Навчальний проєкт "Особиста програма зміцнення здоров'я"

Про матеріал
Детальний розбір і опис виконання навчального проєкту з розробки особистої програми збереження і зміцнення власного здоров'я. Буде корисним для здобувачів освіти 11 класів (рівень стандарту), вчителів та викладачів предмету "Біологія і екологія" шкіл, професійно-технічних закладів освіти та фахових коледжів.
Перегляд файлу

Інструкція: проєкт має бути унікальним, не списаним з інтернет-джерел, важливі саме ваші дослідження, думки і розробки!  Робота може бути оформлена в робочому зошиті, в документі Word або у вигляді презентації у Canva чи Power Point тощо, як вам зручно. Записати: Навчальний проєкт №1, тему, мету, а далі йдете чітко по пунктах плану дій. Кожний з пунктів (1-9) нумеруєте, пишете його назву (вказана жирним шрифтом) і послідовно виконуючи інструкції, аналізуєте і відповідаєте на питання.

НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЄКТ №1

Тема: «Особиста програма зміцнення здоров’я»

Мета: сформувати позитивне ставлення до власного здоров’я як цінності та усвідомити свою роль у його збереженні; виховати потребу вести здоровий спосіб життя; отримати знання, уміння навички, необхідні для збереження, зміцнення та відновлення здоров’я.

План дій для реалізації дослідницької частини проєкту

Проєкт виконуєте згідно до наступних пунктів:

  1. ВСТУП.  Аналіз доступної інформації щодо розробки особистих програм зміцнення здоров’я: для чого вони потрібні (їх завдання і мета), які вони бувають (види, типи), які розділи (компоненти) в себе включають зазвичай такі програми, які розділи в свою програму особисту щодо зміцнення власного здоров’я хотіли б включити ви (щось виключити з пунктів 1-9 або, навпаки, щось додати)?Чому ви вважаєте, що доданий/вилучений вами компонент буде доречним/недоречним?
  2. Аналіз власного харчового раціону та харчового режиму. Проаналізуйте ваше тижневе меню (зручно вести щоденник харчування) і відповідно до цього аналізу пропишіть відповіді на наступні питання:

     кількість основних  прийомів їжі та «перекусів»;

     тривалість інтервалів між прийомами їжі;

     наявність у вашому раціоні фаст-фуду, солодких газованих напоїв, солодощів;

     калорійність їжі, яку ви вживаєте (наприклад, підрахуйте: скільки, зазвичай, калорій на день споживаєте? Чи відповідає це вашій віковій нормі, враховуючи вашу фізичну активність протягом дня та стать? – для цього скористайтеся «Калькулятором добової норми калорій» https://calc.tablycjakalorijnosti.com.ua/ )

     наскільки ваше харчування є збалансованим за співвідношенням жирів, білків, вуглеводів?

     Кількість свіжих фруктів та овочів, які ви споживаєте щодня? Які саме?

  1. Розробка рекомендації для оптимізації власного харчового раціону та режиму харчування з дотриманням принципів раціонального харчування.  В цьому розділі, на основі аналізу (пункт №2), в якості висновків, запропонуйте конкретні прийоми покращення власного харчового раціону, враховуючи вимоги щодо різноманітності, збалансованості, повноцінності харчування у вашому віці та, зважаючи при цьому, на власні харчові вподобання.              
  2. Аналіз власної фізичної активності протягом тижня. Проаналізуйте, скільки часу за добу (у робочі і вихідні дні) у вас займає рухова активність, включно з ранковою гімнастикою та або пробіжкою, звичайною щоденною ходьбою, заняттями у спортивній залі або інші фізично-активні заняття, танці, плавання, будь-який спорт тощо).

     Запишіть назву активності і приблизний час для кожного виду вашої фізичної активності протягом тижня.

     Зробіть висновок про достатність/недостатність рухової активності в вашому розпорядку дня.

     Запропонуйте конкретні кроки для оптимізації власної рухової активності: що додати чи прибрати, як можна покращити ваші особисті показники рухової активності?

  1. Аналіз наявності спеціальних оздоровчих процедур. Проаналізуйте, чи займаєтесь ви загартуванням або іншими видами оздоровчих процедур:

     якщо так, то чи робите ви це регулярно?

     Чи хотіли б ви включити якісь спеціальні оздоровчі процедури до вашого щоденного розпорядку?

     Якщо ні, чому?

     Якщо так, то які саме і як часто?

  1.  Аналіз наявності шкідливих звичок.

     Які шкідливі звички я маю?

     Від яких вже позбавився/позбавилася? Як мені це вдалося?

     Від яких шкідливих звичок планую позбавитися? Яким чином я буду це робити?

  1. Аналіз власного режиму дня. Проаналізуйте основні елементи власного режиму дня:

     Запишіть скільки часу і в який час доби ви маєте: сон, харчування, гігієнічні процедури, перебування на свіжому повітрі, рухову активність, водні процедури, навчання в ліцеї (офлайн і онлайн за розкладом), виконання домашніх завдань, заняття в секціях або гуртках, волонтерство чи участь у суспільно-корисній праці, хатні обов’язки,  хобі, спілкування з друзями, стрічка соціальних мереж і т.д.).

     Зробіть висновки про відповідність чи невідповідність тривалості і чергування різних елементів режиму дня гігієнічним вимогам до них відповідно ваших вікових особливостей (наприклад, сон – у віці 15-18 років рекомендовано спати не менше ніж 8-9 годин на добу, при цьому мій сон складає ___ годин на добу).

  1. Розробка рекомендацій для оптимізації режиму праці і відпочинку.

     Запропонуйте заходи корекції власного режиму дня і оформіть їх у вигляді схеми чи короткої пам’ятки, яка допоможе вам навчитися цінувати і раціонально розподіляти свій час протягом дня, розвиватися фізично і морально, бути здоровими.

  1. ВИСНОВКИ. Чим допоміг вам цей проєкт? Чи корисним було його виконання особисто для себе чи ні? Чому?

 

docx
Додав(-ла)
Яхнова Олена
Додано
12 січня
Переглядів
147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку