Не будь булером - будь другом

Про матеріал
Вихователь : ТРАКУН Євгенія Не будь булером - будь другом Мета: формування ключових компетентностей: Спілкування державною мовою: спонукати учнів усно та письмово висловлювати власні думки Соціальна та громадянська компетентності: сприяти формуванню уміння працювати з іншими учнями в групах, парах для досягнення результату; розвивати вміння аналізувати та вибирати правильну позицію; сприяти розвитку відповідальності за свої вчинки; сприяти поглибленню знань одне про одного через розкриття якостей кожного учасника.; спонукати до доброзичливого ставлення до людей; Уміння вчитися впродовж життя: розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації; спонукати підлітків до самопізнання та самоаналізу;
Перегляд файлу

Вихователь : ТРАКУН Євгенія

Не будь булером - будь другом

Мета: формування ключових компетентностей:

Спілкування державною мовою: спонукати учнів усно та письмово висловлювати власні думки

Соціальна та громадянська компетентності: сприяти формуванню уміння працювати з іншими учнями в групах, парах для досягнення результату; розвивати вміння аналізувати та вибирати правильну позицію; сприяти розвитку відповідальності за свої вчинки; сприяти поглибленню знань одне про одного через розкриття якостей кожного учасника.; спонукати до доброзичливого ставлення до людей;

Уміння вчитися впродовж життя: розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації; спонукати підлітків до самопізнання та самоаналізу;

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1.               Організційна частина

Вихователь: Доброго дня усім присутнім.

  1.            Мотивація виховної діяльності

Діти! Сьогодні хочу присвятити нашу бесіду дуже важливій темі і розібратися що саме руйнує людину, примушує бути нетерплячим, агресивним, що провокує непорозуміння серед людей. А також ми поговоримо, що ж робити в таких випадках та як захистити себе.

Отже тема нашої розмови: « Не будь булером - будь другом.»

Ш. Актулізція компетентностей

Питання до учнів - «Що таке булінг ?» Діти дають відповідь.

Слайд 2 «Булінг»

Булінг - агресивна поведінка, що зазвичай повторюється, вона має за мету завдати шкоду, викликати страх або тривогу. Це може бути словесна образа або залякування з боку однолітків. А булер одним словом - це агрессор,

Вихователь: Скажіть будь ласка конфлікт це - булінг? Діти відповідають, що ні. Конфлікт - це коли безпосередньо стикаються учні з різними інтересами,

поглядами та думками. Це поодинокі випадки. А булінг - навпаки, відбувається систематично та навмисно.

Слайд 3 «Конфлікт»

Вправа «Розбір ситуацій»

  1.              Хлопець був змушений змінити школу, адже його сім'я переїхала в інший район міста. Він прийшов до нового класу і зразу став в центрі уваги однокласників. Спочатку вони придивляються до нього, а потім з часом почали сміятися за його спиною, шуткувати над ним, при всіх глузувати і ображати. їм, чомусь, не подобалось, як він одягався, їх дратувала його зачіска, не подобався його рюкзак, їм здавалось, що саме він постійно кашляє та шморкає носом.... За словами йшли справи. Однокласники сховали його щоденник. Порвали його листок з контрольною роботою. Поставили йому підніжку. ( Булінг)
  2.              Денис, учень 7 класу, під час перерви обідав у їдальні, а коли зайшов у клас, щоб готуватися до уроку, побачив, що Віталій і Артем кидаються його пеналом. Денис обізвав хлопців лайливим словом і сказав негайно віддати пенал. Віталій, який в цей момент тримав пенал в руках, замість того щоб віддати Денису, кинув його у сміттєвий бак. Денис за це грубо висловився щодо Віталія. Між хлопцями зчинилася сварка (Конфлікт)
  3.              Микита, учень 2 класу, вже довгий час чує образливі слова від однокласниці, яка майже щодня називає Микиту «бовдуром». Хлопцеві це дуже образливо. Він спочатку намагався стримуватися, не звертати уваги, але потім також почав говорити образливі слова дівчині, а іноді навіть виникали бійка між цими дітьми. (Цькування)
  4.              Хлопчик, 12 років. Останнім часом його постійно ображають однокласники. Вони постійно забирають у нього гроші, які мати дає йому, та змушують кожного дня просити ці гроші у неї. Він дуже сильно боїться про це розповісти, через те, що старші діти йому сказали, якщо він комусь про це скаже, то вони його поб’ють. ( Цькування)
  1.        Формування ключових компетентностей

Вихователь: На щастя в нашому класі випадків булінгу не має, але конфлікти усе ж таки мають місце бути. Чому вони зароджуються? Відповіді учнів.... Так, тому що ви можете сказати або зробити щось неприємне, образити.

Зараз я розповім вам цікаву історію . Одного разу маленька пташка, сидячи на засніженій гілці дерева, запитала в дикого голуба:

-Скажи мені, скільки важить одна сніжинка?

-Майже нічого, - відповів він їй.

Тоді я хочу розповісти тобі таку історію, - вела далі пташка. - Одного разу я сиділа на гілці, й почався снігопад. Легкі сніжинки спокійно лягали на дерева. Оскільки в мене не було інших занять, то я розпочала рахувати сніжинки, що опускалися на мою гілку. І ось впало 3 952 сніжинки. Коли ж легенько і тихенько впала 3 953-тя сніжинка, таке собі майже нічого, як ти з цього приводу висловився, - гілка зламалася...

Після цього пташка злетіла, залишивши голуба у глибокій задумі.

Скільки важать наші слова? Часом ті слова, які «не важать» нічого, наші вчинки, які ми робимо, непомітні для нас самих, лягають великою образою й болем на інших. І під таким тягарем може зламатися кожна людина.

Слайд 4 «Слова»

Насправді слова, з якими ми звертаємося одне до одного, важать дуже багато: добрими, лагідними можна підняти людині настрій, зробити її щасливою, а злими і жорстокими — засмутити, образити, принизити. Про це потрібно пам’ятати під час спілкування і конфлікту, щоб не зіпсувати стосунків назавжди. Ми усі з вами розуміємо, що коли людина в гніві, то вона не контролює себе отож вона може сказати усе, що завгодно тим самим завдати шкоди іншій людині. А саме тому потрібно контролювати свої емоції.

За якими емоціями приємніше спостерігати? Відповіді дітей.... За позитивними. Отже діти давайте будемо прагнути до позитиву, а негатив викоріняти.

З позитивом і продовжимо далі. Зараз ми з вами будемо робити компліменти одне одному.

  1.              Вправа «Комплімент»

Учні по черзі повертаються до свого сусіда і продовжують речення: Сашко ти... особливий (особлива), тому що ти...» (завжди веселий, хороша подруга...).

Слайд 5 «всі ми рівні»

Вихователь: От бачите, друзі усі ми маємо свої особливості. Це нас відрізняє одне от одного, додає цікавості нашій особистості. І не можна засуджувати людину за її колір шкіри чи очей, за її уподобання чи навчання. Як би ми були усі однакові, то ми взагалі не магш б своєї особистості. Тож запам’ятайте - хоч ми всі різні, але ми всі рівні.

Пропоную до вашої уваги наступну притчу. (Виступ двох учнів)

Одного разу старий мудрий дідусь розмовляв зі своїм онуком.

-Чому бувають погані люди? - питав його онук.

-Поганих людей не буває,- відповідав йому дідусь.- У кожній людині існує дві половини - світла та темна. Світлий бік душі закликає людину до любові та доброти, до миру та чуйності і надії. А темний бік навпаки - відображає зло, егоїзм, заздрість, брехню та агресію. Це ж битва двох вовків - уяви собі, що один вовк світлий, а інший темний. Розумієш ?

-Так. Зрозуміло. На деякий час онук замислився, а потім запитав:

-Діду! А який вовк перемагає в кінці?

-Зрозумій, мій любий! Завжди перемагає той вовк, якого ти годуєш.

Обговорення притчі... так я згодна з вашими роздумами, вовк у цій історії це є душа людини. І саме те, що у людини коїться всередині, виходить думками та вчинками до інших людей.

Вихователь: А як ви вважаєте, що спонукає до агресіі? Відповіді учнів..

Слайд 6

Заздрість, бажання бути лідером, нестача виховання, бажання принизити або налякати, низька успішність та самооцінка та багато інших факторів.

Слайд 7 «Учасники булінгу»

Повернемося до нашої теми. Підкажіть будь ласка учасників процесу булінгу. Відповіді дітей.... Так - це є три сторони : беспосередньо кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу) та спостерігачі. А хто в цьому випадку несе відповідальність в ситуації булінгу? Відповіді учнів...Так, не тільки сам булер, а і спостерігачі також.

