Навчально-пізнавальне заняття «Експериментуємо та досліджуємо залюбки»

Про матеріал
Мета: Дати дітям уявлення про основні властивості води: прозора, рідка, без кольору, без запаху, розчиняє деякі речовини; розвивати дослідницький підхід до пізнання властивостей води; сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку дошкільнят. Уточнити уявлення дітей про те, що вода дуже важлива для всіх живих істот. Сформувати у дітей знання про значення води в житті людини. Прищеплювати бережливе ставлення до води. Активізувати і збагатити словник дітей іменниками та прикметниками по темі заняття. Виховувати моральне й естетичне ставлення до навколишнього світу.
Перегляд файлу

Флоринський ЗДО (ясла-садок) «Колосок»

 

 

 

 

 

 

 

Навчально-пізнавальне заняття

 

«Експериментуємо та досліджуємо залюбки»

 

( Вода та її властивості).

 

 

 

 

Вихователь:

Краснєєва Олександра

 

 

 

 

 

Мета:  Дати дітям уявлення про основні властивості води: прозора, рідка, без кольору, без запаху, розчиняє деякі речовини; розвивати дослідницький підхід до пізнання властивостей води; сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку дошкільнят. Уточнити уявлення дітей про те, що вода дуже важлива для всіх живих істот. Сформувати у дітей знання про значення води в житті людини.  Прищеплювати бережливе ставлення до води. Активізувати і збагатити словник дітей іменниками та  прикметниками по темі заняття. Виховувати моральне й естетичне ставлення до навколишнього світу.

 

Матеріали та обладнання: вода, склянки, мило, ватні палички, тарілочки, пляшка від води, паперові рушнички, ємність з водою.

Хід заняття

1.Організаційний момент.

- Добрий  день малята любі хлопчики й дівчата. А чи любите ви експериментувати? А з чим саме  прошу відгадати.

«Скринька дотику»

Бесіда «Водичка , яка?» ( Прозора, рідка, без запаху, тепла або холодна).

2.Ігровий момент. Прихід  Капітошки.

-Малята до нас сьогодні в гості завітав Капітошка. У нього сталася прикра історія його подруги краплинки загубилися він просить допомогти їх знайти. -Допоможемо малята?

-Я пропоную вирушити на пошуки крапельок.

    3.Дидактична гра «Де  водичка заховалась?». 

                                  (Діти йдуть по групі роблять зупинки)

-У куточку природи: біля рослин. Квіти треба поливати, вони живі, без води засохнуть, зав'януть, їм потрібна вода. (Приклеюють велику крапельку)

- Близько раковини (мийки): помічнику вихователя треба багато води, щоб мити посуд, витирати пил, прибирати в групі. (Приклеюють велику крапельку)

-В ігровому куточку: вода потрібна, щоб мити брудні іграшки і прати лялькам одяг. (Приклеюють велику крапельку)

- Біля столу, на якому стоїть графин з водою: вода потрібна, щоб ми могли її попити. (Приклеюють велику крапельку)

-У туалетній кімнаті: вода потрібна, щоб діти могли мити руки і обличчя, виконувати необхідні гігієнічні вимоги. (Приклеюють велику крапельку)

     Ось Капітошка знає  скільки в нашій групі подружок-крапельок живе, які приносять нам велику користь. І ми обіцяємо з дітками  їх берегти, і даремно воду не витрачати,  витрачати  її за призначенням.

4. Гра-руханка «Водичка водичка».

(За мнемотаблицею)

- Діти , а зараз прийшов час нам вирушати до лабораторії, але перш ніж розпочати роботу нам потрібно одягнути необхідний захисний одяг, а також пригадати правила поведінки під час експериментування.

Інструктаж по техніці безпеки під час дослідницької діяльності.

 

5. Експериментальна діяльність. 

«У лабораторії».

(Досліди з водою).

Дослід №1. «Живі гусениці»

Припущення: папір у воді розмокає.

Хід досліду

У глибоку ємність  налити воду. У воду обережно покласти кілька паперових гусениць.  Що сталось з папером?

    Діти роблять висновок, що папір при взаємодії з водою стає м’яким , прозорим та збільшується в об’ємі.

 

Дослід № 2. «Райдуга з цукерок».

Припущення: Вода — це рідина, яка розчиняє барвники.

Хід досліду

   Продемонструвати властивість води розчиняти барвники. Вода розчиняє барвники на поверхні цукерок, і вони зафарбовують воду у свій колір.

Діти роблять висновок, що кольорові і яскраві цукерки мають багато барвника , який шкідливий для здоров’я .

 

Дослід № 3. «Сила поверхневого натягу».

Припущення: вода – це рідина яка тримає форму.

Хід досліду

    Запропонувати дітям по черзі обережно опускати у склянку з водою монетки, до того часу поки вода не почне виливатись з склянки.  Звернути увагу дітей на те , що вода при опускання монеток піднімається до гори і утворює ніби бульбашку, або гірку з води. Що не дає воді витікати? Сила поверхневого натягу.

 

Дослід № 4. «Диво - слоненя».

Припущення: мило робить рідину щільнішою.

ХІД ДОСЛІДУ

Запропонувати дітям розчинити у мисочці з водою мило. На порожню пляшку від води (без дна), прикріпити вологу серветку і занурити у мильний розчин. Далі видути повітря у інший бік пляшки до утворення піни.

Діти роблять висновок, що при взаємодії з милом вода стала щільнішою і має кращу силу поверхневого натягу.

 

5. Підсумок.

- Дітки, давайте ще раз скажемо Капітошка, де ж у нас живуть подружки-крапельки.

- Для чого нам потрібна вода?

- Як потрібно берегти воду?

 

Ви чули про воду?

Кажуть, вона скрізь!

В калюжі, в морі, океані

І у водопровідному крані.

 

Без неї нам не вмитися,

Не поїсти, не напитися!

 

На плиті у нас кипить,

Паром чайника сичить,

Розчиняє цукор в чаї.

Ми її не помічаємо.

 

Ми звикли, що вода -

Наша супутниця завжди!

 

- Діти, Капітошка всім дякує за те, що ви так добре знаєте її сестричок-крапельок. Тільки ви не забувайте про користь води і дбайливе до неї ставлення.

- Спасибі тобі Капітошка, і вам, діти, спасибі за вашу активну і зацікавлену роботу на занятті.

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 вересня
Переглядів
68
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку