«Треба бігти з усіх ніг, щоб тільки залишатися на місці. А щоб кудись потрапити, треба бігти, як мінімум, удвічі швидше!»Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див» Відходить у минуле традиційна школа — школа пояснення, все активніше набирає силу школа нового історичного типу — школа розвитку..
Навчальні та інноваційні навички творчість і інноваційність;критичне мислення і вміння вирішувати проблеми;комунікативні навички та навички співробітництва. Вміння працювати з інформацією, медіа та комп’ютерні навичкиінформаційна грамотність;медіаграмотність;IКT-грамотність (грамотність у галузі інформаційно-комунікаціних технологій). Життєві та кар’єрні навичкигнучкість та пристосовуваність;ініціатива та самоспрямованість;соціальні навички та навички, пов’язані зі співіснуванням різних культур;продуктивність та вміння з’ясовувати та враховувати кількісні показники;лідерство та відповідальність. Навички 21 сторіччя
Перша трудова функція учителя — навчання учнів— передбачає, що педагог постійно вдосконалює знання предмета і використовує сучасні форми, методи та засоби навчання, зрозуміло пояснює і грамотно говорить, знає одну з іноземних мов і може підтримати діалог, володіє цифровими технологіями та застосовує технології дистанційного навчання.
Участь в організації безпечного, здорового, інклюзивного освітнього середовища є вкрай важливою. Ця функція передбачає здатність враховувати потреби й цінувати індивідуальні особливості кожного учня, піклуватися про його здоров`я та безпеку, брати участь в організації освітнього середовища, яке має бути безпечним та інклюзивним і спонукати до навчальної діяльності.
Завдання вчителя 1. Бути артистом і режисером Навесні відомою всій Україні стала Ольга Халепа, шкільна викладачка біології з села Яковлівка в Харківській області. Про екологічні групи рослин, ґрунтове середовище та особливості грибів вона розповідає в форматі реп, а про важке вчительське життя заспівала в кліпі "Дистанцуха".
2. Бути гнучким і фізично підготовленим. Навичкою резилентності— життєстійкості повинні володіти всі педагоги! Вона полягає в здатності відновитися після кризи. Зараз ми весь час перебуваємо у кризі і нам постійно доводиться відновлюватися. Якщо цього не опанувати, то не зможемо сконструювати в дітей здорову модель поведінки.
4. Професійно вдосконалюватися. Гейміфіковувати освіту та зробити її міждисциплінарною Легко адаптуватися і вміти навчатися впродовж усього життя. Бути в курсі можливостей особистісного і професійного розвитку. Бути готовим інвестувати в себе( є інструменти, цілком доступні у мережі інтернет. Наприклад, онлайн-курси від провідних університетів чи інтелектуальних центрів світу)
5. Бути всебічно відповідальним, бути патріотом і громадянином світу, носієм гуманістичних цінностей«Саме за допомогою новітніх підходів в освіті можна сформувати глобальне громадянство. Коли люди зрозуміють, що мати свою ідентичність — це прекрасно, тоді вони перестануть поширювати страх і націоналізм. Саме для цього вони мають зрозуміти принципи економіки та причини світових криз. Сучасність дає дуже багато можливостей. Завдяки технологіям можна з легкістю співпрацювати з усім світом та залучити людей, які раніше не контактували між собою. Завдяки соціальним медіа у дітей формується розуміння один одного попри будь-які кордони. Це приносить надію на успішне майбутнє.»Марджорі Браун. Фіналістка світової премії Global Teacher Prize 2018, Південно-Африканська Республіка
7. Бути щирим і люблячим альтруїстом. Любов дітей до свого вчителя – щира шана учнів та їхня позитивна емоційна налаштованість. Справжній учитель вірить у краще, у своїх дітей, вірить, що зможе навчити кожного учня, і має велике бажання зробити це. Його віра передається і дітям. Вчитель однозначно має бути професіоналом, добре знати свій предмет, бути психологом, приділяти свій час дітям. Учитель не тільки може конкурувати з Інтернетом, а й повинен. Але Інтернет не навчить людяності, щирості, співчутливості, доброті, вірності. А ми цього навчимо!