Навчально-пізнавальна гра для учнів 1-х та 2-х класів "Добрики люблять Україну"

Про матеріал

Представляю Вашій увазі сценарій навчально-пізнавальної гри для учнів 1-х та 2-х класів "Добрики люблять Україну". Учням пропонується перевірити, збагатити свої знання про Україну; виховувати бажання пізнавати свою історію, зберігати національно-культурні традиції українського народу

Перегляд файлу

НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНА ГРА «ДОБРИКИ ЛЮБЛЯТЬ УКРАЇНУ»

для учнів 1-х та 2-х класів

Навчально-пізнавальні цілі:

- перевірити, збагатити знання школярів про Україну;

- виховувати бажання пізнавати свою історію, зберігати національно-культурні традиції українського народу;

Ігрова мета: щоб одержати перемогу, діти повинні набрати для своєї команди найбільшу кількість сердечок у кожному із запропонованих раундів.

Правила гри

Навчальні правила: Гра «Добрики люблять Україну» проходить у формі змагань між двома командами. За кожне правильно виконане завдання або правильну відповідь команда одержує сердечко.

Організаційні правила: Діти повинні швидко відновити свої знання, виконати завдання або дати правильну відповідь.

Дисциплінарні правила: Не можна розпочинати гру, поки кожен гравець не засвоїв її правил. Кожен учень повинен додержуватися своєї черги, не заважати товаришам, бути дисциплінованим. Не можна допускати образ і глузувань. Програвати, та й вигравати, треба вміти гідно.

Підсумки гри: Гра «Добрики люблять Україну» вважається закінченою тоді, коли гравці пройшли всі раунди. Журі підводить підсумки, підраховуючи кількість одержаних командами сердечок, визначає команду-переможницю Учитель-ведучий з учнями класу аналізує хід гри та її результати.

 

Хід гри

 

Під музику виходять Добрик та Добричка разом із 7 учнями.

(Учні по черзі говорять по одному рядку, а в руках тримають першу літеру)

У мене є одне кохання,

Котре не зраджу я повік:

Росло воно не день, не рік,

А ізо мною виростало

І квіткою рясною стало…

Не одцвіте моє кохання,

А буде в серці до сконання.

Добрик: Є багато країн на землі,

В них озера, річки і долини…

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди – Батьківщина.

Добричка: І тому найдорожчою нам

Є і буде у кожну хвилину

Серед інших країн лиш одна –

Дорога нам усім Україна!

Добрик: Сьогодні розмова піде саме про нашу Батьківщину – Україну. На сьогодні це суверенна, самостійна держава з найкращим у світі народом, найрозумнішими дітьми.

Добричка: Сьогодні ми запрошуємо вас позмагатися у грі – вікторині «Добрики люблять Україну!» і з’ясувати, хто ж більше знає про свою Батьківщину. Для початку нам потрібно сформувати команди. Тому запрошуємо під бурхливі оплески команду 1-А (2-А) класу.

Добрик: За інший стіл запрошуємо гучними оплесками команду 1-Б (2-Б) класу.

Добричка: Ну що ж команди зайняли свої місця. Можна розпочинати й змагання!

 

Перший конкурс «Відомі українці»

Добрик: В Україні дуже багато відомих, видатних людей. Серед них є і князі, і науковці, і письменники, і філософи. Де ми можемо зустріти інформацію про цих людей, їхнє зображення? (Відповіді дітей)

Добричка: Справді, люди, які залишили по собі слід в історії нашої Батьківщини, зображені на українських грошах – гривнях. Звичайно, видатних особистостей у нас набагато більше, але ми пригадаємо лише деяких з них. І допоможуть нам в цьому грошові купюри.

(Діти за фотографією називають видатну особистість, вчитель показує ім’я та прізвище: Володимир Великий, Іван Франко, Тарас Шевченко, Леся Українка, Михайло Грушевський, Григорій Сковорода, Ярослав Мудрий, Іван Мазепа, Богдан Хмельницький.

Команди відповідають по черзі, за кожну правильну відповідь отримують сердечко).

 

Другий конкурс «Відгадай загадки».

Добрик: Багата й різноманітна творчість нашого народу. З вікових глибин зринає перед нами фантастичний світ казок, загадок. Загадкам властива насамперед метафоричність, що ґрунтується на спостереженнях над природою та побутом, а також стислість і чіткість викладу.

Добричка: Отже, загадки - це стислі поетичні твори, в основі яких лежить метафоричне запитання. Для того, щоб дати на нього відповідь, потрібно вміти зіставити життєві явища на основі їх спорідненості чи подібності. Іноді ця подібність обмежується кількома або навіть однією якою-небудь ознакою. Отже, розгадування вимагає не тільки певної суми знань, а й спостережливості, кмітливості, уміння бачити спільне в конкретному й абстрактному.

 

Добрик: Вже як ви зрозуміли, вам потрібно буде відгадати запропоновані нами загадки. Командам по черзі ми будемо зачитувати загадки і за правильну відповідь команда отримуємо сердечко. Якщо команда не може відповісти або відповідає неправильно, право заробити сердечко надається іншій команді. Готові? Тоді починаємо.

 

 

Добричка: Спритний майстер у стрибках:

На деревах, по гілках.

Вся руда, пухнастий хвіст,

Рідний дім для неї – ліс. (Білка)

Добрик: У нашої бабусі

Сидить дід в кожусі,

Проти печі гріється,

Без води умиється. (Кіт)

Добричка: Прийшла кума із довгим віником

На бесіду із нашим півником,

Схопила півня на обід

Та й замела мітлою слід. (Лисиця)

Добрик: Уночі гуляє,

А вдень спочиває,

Має круглі очі,

Бачить серед ночі. (Сова)

Добричка: Хто крилатий, гарний, гожий,

На красиву квітку схожий,

Має довгий хоботок,

П’є нектар ним із квіток? (Метелик)

Добрик: По траві повзла змія.

 Налякався добре я.

 Від гадюки біг чимдуж,

 А то виявився … (Вуж)

Добричка: Навіть в спеку, відчайдуха,

Не скидає він кожуха.

Взимку ж холоду боїться.

Лізе до барлогу грітись. (Ведмідь)

Добрик: Що це за будинок

Ходить без доріжки,

Схожий він на колобок,

А під дахом ріжки? (Равлик)

 

Третій конкурс «Модельєр»

Добричка: Добрик наш всю ніч не спав,

Слова до моделі добирав.

Ви йому допоможіть,

Слово до схеми доберіть!

Добрик: Отже третій конкурс «Модельєр». Зараз кожна команда отримає схему слова. Із запропонованих слів вам потрібно вибрати ті, яким ця схема підходить.

О — О =: О

Слова: Сміття, читання, плаття, колосся, життя, волосся, узлісся.

 

 

 

 

 

Четвертий конкурс «Що сьогодні на обід?»

Добрик: Наступний наш конкурс має назву: «Що сьогодні на обід?». І ми поговоримо з вами, які ж  національні страви у нас є. За описом інгредієнтів і зовнішнього виду відгадати українську національну страву. Команди відповідають по черзі, за кожну правильну відповідь отримують сердечко.

Добричка: Без нього не сідають їсти. Печуть в печі з м’якого тіста. (Хліб)

Добрик: Перша страва. З буряком. Добрий з м’ясом й часником. (Борщ)

Добричка: Наліпили, поварили, з різною начинкою страву зробили. (Вареники)

Добрик: Ходить гарбуз по городу та вихваляється своєму роду: «З мене вийде гарна страва, якщо додасте приправу!» (Гарбузова каша)

Добричка: На капустяному листі розмістились молодці. Усміхнулись, загорнулись, заховались в казанці. (Голубці)

Добрик: Де б не прийшлося мандрувати, його шматочок треба мати. Їдять з хлібом, часником і солоним огірком. (Сало)

Пятий конкурс «Склади речення»

Добричка: Наступне завдання, яке стоятиме перед командами – це скласти речення. На екрані з’явиться три речення із яких потрібно скласти текст.

Ми, на, живемо, Україні.

прекрасний, край, Це.

землю, дуже, Ми, любимо, свою.

Добрик: Ось і підійшов до завершення наш захід. Нам дуже приємно, що своїми знаннями ви проявили повагу та любов до нашої України.

Добричка: Дорога Батьківщино,

Україно, моя.

Милий край тополиний

І степи і моря.

Пісня лине в Карпати

Від південних морів,

Щоб була ти багата

На дочок і синів.

 

Разом: До нових зустрічей

docx
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
889
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку