Характеристика заняття: навчально-ігрове заняття з логіко-математичного розвитку з використанням інноваційної технології – паличок Кюїзенера.
Інноваційна ідея заняття: ефективне використання універсальної педагогічної технології – кольорових паличок Кюїзенера як специфічного дидактично-ігрового матеріалу, що дає можливість дітям накопичувати чуттєвий досвід, вирішувати численні математичні ситуації, оволодівати різними способами дій, необхідних для засвоєння елементарних математичних понять: число, лічба, вимірювання, уміння порівнювати, аналізувати, узагальнювати, класифікувати.
Мета: уточнити знання дітей у усній лічбі предметів, співвіднесенні з відповідною цифрою, порівнянні предметів за кількістю, порівнянні предметів за довжиною, порядковій і кількісній лічбі предметів; вправляти у визначенні попереднього та наступного числа; закріпити знання про цифри та числове значення кольорових паличок Кюїзенера; продовжувати вчити вирішувати логічні завдання на основі зорового сприйняття інформації;
стимулювати розвиток розумових здібностей, допитливість, пізнавальність; розвивати вміння чітко, швидко відповідати на поставлені запитання, вміння орієнтуватись у просторі, логічне мислення, кмітливість, уяву, пам’ять, цілеспрямовано здійснювати елементарну інтелектуальну та
практичну діяльність;
виховувати дружні стосунки між дітьми, прагнення радіти своїм досягненням, інтерес до занять з математики, самостійність, вміння розмірковувати.
Матеріал: демонстраційний – цифри від 1 до 9, малюнки-завдання, палички Кюїзенера, презентація до заняття;
роздатковий – картки із завданнями, комплекти паличок Кюїзенера на кожну дитину.
Хід заняття
Вчитель: Добрий день починається з гарного настрою, веселої посмішки, тож посміхніться, малята, один одному і побажайте всім доброго дня.
Вчитель: Сьогодні, діти, я вас хочу запросити до математичної школи. Приймаєте запрошення?
Але, щоб потрапити до математичної школи, треба перевірити ваші знання.
Завдання 1 Усна лічба
Діти, уважно подивіться на картки. Як називаються ці птахи?
1. Скільки лелек у польоті? Порахуй лелек і зафарбуй стільки ж зірок, скільки лелек. Познач їх кількість цифрою.
2.Скільки лелек стоїть? Порахуй лелек і зафарбуй стільки ж зірок, скільки лелек. Познач їх кількість цифрою.
3.Скільки лелек всього? Розфарбуй відповідну кількість зірок.
Познач їх кількість цифрою.
Молодці! Наступне завдання - «Сортування»
Завдання 2 Лічба предметів, співвіднесення з відповідною цифрою
Діти, потрібно полічити предмети в кожному ряду та провести стрілки до потрібних чисел.
Чудово! Всі виконали завдання!
Завдання 3 Порівняння предметів за кількістю
Полічіть кількість сніговиків і кількість мітл? Що ви бачите?
Мітл більше ніж сніговиків, чи менше?
Чи вистачить всім сніговикам по мітлі?
Що потрібно зробити, щоб їх кількість стала однаковою?
Добре! Завдання виконане!
Завдання 4 Порівняння предметів за довжиною
Потрібно пронумерувати олівці по порядку від найдовшого до найкоротшого.
Молодці!
Завдання 5 Порядкова лічба і кількісна лічба.
Діти, порахуйте, скільки овочів у кожному ряду.
Скільки рядів?
Який по порядку помідор в першому ряду?
Який овоч лежить перед ним, який – після нього? і т.д.
Вчитель: Діти, а вам цікаво які ж ще завдання на нас чекають у математичній школі?
Завдання 6 Робота з паличками Кюїзенера
Побудуйте сходинки за допомогою кольорових паличок (від 1 до 10)
Побудуйте сходинки за допомогою кольорових паличок (від 10 до 1)
Завдання 7 «Якої палички не стало?»
Ця гра для найбільше уважних дітей. (Діти закривають очі, вчитель забирає одну паличку; очі відкривають-і відгадують, яку паличку забрав учитель).
Завдання 8 «Яка паличка знаходиться ліворуч-праворуч?»
Яким кольором паличка знаходиться ліворуч від блакитної? Яку цифру вона позначає? і т.д.
Завдання 9 «Викласти іграшку з паличок»
Діти, останнє завдання - ваше улюблене: викласти з паличок іграшку.(Діти викладають свою власну іграшку або по зразку)
Вчитель: Молодці, діти. Ви справилися з усіма завданнями. Ви справжні учні математичної школи. Скажіть, будь ласка, що ми з вами сьогодні робили? Що вам вдалося найлегше? А з чим у вас виникали труднощі? Ви всі старалися і у вас все вийшло. І за це я вам підготувала сюрприз (вчитель роздає дітям наклейки).