Нестандартний урок "Подорож в країну Тиск"

Про матеріал
Нестандартний урок "Подорож в країну Тиск"до теми "Тиск твердих тіл, рідин та газів" допоможе вчителю узагальнити і систематизувати знання учнів про тиск твердих тіл, рідин і газів, формувати переконаність в широкому застосуванні теоретичних знань по даній темі на практиці, в житті людей, тварин, виховувати уміння відчувати насолоду від індивідуальної і колективної роботи, зв’язаної з процесом мислення.
Перегляд файлу

Урок

з фізики

7 клас

 

Тема:          Подорож в країну «Тиск».

 

Мета:          Узагальнити і систематизувати знання учнів про тиск твердих тіл,                   рідин і газів.

                    Перевірити набуті знання знаходити тиск твердих тіл, рідин, газів; визначити його на практиці.

                   Формувати переконаність в широкому застосуванні теоретичних знань по даній темі на практиці, в житті людей і тварин.

                    Розвивати логічне мислення.

                    Виховувати уміння відчувати насолоду від індивідуальної і колективної роботи, зв’язаної з процесом мислення.

 

Тип уроку:        нестандартний; урок –подорож.

 

Обладнання:     2 стакани, кубик з портретами вчених, вакуумна тарілка, насос Камовського, саморобні прилади.

 

                                            Хід уроку

 

  1. Мотивація знань учнів.

 

Сьогодні у нас останній урок по темі: «Тиск твердих тіл , рідин, газів». І ми проведемо його у вигляді гри «Подорож по країні «Тиск»».

     Вам подобається подорожувати? Так. Чудово! Ось маршрут , по якому ми сьогодні підемо. (На дошці закріплена карта подорожі):

 

               м. Ерудитів

 

                                      о. Кмітливих

 

                                                             м.  Мислителів

 

                               м. Нерозгаданих таємниць

 

             м. Чарівників

 

                                     м. Майстрів

 

                                                                   м. Фантазія-град

 

 

 

 

  Всі подорожуючі діляться на 2 команди. В кожній команді буде свій капітан, який відповідатиме за своїх подорожуючих, щоб ніхто з них не залишився десь і не заблукав.

Капітан команди «Барометр» -

Капітан команди «Манометр» -

        В команді є провідник , штурман, роль якого – вивчати відрізки вибраного маршруту і читати дорожні знаки ( це наші задачі, питання).

       Капітани команд записують у свій щоденник результати маршруту.

 

  1. Формування умінь і навиків.

 

Так, ми з вами знаходимося перед закритими воротами країни «Тиск». Щоб потрапити до неї, потрібно за 2 хвилини знайти «ключ» від колодки. Для цього треба виконати завдання 1. ( Команди одержують дидактичний набір «Ключ» і картки з запитаннями). Слово, яке ви прочитаєте в ключі , відкриває ворота. Приступайте до роботи. Хто ж першим ввійде в країну  «Тиск».

 

           Завдання 1.

  1. людина , яка пірнає під воду в спецодязі.

( взяти  останню букву) -      (водолаз);

  1. прилад, який вимірює тиск рідини

(взяти 3 букву)  -                    (манометр);

  1. Вчений, який довів, що тиск рідин на дно і стіни посудини однаковий.

(взяти 2  букву) –                    (Паскаль)

  1. що робить тіло , яке не тоне у рідині? Назвати це явище.

( взяти 3 останні букви) -       (плавання).

 

Отже, слово «Знання» відчинило вам ворота країни «Тиск».

 

          Завдання  2.

          Першим містом, яке чекає на вас є місто  «Ерудитів». Ті, хто сюди прибувають, повинні показати свою солідарність з його жителями  - знання теорії теми «Тиск твердих тіл, рідин, газів». За допомогою цього кубика треба розповісти про вчених, які вивчали основні закони нашої країни. (На кубику – 6 портретів: Архімед, Паскаль, Торрічеллі, Аристотель, Г. Галілей, О. Герріке).

              (по 3 учня з кожної команди)

 

               Завдання 3.

    Так, тепер ми мандруємо до острова «Кмітливих». Я зачитую вам питання по черзі кожній команді, а ви повинні якнайшвидше дати на них відповіді.

 

  1. Скажи, хто був той славний чоловік,

Який прославив свій прадавній вік.

Тим, що закон для рідини відкрив,

Що фізику навіки полюбив?

  1. Бачать всі прадавній дослід

Чом же так – не всі збагнули.

Не качай – то зовсім плоске,

Відкачай повітря – куля.

  1. Ану, сюди на мить зирни,

     Це певно знає кожен –

   Тиск внутрішній у рідини

   Чи визначити зможеш?

 

  1. Скажіть, відомо це кому:

Буває завжди так чому –

Як в гори підніматись вище,

То тиск повітря буде нижчий?

 

  1. Хоч бачити нам наяву довелось,

Важко    повірить спочатку,

Що не подужають двох півкуль

Коней аж два десятки.

 

  1. Все важче і важче нам дихать стає –

На гору виходим стежками крутими

Скажіть – но, які у нас прилади є,

Що тиск виміряється ними?

 

 (Відповіді:     1) Паскаль, 2) дослід з вакуумною тарілкою, 3) р=  ρgh, 4) з підняттям вгору тиск зменшується, 5) магдебурзькі тарілки, О.Герріке, 6) барометр.

 

     Завдання 4

Ось ми прибули до міста «Мислителів». В цьому місті живуть найрозумніші мешканці і вони нам запропонували 2 задачі – одна кількісна, друга – експериментальна.

Група А :

   Знайти тиск ртуті в пробірці на висоті 12 см.

(Відповідь: 16320 Па)

Група Б :

  За допомогою піпетки знайти тиск води на різних висотах.

(капітани стежать, щоб всі учні виконали завдання, допомагають в разі необхідності)

 

   Завдання 5

  А далі  ми завітаємо до міста «Нерозгаданих таємниць» - одне з найцікавіших міст, де ми відгадаємо таємниці життя різних живих організмів в морських глибинах.

(Виступ вчителя біології та учнів. Кожна група готує розповідь: іглобрюх, молюски, морська зірка, їж).

 

   Завдання 6

Тепер ми завітаємо до міста «Чарівників», дивіться уважно та поясніть ці досліди: 1)  в стакан набрати води до половини, зверху покласти папір, потім перевернути стакан руками. Папір не падає. Чому?

          2) Лист паперу накрити книгою і ривком підняти її. Чому за нею піднімається і лист паперу?

 

         Завдання 7

 

А ось ми завітали до міста «Майстрів». Вашим домашнім завданням було сконструювати установку на тему: «Тиск». (Кожна група пропонує свої досліди).

 

          Завдання 8

Останнім містом, в яке ми завітаємо, буде місто «Фантазіяград». Ваше завдання - 

Групі   Б: -  скласти детективне оповідання по темі «Тиск», щоб були використані такі слова: мензурка, куля Паска ля, тиск, густина, барометр, манометр, фонтан, акваріум, водолаз, пилосос.

Групі А: - скласти вірш з словами:

 1 команда:   чайник             2 команда:             фонтан

                      піпетка                                             сифон

                      водолаз                                            пилосос

                      газ                                                     насос

 

3. Підведення підсумків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                             Малокатеринівська гімназія «Мрія»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                          Урок по темі :

 

              «Подорож в країну «Тиск»»

 

                                8 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                       Підготувала

                                                                             вчитель фізики

                                                                     1 категорії

                                                                             Хорошун Н.В.

 

 

                              2009 – 2010 навчальний рік

 

 

 

                             Малокатеринівська гімназія «Мрія»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                          Урок по темі :

 

                        «Взаємодія тіл»

 

                                 7 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                       Підготувала

                                                                             Вчитель фізики

                                                                     1 категорії

                                                                             Хорошун Н.В.

 

 

2009 – 2010 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 28.Атмосферний тиск і його вимірювання
Додано
1 березня 2019
Переглядів
606
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку