Тип гри : неімітаційна настільна ( складання пазлів)
Тема : внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. Запровадження християнства
Навчальна мета : ( очікувані результати):
Після цього уроку учні зможуть:
Специфічна мета : навчити учнів працювати з елементами ( пазлами) картини, вміти послідовно їх співставляти, розміщувати; працювати в групі на загальний результат; логічно та творчо мислити; навчитись уважно слухати та працювати в колективі.
Задум : під час вивчення нової теми ( після ознайомлення окремого пункту, завдання) учні складають пазли, в результаті яких отримають тематичну картину, тобто таку, яка безпосередньо стосується вивченого матеріалу. Пазли слід пронумерувати, щоб допомогти учням швидше справитись із завданням. На внутрішній стороні частинки пазла написати питання, на яке учні мають відповісти. Вони повинні, почергово, скласти 4 картини із пазлів.
Обладнання : підручник « Історія України» 7клас . Г. М. Хлібовська, О. В. Наумчук, М. Є . Крижановська, О. І. Бурнейко. Видавництво Тернопіль Астон, 2020.
Карта Русі—України 10- першої половини 11 ст. За правління Володимира Великого.
Проектор, мультимедійна дошка, комп’ютер.
Пазли, роздатковий матеріал.
Посилання на навчальний матеріал ( подаю в конспекті уроку).
Підготовчий етап :
Вчитель під час уроку ділить клас на групи, які будуть мати одинакові завдання ( скласти пазли)
Знайомить учнів з фабулою гри та розказує її правила.
Роздає пазли на групу.
Перебіг гри :
Після вивчення першого завдання ( пункту) « Прихід до влади. Внутрішня політика» , вчитель пропонує учням скласти пазли і отримати тематичну картинку ( учні складають пазли, згідно нумерації, з одної сторони елемент ( частинка) пазла, а з іншої – запитання, на яке потрібно дати відповідь. Учні відповідають на питання та складають пазел.
Після закінчення цього пазла, учні складуть картину « Змієві вали» ( подаю посилання, за яким можна знайти цю картину та видрукувати, а потім розрізати її на частинки( елементи пазла) : https://imagesaap.goo.gl/NyVv5Tgo5SpA5dgjg )
Вчитель демонструє Змієві вали на мультимедійну дошку та пропонує учням переглянути коротке відео про Змієві вали ( легенда ( мультфільм) на ютуб каналі « Легенди України»)
Після вивчення другого завдання: « Зовнішня політика Володимира Великого» учитель пропонує скласти другий пазел та отримати картину.
В результаті роботи ( складання пазла) повинна вийти картина « Карта . Русь – Україна за правління Володимира Великого» ( подаю посилання, де можна знайти матеріал : https:// narodna-osvita.com.ua/uplaoadl )
Після вивчення третього завдання : « Релігійна реформа князя Володимира» вчитель пропонує учням скласти пазел , відповівши на ряд запитань:
В результаті складання учнями пазла, має вийти картина Десятинної церкви ( https://znaj.ua/crops/881fab/1200x900 посилання, за яким можна роздрукувати матеріал).
На закріплення вчитель пропонує учням скласти ще один пазел.
З – поміж багатьох елементів пазла, вибрати лише ті, які стосуються діяльності Володимира Великого ( з внутрішньої сторони елемента пазла написані словосполучення) :
1. Князював у 988 – 1015рр; (-)
2. Називали Красним Сонечком; роки правління – 980- 1015 ; (+)
3. Походив з династії Рюриковичів; (+)
4.Здійснив адміністративну, військову релігійну реформи; ( +)
5. Карбував монети; ( +)
6. Загинув від рук деревлян; ( -)
7. Запровадив християнство у 988 р.; (+)
8. Розбудовував Київ; (+)
9. Зміцнив владу в державі та міжнародний авторитет Русі- України; ( + )
10. Вшановується церквою як рівноапостольний святий. (+);
11. Збудував перший мурований храм – Десятинну церкву (+);
12. Звів оборонні укріплення – Змієві вали (+).
В результаті складання пазла повинна вийти картина – портрет Володимира Великого ( посилання, за яким можна знайти матеріал і роздрукувати його https://images.app.goo.gl/7xFkT82mjDQ9eMrA6)
Підбиття підсумків : вчитель підводить підсумки гри, кожна група презентує свою роботу ( складені пазли) та висловлює своє ставлення до гри. Оцінення роботи на уроці.
Методичні рекомендації :
Цю настільну гру ( складання пазлів) можна проводити на різних етапах уроку : під час вивчення теми, закріплення матеріалу або, на наступний урок, під час опитування домашнього завдання. Урок буде цікавим, результативним та нестандартним.