Слайд 8 « Покарання»

В нашій країні за ці дії передбачене покарання, зумовлене законодавством - випадок булінгу тягне штраф 850-1700 грн., або громадські роботи від 20 до 40 годин. Якщо ці дії вчиняли малолітні або неповнолітні від 14 до 16 років, штраф заплатять батьки або особи, які їх замінюють.

Слайд 9відео

Відео 1 «Як захистити себе».

Обговорення відео...

Слайд 10

Тож давайте озвучимо до кого можна звернутися за допомогою:

-батьки;

-старший брат або сестра;

-друг (друзі) зі старших класів;

-класний керівник;

-директор школи;

-батьки кривдника;

-поліція;

-шкільний психолог;

-дитяча «гаряча лінія» 116 111

Слайд 11

Вихователь: Жертви булінгу переживають важкі емоції — почуття приниження та сором, страх, розпач і злість. Такі учні іноді просто бояться ходити до школи. Допомогти таким дітям інколи досить просто. Перше, що ти можеш зробити, — не підтримувати тих, хто знущається. Твоє ставлення має бути таким, щоб це відчувалося, що ти не погоджуєшся з тим, що відбувається. Якщо бачиш що з когось насміхаються, допоможи йому вийти з цієї ситуації, покажи свою підтримку, скажи, що він чи вона не заслуговує на таке ставлення. Люди, яких ображають, часто почуваються самотніми — допоможи їм відчути, що вони не одні»

До вашої уваги наступне відео

Слайд 12

Відео «Ніколи не здавайся»

Обговорення з учнями .... Зрозумійте, друзі, з кожної ситуації, яка б вона важка не була, можна знайти вихід. Ні в якому разі не можна закриватися у собі. Головне звернутися за допомогою. А кривдникам можна порадити - направити свої сильні сторони у щось позитивне і тоді можна досягнути успіхів, наприклад у спорті, або у вивченні іноземної мови.

Вправа «Супермаркет»

Вихователь: Діти, уявіть, що ви знаходитесь у супермаркеті, де можна продавати і купувати риси характеру. У вас на столі лежить два невеличких аркуша. На одному аркуші записуєте свою рису характеру, яку хотіли б продати, а на іншій — рису характеру, яку хотіли б собі купити.

Далі всі учні по черзі зачитують те, що написали на папірцях, і кидають їх у картонну коробку. Вихователь перемішує папірці, не дивлячись, витягує по 2 аркуша і роздає учням.

Обговорення:

  1.              Які риси характеру вам дістались?
  2.              Чи можете ви прийняти такі риси характеру?
  3.              Для чого, на вашу думку, була ця вправа?

Цю вправу ми виконали для того, щоб ви змогли розкрити свої якості і проаналізувати їх, та зробити певні висновки. Що у кожного з нас є певні риси характеру, яких ми б хотіли позбавитись.

  1.            Підсумки
  2.        Рефлексія:
  1.              Що ви можете узяти для себе з нашого спілкування?

Вихователь: «Було б набагато ліпше, якби люди замість булінгу робили щось добре один для одного».

Вправа «Добрі справи»

Запропонувати дітям написати на серці те, що може допомогти іншій людині, зігріти їй душу. Наприклад : посміхнутися, зробити комплімент, потримати для когось двері та ін.. Потім зібрати усі «серця», перемішати їх, та запропонувати кожному витягнути навмання одне серце.

Вихователь. Ну що ж любі, а тепер впродовж наступного тижня вам потрібно зробити те, що написано на серці доброти, для когось іншого. Діти по черзі зачитують добрі справи.

Вихователь: От бачите, зачитуючи ці добрі справи, ви вже посміхаєтесь, тому що це - позитивні емоції і для вас самих. Тож робити їх набагато корисніше.

Слайд 13

І на останок приміть будь ласка поради:

Стався до інших з повагою — і тебе теж поважатимуть. Допомагай іншим — і ти знайдеш нових друзів.

Будь відкритим до всього нового — і ти не згадаєш про нудьгу. Стався до друзів так, як хочеш, щоб вони ставилися до тебе.

Слайд 14

Отже, не будь булером - будь другом!

1

 

docx
Додано
28 вересня 2021
Переглядів
401
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку