Неімітаційна гра ( складання пазлів) до уррку історії України 7 клас по темі " Внутрішня та зовнішня політика Володимира Великого"

Про матеріал
Гейміфікація на уроках історії України у 7 класі ( складання пазлів, де з внутрішньої сторони пазла написано запитання , яке стосується діяльності Володимира Великого. Відповівши на всі запитання, учні складуть пазел із портретом князя)
Перегляд файлу

Тип гри : неімітаційна настільна ( складання пазлів)

Тема : внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. Запровадження християнства

Навчальна мета : ( очікувані результати):

Після цього уроку учні зможуть:

  1. Знати : роки правління Володимира Великого; дату впровадження християнства як державної релігії; територію Русі- України за часів правління Володимира Великого.
  2. Розуміти : Русь часів Володимира Великого, як середньовічну централізовану монархію- імперію; історичне значення впровадження християнства ; місце Русі- України серед європейських держав; поняття « вотчина», « бояри».
  3. Уміти:  розташовувати в хронологічній послідовності відомості про князя Володимира Великого, хрещення Русі- України та розбудову культурних, релігійних, оборонних споруд; показати на карті територію Русі – України за правління Володимира Великого; характеризувати зовнішню та внутрішню політику князя; критично мислити.

Специфічна мета :  навчити учнів працювати з елементами ( пазлами) картини, вміти послідовно їх співставляти, розміщувати; працювати в групі на загальний результат; логічно  та творчо мислити; навчитись уважно слухати та працювати в колективі.

Задум : під час вивчення нової теми ( після ознайомлення  окремого пункту, завдання) учні складають пазли, в результаті  яких отримають тематичну картину, тобто таку, яка безпосередньо стосується вивченого матеріалу. Пазли слід пронумерувати, щоб допомогти учням швидше справитись із завданням. На внутрішній стороні частинки пазла написати питання, на яке учні мають відповісти. Вони  повинні, почергово, скласти 4 картини із пазлів.

Обладнання : підручник « Історія України» 7клас . Г. М. Хлібовська, О. В. Наумчук,  М. Є . Крижановська, О. І. Бурнейко. Видавництво Тернопіль  Астон, 2020.

Карта Русі—України 10- першої половини 11 ст. За правління Володимира Великого.

Проектор, мультимедійна дошка, комп’ютер.

Пазли, роздатковий матеріал.

Посилання на навчальний матеріал ( подаю в конспекті уроку).

Підготовчий етап :

Вчитель під час уроку ділить клас на групи, які будуть мати одинакові завдання ( скласти пазли)

Знайомить учнів з фабулою гри та розказує її правила.

Роздає пазли на групу.

Перебіг гри :

Після вивчення першого завдання ( пункту) « Прихід до влади. Внутрішня політика» , вчитель пропонує учням скласти пазли і отримати тематичну картинку ( учні складають пазли, згідно нумерації, з одної сторони елемент ( частинка) пазла, а з іншої – запитання, на яке потрібно дати відповідь. Учні відповідають на питання та складають пазел.

  1. Назвіть роки князювання Володимира Великого ( 980 – 1015 рр.)
  2. Як звали матір Володимира? ( Ольга)
  3. Хто був батьком Володимира Великого? ( Святослав)
  4. Які реформи провів Володимир Великий? ( адміністративну, військову, релігійну)
  5. Про яку реформу йдеться у тексті : « Князь усунув від влади племінних вождів, передав правління своїм синам або відданим йому намісникам- боярам, територію почали називати не за племенем, яке там  проживало, а за головним центральним містом.» ( адміністративна реформа)
  6. Заповніть пропуски в реченні : « В результаті військової реформи князь замінив варягів на ....... ( руських) воїнів, а за вірну службу обдаровував дружинників ..... ( землею).
  7. Як називались монети, які першим почав карбувати Володимир Святославич? ( срібники, златники).
  8. Які символи були зображені на монетах? ( тризуб та викарбовано написи: « Володимир на столі ( на престолі)», « Володимир, а це його срібло», « Володимир, а це його золото» ).
  9. Що таке Змієві вали? ( оборонні укріплення).
  10. Які кочові племена нападали на Русь – Україну під час правління Володимира? ( печеніги)

Після закінчення цього пазла, учні складуть картину « Змієві вали» ( подаю посилання, за яким можна знайти цю картину та видрукувати, а потім розрізати її на частинки( елементи пазла) : https://imagesaap.goo.gl/NyVv5Tgo5SpA5dgjg )

Вчитель демонструє Змієві вали на мультимедійну дошку та пропонує учням переглянути коротке відео про Змієві вали ( легенда ( мультфільм) на ютуб каналі « Легенди України»)

 

Після вивчення другого завдання:  « Зовнішня політика Володимира Великого» учитель пропонує скласти другий пазел та отримати картину.

  1. Які племена підкорив Володимир Великий? ( дуліби, хорвати, радимичі, в’ятичі, ятвяги).
  2. Яка держава хотіла узалежнити Русь- Україну, а  Володимир Великий протидіяв її спробам? ( Візантійська імперія).
  3. Який імператор попросив допомоги у Володимира Великого придушити виступ у Малій Азії? ( Василій Другий).
  4. З ким хотів одружитись Володимир Великий? ( візантійською принцесою Анною).
  5. Яке місто підкорив Володимир Великий, після чого одружився з принцесою Анною?( Корсунь  Херсонес)).
  6. Які землі відвоював князь у боротьбі з Польщею? ( Червенські міста: Белз, Червен, Перемишль та інші).
  7. У якому році Володимир Великий пішов походом на Волзьку Булгарію і уклав вигідний договір? ( 985 р).
  8. Що означає поняття « шлюбна дипломатія»? ( одруження доньок та синів із представниками монархічних родів Європи).
  9. Для чого  була потрібна  князю шлюбна дипломатія? ( для доброзичливих відносин із багатьма європейськими країнами).

В результаті роботи ( складання пазла) повинна вийти картина « Карта . Русь – Україна за правління Володимира Великого» ( подаю посилання, де можна знайти матеріал : https:// narodna-osvita.com.ua/uplaoadl )

 

Після вивчення третього завдання : « Релігійна реформа князя Володимира» вчитель пропонує учням скласти пазел , відповівши на ряд запитань:

  1. У якому році князь Володимир реформував язичництво? ( 980 р.).
  2. Закінчіть речення: «Головним язичницьким богом був бог ....» ( Перун).
  3. Чи мала успіх ця реформа? ( Ні)
  4. Коли та у якому місті охрестився Володимир Великий? ( 988 р. Корсунь ( Херсонес)).
  5. Яке ім’я взяв собі Володимир під час хрещення? ( Василій)
  6. Як називалась річка, де Володимир Великий наказав охрестити населення Київської держави? ( Почайна)
  7. Як називалась перша мурована церква за часів правління Володимира Великого? ( Успіння Пресвятої Богородиці)
  8. Яку іншу назву мала церква Успіння Пресвятої Богородиці? ( Десятинна)
  9. Що таке « церковна десятинна»? ( оплата десятої частини свого майна на утримання церкви)
  10. Що за подію описує літописець : « Став він у знатних людей дітей забирати і оддавати їх на учення книжне»? ( відкриття першої школи при Десятинній церкві ).

В результаті складання учнями пазла, має вийти картина Десятинної церкви ( https://znaj.ua/crops/881fab/1200x900 посилання, за яким можна роздрукувати матеріал).

 

На закріплення вчитель пропонує учням скласти ще один пазел.

З – поміж багатьох елементів пазла, вибрати лише ті, які стосуються діяльності Володимира Великого ( з внутрішньої сторони елемента пазла написані словосполучення) :

1. Князював у 988 – 1015рр; (-)

2. Називали Красним Сонечком; роки правління – 980- 1015 ; (+)

3. Походив з династії Рюриковичів; (+)

4.Здійснив адміністративну, військову релігійну реформи; ( +)

5. Карбував монети; ( +)

6. Загинув від рук деревлян; ( -)

7. Запровадив християнство у 988 р.; (+)

8. Розбудовував Київ; (+)

9. Зміцнив владу в державі та міжнародний авторитет Русі- України; ( + )

10. Вшановується церквою як рівноапостольний святий. (+);

11. Збудував перший мурований храм – Десятинну церкву (+);

12. Звів оборонні укріплення – Змієві вали (+).

В результаті складання пазла повинна вийти картина – портрет Володимира Великого ( посилання, за яким можна знайти матеріал і роздрукувати його https://images.app.goo.gl/7xFkT82mjDQ9eMrA6)

Підбиття підсумків : вчитель підводить підсумки гри, кожна група презентує свою роботу ( складені пазли) та висловлює своє ставлення до гри. Оцінення роботи на уроці.

Методичні рекомендації :

Цю настільну гру ( складання пазлів) можна проводити на різних етапах уроку : під час вивчення теми, закріплення матеріалу або, на наступний урок, під час опитування домашнього завдання. Урок буде цікавим, результативним та нестандартним.

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Історія України 7 клас (Гупан Н.М., Смагін І.І., Пометун О.І.)
Додано
25 листопада 2023
Переглядів
266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку