Навчально-ігрове заняття "Математичні сходинки"

Про матеріал
Навчально-ігрове заняття з логіко-математичного розвитку з використанням інноваційної технології – паличок Кюїзенера.
Перегляд файлу

     Характеристика заняття: навчально-ігрове заняття з логіко-математичного розвитку з використанням інноваційної технології – паличок Кюїзенера.

     Інноваційна ідея заняття: ефективне використання універсальної педагогічної технології – кольорових паличок Кюїзенера як специфічного дидактично-ігрового матеріалу, що дає можливість дітям накопичувати чуттєвий досвід, вирішувати численні математичні ситуації, оволодівати різними способами дій, необхідних для засвоєння елементарних математичних понять: число, лічба, вимірювання, уміння порівнювати, аналізувати, узагальнювати, класифікувати.

      Мета: уточнити знання дітей у усній лічбі предметів, співвіднесенні з відповідною цифрою, порівнянні предметів за кількістю, порівнянні предметів за довжиною, порядковій і кількісній лічбі предметів; вправляти у визначенні попереднього та наступного числа; закріпити знання про цифри та числове значення кольорових паличок Кюїзенера; продовжувати вчити вирішувати логічні завдання на основі зорового сприйняття інформації;

стимулювати розвиток розумових здібностей, допитливість, пізнавальність; розвивати вміння чітко, швидко відповідати на поставлені запитання, вміння орієнтуватись у просторі, логічне мислення, кмітливість, уяву, пам’ять, цілеспрямовано здійснювати елементарну інтелектуальну та

практичну діяльність;

 виховувати дружні стосунки між дітьми, прагнення радіти своїм досягненням, інтерес до занять з математики, самостійність, вміння розмірковувати.

Матеріал: демонстраційний – цифри від 1 до 9, малюнки-завдання, палички Кюїзенера, презентація до заняття;

роздатковий – картки із завданнями, комплекти паличок Кюїзенера на кожну дитину.

 

Хід заняття

 

Вчитель: Добрий день починається з гарного настрою, веселої посмішки, тож посміхніться, малята, один одному і побажайте всім доброго дня. 

 

Вчитель: Сьогодні, діти, я вас хочу запросити   до математичної школи. Приймаєте запрошення?

Але, щоб потрапити  до математичної школи, треба перевірити ваші знання.

 

Завдання 1 Усна лічба

Діти, уважно подивіться на картки. Як називаються ці птахи?

1. Скільки лелек у польоті? Порахуй лелек і зафарбуй стільки ж зірок, скільки лелек. Познач їх кількість цифрою.

2.Скільки лелек стоїть? Порахуй лелек і зафарбуй стільки ж зірок, скільки лелек. Познач їх кількість цифрою.

3.Скільки лелек всього? Розфарбуй відповідну кількість зірок.

Познач їх кількість цифрою.

 Молодці! Наступне завдання -  «Сортування»

Завдання 2 Лічба предметів, співвіднесення з відповідною цифрою

Діти, потрібно полічити предмети в кожному ряду та провести стрілки до потрібних чисел.

Чудово! Всі виконали завдання!

 Завдання 3 Порівняння предметів за кількістю

Полічіть кількість сніговиків і кількість мітл? Що ви бачите?

Мітл більше ніж сніговиків, чи менше?

 Чи вистачить всім сніговикам по мітлі?

Що потрібно зробити, щоб їх кількість стала однаковою?

Добре! Завдання виконане!

Завдання 4 Порівняння предметів за довжиною

Потрібно пронумерувати олівці по порядку від найдовшого до найкоротшого.

Молодці!

Завдання 5 Порядкова лічба і кількісна лічба.

Діти, порахуйте, скільки овочів у кожному ряду.

Скільки рядів?

Який по порядку помідор в першому ряду?

Який овоч лежить перед ним, який – після нього? і т.д.

Вчитель: Діти, а вам цікаво які ж ще завдання на нас чекають у математичній школі?

Завдання 6 Робота з паличками Кюїзенера

 Побудуйте сходинки за допомогою кольорових паличок (від 1 до 10)

Побудуйте сходинки за допомогою кольорових паличок (від 10 до 1)

Завдання 7 «Якої палички не стало?»

Ця гра для найбільше уважних дітей. (Діти закривають очі, вчитель забирає одну паличку; очі відкривають-і відгадують, яку паличку забрав учитель).

Завдання 8 «Яка паличка знаходиться ліворуч-праворуч?»

Яким кольором паличка знаходиться ліворуч від блакитної? Яку цифру вона позначає? і т.д.

Завдання 9 «Викласти іграшку з паличок»

Діти, останнє завдання - ваше улюблене: викласти з паличок іграшку.(Діти викладають свою власну іграшку або по зразку)

Вчитель: Молодці, діти. Ви справилися з усіма завданнями. Ви справжні учні математичної школи. Скажіть, будь ласка, що ми з вами сьогодні робили? Що вам вдалося найлегше? А з чим у вас виникали труднощі? Ви всі старалися і у вас все вийшло. І за це я вам підготувала сюрприз (вчитель роздає дітям наклейки).

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 травня
Переглядів
110
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку