Навчальний проект "Земля – величезний конденсатор."

Про матеріал
Технологічна карта навчального проекту "Земля – величезний конденсатор." Проект колективний, розрахований на 3 дні.
Перегляд файлу

Технологічна карта навчального проекту (Основні розділи)

з фізики на тему:

 «Навчальний проект з фізики 10-11клас  

"Земля – величезний конденсатор."

Автор: вчитель фізики  Жук Анатолій Володимирович

 

1

Тема начального проекту

Земля – величезний конденсатор.

 

2

Опис проблеми, на розв’язання якої спрямовано проект

Пошук льтернативних джерел електроенергії отримав в останні десяти-ліття масовий характер. Загроза виснаження копалин енергетичних ресурсів сти-мулювала дослідження з використання поновлюваних ресурсів: енергії повітря, води, геотермального тепла. Одним з популярних напрямків є використання атмосферної електрики. Пропоную дізнатись, про практичне використання атмосферної електрики.

3

Мета проекту

-дізнатися,чи можливо використовувати землю і атмосферну електрику для практичного використання;

  -навчити самостійно виготовляти безпаливний генератор Тесла;

-формувати вміння працювати в колективі;

-розвивати творчий потенціал кожної дитини;

-виховувати старанність та інтерес до предмету.

 

4

Тип проекту

Дослідницький, колективний

5

Дослідження

Атмосферна електрика

6

Завдання

Дізнатися,чи можливо використовувати землю і атмосферну електрику для практичного використання

7

Матеріальне забезпечення

Комп’ютер, інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, доступ до мережі Інтернет, фольга,  лист картону чи фанери,

проводи, конденсатор

8

Проблема

З’ясувати, чи можливо отримати електричну енергію з Землі.

9

Навчальні предмети, з якими пов'язаний навчальний проект.

Інформатика, фізика, математика, історія

10

Орієнтовний час проекту

3 дні

11

Захист проекту

1 урок

12

План реалізації проекту

Основні етапи роботи у проекті

І. Етап орієнтування

Мотивація учнів шляхом розповіді, висунення теми і мети проекту учителем.

Мотивація навчальної діяльності учнів.

Пошук безкоштовної енергії триває людством дуже давно. Особливо ця проблема стала актуальною з усвідомленням того, що запаси корисних копалин зменшуються і з часом можуть зникнути зовсім. Це призвело до вивчення використання енергії поновлювальних джерел енергії: Сонця, вітру. А чи можливо дістати енергію з Землі?

ІІ. Етап розробки.

  1. Формулювання тематичних та змістових питань (метод колективного обговорення), формулювання завдань, визначення джерел інформації, визначення форми кінцевого продукту проекту (інформаційної публікації,  презентації, відео дослід, прилад). 

Ключове питання: Чи можна використати Землю, як джерело енергії?

Тематичні питання:

1. Хто з учених вивчав можливість діставати енергію з Землі?

2. Чи можна самостійно зробити пристрій для отримання електрики з Землі?

3. Чи можливо використовувати отриману енергію у побуті?

 

Змістові питання:

  1. Дайте визначення конденсатора.
  2. Який заряд має Земля.
  3. Як утворюються блискавки?

 

Учні об’єднуються в групи.

Учні отримують завдання, яке необхідно виконати та карту організації проектної діяльності.

Карта організації проектної діяльності:

  1. Запишіть план дій.
  2. Розподіліть ролі. (Можливі ролі - організатор, експериментатор, оформлювач, виконавець, який представляє проект).
  3. Виконайте дослідження за планом.
  4. Продумайте представлення проекту.
  5. Оцініть внесок кожного і спільну роботу.

 

ІІІ. Етап реалізації проекту

1.Організація самостійної роботи учнів: пошук, обробка та систематизація інформації згідно проблемних питань.

2. Узагальнення інформації та створення мультимедійної презентації, інформаційної  публікації (газети) та виготовлення безпаливного генератора.

Етап оцінювання проекту.

  1. Захист проекту.
  2. Взаємооцінювання роботи в групі з метою розвитку рефлексивних умінь учнів; зовнішнє оцінювання проекту вчителем.

ІV. Підбиття підсумків.

Вчитель та учні аналізують виконану роботу, виявляють її переваги та недоліки, оцінюють свою участь у проекті, складають плани на майбутнє.

 

 

13

Використані ресурси

 

14

Очікувані результати проекту

       Робота над проектом дає можливість замислитись над можливістю використання альтернативних джерел енергії, використання Землі як великого конденсатора.

Використати свої знання на практиці.

  • Виставка публікації.
  • Демонстрування безпаливного генератора Тесла, та відео про його роботу.

        

15

Критерії оцінювання

Актуальність -1 бал.

Оформлення роботи, обчислення - 2 бали.

Достовірність - 1 бал.

Науковість - 2 бали.

Представлення - 2 бали.

Презентація (малюнки, фото) - 2 бали.

Обговорення, висновки, пропозиції з удосконалення - 2 бали.

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 11 клас, Інші матеріали
До підручника
Фізика (академічний рівень, профільний рівень) 11 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О., Кірюхін М.М.)
Додано
29 березня 2022
Переглядів
4041
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку