Навчальна програма
«ТЕХНОЛОГІЙ» НУШ 5-6 клас
2023-2024н.р.
Навчальну програму створено
за модельною навчальною програмою «ТЕХНОЛОГІЇ. 5–6 класи»
для закладів загальної середньої освіти (автори Ходзицька І.Ю., Горобець О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна Т.С, Приходько Ю.М.)
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»
(Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795
Підготував вчитель технологій
Вступна частина
Програма освітньої галузі «ТЕХНОЛОГії» для 6 класу розроблена відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти. Програма побудована таким чином, що її можна використовувати для різних груп – дівчат, хлопців та класів, що не поділяються на групи хлопців та дівчат. Навчальний предмет «Технології» призначений для реалізації творчого потенціалу учнів в особистісно і соціально значущій предметно-перетворювальній діяльності; розв’язання реальних життєвих проблем створеними виробами за алгоритмом проєктно-технологічної діяльності у взаємодії і кооперуванні дій з іншими особами; практичного застосування набутих інтегрованих знань, наскрізних для всіх ключових компетентностей умінь, способів проєктно-технологічної діяльності в нових життєвих ситуаціях. Програма побудована на основі проєктної діяльності, тож результатом діяльності учнів має бути проєкт.
Метою технологічної освітньої галузі є реалізація творчого потенціалу учня, формування критичного та технічного мислення, готовності до зміни навколишнього природного середовища без заподіяння йому шкоди засобами сучасних технологій і дизайну, здатності до підприємливості та інноваційної діяльності, партнерської взаємодії, використання техніки і технологій для задоволення власних потреб, культурного та національного самовираження
Метою навчального предмету «Технології» є формування у здобувачів освіти життєво важливих компетентностей, необхідних у самостійному житті, розвиток творчого потенціалу, критичного мислення, духовно-моральних цінностей, реалізація здібностей та інтересів учнів у сфері проєктно-технологічної діяльності.
Програмою передбачено, що необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість
Ключові компетентності – якості особистості, що дають змогу ефективно брати участь у різноманітних сферах діяльності (загальнокультурна, соціальна, інформаційно-комунікативна ,уміння вчитися впродовж життя, обізнаність і самовираження у сфері культури).
Наскрізні змістові лінії: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність». Наскрізні лінії реалізуються під час вивчення певних розділів та тем через підбір відповідної інформації, дидактичних матеріалів та використання різних методів навчання, реалізацію проєктів і досліджень.
Завдання:
- здобуття досвіду проєктно-технологічної діяльності та партнерської взаємодії в нових умовах технологічної освіти;
- засвоєння графічної грамоти, способів проєктування, виготовлення та оцінювання виробів, умінь раціонального використання найпоширеніших матеріалів, безпечного поводження з найпростішими засобами праці, застосування техніки і технологій для реалізації власних проєктів;
- розвиток уяви, технічного, системного і критичного мислення, психомоторики , здатності гармонійно поєднувати розумову та фізичну працю; формування проєктно-технологічної компетентності, творчого ставлення до праці, підприємливості й інноваційності, готовності дбати про добробут, примножувати культурні цінності, оберігати природу та раціонально змінювати довкілля засобами дизайну і технологій.
Основні принципи програми «Технології»: системність, наступність, лінійність, інтегративність у побудові змісту. Змістові лінії реалізуються систематично й послідовно, по одній висхідній лінії, з поступовим ускладненням від класу до класу. Опанування учнями технологій в основній школі ґрунтується на засадах компетентнісного, особистісно зорієнтованого, діяльнісного та інтегративного підходів.
Підходи :
Компетентнісний підхід сприяє формуванню ключових, предметних і міжпредметних компетентностей, насамперед загальнокультурних і художньо-естетичних.
Особистісно зорієнтований підхід забезпечує розвиток в учнів індивідуальних здібностей, творчого потенціалу.
Діяльнісний підхід спрямований на розвиток умінь і здатності застосовувати їх у навчальній та соціокультурній практиці.
Інтегративний підхід виражається в акцентуванні взаємодії різних видів мистецтва в рамках освітньої галузі та пошуку міжпредметних зв’язків з предметами інших освітніх галузей.
Вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів з мистецької освітньої галузі передбачають, що учень:
- формулює ідею та втілює задум у готовий продукт за алгоритмом проектно-технологічної діяльності;
- творчо застосовує традиційні і сучасні технології;
- ефективно використовує техніку, технології та матеріали без заподіяння шкоди навколишньому природному середовищу;
- турбується про власний побут, задоволення власних потреб та потреб інших осіб.
Структура навчальної програми
Навчальний програмовий матеріал, призначений для засвоєння учнями, викладено в таблиці, що містить такі опцій
Три рубрики структури
|
||
Пропонований зміст
|
Очікувані результати навчання
|
Види навчальної діяльності
|
Орієнтуючись на зміст навчального предмета визначає перелік необхідних тем для вивчення в межах обраного об'єкта, формуючи теоретичну і практичну базу знань і вмінь. |
Результати складають основу освітніх цілей у роботі вчителя/вчительки, орієнтують його/її на запланований навчальний результат та мають бути досягнуті на кінець навчального року. Вчителі мають планувати поетапну їх реалізацію при виконанні окремих проєктів..
|
Види навчальної діяльності покликані спрямувати вчителя на ті види робіт, які доцільно реалізувати учням під час опанування певної теми. Це та послідовність дій, яку варто виконувати для реалізації проєктної діяльності. |
Основна частина
6 клас
№ |
Пропонований зміст |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати |
Модуль 1. Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом проєктно-технологічної діяльності |
|||
1 |
Інструктаж з БЖД. Вступ. Повторення вивченого в 5 класі. Правила внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні. Правила безпечної праці. |
Ознайомлення з роботами учнів та визначення технологій, якими вони виготовлені. Ознайомлення з правилами внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальними правила безпечної праці та елементами технологічної діяльності. |
Рефлексія проєктної діяльності в 5 класі. Аналіз отриманих знань і умінь. учень Ознайомлення з правилами внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальними правила безпечної праці та елементами технологічної діяльності. Спільно з учителем визначає свій рівень навчальної діяльності |
2 |
Основи проєктної діяльності. Вибір та обґрунтування теми проєкту. Вибір об’єкта проєктування. Послідовність виготовлення виробу |
||
Проєкт 1. Об’єкт проєктної діяльності: Будиночок для синичок Основна технологія: Технологія обробки деревинних матеріалів (ДВП, фанера) Додаткова технологія: Технологія обробки деревини
|
|||
3 |
Аналіз моделей-аналогів виробу. Поняття про метод біоформ та його використання у створення виробів. Проєктування будиночку для синичок методом біоформ. |
Складання послідовності виготовлення виробу. |
Створення банку ідей проєктів на рік. Вибір виробу для проєктування. Вибір та обґрунтування теми проєкту та практичного використання спроєктованого та виготовленого виробу на основі проведених маркетингових мінідосліджень. Створення банку ідей для виконання проєкту. Аналіз подібних виробів. Планування роботи з виготовлення виробу. |
4 |
Створення графічних зображень будиночку для синички. |
Виконання графічного зображення виробу. Добір матеріалів. Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу |
|
5 |
Основи матеріалознавства. Визначення необхідної кількості матеріалу на виріб. Економне розмічання деталей на фанері. Добір інструментів та пристосувань. |
Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу.Економне використання матеріалів. Розмічання фоторамки на картоні. Виготовлення виробу відповідно до обраної технології |
|
6 |
Інструктаж з БЖД. Технологічний процес виготовлення виробу з фанери за допомогою випилювання. Випилювання зовнішніх контурів. |
||
7 |
Інструктаж з БЖД. Випилювання внутрішніх контурів. Шліфування поверхні деталей. Обробка крайок. Фарбування основи. Оздоблення виробу в техніці «Декупаж» або «Трафаретний розпис». |
Виготовлення та оздоблення виробу Оформлення виробу.Виготовлення кріплення для рамки. Презентація проєктної діяльності
|
|
8 |
Інструктаж з БЖД. Остаточна обробка виробу (лакування). Захист проєкту |
|
|
те Проєкт 2. Об’єкт проєктної діяльності: Закладка для книги Основна технологія: Технологія виготовлення вишитих виробів початковими, лічильними та вільними швами (дівчата) Додаткова технологія: Технологія обробки тонколистого металу (хлопці) хнологія. Технологія обробки текстильних матеріалів машинним способом |
||||||
№ |
Пропонований зміст |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати |
|||
9 |
Вибір та обґрунтування об’єкта проєктування (виду закладки для книги). Планування роботи з виконання проєкту.
|
Здійснює пошук та обирає моделі-аналоги відповідно до запланованого об’єкта проєктування. Застосовує методи проєктування відповідно до індивідуальних здібностей та власних інтересів з метою втілення творчих ідей в конструкції виробу Планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання, можливості використання цифрових засобів. Виконує технічний малюнок або ескіз деталей моделі виробу, зазначає інформацію, необхідну для його виготовлення. Добирає матеріали для виготовлення виробу та розраховує витрати на них. Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності. |
Виявляє ініціативність і партнерську взаємодію у процесі спільної роботи із створення виробу техніками |
|||
10 |
Проєктування форми методом біоформ. Моделі-аналоги. Графічне зображення. |
|||||
11 |
Інструктаж з БЖД. Добір інструментів та конструкційних матеріалів для роботи. Техніки вишивки. Правила вишивки. Добір візерунка для вишивання. Розмічання місця для розташування візерунка. Обробка країв виробу.. |
|||||
12 |
Інструктаж з БЖД. Технологічний процес виготовлення закладки з тонколистого металу: випилювання, обпилювання, шліфування, свердління, карбування. Оздоблення виробу.
|
|||||
13 |
Інструктаж з БЖД. Виготовлення фріформи з дроту та виконання ажурних елементів і (або) виготовлення підвіски з металу.
|
|||||
14 |
Виготовлення виробу |
|||||
15 |
Виготовлення. Зєднання виробу |
|||||
16 |
Інструктаж з БЖД. Оформлення готового виробу. Остаточна обробка виробу. Захист проєкту |
|||||
Модуль 2. Творче застосування традиційних і сучасних технологій декоративно-ужиткового мистецтва |
||||||
Проєкт 3. Об’єкт проєктної діяльності: Браслет із бісеру Основна технологія: Технологія виготовлення виробів з бісеру Додаткова технологія: Технологія обробки дроту
|
||||||
№ |
Пропонований зміст |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати |
|||
17 |
Види декоративно-ужиткового мистецтва.Технології і техніки створення виробів декоративно-ужиткового мистецтва. Матеріали для виготовлення виробів декоративно-ужиткового мистецтва: сучасні й традиційні матеріали. Бісер.
|
Ознайомлення з видами декоративно-ужиткового мистецтва. Ознайомлення з технологіями і техніками створення виробів декоративно-ужиткового мистецтва.Особливості певного виду декоративно-ужиткового мистецтва Вибір виробу для проєктування. Вибір та обґрунтування теми проєкту та практичного використання спроєктованого та виготовленого виробу Матеріали, інструменти та пристосування необхідні для виготовлення виробу відповідною технологією. Шляхи пошуку необхідних матеріалів. Орієнтовна вартість матеріалів та майбутнього виробу. Прийоми роботи з інструментами та пристосуваннями. Технологічний процес виготовлення виробу. Правила безпечної праці при роботі з ріжучими та колючими інструментами Види оздоблення відповідно до технологій та технік |
Спираючись на власні знання, розпізнає матеріали та інструменти, які використовуються в основних видах декоративно-ужиткового мистецтва.Оцінює та обґрунтовує значення декоративно-ужиткового мистецтва у власному житті на основі зібраної інформації. Застосовує технології і техніки декоративно-ужиткового мистецтва у процесі виготовлення та відповідно оздоблення готових виробів, естетизації власного побуту.
|
|||
18 |
Матеріали для виготовлення виробів декоративно-ужиткового мистецтва: глина. |
|||||
19 |
Матеріали для виготовлення виробів декоративно-ужиткового мистецтва: природній матеріал. |
|||||
20 |
Вибір та обґрунтування теми проєкту (виду браслета). Планування роботи з виконання проєкту. |
|||||
21 |
Моделі-аналоги. Проєктування форми методом біоформ. Графічне зображення. |
|||||
22 |
Добір інструментів (голки, ножиці) та конструкційних матеріалів (бісер, волосінь, застібка) для роботи.
|
|||||
23 |
Добір візерунка та схеми. Графічне зображення візерунків та схем. |
|||||
24 |
Інструктаж з БЖД. Виготовлення браслета паралельним плетінням або плетінням петлями (на вибір). |
|||||
25 |
Закріплення та нарощування робочої нитки у виробі. |
|||||
26 |
Інструктаж з БЖД. Закріплення застібки. Остаточна обробка виробу. Захист проєкту |
|||||
Проєкт 4. Об’єкт проєктної діяльності: Новорічна прикраса Основна технологія: Технологія виготовлення виробів у техніці «макраме» Додаткова технологія: Технологія плетіння (лозоплетіння, соломоплетіння) |
||||||
№ |
Пропонований зміст |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати |
|||
27 |
Технологія виготовлення виробів у техніці макраме. Вибір та обґрунтування теми проєкту. Планування роботи з виконання проєкту. Моделі-аналоги.
|
Вибір виробу для проєктування.Вибір і обгрунтування теми |
Визначає потреби та смаки споживачів обраного обєкта проєктування ,особливості його конструювання |
|||
28 |
Проєктування форми методом біоформ. Графічне зображення. |
Спираючись на власні знання, розпізнає матеріали та інструменти, які використовуються в основних видах декоративно-ужиткового мистецтва. Застосовує технології і техніки декоративно-ужиткового мистецтва у процесі виготовлення та відповідно оздоблення готових виробів |
Виявляє ініціативність і партнерську взаємодію у процесі спільної роботи із створення виробу техніками декоративноужиткового мистецтва |
|||
29 |
Інструктаж з БЖД. Добір конструкційних матеріалів та інструментів. |
|||||
30 |
Інструктаж з БЖД. Виготовлення основи прикраси. |
|||||
31 |
Інструктаж з БЖД. Остаточна обробка виробу. Самоконтроль та самодіагностика. |
|||||
32 |
Захист проєкту. Розрахунок орієнтовної вартості виробу. |
|||||
Модуль 3. Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння шкоди навколишньому середовищу. |
||||||
Проєкт 5. Об’єкт проєктної діяльності: Підставка для телефону Основна технологія: Технологія обробки деревини (хлопці) Додаткова технологія: Технологія виготовлення нових речей зі старих (апсайклінг) (дівчата)
|
||||||
№ |
Пропонований зміст |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати |
|||
33 |
Ощадне використання матеріалів під час виготовлення виробу. Технологія обробки деревини.
|
Вибір виробу для проєктування. Вибір та обґрунтування теми проєкту та практичного використання спроєктованого та виготовленого виробу Матеріали, інструменти та пристосування необхідні для виготовлення виробу відповідною технологією.Шляхи пошуку необхідних матеріалів.Орієнтовна вартість матеріалів та майбутнього виробу.Прийоми роботи з інструментами та пристосуваннями. Технологічний процес виготовлення виробу. Правила безпечної праці при роботі з ріжучими та колючими інструментами.Види оздоблення відповідно до технологій та технік |
Спираючись на власні знання, розпізнає матеріали та інструменти, які використовуються в основних видах декоративно-ужиткового мистецтва. Називає твори відомих українських майстрів декоративно-ужиткового мистецтва. Оцінює та обґрунтовує значення декоративно-ужиткового мистецтва у власному житті на основі зібраної інформації. Застосовує технології і техніки декоративно-ужиткового мистецтва у процесі виготовлення та відповідно оздоблення готових виробів, естетизації власного побуту Виявляє ініціативність і партнерську взаємодію у процесі спільної роботи із створення виробу техніками декоративно-ужиткового мистецтва |
|||
34 |
Вироби-аналоги. Планування роботи з виконання проєкту. Проєктування виробів без запобігання шкоди навколишньому середовищу |
|||||
35 |
Виконання ескізу та кресленика виробу. |
|||||
36 |
Інструктаж з БЖД. Добір конструкційних матеріалів та інструментів для створення виробу. Виготовлення шаблонів. Розміри необхідні для виготовлення виробу. |
|||||
37 |
Інструктаж з БЖД. Раціональне використання матеріалів. Виготовлення деталей за шаблоном. Правила безпечної праці. |
|||||
38 |
Інструктаж з БЖД. Технологічна послідовність. Виготовлення проєктованого виробу. |
|||||
39 |
Інструктаж з БЖД. Технологічна послідовність. Виготовлення проєктованого виробу. |
|||||
40 |
Інструктаж з БЖД. Виготовлення проєктованого виробу. |
|||||
41 |
Оздоблення виробу. Захист проєкту. |
|||||
Проєкт 6. Об’єкт проєктної діяльності: Листівка Основна технологія: Технологія ниткографії Додаткова технологія: Технологія виготовлення виробів з ниток, пряжі |
||||||
№ |
Пропонований зміст |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати |
|||
42 |
Вибір та обґрунтування виду проєкту. Моделі-аналоги. Планування роботи з виконання проєкту. Проєктування форми методом біоформ. |
Планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання, можливості використання цифрових засобів. Виконує технічний малюнок або ескіз деталей моделі виробу, зазначає інформацію, необхідну для його виготовлення. Добирає матеріали для виготовлення виробу та розраховує витрати на них. Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності. Правила безпечної праці при роботі з ріжучими та колючими інструментами |
Дотримується послідовності етапів проектування. Застосовує метод фантазування при проектуванні виробу. Здійснює пошук моделей – аналогів, аналізує їх найкращі ознаки. Відображає творчий задум в зручній формі.Створює ескіз виробу.Визначає послідовність технологічних операцій.Добирає матеріали необхідні для майбутнього виробу. Добирає інструменти та пристосування.Виготовляє виріб та опорядковує його дотримуючись правил безпечної праці. Визначає свій рівень навчальних досягнень |
|||
43 |
Технологія ниткографії. Добір інструментів та конструкційних матеріалів для роботи. |
|||||
44 |
Інструктаж з БЖД. Виготовлення основи листівки. Раціональне використання матеріалів. |
|||||
45 |
Інструктаж з БЖД. Технологічний процес виготовлення листівки: нанесення малюнка, прошивання малюнка. |
|||||
46 |
Інструктаж з БЖД. Технологічний процес виготовлення листівки: прошивання малюнка.
|
|||||
47 |
Інструктаж з БЖД. Остаточна обробка виробу. Захист проєкту |
|||||
Проєкт 7. Об’єкт проєктної діяльності: Лялька-мотанка Основна технологія: Технологія виготовлення текстильної ляльки Додаткова технологія: Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом
|
||||||
№ |
Пропонований зміст |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати |
|||
48 |
Вибір та обгрунтування теми проєкту (виду ляльки-мотанки). Планування роботи з виконання проєкту. Моделі-аналоги. |
Вибір та обґрунтування об’єкта проєктування. Вибір та обґрунтування теми проєкту та практичного використання спроєктованого та виготовленого виробу Матеріали, інструменти та пристосування необхідні для виготовлення виробу відповідною технологією.Шляхи пошуку необхідних компонентів .Орієнтовна вартість матеріалів та майбутнього виробу.Прийоми роботи з інструментами та пристосуваннями. Технологічний процес приготування бутерброду Правила безпечної праці при роботі з ріжучими та колючими інструментами Види оздоблення відповідно до технологій та технік |
Визначає власні/чужі потреби в організації побуту. Аналізує власний досвід і можливості в побутовій діяльності. Планує трудові дії для виконання побутових завдань самостійно або у співпраці з іншими особами. Розрізняє та описує основні стилі в різних сферах життєдіяльності людини .Розрізняє корисні для здоров’я елементи життєвого простору, обґрунтовує раціональність їх використання .Оцінює споживацькі якості, естетичний вигляд і корисність для здоров’я обраного чи створеного виробу. Провадить проєктно-технологічну діяльність стосовно розв’язання побутових проблем, самообслуговування. Усвідомлено формулює завдання у співпраці з іншими особами відповідно до власних потреб у побуті.. Пропонує способи використання різних видів побутової техніки для вирішення побутових завдань. Дотримується встановлених вимог до техніки безпеки під час експлуатації технічних пристроїв у побутових умовах |
|||
49 |
Проєктування ляльки-мотанки методом біоформ. Графічне зображення. |
|||||
50 |
Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення ляльки-мотанки. |
|||||
51 |
Інструктаж з БЖД. Виготовлення ляльки-мотанки. Раціональне використання матеріалів. |
|||||
52 |
Інструктаж з БЖД. Виготовлення та оформлення одягу ляльки-мотанки. |
|||||
53 |
Інструктаж з БЖД. Оздоблення ляльки-мотанки (на власний вибір). |
|||||
54 |
Остаточна обробка виробу. Захист проєкту. |
|||||
Модуль 4. Турбота про власний побут, задоволення власних потреб і потреб інших осіб
|
||||||
Проєкт 8. Страви із яєць Основна технологія: Технологія приготування їжі Додаткова технологія: Технологія сервірування столу |
||||||
№ |
Пропонований зміст |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати |
|||
55 |
Культура споживання їжі. Приготування їжі, як турбота про себе та своїх близьких. Вибір та обгрунтування об’єкта проєктування. |
Визначення власних та потреб оточуючих в благоустрої та організації побуту.Розробка простору приміщення різного призначення. Ознайомлення з плануванням простору та дизайну приміщення за допомогою програмного забезпечення.Добір квітів з урахуванням їх виду та призначення, клімату, пори року.Вирощування та догляд за квітами.Визначення корисних страв для себе та оточуючих. Вибір та обґрунтування теми проєкту та практичного використання знань для приготування страви. Складання плану роботи з виконання проєкту. |
Визначає власні/чужі потреби в організації побуту .Планує трудові дії для виконання побутових завдань самостійно або у співпраці з іншими особами. Розрізняє корисні для здоров’я елементи життєвого простору, обґрунтовує раціональність їх використання.Оцінює споживацькі якості, естетичний вигляд і корисність для здоров’я обраного чи створеного виробу. Провадить проєктно-технологічну діяльність стосовно розв’язання побутових проблем, самообслуговування. Облаштовує або вдосконалює власний життєвий простір з урахуванням власних |
|||
56 |
Кулінарний інвентар, посуд та обладнання. Добір харчових продуктів, інвентарю, посуду для приготування та оздоблення страви і подавання на стіл. |
|||||
57 |
Технологія приготування страв із яєць. |
|||||
58 |
Інструктаж з БЖД. Приготування варених яєць. Розрахунок вартості. |
|||||
59 |
Інструктаж з БЖД. Приготування омлету. Розрахунок вартості. |
|||||
60 |
Вимоги до якості готових страв. Презентація виготовленого виробу. |
|||||
Проєкт 9. Догляд за житлом Основна технологія: Технологія догляду за житлом
|
|||
№ |
Пропонований зміст |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати |
61 |
Вибір та обґрунтування проєкту. Основи технології догляду за житлом: значення гігієни житла в житті людини; послідовність дій під час прибирання житла; мийні засоби та інструменти. |
Визначення власних та потреб оточуючих в благоустрої та організації побуту.Розробка простору приміщення різного призначення. Ознайомлення з плануванням простору та дизайну приміщення за допомогою програмного забезпечення.Добір квітів з урахуванням їх виду та призначення, клімату, пори року.Вирощування та догляд за квітами.Визначення корисних страв для себе та оточуючих. Вибір та обґрунтування теми проєкту та практичного використання знань для приготування страви. Складання плану роботи з виконання проєкту. |
Визначає власні/чужі потреби в організації побуту .Планує трудові дії для виконання побутових завдань самостійно або у співпраці з іншими особами. Розрізняє корисні для здоров’я елементи життєвого простору, обґрунтовує раціональність їх використання.Оцінює споживацькі якості, естетичний вигляд і корисність для здоров’я обраного чи створеного виробу. Провадить проєктно-технологічну діяльність стосовно розв’язання побутових проблем, самообслуговування. Облаштовує або вдосконалює власний життєвий простір з урахуванням власних потреб, потреб інших осіб. |
62 |
Особливості догляду за предметами інтер’єру та побутовою технікою |
||
63 |
Планування роботи з догляду за житлом. Вибір приміщення та добір мийних засобів, інструментів, пристосування та обладнання для прибирання приміщення. |
||
64 |
Інструктаж з БЖД. Прибирання приміщення. Дотримання правил безпечної праці під час виконання проєкту. |
||
65 |
Захист проєкту. |
||
Проєкт 10. Догляд за волоссям Основна технологія: Технологія догляду за волоссям
|
|||
№ |
Пропонований зміст |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати |
66 |
Вибір та обґрунтування проєкту. Основи технології догляду за волоссям: зовнішній вигляд волосся; типи волосся; пристосування та засоби для догляду за волоссям. |
Визначення власних та потреб оточуючих в благоустрої та організації побуту.Розробка простору приміщення різного призначення. Ознайомлення з плануванням простору та дизайну приміщення за допомогою програмного забезпечення.Добір квітів з урахуванням їх виду та призначення, клімату, пори року.Вирощування та догляд за квітами.Визначення корисних страв для себе та оточуючих. Вибір та обґрунтування теми проєкту та практичного використання знань для приготування страви. Складання плану роботи з виконання проєкту. |
Визначає власні/чужі потреби в організації побуту .Планує трудові дії для виконання побутових завдань самостійно або у співпраці з іншими особами. Розрізняє корисні для здоров’я елементи життєвого простору, обґрунтовує раціональність їх використання.Оцінює споживацькі якості, естетичний вигляд і корисність для здоров’я обраного чи створеного виробу. Провадить проєктно-технологічну діяльність стосовно розв’язання побутових проблем, самообслуговування. Облаштовує або вдосконалює власний життєвий простір з урахуванням власних потреб, потреб інших осіб. |
67 |
Планування роботи з догляду за волоссям. Визначення типу Шкіри голови. Добір засобів та пристосувань відповідно до типу волосся. |
||
68 |
Інструктаж з БЖД. Догляд за волоссям під час миття. Догляд за волоссям під час сушіння та укладання. Дотримання |
||
69 |
Захист проєкту. |
||
70 |
Узагальнюючий урок. |