Навчання грамоти "Звук "о" та позначення його буквою "О""

Про матеріал
вчити виділяти звук [о] зі слів, добирати слова з цим звуком; познайомити дітей з новою буквою о, закріпити знання про вивчені букви; розширювати словниковий запас (пори року); виховувати любов до природи. Обладнання: картина осені, дзеркальця, малюнки овочів та фруктів.
Перегляд файлу

Навчання грамоти

 "Звук "о" та позначення його буквою "О""

Мета: вчити виділяти звук [о] зі слів, добирати слова з цим звуком; познайомити дітей з новою буквою о, закріпити знання про вивчені букви; розширювати словниковий запас (пори року); виховувати любов до природи.

Обладнання: картина осені, дзеркальця, малюнки овочів та фруктів.

Хід заняття

І. Повторення вивченого.

Мовна розминка.

Зранку ви йшли до дитячого садочка і ваші ручки та ніжки зробили зарядку. А зараз потрібно зробити зарядку і для губ, язика,зубів.

Вправа "Горішки" - для розслаблення нижньої щелепи.

- Уявіть собі, що у вас багато горішків і вам дуже хочеться їх розгризти. Стисніть зуби, напружте нижню щелепу. Розколовся горішок, розслабте рот. Ви вже не напружуєтесь, вам легко. А тепер те саме під віршик:

Я горішки розгризаю,

Зуби міцно я стискаю.

Як розгриз - то відпускаю

І тепер відпочиваю.

У нас горішків ще багато,

Довго гризти їм малятам.

 Діти, мені прийшов лист, а від кого — ви зараз відгадаєте.

Загадка

Голі поля, Мокне земля,

Дощ поливає, —Коли це буває?

 Правильно, восени. Значить лист від осені.

 А ось і сама осінь прийшла до нас у гості (малюнок).Уважно прослухайте і повторіть.Вправа

Ла-ла-ла — осінь вже прийшла,

Са-са-са — навколо краса,

Лі-лі-лі — летять журавлі,

Ві-ві-ві — у теплі краї.

 Подивіться на малюнок. Скажіть, що намальовано. (Птахи летять у теплі краї, жовтіє листя, красиво навкруги.)

 Послухайте народне прислів'я і скажіть, чому так говорять:

Осінь збирає, а весна з'їдає.

Восени і горобець багатий.

(Тому що восени ми збираємо врожай).

Пограємо у гру «Овочі, фрукти».

 Будемо збирати врожай. Перша команда — овочі, друга — фрукти.

 (Вихователь показує картки овочів та фруктів, а команди беруть у свій кошик тільки те, що їм потрібно.)

 Далі читаємо і відгадуємо загадки.

1. Сидить дівчина в коморі,

А коса її на дворі.

2. Шкір має сім,

а сльози випускає всім.

3. Що то за голова, що лиш зуби і борода.

4. Червоний Макар по полю скакав,

а в борщ плигнув.

Моделювання слів відгадок.

Слово вихователя: Висновок: чим подобається вам осінь? Чому?

Фізкультхвилинка

До бабусі на город

Забрались зайчата,

До моркви нахилилися,

Щоб її зібрати.

Та з-за тину на зайчат

Погляда бабуся

І кричить:

«Зараз до вас, зайці, доберуся!»

Злякалися зайці,

Й нумо утікати,

До лісочка, до лісочка

Весело стрибати.

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Виділення звука [о] з вірша О. Кононенка.

Слово вихователя:

Осел по вулиці гаса —

Осла ужалила оса.

Ой! Боляче! Отож, малята,

Осу і вам не слід чіпати.

Який звук найчастіше ви чули у вірші? Які слова запам'ятали? Поділіть слова «осел», «оса» на склади. Назвіть послідовно звуки кожного слова.

 2. Спостереження за вимовою звука [о] за допомогою дзеркальця. Порівняйте артикуляцію [а], [о].

3. Гра «Чи є такий звук у словах?» (коса, мир, роса, кран, крокодил).

4. Гра «Вигадай слова».

Хто назве слова, де звук [о] зустрічається лише один раз? (Осел, оса.)

Ускладнюємо гру: хто назве більше слів, де звук [о] зустрічається два рази? (Колос, корова.) Три рази? (Колосок, молоко.)

III. Ознайомлення з буквою о.

Слово вихователя: Звук [о] на письмі позначається буквою о.

Послухайте вірш:

Сонце, наче буква о,

Над землею пропливло,

І до нього, як до мами,

Діти тягнуться руками.

Розгляньте друковані велику та малу букви. Чи схожі вони? Чим?

Пофантазуйте: на що схожа літера «о»?

5. Гра «Жива картинка»

Треба перетворитися на букву о, зобразити її.

Фізкультхвилинка

Вітер дме усе сильніше –

Віття нахилилося.

Вітер тихше, тихше, тихше –

Віття розпрямилося.

IV. Робота з підручником.

1. Вивчення скоромовки.

Скоро-скоро мовить Ганка

Скоромовки-спотиканки,

Слово в слово, скоро ловко

Скоро мовить скоромовки.

V. Закріплення.

1. Розгадування кросворда.

1. Як тільки під ковдру залізу,

 Йому потрапляю в полон.

Дивлюся, немов телевізор,

Цікавий, з пригодами...

2. Двоє ніг у швидкого коня,

Має він одне око і роги.

Я катаюсь на ньому щодня,

 Хоч і добре натомлюю ноги.

(Сон, велосипед) 

2. Гра: «Відгадай слово».

Називаються вчителем по звуках слова, але так, щоб між звуками були паузи по 3-4 сек.

Слово вихователя: Які з названих звуків ми вже вивчили? Якими буквами вони позначаються?

VI. Узагальнення вивченого.

Слово вихователя: Чим кінчається літо, а осінь починається? (Літерою О. Всі вимовляють цей звук.)

Ось і знову ми повернулися до початку уроку. Закінчіть речення. Ми любимо осінь, тому що... . (Моделювання слова «осінь».)

VII. Підсумок заняття.

Слово вихователя: Що нового приніс урок? (Вивчили букву о. Навчилися її читати.)

Використана література:

1.Початкова освіта.№20 Травень 2006

2.Нетрадиційні уроки в початковій школі 1 клас, «Торсінг плюс», Харків 2007

 

docx
Додано
21 листопада
Переглядів
71
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку