставі аналізу набору даних

Стовпчасті та кругові діаграми.

Подання даних, створюючи таблиці, схеми, діаграми тощо, з виконанням необхідних проміжних перетворень.

- робить висновки, наскільки отримані результати експерименту з моделлю відповідають гіпотезі/прогнозу

Комп’ютерний експеримент. Опрацювання результатів експерименту

Планування і реалізація експериментів з готовими чи створеними моделями для підтвердження чи спростування гіпотези

- розпізнає та реалізовує можливості для створення інформаційних продуктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми

Підсумковий урок з теми: "Моделювання. Електронні таблиці

Формулювання висновків, наскільки отримані результати експерименту з моделлю відповідають гіпотезі/прогнозу.

Тема 7. Алгоритми та програми (8 годин)

- представляє алгоритм одним чи кількома способами

Величини. Команда присвоювання

Обґрунтування вибору необхідних алгоритмічних структур

- пропонує способи перевірки коректності алгоритму та використовує їх

Цикли з параметром з величинами. Вкладені цикли.

Складання і виконання алгоритмів, що містять розгалуження і цикли. Редагування алгоритмів.

- знаходить, пояснює і пропонує варіанти виправлення простих логічних помилок

Розгалуження з величинами. Вкладені розгалуження.

Складання проєктів, що містять розгалуження і цикли, у тому числі вкладені.

- робить висновок щодо відповідності алгоритму для розв’язання задачі
- наводить приклади виконавців і команд, які вони виконують

 Цикл з передумовою

Редагування проєктів. Тестування проєктів. Налагодження проєктів

- зберігає результати пошуку або власної роботи на зовнішніх носіях або мережних/хмарних ресурсах
- складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми для розв’язання задач

Цикли з розгалуженнями. Розгалуження з циклами.

Колективна робота по створенню і налагодженню проєкту.

- пояснює важливість дотримання принципів академічної доброчесності та авторського права в інформаційній діяльності

Підсумковий урок з теми: "Алгоритми та програми"

Складання анімаційних проєктів.

Практикум з використання інформаційних технологій (2 години)

- наводить приклади і застосовує заходи безпеки та захисту особистого інформаційного простору, пристроїв і даних
- створює повідомлення на доступних ресурсах, додержуючи правил і враховуючи соціальні, культурні та інші особливості учасників онлайн-комунікації

Практикум з використання інформаційних технологій

Виконання комплексного колективного проєкту

- пояснює правила етикету спілкування у цифрових мережах і дотримується їх
- цікавиться новинками засобів і способів комунікації, розповідає про них

Підсумковий урок за рік

Оцінювання робіт однокласників за наданими критеріями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Поурочне планування курсу «Інформатика. 6 клас»

(1 година на тиждень. 30 години на рік)

 

Номер уроку

Тема уроку

Пункт посібника

 

Змістова лінія «Інформаційні процеси та системи» Тема 1. Цифрові пристрої. Цифрові технології

(3 Години)

1

Цифрові пристрої. Використання цифрових пристроїв і технологій для реалізації інформаційних процесів.  Санітарногігієнічні правила роботи з цифровими пристроями.

 

2-3

Призначення цифрових пристроїв. Класифікація цифрових пристроїв. Цифрові технології.  Використання цифрових інновацій для навчання, комунікації і творчості. 

 

4

«Цифровий слід». Підсумковий урок з теми 1

 

 

Змістова лінія «Інформаційні технології»

Тема 2.  Комп’ютерні презентації (5 годин)  

5-6

Етапи створення комп’ютерної презентації. Анімація об’єктів на слайді.

 

7-8

Анімація слайдів. Налаштування показу комп’ютерної презентації.

 

9

Підсумковий урок з теми 2

 

 

Змістова лінія «Інформаційні технології»

Тема 3. Текстові документи  (6 годин)

10

Формати текстових документів. Списки в текстовому документі.

 

11-12

Таблиці в текстовому документі.

 

13

Схеми в текстовому документі.

 

14

Зображення в текстовому документі. 

 

15

Підсумковий урок з теми 3

 

 

Змістова лінія «Інформаційні технології»

Тема 4. Графічні зображення (4 годин)  

16

Базові поняття комп’ютерної графіки. Види комп’ютерної графіки. Програми для опрацювання графічних зображень.

 

17

Створення, редагування і форматування зображень.

 

Шари, їх використання

 

18

Додавання тексту до графічних зображень та його форматування.

 

19

Створення багатоелементних зображень. Підсумковий урок з теми 4

 

 

Змістова лінія «Інформаційні технології»

Тема 5. Моделювання (2 години)  

20

Поняття моделі. Види моделей. Інформаційні моделі. Математичні моделі.

 

 

21

Гіпотеза. Перевірка гіпотези з використанням моделі. Експеримент. Добір даних для перевірки гіпотез

 

 

Змістова лінія «Інформаційні технології»

Тема 6. Електронні таблиці (4 годин)

22

Табличний процесор. 

 

23

Арифметичні обчислення.

 

24

Стовпчасті та кругові діаграми.

 

25

Комп’ютерний експеримент. Опрацювання результатів експерименту Підсумковий урок з тем 5-6

 

 

Змістова лінія «Алгоритмізація та програмування» Тема 7. Алгоритми та програми (8 годин)

26

Величини. Команда присвоювання

 

27

Цикли з параметром з величинами. Вкладені цикли.

 

28-29

Розгалуження з величинами. Вкладені розгалуження.

 

30

Цикл з передумовою

 

31-32

Цикли з розгалуженнями. Розгалуження з циклами.

 

33

Підсумковий урок з теми 7.

 

 

Практикум з використання інформаційних технологій (2 години)

34-35

Практикум з використання інформаційних технологій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Система оцінювання результатів навчання

Базується  на положеннях Рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України 01 квітня 2022 р за. № 289 та Загальних критеріях оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти (додаток №2 до наказу №289)

Основними видами оцінювання результатів навчання учнів, що проводяться закладом, є формувальне, поточне та підсумкове: тематичне, семестрове, річне.

Система оцінювання (бальна/рівнева):

      10,11,12 – В

      7,8,9 – Д

      4,5,6 – С

      1,2,3 – П

 

 

Групи результатів навчання

Рівень досягнення результатів навчання

Початковий

Середній

Достатній

Високий

Працях з інформацією, даними, моделями

Знає, розуміє, наводить приклади, повторює навчальні дії

Застосовує вміння, виконує дії

Аналізує, порівнює, класифікує, структурує. пояснює, ілюструє інформацію

Створює рішення, оцінює за критеріями, обґрунтовує, формує судження

Створює інформаційні продукти

Виконує дії у супроводі вчителя

Виконує дії за докладною інструкцією, 3 допомогою вчителя

Виконує дії самостійно або в групі, за інструкцією, шаблоном, зразком, сформульованим завданням

Виконує дії самостійно, творчо, оцінює за критеріями, генерує ідеї, знаходить власні розв'язки, опановує нові засоби чи інформаційні технології

Працює в цифровому середовищі

Виконує дії у супроводі вчителя

Виконує дії за докладною інструкцією. 3 допомогою вчителя

Виконує дії самостійно або в групі, за інструкцією, шаблоном, зразком, сформульованим завданням

Виконує дії самостійно, допомагає іншим, оцінює за критеріями, опановує нові, використовує ефективні прийоми роботи

Безпечно та відповідально працює з інформаційними технологіями

Демонструє безпечну та відповідальну поведінку в знайомій ситуації, епізодично

Демонструє безпечну та відповідальну поведінку у типовій ситуації, після нагадування

Демонструє безпечну та відповідальну поведінку у новій та змодельованій ситуації

Демонструє безпечну та відповідальну поведінку у нестандартній ситуації, оцінює таку поведінку за критеріями

 

 

 

 

 

 

Критерії оцінювання предметних та особистісних результатів

Рівні навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня (учениці)

Початковий

1

Учень (учениця): засвоїв знання у формі окремих фактів; з допомогою вчителя або з використанням підручника розпізнає і називає окремі інформаційні об'єкти; знає та дотримується правил безпечної поведінки під час роботи в комп’ютерному класі.

2

Учень (учениця): розпізнає та виділяє інформаційні об‘єкти, пояснює свій вибір та може фрагментарно відтворити знання про них; з допомогою вчителя фрагментарно виконує окремі навчальні завдання та практичні роботи на комп’ютері, допускає помилки.

3

Учень (учениця): з допомогою вчителя відтворює незначну частину навчального матеріалу (менше половини); відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді; навчальні завдання виконує фрагментарно за значної допомоги вчителя; потребує постійної активізації та допомоги; способи навчально-пізнавальної діяльності (практичні і розумові уміння і навички) застосовує на рівні копіювання зразка способу діяльності.

 

Середній

4

Учень (учениця): з допомогою вчителя відтворює значну частину навчального матеріалу (більше половини); у відповідях може допускати помилки; за значної допомоги вчителя виконує навчальні завдання, допускає помилки; має елементарні, нестійкі навички роботи на комп’ютері; за інструкцією і з допомогою вчителя фрагментарно виконує практичні роботи, потребує детального кількаразового їх пояснення, допускає помилки.

5

Учень (учениця): самостійно, але не повно, відтворює значну частину навчального матеріалу; ілюструє розуміння базових понять інформатики прикладами з підручника або пояснення вчителя, відповідає на окремі запитання; з допомогою вчителя виконує навчальні завдання з частковим поясненням, допускає помилки; за детальною інструкцією і з допомогою вчителя виконує практичні роботи, не вміє пояснити свої дії, допускає помилки.

6

Учень (учениця): самостійно відтворює значну частину навчального матеріалу, відповідь будує у засвоєній послідовності, ілюструє її власними прикладами; з частковою допомогою вчителя виконує навчальні завдання з достатнім поясненням, допускає помилки; має стійкі навички виконання елементарних дій з опрацювання даних на комп’ютері; способи навчально-пізнавальної діяльності застосовує за зразком у подібній ситуації; потребує стимулювання й значної допомоги вчителя, коли працює самостійно.

Достатній

7

Учень (учениця): самостійно відтворює основний навчальний матеріал з окремими неточностями, застосовуючи необхідну термінологію, вміє наводити власні приклади на підтвердження певних тверджень; пояснює та обґрунтовує способи виконання навчальних завдань, аналізує отриманий результат, робить неповні висновки з допомогою вчителя, використовує різні джерела відомостей для виконання навчального завдання; практичні роботи на комп’ютері виконує самостійно за інструкцією; самостійно виправляє вказані вчителем помилки.

8

Учень (учениця): відтворює засвоєний навчальний матеріал в іншій послідовності, не порушуючи логічних зв'язків, інтерпретує та деталізує питання, ідентифікує терміни та поняття; з незначною допомогою вчителя визначає спосіб розв’язування навчального завдання, частково аргументує свої міркування; самостійно знаходить необхідні відомості, систематизує та узагальнює їх; самостійно виконує навчальне завдання, знаходить та виправляє допущені помилки. Має стійкі практичні навички виконання основних дій з опрацювання даних на комп'ютері; самостійно виконує практичні роботи, що відповідають вимогам навчальної програми, аналізує одержані результати, швидко й оперативно виправляє помилки.

9

Учень (учениця): вільно відтворює навчальний матеріал та відповідає на поставлені запитання, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією; самостійно формулює мету виконання навчального завдання, добирає форми представлення результату та необхідні відомості; аргументовано обирає раціональний спосіб виконання навчального завдання, самостійно виконує навчальні завдання з несуттєвими помилками, знаходить та виправляє допущені помилки.

Високий

10

Учень (учениця): системно відтворює навчальний матеріал у межах програми; дає повні, змістовні відповіді на поставлені запитання; робить логічні висновки, обґрунтовує свою думку, висуває припущення; виконує різні типи навчальних і життєвих завдань (як типових, так і нестандартних, творчих) під опосередкованим керівництвом учителя, розробляє алгоритм виконання запропонованого навчального завдання, пропонує нові шляхи розв’язування навчальних завдань; знаходить додаткові джерела відомостей, використовує запропоновані схеми класифікації для структурування відомостей та даних, порівнює і зіставляє відомості з кількох джерел, уміє стисло і логічно подавати узагальнену інформацію; самостійно приймає рішення, прогнозує наслідки власної поведінки за незначної допомоги дорослих.

11

Учень (учениця): логічно та усвідомлено відтворює навчальний матеріал у межах навчальної програми з інформатики; обґрунтовано відповідає на запитання; аргументовано використовує знання у нестандартних ситуаціях; раціонально використовує комп’ютер і комп’ютерні засоби для розв’язування завдань, пов’язаних з опрацюванням даних, їх пошуком, зберіганням, поданням і передаванням; розуміє мету власної навчальної діяльності та самостійно визначає завдання для її досягнення, вміє виявляти проблеми та розв’язувати їх, формулювати гіпотези

12

Учень (учениця): має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальної програми з інформатики, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно планує особисту навчальну діяльність та оцінює її результати, уміє приймати рішення, швидко вибрати потрібний спосіб діяльності із кількох відомих, застосовувати способи діяльності за аналогією і в нових ситуаціях.

Тематичне оцінювання здійснюється на основі поточного оцінювання із урахуванням результатів виконання учнями навчальних проєктів.

Оцінка за семестр ставиться за результатами тематичного оцінювання та контролю груп загальних результатів відображених у Свідоцтві досягнень:

ЗР1 працює з інформацією, даними моделями;

ЗР2 створює інформаційні продукти;

ЗР3 працює в цифровому середовищі

ЗР4 безпечно й відповідально працює з інформаційними технологіями

Річне оцінювання здійснюється на підставі загальної оцінки результатів навчання за І та ІІ семестри. Окремі підсумкові контрольні роботи не проводяться.

 

Характеристика результатів навчальної діяльності

 

Навчальний предмет / інтегрований курс

Результати навчання

Рівень досягнення результатів навчання

І семестр

ІІ

семестр

Рік

Інформатика

Працює з інформацією, даними, моделями

 

 

 

Створює інформаційні продукти

 

 

 

Працює в цифровому середовищі

 

 

 

Безпечно та відповідально використовує інформаційні технологі

 

 

 

 

 

Перелік навчально-методичного і матеріально-технічного забезпечення навчального процесу

      Браузер

      Графічний редактор

      Текстовий процесор

      Онлайн-перекладач

      https://crello.com/uk/

      Карти знань

      Середовище опису й виконання алгоритмів (Скретч)

      Операційна система

      Програма для створення зображень онлайн

      Редактор презентацій

 

Список літератури та інформаційних ресурсів

  1. Державний стандарт повної загальної середньої освіти.

https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-deyaki-pitannya-derzhavnih-standartiv-povnoyi-zagalnoyi-serednoyi-osviti-i300920-898

  1. Модельна програма «Інформатика 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795).

https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2021/14.07/Model.navch.prohr.5-9.klas.NUSH-poetap.z.2022/Inform.osv.haluz.5-6-kl/Inform.5-6-kl.Ryvkind.ta.in.14.07.pdf

  1. Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В. Інформатика. Підручник для 5 кл. закладів загальної середньої освіти / Йосиф Ривкінд [та ін.]. — Київ : Генеза.

https://drive.google.com/file/d/1nsiaV52JnLrPOD21oh2c3ihfPBO9ZxZL/view?usp=sharing

  1. Рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти, наказ Міністерства освіти і науки України 01.04.2022 р. № 289.

https://osvita.ua/doc/files/news/861/86195/OCINYuVANNYa_OST818.pdf

 

docx
Додано
12 січня
Переглядів
455
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку