Прошу завантажити на сайт ЗІППО матеріал уроку, виховної години спулкування,присвяченого 100-річчю народження В.О.Сухомлинського.... В нашій школі, СШ № 5, виховні години були проведені під патронатом бібліотекаря Драгун Інги Іванівні......
Додаю сценарій уроку та презентацію з фотографіями виховної години
Ужгородська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5
з поглибленим вивченням іноземних мов
Ужгородської міської ради Закарпатської області
вул. Київська набережна,16, м. Ужгород, 88018, тел.: (03122) 3-40-67, факс: (0312) 61-39-16, e-mail: sch5uzh@gmail.com КодЄДРПОУ 22110077
Класний керівник 7-А класу
СШ № 5
м.Ужгород
Савко Наталія Георгіївна
Година спілкування у 7-А класі 11.10.2018року
ТЕМА. Живи, добро звершай,
Та нагород за це не вимагай!
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра!
Людина народжується ,
щоб залишити слід по собі вічний
В.Сухомлинський
МЕТА.
Ознайомити учнів з життям та творчим шляхом В.О. Сухомлинського,
виховувати інтерес до його творчості.
Вчити дітей бачити красу, що оточує нас, передавати словами побачене, сприяти розвитку мовлення учнів.. Формувати в учнів почуття доброти до людей, розуміння того, що людина - не просто частина природи, а найвище її створіння.
ОБЛАДНАННЯ:.
ілюстрації про життя і діяльність В.О. Сухомлинського,
мультимедійне обладнання, відеофільм «Який слід повинна залишити людина на землі» , відео В. Сухомлинський - Важко бути Людиною …
Хід заняття
Вчитель:
Якщо людина добра, то з нею хочеться говорити, сміятись, частіше спілкуватись.
- Ось такою надзвичайно доброю людиною був Василь Олександрович Сухомлинський / 1918- 1970/. Знаменитий педагог-новатор,
педагог-гуманіст, педагог, серце якого було сповнене щирої любові до дітей.
Вчитель:
Пропонується подивитися відео-фільм «Який слід повинна залишити людина на землі» .
Перед нами встають ВІЧНІ ПИТАННЯ :
Учні висловлють своє бачення на проблемні питання.
Які в тебе плани на майбутнє?
Ким ти хочеш стати?
Чому?
А що для цього треба вміти і знати?
Яким бути?
/ обговорення питань та дискусія з учнями/
Вчитель:
Усе життя В. Сухомлинский натхненно працював , творив, вчив та виховував. І ось, діставшись до зірок, він став педагогом – практиком і письменником, публіцистом та критиком. . Він написав близько 50 книг, 500 статей, 1500 казок для дітей, 818 друкованих праць. Твори В. Сухомлинського видані 53-а мовами світу, загальним тиражем майже 15 млн. примірників. Книга «Серце віддаю дітям» перекладена на 30 мов світу й отримала 54 видання.
Вчитель:
пропонується презентація , присвячена В.О.Сухомлинському.
/Учні разом з вчителем читають та коментують слайди./
Учні ; Євич Євгенія та Бахтин Віталіна представляють та коментують презентацію
На заключення вчитель пропонує розглянути 10 заповідей В.Сухомлінського та проаналізувати їх відповідно до теми виховної години спілкування.
/ 10 заповідей представлені на слайді в презентації/
Учні шляхом виразного читання представлють деякі твори В.О.Сухомлінського.
ДОДАТОК ( твори В. Сухомлинського)
Звичайна людина
Учениця Телецкий Каміла :
Стоїть у сухому степу колодязь. Поруч з колодязем — хатка. У ній живуть дідусь з онуком
Біля колодязя на довгій мотузці відро. Ідуть подорожні, завертають до колодязя, п'ють воду, дякують дідусеві.
Перетерлась мотузка, упало відро в глибокий колодязь.
Немає в дідуся другого відра. Нічим води витягти щоб попити.
День не п'ють води дідусь і онук, два дні не п`ють. Мучаться від спраги.
На третій день уранці проїжджає повз дідусеву хатину подорожній з настороженими очима. Навозі в нього побачив дідусь відро, прикрите соломою.
Учениця Максимова Анастасія :
Глянув подорожній з настороженими очима на колодязь, глянув на дідуся з онуком, ударив коней батогом і поїхав далі
Опівдні проїжджає повз дідусеву хатину подорожній з байдужими очима. Дістає з воза відро,прив'язує до мотузки, витягує води, п'є сам і дає попити дідусеві й онукові, решту води виливає у сухий пісок, відро забирає й рушає далі.
Увечері проїжджає повз дідусеву хатину подорожній з добрими очима. Дістає з воза відро, прив'язує до мотузки, витягує води, вгамовує спрагу і їде далі, а відро з водою так і залишається стояти на цямрині.
Учениця Кушнірук Софія:
ЧЕРЕЗ ПОТІК
Андрійко і Ніна поверталися зі школи. Дорогу їм перепиняв ярок. Пригріло сонце, розтанув сніг, і ярком потекла вода.
Бурхливо шумить потік. Стоять перед ним Андрійко і Ніна.
Ось хлопчик швидко перебрів через потік і став на тому березі. Оглянувся — і соромно йомузробилося. Він у чобітках, а Ніна — в черевичках. Як вона перебреде?
"Ой, недобре я зробив,— подумав Андрійко. — Як я не побачив, що Ніна в черевичках?"
Він перебрів назад і каже Ніні:
Учениця Мигалко Дарія:
Борщ зі скибкою свіжого хліба.
В однієї матері було два сини — Працьовитий і Ледачий. Одного разу поїхав Працьовитий у поле — землю орати, а Ледачий пішов у садок під грушею лежати…
Мати думає: «Що б його смачне на обід синам зварити?» Зварила борщу зі свіжою капустою, зі сметаною, з кропом і буряками. А до борщу спекла хліба свіжого, пахучого.
Сіла мати біля столу, чекає синів. Ось уже й сонце стало на вечірньому прузі, а Працьовитого немає. Ледачому вже під грушею не лежиться, хочеться їсти, та знає, що обідати мати дає обом разом.
Ось і приїхав Працьовитий. Умився, перевдягнувся, сів за стіл, і Ледачий сів.
Учень Максимів Остап:
Насипала мати дві миски борщу, нарізала хліба. Запахло в хаті борщем і свіжим хлібом, їсть Працьовитий та дякує матері:
— Ой, смачного ж ви борщу наварили!
Виїв Працьовитий миску й ще попросив. А Ледачий з'їв одну
ложку — скривився — зажурився, а як третю з'їв, — на стіл схилився, ложку поклав і питає матері:
— Мамо, чого це борщ такий недобрий?
— Їдь, сину, завтра в поле, — каже мати, — то й борщ буде добрий, і хліб пахучий буде…
Вчитель:
На завершення пропонується подивитися буктрейлер В.Сухомлинський - Важко бути Людиною та надається слово гостям, присутнім на уроці, а саме
1.Заступнику директора Тураній М.С.
2.Члену бат.комітету Максимів Галині
3.Члену бат.комітету Дяченко Сусанні
4.Бібліотекарю Драгун І.І.