Навчальний дослідницький проект № 1 з фізики учня 7 кл. Олексицької СЗОШ І-ІІ ст.
____________________________________________________
на тему: «СПОСТЕРЕЖЕННЯ І ВИМІРЮВАННЯ ВЧИТЬ ЯК НА СВІТІ ЖИТЬ»
Етапи роботи над дослідницьким проектом:
1) Організаційний етап – обговорення мети і завдань проекту.
2) Підготовчий етап – пошук інформації, яка висвітлює тему.
3) Проектний етап – опрацювання зібраної інформації.
4) Оформлювальний етап – оформлення результатів роботи.
5) Презентаційний етап – демонстрація результатів проекту, захист результатів проекту.
6) Підсумковий етап – аналіз виконання завдань проекту.
План дослідницького проекту:
1) Спостереження та дослідження явища дифузії.
2) Вимірювання лінійних розмірів тіл.
3) Обчислення площі поверхні тіл.
4) Аналіз та висновки проекту.
Хід роботи над дослідницьким проектом:
1) Спостереження та дослідження явища дифузії.
Спостереження явища дифузії у рідині
Дифузія у газах (дим, пульверизатор)
Дифузія у рідинах
Дифузія у рідинах і твердих тілах
Приклади дифузії: приготування чаїв і компотів (колір, смак, запах, солодкість); цукроваріння (виварювання цукру із цукрових буряків); фарбування деталей і тканин; прання речей; маринування та квашення фруктів і овочів; зварювання металів; приготування їжі; цементування і клеєння предметів.
1.1. Дифузія – це _________________________________________________________________________________
1.2. Дифузія буває двох видів – _______________________________________________________
1.3. Дифузія найшвидше відбувається у ________________________________ агрегатному стані.
1.4. Чим вища температура речовини, тим дифузія у ній проходить __________________________________
2) Вимірювання лінійних розмірів тіл.
2.1. Встанови логічні пари (між предметом і назвою): 1 – ___, 2 – ___, 3 – ___, 4 – ___, 5 – ___, 6 – ___.
1 2 3 4 5 6
а – курвіметр, б – мірна стрічка, в – штангенциркуль, г – рулетка, д – мікрометр, е – масштабна лінійка.
2.2. Яка довжина: олівця – _____ см; гусениці – _____ см; довжина ряду пшона – _____ см; відрізка РК – _____ см; песика – _____ см; різьби гвинта – _____ см; кроку різьби гвинта – _____ см?:
2.3. Яка довжина ряду пшонин – _____ см, яка товщина 1 пшонини із даного ряду – _____ см?
Поле для обчислень
3) Обчислення площі поверхні тіл.
3.1. Обчисли площу прямокутника (способом прямого вимірювання):
Поле для обчислень
3.1. Обчисли площу: прямокутника, трикутника, кола, сердечка (способом палетки), вважаючи що розміри 1 клітинки становлять 0,5 см:
Поле для обчислень
Аналіз роботи над проектом:
Під час роботи над даним дослідницьким проектом я:
1) ______________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
2) ______________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
3) ______________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________