Флоринський ЗДО (ясла-садок) «Колосок»
Навчально-пізнавальне заняття
«Експериментуємо та досліджуємо залюбки»
( Вода та її властивості).
Вихователь:
Краснєєва Олександра
Мета: Дати дітям уявлення про основні властивості води: прозора, рідка, без кольору, без запаху, розчиняє деякі речовини; розвивати дослідницький підхід до пізнання властивостей води; сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку дошкільнят. Уточнити уявлення дітей про те, що вода дуже важлива для всіх живих істот. Сформувати у дітей знання про значення води в житті людини. Прищеплювати бережливе ставлення до води. Активізувати і збагатити словник дітей іменниками та прикметниками по темі заняття. Виховувати моральне й естетичне ставлення до навколишнього світу.
Матеріали та обладнання: вода, склянки, мило, ватні палички, тарілочки, пляшка від води, паперові рушнички, ємність з водою.
Хід заняття
1.Організаційний момент.
- Добрий день малята любі хлопчики й дівчата. А чи любите ви експериментувати? А з чим саме прошу відгадати.
«Скринька дотику»
Бесіда «Водичка , яка?» ( Прозора, рідка, без запаху, тепла або холодна).
2.Ігровий момент. Прихід Капітошки.
-Малята до нас сьогодні в гості завітав Капітошка. У нього сталася прикра історія його подруги краплинки загубилися він просить допомогти їх знайти. -Допоможемо малята?
-Я пропоную вирушити на пошуки крапельок.
3.Дидактична гра «Де водичка заховалась?».
(Діти йдуть по групі роблять зупинки)
-У куточку природи: біля рослин. Квіти треба поливати, вони живі, без води засохнуть, зав'януть, їм потрібна вода. (Приклеюють велику крапельку)
- Близько раковини (мийки): помічнику вихователя треба багато води, щоб мити посуд, витирати пил, прибирати в групі. (Приклеюють велику крапельку)
-В ігровому куточку: вода потрібна, щоб мити брудні іграшки і прати лялькам одяг. (Приклеюють велику крапельку)
- Біля столу, на якому стоїть графин з водою: вода потрібна, щоб ми могли її попити. (Приклеюють велику крапельку)
-У туалетній кімнаті: вода потрібна, щоб діти могли мити руки і обличчя, виконувати необхідні гігієнічні вимоги. (Приклеюють велику крапельку)
Ось Капітошка знає скільки в нашій групі подружок-крапельок живе, які приносять нам велику користь. І ми обіцяємо з дітками їх берегти, і даремно воду не витрачати, витрачати її за призначенням.
4. Гра-руханка «Водичка водичка».
(За мнемотаблицею)
- Діти , а зараз прийшов час нам вирушати до лабораторії, але перш ніж розпочати роботу нам потрібно одягнути необхідний захисний одяг, а також пригадати правила поведінки під час експериментування.
Інструктаж по техніці безпеки під час дослідницької діяльності.
5. Експериментальна діяльність.
«У лабораторії».
(Досліди з водою).
Дослід №1. «Живі гусениці»
Припущення: папір у воді розмокає.
Хід досліду
У глибоку ємність налити воду. У воду обережно покласти кілька паперових гусениць. Що сталось з папером?
Діти роблять висновок, що папір при взаємодії з водою стає м’яким , прозорим та збільшується в об’ємі.
Дослід № 2. «Райдуга з цукерок».
Припущення: Вода — це рідина, яка розчиняє барвники.
Хід досліду
Продемонструвати властивість води розчиняти барвники. Вода розчиняє барвники на поверхні цукерок, і вони зафарбовують воду у свій колір.
Діти роблять висновок, що кольорові і яскраві цукерки мають багато барвника , який шкідливий для здоров’я .
Дослід № 3. «Сила поверхневого натягу».
Припущення: вода – це рідина яка тримає форму.
Хід досліду
Запропонувати дітям по черзі обережно опускати у склянку з водою монетки, до того часу поки вода не почне виливатись з склянки. Звернути увагу дітей на те , що вода при опускання монеток піднімається до гори і утворює ніби бульбашку, або гірку з води. Що не дає воді витікати? Сила поверхневого натягу.
Дослід № 4. «Диво - слоненя».
Припущення: мило робить рідину щільнішою.
ХІД ДОСЛІДУ
Запропонувати дітям розчинити у мисочці з водою мило. На порожню пляшку від води (без дна), прикріпити вологу серветку і занурити у мильний розчин. Далі видути повітря у інший бік пляшки до утворення піни.
Діти роблять висновок, що при взаємодії з милом вода стала щільнішою і має кращу силу поверхневого натягу.
5. Підсумок.
- Дітки, давайте ще раз скажемо Капітошка, де ж у нас живуть подружки-крапельки.
- Для чого нам потрібна вода?
- Як потрібно берегти воду?
Ви чули про воду?
Кажуть, вона скрізь!
В калюжі, в морі, океані
І у водопровідному крані.
Без неї нам не вмитися,
Не поїсти, не напитися!
На плиті у нас кипить,
Паром чайника сичить,
Розчиняє цукор в чаї.
Ми її не помічаємо.
Ми звикли, що вода -
Наша супутниця завжди!
- Діти, Капітошка всім дякує за те, що ви так добре знаєте її сестричок-крапельок. Тільки ви не забувайте про користь води і дбайливе до неї ставлення.
- Спасибі тобі Капітошка, і вам, діти, спасибі за вашу активну і зацікавлену роботу на занятті.