Математика дата __________________
Тема: Додавання і віднімання 1 у межах 20. Розв’язування задач.
ОР: відтворює послідовність чисел у межах сотні; читає і записує числа; визначає десятки й одиниці у складі двоцифрового числа; розуміє сутність арифметичних дій додавання і віднімання; використовує у мовленні назви компонентів та результатів арифметичних дій додавання і віднімання; знаходить число, яке на кілька одиниць більше (менше) за дане; розуміє сутність різницевого порівняння чисел; знаходить, на скільки одне число більше або менше за інше; користується в обчисленнях переставним законом додавання; розв’язує прості сюжетні задачі, які є моделями реальних ситуацій; створює допоміжну модель задачі різними способами; оцінює з допомогою вчителя правильність розв’язання задачі; складає прості сюжетні задачі.
Хід уроку:
І. Ок
Заряд позитивом
ІІ. МНД
Діти, який у нас тематичний тиждень? (Тиждень «Професії»)
Які професії вам відомі? (Відповіді дітей.)
А чи відома вам професія бджоляр? (Відповіді дітей.)
Пасічник (або бджоляр) — людина, яка тримає бджіл (тобто, займається бджільництвом).
(https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%B0%D1%81%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%BA)
Сьогодні пропоную спробувати себе в цій професії. Будемо працювати в командах-пасіках. Відео https://www.youtube.com/watch?v=gPTUrRiEBnA
Повторення правил роботи в групах.
Але наші пасіки без бджіл… Де ж вони? А вони втекли. Трапляється так, що рій втікає з пасіки. А це величезні збитки для бджоляра. Наше завдання сьогодні наполегливо працювати, щоб повернути рій в пасіку.
Тож вперед!
ІІІ. АОЗ
Чия пасіка швидше порахує бджіл?
Пропишіть старанно й каліграфічно цифру, якою у вас позначено кількість ваших бджілок.
Пам’ятайте, що пасічник старанно доглядає своїх бджіл, тож і ви старанно пишіть.
Побіжний перегляд. Похвала.
Погляньте, в обох пасіках з’явилися бджоли.
Розгадайте загадку і дізнаєтеся, скільки очей у бджоли.
Ось ця цифра жартівлива,
Діток всіх розвеселила.
Як на хвостик повернеться,
В цифру два враз обернеться.
Джерело: https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-tsifri/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
Так, у бджоли 5 очей.
До вулика повернулися бджоли й принесли медовий М.д. Для справжніх бджолярів дуже важливо, щоб був мед, тому будьте уважними, щоб правильно виконати завдання.
Перевірка. Бджоляр вашої пасіки перевірить ваші записи.
Оцінювання: жовта цеглинка – солодко; зелена – кисло.
О, у ваших вуликах бджіл збільшилося. Молодці!
Фізкультхвилинка для очей
https://www.youtube.com/watch?v=z68CXs3iXLA
ІV. ПТ
Погляньте, до ваших вуликів прилетіло ще по одній бджілці.
Бджілок збільшилося чи зменшилося? А коли бджілок стане меншу на одну? (Відповіді учнів.)
Ми сьогодні теж будемо «+» і «-» 1 в межах 20. А ще будемо розв’язувати задачі.
V. ВНТ
1. Робота з підручником
У ваших підручниках заховались бджілки. Розгорніть підручники (с. 91, №3).
Вам потрібно виписати в зошити приклади «+» і «-» 1 в межах 20 і обчислити їх.
Перевірка колективно. Якщо правильно обчислили, то кожен учень селить бджілку у вулик.
2. Робота з задачею
Правила розв’язування задачі:
Прочитати задачу
Прочитати умову, визначити, що відомо, що невідомо.
Прочитати запитання задачі.
Зробити короткий запис.
Розв’язати задачу.
Записати розв’язок
У вулику було 14 бджілок. Прилетіла ще 1. Скільки бджілок стало?
У вулику було 18 бджілок. Одна бджілка полетіла. Скільки бджілок залишилося?
Перевірка й порівняння задач.
Висновок: якщо +1, то число збільшується, якщо -1, то число зменшується.
Фізкультхвилинка Бджілки
+ бджілки до вуликів
VІ. ЗМ
Одна бджілка зробила 13 вильотів з вулику, а друга – на 1 більше. Скільки вильотів зробила друга бджілка?
Перевірка: на математичному планшеті за допомогою ЛЕГО систем
+бджілки у вулик
Перебудуйте умову задачі так, щоб вона розв’язувалась дією віднімання.
Перевірка: на бджілці, яка схована під партою.
Вчитель імітує звуки бджоли, щоб діти змогли знайти ту бджолу й перевірити.
Ці бджілки діти кріплять у вулик.
Побудуйте вулик. Які геометричні фігури ви використали?
VІІ. Підсумок і рефлексія
Чи є пусті вулики? (Ні.) Отже, ви як працювали? Порахуйте своїх бджіл у вулику.
Якщо від кількості бджіл одну забрати, то…; якщо ще одну додати, то…
А чи потрібна математика бджоляру? Обґрунтуйте свою думку.
Оцініть свою роботу силою голосу бджілки. (Діти імітують звуки бджіл. Голосно – гарно працювали, тихо – треба старатися.)