25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

"Навчально-дослідницький проект. Домашні улюбленці"

Про матеріал

У ігровій формі учні досліджували та пізнавали навколишній світ: розгадували загадки, мандрівка дослідницькими станціями, дидактичні ігри "Хочу додому", "Нагодуй тваринку", "Портрет тваринки" (метод "Кубування") та інші, створення книжки-пам'ятки, рефлексія.

Перегляд файлу

Домашні улюбленці

Тема проекту. Домашні улюбленці

Навчально-дослідницький проект

Мета проекту:

освітня:

• формувати в учнів уявлення про різноманітність тварин;

• закріпити знання про значення тварин для людини;

• ознайомити учнів з життям та повадками собак, котів, декоративних птахів, риб, які найчастіше утримуються в домашніх умовах.

розвивальна:

• розвивати в учнів практичні уміння та навички спостереження й догляду за життям тварин в куточку живої природи й удома;

• розкривати моральну, естетичну, пізнавальну й практичну цінність домашніх улюбленців.

виховна:

• виховувати відповідальність за тих тварин, життя яких залежить від уваги і догляду за ними з боку людини.

Термін дії проекту: 10 днів.

Характеристика проекту:

• за домінуючою діяльністю: навчально - дослідницький;

• за тривалістю: середньої тривалості;

• за кількістю учасників: колективний;

• за характером контактів: у межах класу.

Учасники проекту: учні, учитель, батьки.

Шляхи реалізації проекту

1. Залучити учнів та їх батьків до пошуку інформації про домашніх тварин.

2. Об’єднати дітей класу в групи за інтересами.

3. З допомогою дорослих зібрати інформацію про домашніх улюбленців, догляд за ними.

4. Провести цикл бесід:

 Котику біленький, котику сіренький…

 «Професії» собак

 Екскурсія до зоомагазину

 Спостереження за тваринами у живому куточку

5. Консультація для батьків «Як збирати матеріал по темі».

6. Оформити куточок «Вернісаж домашніх улюбленців».

7. Провести урок - презентацію «Які у тебе є домашні улюбленці?»».

8. Нагородження найдопитливіших дітей.

Обладнання: презентація, малюнки, фотографії (слайди) із зображеннями тварин: собак і кішок різних порід, папуг, морських свинок, хом’яків, акваріумних рибок, виставка книжок про собак, кішок, акваріумних рибок, пакети з – під їжі для тварин, грамоти для учнів та їх батьків.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу.


"Психоформула"

Люблю я свій розум,

Увагу та пам'ять.

Працює мій мозок.

І вчусь я старанно.

Сприймаю все нове

І мислю логічно.

Учителя слово

Здійсню я  практично…


II. Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні у нас незвичайний урок,

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну Природу, в країну чудову,

Що нас чекає — нам ще не відомо.

  1. Робота з загадками. Діти поділені на чотири групи (команди). Коли учні відгадають слово-відгадку, їм вручається коробочка (всередині книжечка та завдання у конвертах)

— Сьогодні в нас, без сумніву, незвичайний урок. На нашому уроці присутні всім знайомі незнайомці.


Загадка для 1 команди.

Як маленький – дзявкотить,

Як великий – гавкотить.

Може дім охороняти

Та чужинців відганяти.

Давня вовкова родина,

Та найкращий друг людини. (Собака)

Загадка для 2 команди.

Ніжно лащиться до ніг,

Носить повідок від бліх.

Довгі вуса, хитрий хвіст,

Муркотіти має хист! (Котик)

Загадка для 3 команди.

Як веселка кольоровий,

має здібності до мови.

Слово птаху лиш скажіть,

він його повторить вмить. (Папуга)

Загадка для 4 команди.

Що за хатка-дивина?

З скла прозорого вона.

Табунцями, як у річці,

рибки плещуться в водичці. (Акваріум)


— То кого ми називаємо домашніми улюбленцями?

— Для чого людини такі тварини? (Вони приносять радість, вчать нас бути добрими, милосердними).

Правила роботи в групі

1. Уважно слухати одне одного.

2. Працювати злагоджено.

3. Не викрикувати з місця.

4. Коли один говорить, то другий не перебиває, а слухає.

5. Необхідно поважати думки інших.

6. Хочеш сказати - піднеси руку.

7. Якщо тобі щось не подобається - виражай своє незадоволення спокійно і тихо.

8. У групі працюють усі.

9. Якщо ти чогось не зрозумів – чемно перепитай.

  • Отже до роботи, на уроці ми створимо міні-проект за темою «Мої домашні улюбленці»,  кінцевий результат якого книжки-памятки.

Масовка «Автобус  колесами»

  • Наш автобус вирушає у путь.

III. Робота над темою уроку.

Гра «Хочу додому».

На дошці малюнки свійських тварин (відгадок). Діти «відправляють» тварин в середовище їх існування (собача конура, акваріум, клітка, ліжечко для котика).

Перегляд відео Тітоньки Сови

1 зупинка «Наукова»

(кожна група розповідає про свого улюбленця)

Вступ вчителя. Першими домашніми тваринами були вовки, а вже від них пішли собаки. Це було 10 тисяч років тому. Собака - вірний помічник людини з давніх часів. Вона першою прийшла до неї з лісу. Первісна людина жила в печері і постійно боялася за своє життя. Вона прислухалася до кожного шарудіння і незнайомого звуку: чи не підкрадається звір, ворог? А собака чує те, чого не чує людина, відчуває запахи, особливо вночі. Людина привчила собаку вартувати будинок - печеру, гавкотом подавати сигнал тривоги, допомагати на полюванні і захищати худобу. Всюди, де живе людина, поруч з нею - собака - вірний друг.

1 група «Собака»

1 учень. Собаки добре навчаються, працюють рятувальниками, поводирями, служать в армії та поліції. А Білка і Стрілка полетіли в космос раніше за людину. Слух собаки в 10 разів гостріший ніж у людини. Собака найвірніший і найвідданіший друг людини. Собаки бувають різними: службовими, мисливськими, декоративними і, на жаль, бродячими.

 2 учень.  До службових собак належить вівчарка. Вони розумні, сильні. Служать на кордоні, охороняють заводи, склади, шукають злочинців і наркотики, допомагає пастухам випасати худобу. Собаки допомагають і рятівникам, і пожежникам.

2 група «Кішка»

Вступ вчителя. А от  кішки потрапили до Європи з Єгипту. У давніх єгиптян кішка вва­жалася священною твариною. У нас кішок теж поважають. Є повір'я, що в нову хату спочатку потрібно запустити кішку. Це принесе господарям здоров'я і щастя в новій оселі.

 3 учень.    Кішки - дивовижні тварини, ласкаві, ніжні, із шовковистою шерстю й очима, що світяться вночі. Кішки мають витончений слух, вони чистюхи — можуть умиватися кожної години. Ходять нечутно, бо при ходьбі ховають кігті й наступають тільки на подушечки лапок.

3 група «Папуга»

4 учень.    Папуги – птахи, які прибули до нас з Америки та Австралії. Вони здатні наслідувати людську мову й голоси різних тварин. Найбільший серед них – ара. Його розмір від дзьоба до хвоста майже метр. Найбалакучіші – жовтоголові амазони. Вони можуть говорити до ста слів і багато фраз. А найрозумніший серед папуг – жако. З ним можна навіть розмовляти. Живуть папуги довго, навіть, у неволі доживають до 100 років.

4 група «Акваріумні рибки»

5 учень.    Акваріумні рибки. Батьківщина золотих рибок — Китай. Китайські імперато-ри тримали їх у своїх палацах і не дозволяли вивозити дорогоцінних рибок з країни. Вони вважали, що екзотичні рибки наділені магічною силою. Хто володіє такою рибкою, той володіє розумом, успіхом, має можливість здійснювати свої бажання.

Презентація дитячих малюнків.

2 зупинка «Ветлікарня»

(правила догляду за тваринкою)

Правила догляду за собакою.

1. Собаці слід виділити її територію. Місце повинно утримуватись в чистоті.

2. Потрібно мати миску для води і миску для корму. Миску собаки необхідно мити після кожного годування, миску для води - раз в день.

3. Необхідно мати предмети догляду: гребінці, щітки, нашийник і повідець, для вигулу - намордник.

Правила догляду за кішкою.

1. Кішкам необхідно розвивати кігті, для цього можна використовувати дошку або зробити спеціальний валик на підставці.

2. Для догляду за шерстю використовують гребінці і щітки. Це добре впливає на самопочуття кішки, служить для масажу і дихання шкіри.

3. Посуд для їжі і пиття повинна бути стійкою і неглибокої. Посуд потрібно регулярно мити.

4. Дорослу кішку краще годувати 2 - 3 рази в день. Кошенят треба годувати 6 разів на день.

Правила догляду за папугою

 1. Клітку тримати у чистоті.

2. На ніч обов'язково закривати клітку темною ганчіркою. Птах повинна знаходитися в темряві мінімум 10 годин.
3. Миску з їжею краще всього бути плоскою і прозорою або не яскравого кольору. Бо папуги люблять перевертати такі миски і висипати корм.
4. Покладіть в клітку крім миски з їжею 1-2 нейтральні миски. Наприклад, жовті, тому папуги люблять жовтий і світло-оранжевий колір. Ці миски потрібні йому для ігор. Він буде піднімати їх на сходи, ганяти по всій клітці. Розважатися.
5. На вікно одягніть сітку, інакше птах вилетить і загине на вулиці.
6. Не ловіть птахів руками!! Вони не будуть вам довіряти, а будуть тільки боятися.

Правила догляду за акваріумними рибками:

  1.     Створіть комфортні умови для проживання, догляд за рослинами;
  2.     Підтримка мікроклімату в акваріумі, догляд за фільтром;
  3.     Годування;
  4.     Огляд риб;
  5.     Чищення акваріума.
  1. Фізкультхвилинка (під аудіозапис). Уявіть, що кожний із вас кішка або собачка. Покажіть тваринку так, щоб можна було її впізнати за характерними звичками.
  • Пострибайте, як стрибає собачка.
  • Вигніть спинку так, як це робить кішка.
  • Пройдіть два кроки так, як ходить кішка
  • Як гавкає дорослий собака? Цуценя?
  • Як нявкає кішка? Кошеня?

3 зупинка «Зоомагазин»

— Про що повинен знати хазяїн, щоб його домашнім улюбленцям було зручно й комфортно?

1 група

Собакам не можна давати шоколад, бо він отруйний для них. Не можна давати торти, печиво, чіпси, цукор, бо це може викликати сльозотечу і нагноєння очей.

Чому собаки махають хвостом?

Собаки махають хвостом у правий бік, коли чимось задоволені, а якщо їх щось не влаштовує, то їхній хвіст відхиляється вліво.

2 група

Котам необхідне різноманітне харчування: м’ясо, риба, сир, вівсяні пластівці, вітаміни. У визначеному місці завжди повинна стояти мисочка з чистою водою.

Чому коти люблять ловити мишей?

В організмі мишей міститься багато сірки. А сірка необхідна котам для того, щоб їхня шерсть була густою і добре росла.

3 група

 Клітка для папуги повинна бути простора й зручна. Птах має вільно махати крилами, не зачіпаючи стінок клітки. У клітці треба встановити поїлку, годівницю, купіль, мінеральний камінь та іграшки.

Чому папуги мають таку назву?

У середні віки цих балакучих птахів жило багато у Ватикані. Там їх називали «папа галл», що означає «папський півень». Звідси і назва – папуга. 

4 група

Дуже важливо, щоб рибки не переїдали, а корм не залишався на дні. На сніданок давати сухий корм, на вечерю – живий. Регулярно треба міняти воду, але тільки частину, бо чиста вода шкідлива для рибок.

Чому не можна підсаджувати маленьких рибок до дорослих?

Дорослі риби можуть прийняти малят за корм і з’їсти.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ Й ОСМИСЛЕННЯ ЗНАНЬ

4 зупинка «Живий куточок»

Гра «Нагодуй тваринку»

(Учитель демонструє малюнки, діти підіймають руки, якщо це їжа для тваринки  їхньої групи).

5 зупинка «Портрет  тваринки»

Метод кубування (Кожна група у книжечці має малюнок котика (собаки, рибки, папуги)).

  • Перша грань – Назва тварини;
  • Друга грань – Група тварин;
  • Третя грань – Чим вкрите тіло?;
  • Четверта грань – Особливості будови тіла;
  • Пята грань – Як розмножується?;
  • Шоста грань – Чим харчується?

6 зупинка «Природолюби»

Перелгяд відео

      Вправа «Мозковий штурм» (бесіда про відповідальність за домашніх тварин)

  • Чи всім тваринам жити легко?
  • Чи зустрічали ви кішок і собак без господарів?

  Як називають таких тварин?

  Серед бездомних собак і кішок зустрічаються безпородні й породисті, деякі навіть з ошийниками. Про що це свідчить?

-  Де вони сплять? Що їдять?

 -  Як можна назвати людей, які викинули їх на вулиці? (жорстокі, бездушні)

 - Як ми зазвичай до таких тварин  ставимося? (жаліємо, боїмося, сердимося, інколи проганяємо)

  Чи хотіли б ви, щоб ваш улюбленець одного разу опинився у такому становищі?

  Що треба робити, щоб цього не сталося?

-   Чим ми можемо їм допомогти?

-  Чи хотіли б ви, щоб ваша улюблена тварина коли – небудь стала бездомною?

Висновок:  Перш ніж завести тваринку, твердо вирішити піклуватися про неї.

Кінцева зупинка «Постер»

Діти розмальовують у постері малюнок домашнього улюбленця.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ПРОЕКТУ.

Нагородження найактивніших учасників проекту.

— Як треба ставитися до тварин?

— Який найголовніший висновок зробили? (Ми несемо відповідальність за тих живих істот, життя яких залежать від уваги та догляду за ними з боку людини)

Рефлексія

На дошці природа, що відповідає настрою нашого уроку.

  • Якщо ви працювали гарно і робота над проектом вам сподобалася – підійдіть до дошки і прикріпіть метелика.
  • Якщо ви працювати не на повну силу – бедрика. 
  • Якщо були неактивні, але прагнете бути хорошими дітками – посадіть квіточку.

— Діти, я дякую вам за урок.

 

 

docx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
574
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку