24 квітня о 18:00Вебінар: Хто змінює світ? Результати найбільшого освітянського форуму Global Education and Skills Forum

Новорічна подорож країною Дробів

Про матеріал

Учитель математики ОЗСНВК "Академічна гімназія" Скадовського району Херсонської області Дяченко Наталія Кирилівна

Розробка уроку : Новорічна подорож країною Дробів ( 5 клас)

Метою уроку є формування цілісної системи особистісних знань учнів, узагальнення, розширення та систематизація знань учнів з теми „Ділення дробів”, розвиток логічного мислення, уваги та кмітливості, уміння застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях,

виховання інтересу до математики, почуття відповідальності за себе та колектив.

Перегляд файлу

Тема уроку : Новорічна подорож країною Дробів

Мета уроку : формування цілісної системи особистісних знань учнів, узагальнення, розширення      та систематизація  знань учнів з теми  „Ділення дробів”;

розвиток логічного мислення, уваги та кмітливості, уміння застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях;

виховання  інтересу  до математики, почуття відповідальності за себе та колектив.

Тип уроку: урок комплексного застосування набутих знань , умінь та навичок.

Епіграф:    Математика цікава тоді коли дає поживу нашій  винахідливості й здатності до міркувань                                                                                                                                                              Д.Пойа

Хід уроку

Учитель : Доброго дня, дорогі діти, шановні гості!

Сьогодні у нас незвичайний  святковий, казковий урок з теми “Ділення дробів”.

  Незвичайний, тому що ми запросили гостей, святковий тому, що наближається свято Нового року і ми будемо прикрашати ялинки, казковий,  бо до нас завітають казкові герої. Чи всі готові до подорожі?

( Консультанти здійснили перевірку домашніх завдань і повідомляють результати вчителю)

Рефлексія  готовності до уроку:

         

Учитель:  Я чекаю від вас,   діти, активності , чітких відповідей, сміливих ідей, фантазії , гумору.

А чого ви чекаєте від уроку? ( діти висловлюють свої очікування від уроку)

( Лунає музика, до класу вкочується Колобок)

Колобок:   Я -  казковий Колобок,

                  Люблю свято і діток,

                  Математику  в 6 класі вивчаю,

                 Алгоритми добре знаю,

                  Перевірю я у вас знання математичні, знання  теоретичні.

  ( Метод ланцюжка : Колобок  задає питання  учню , який відповідає на запитання, потім цей учень задає питання  іншому і так далі...)

Хто правильно відповів отримує фішку  від Колобка  – ялинкову прикрасу червоного, жовтого чи синього кольору.

Питання взаємоконтролю:

  1. Сформулюйте правило множення дробів на натуральне число.
  2. Що є добутком двох дробів?
  3. Чому дорівнює добуток будь - якого дробу на число 0?
  4. Які  властивості множення мають місце при множенні дробів?
  5. Як помножити два мішані числа?
  6. Як знайти дріб від числа?
  7. Як знайти відсотки від числа?
  8. Які числа називаються взаємно оберненими?

9 Як записати число, обернене до дробу а/в?

10. Як записати число обернене до натурального числа?

11. Як зайти число обернене до натурального числа?

12. Чи для будь-якого числа знайдеться обернене?

13. Чи існує число обернене саме до себе?

14. Чи правильно, що для будь – якого правильного дробу   обернене число буде неправильним дробом?

15. Чи правильно, що для будь – якого неправильного дробу   обернене число буде правильним дробом?

16. Сформулюйте правило ділення дробів.

17. Як поділити два мішаних  числа?

18. Як знайти число за даним значенням його дробу?

19.Як знайти число за його відсотками?

20. Як перетворити звичайний дріб у десятковий?

21. Що може бути результатом ділення одного натурального числа на інше?

22. Як знайти невідоме ділене у рівнянні?

23. Як знайти невідомий дільник  у рівнянні?

24. Як знайти невідомий множник  у рівнянні?

  1. .  0 : а  = ?

26.   а :а = ?     

27.    а : 0 = ?

 

Учитель: Колобок   забутими стежками,

                Через ліси і океани

                Приводить нас в чарівний світ

                Тут камінь зачарований лежить.

 

А на камені надпис: Підеш направо -  в країну Дробів потрапиш;

               Підеш наліво – в казку попадеш

                   Прямо підеш  - завдання знайдеш!

Робота в групах здружить Вас,

 творіть,  дерзайте в добрий час!

             ( клас ділиться на групи за кольорами фішок)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1) : ;             2) : ;         3)  : ;

 

4) : ;           5)  : ;       6)  : ;

 

7)  8: ;             8)  1: ;           9)  : 24;

10)  12: 3;    11) 1 : 5;     12) 2: .

Математика – гімнастика розуму.

Перемагає команда , яка першою прочитає вислів.

( Стук в двері)

 

 

Листоноша Печкін:  Добрий день і добрий час!

 Я вітаю, друзі, вас!

 Я ішов до вас в негоду, завірюху, непогоду,

Поспішав ,  вітання ніс, заблукав  і ледве втік....

Щирі я приніс вітання -

Новорічні привітання від героїв сторінок  найцікавіших казок.

    Тож  тримайте телеграми, листівки , шифрограми і

          мої щирі вітання з Новим роком!

Телеграма1:

Не бійтесь труднощів в житті,

„Пірнайте” в математику сміливо

І відкривайте „острови”

З усіх предметів вміло.

                                Робінзон Крузо

Вітальна листівка:

   Живе в Скадовську дід Матвій

Він усе знай і все умій

Зробив він скриньку пречудову

Зібрав у ній загадки і  казки ,

Задачі різні, приказки –

На наш урок він лист прислав

Завдання тут вам передав

Дід хоче знати – хто із  вас

У математиці тут ас!

Завдання  із скриньки    діда Матвія:

  1. Які дроби стерто під час подорожі?

1)    #   = ;                   2)  # = ;

     3)   # =   ;                     4)  #  = .

 

2.     Заміни  зірочки так, щоб отримати правильні рівності:

 1)  від 35 = ;                   2) від = 12;

 3)  від 36 = 28;                         4)  від 24 = 12.

3.  Заміни * знаками  множення або ділення  так щоб утворились правильні рівності:

 1)  = 0,1;                     2)   = ;

 3)  1 = ;                    4)   21= 1.

4.  Знайди і виправ помилки:

       1)  = 0,(88);                       2)    = 1,(3);

       3)   = 0,295(454);            4)    =0,46(2).

 

5)  Назвіть період нескінченного періодичного дробу: 

       1)  0,(8);     2)  0,(14);        3) 2,(6);

       4)  5,7(126);  5)  0,11111... ;    6) 0,842424... ;

        7)12,1646464... ;        8)  3,27321321321....

 

6) Обчисли:

       1) (1 1);        2)  (3 29,999) .

Телеграма .Хай збудуться всі ваші мрії, як у казці з щасливим кінцем                                                                                                     Казкові герої

Гра “Ознаки подільності на : 2,5,10,3 ”

( метод голосування руками або ногами)

        Якщо ви власними силами розв’язали задачу, ви зробили відкриття. Якщо задача неважка, то ваше відкриття не може претендувати на грандіозність, проте воно від цього не перестає бути відкриттям.

Д. Пойа

1.Одна бригада може відремонтувати школу за 30 днів, а друга – за 45 днів. За скільки днів вони відремонтують школу, працюючи разом?( розглядаємо 2 способи розв’язку – рівнянням та діями.)

2. У падишаха були одногорбі та двогорбі верблюди. Одногорбі становили всіх верблюдів, і їх було на  15 менше, ніж двогорбих. Скільки всього верблюдів було в падишаха?

3. Вінні Пух з’їв третину горщиків з медом, які йому подарував П’ятачок, потім ще 9 горщиків, після чого залишилось 7 горщиків. Скільки всього горщиків меду було у Вінні Пуха?

Грає музика , входить  сумна Попелюшка.

 Завдання: повернути усмішку Попелюшці.

Гра  “Показуха”

На протязі 1 хвилини команди повинні відгадати 5 слів запропонованих вчителем. Слова написані на окремому аркуші, але  їх бачить тільки вчитель та 1учасник.

Наприклад слова: рівняння, косинець, прямий кут, дріб   тощо.              

Учитель:   Загадкове, нам  знайоме,

                   В ньому є щось невідоме,

                    Його треба розв’язати,

                    Кожен легко, без вагання

                   Скаже нам , що це рівняння!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Попелюшка: Дякую вам, діти! З Новим роком Вас!

                      Хай несе навчання радість,

                      Задоволення і сміх,

                      Щоб без сліз на бал казковий

                      Кожен з вас потрапить зміг,

                      Щоб ви вміру веселились,

                      Щоб читати не лінились...

                     Якщо дружним буде клас, не здолають двійки вас,

                    Щоб були усі в навчанні працьовиті і старанні.

                    Якщо будуть вчити всі,

                   І дорослі, і малі,

                    Математику щодня,

                     Дроби і рівняння,

                    То отримають знання

                    І в житті визнання!

( стук, грюк, гримить грім, влітає Баба Яга)

 Ага! Ось і я – Баба Яга!

До вас в гості прилетіла, попрацюю тут до діла!

Ви стару Ягу зганьбили,

На урок не запросили...

Учитель: Ти дивись яка зухвала!

Що, тобі пітьми замало?

Яга: Так, розумна дуже я!

В лісі я творю дива.

Чудеса я полюбляю,

Фокуси ,шаради , кросворди вмить розгадаю!

Учитель : Ну  що, діти ?  Покажем математичні фокуси  Бабусі?

Фокуси

1. Задумайте яке-небудь трицифрове число і допишіть до нього те саме трицифрове число. Отримане число помножте на 2; результат поділіть на 7; потім поділіть на 11 ; нарешті поділіть на 13. Назвіть результат і я скажу число , що ви задумали.

( Для того , щ об отримати задумане число поділимо названий результат на 2 )

 2. На аркуші паперу зробимо  кружечок, який точно дорівнює розміру 2 - копієчної монети, і виріжмо  його. Як ви гадаєте, чи можна просунути ”п’ятак” крізь  утворений отвір ?

                                            ( Можна)

Бабуся Ягуся наші діти пишуть чудові казки . Давайте послухаємо казку, яку написав    Буланов Дмитро .

У гостях у Математики

Жив на світі один розумний і дуже допитливий хлопчик. Він любив своїх батьків, Математику, природу, і звали його Олексій. Хлопчик дуже любив свято Нового року. 29 грудня їх відпустили в школі  на канікули, і він думав чим би йому зайнятися 30 і 31 грудня . Зранку  30 грудня сніжило, і Олексій, поснідавши і  прибравши в кімнаті, пішов до лісу помилуватися білими  казковими краєвидами.  У лісі було чудово. Олексій зліпив гарну снігову бабу, побігав за білками, порозмовляв з воронами і не помітив , як стало темно.

  Олексій почав шукати дорогу додому, дістав ліхтарик і пішов вперед...

    Попереду були сходи, які привели хлопчика у підземелля. Він знав , що під Новий рік трапляються різні дива ... Він зупинився перед щільно зачиненими дверима. Посвітивши ліхтариком, він прочитав на стелі надпис:

 х+х+1= 4037

Олексій швидко вигукнув відповідь 2018, бо чекав гарного подарунка від батьків з приходом Нового 2018  року.

    Двері відчинились і Олексій у потрапив  у казку. На галявині  перед палацом  гралися чудернацькі тварини. Дивуючись , хлопчик зайшов до палацу, у якому його привітали цариця Математика та царівни Географія та Хімія.

   Перепросивши за непередбачений візит, Олексійко попросив допомогти йому повернутися додому. Йому запропонували відгадати 3 загадки:

  1. Чи можна число 188 поділити навпіл, щоб у кожній половині було по сто?
  2. 6 горобців знайшли крихти хліба і почали клювати, а потім до них прилетіли ще 5. Кіт підкрався і схопив одного. Скільки горобців залишилось?
  3. Складіть суму з 5 непарних цифр ,щоб в результаті вийшло14.

Відповівши правильно на всі запитання, хлопчик отримав у подарунок від цариці Математики та миттєво перенісся додому. Свято Нового року пройшло незабутньо, він отримав багато подарунків, але ще довго буде згадувати свою передноворічну подорож.

Учитель:  Лев Толстой сказав, що людина подібна до дробу:  у знаменнику – те , що вона про себе думає, в чисельнику – те ,чим вона є насправді. Чим більше знаменник, тим менший дріб. І навпаки.

Тести    (  два варіанти)

п/п

Питання

Варіант відповіді

А

В

С

Д

 

1

:= ...

 

12

 

21

 

24

 

2

1: 1= ...

1

 

3

 

6

 

3

6: 3 =...

2

2

2

2

 

4

1: 0,3 =...

 

4

3

 

7

 

5

Знайди від 140

60

120

30

330

 

6

Якщо числа становить 36, то число дорівнює...

16

81

1

162

7

Знайди 5% від числа 40

200

2

20

8

 

8

Знайди корінь рівняння  Х = 1

1

1

 

9

Знайди десяткове наближення до сотих десяткового дробу .

0,87

0,188

0,19

0,18

 

 

10

Перетвори звичайний дріб у нескінченний періодичний десятковий дріб

 

0,(444)

 

0,(4)

 

0,(44)

 

1,(4)

Учні заповнюють  бланки , а потім  за допомогою графопроектора  проводиться взаємоперевірка  тестів.

Прізвище  учня

 

п/п

А

Б

В

С

Інша

відповідь

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

Перевіряв(ла):

 

 

 

оцінка

 

 

Підсумок уроку. Учні прикрашають свої ялинки заробленими під час уроку

 фішками. Колективно разом з гостями  визначають найкращу ялинку.

Самооцінка діяльності учнів на уроці:

 п/п

Вид діяльності

Кількість

балів

примітка

1

Домашня робота

 

 

2

Творче завдання

 

 

3

Розв’язування вправ

 

 

4

Розв’язування задач

 

 

5

Розв’язування рівнянь

 

 

6

Тести

 

 

7

Знання правил

 

 

8

Додаткові бали

 

 

9

Штрафні бали

 

 

 

Загальна кількість балів

 

 

 

 

Рефлексія задоволення працею на уроці

     

Учитель: Є Україна,

Є   на світі ти –

Малесенька частиночка народу,

Один з 50-ти мільйонів ти,

Та більш значущого, напевне , не знайти,

Як  дивовижна велич цього дробу.

Тож будьмо значимими!

І нехай з нами вічно живе неповторна,

Довершена краса і сила математики.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
12 січня 2018
Переглядів
278
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку