НУШ Цифровий кейс 27 тиждень «Навіщо їсти?»

Про матеріал
Шановні коллеги! Пропоную до Вашої уваги «Цифровий кейс» (1клас) В основу «Цифрового кейсу» покладено Модельну навчальну програму для першого класу, розроблену учасниками проекту «Нова українська школа» під керівництвом Р. Шияна та сконструйовано на основі потижневого планування освітнього процесу з окресленням теми тижня. Увага! Матеріали взято з мережі Інтернет та мною упорядковані. 27 тиждень «Навіщо їсти?» • Складові їжі (презентація) • Для чого ми їмо (презентація) • Правила поведінки за столом (презентація) • Харчування (презентація) • Вітаміни (презентація) • Корисні підказки. Смачні та корисні (відео)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Гігієна харчування

Номер слайду 2

До складу їжі обов’язково мають входити білки, жири та вуглеводи.

Номер слайду 3

Білки - “цеглинки” для будівництва клітин

Номер слайду 4

Жири - продовольчі і паливні склади

Номер слайду 5

Вуглеводи - пальне для клітин

Номер слайду 6

Вода складає 2/3 маси тіла людини. За добу людина вживає близько 2 літрів рідини.

Номер слайду 7

Харчування буде правильним, якщо Вживати різноманітну їжу; Дотримуватися санітарно-гігієнічних правил готування їжі і збереження харчових продуктів; Приймати їжу регулярно; Враховуються національні, кліматичні і сезонні особливості; Враховуються вікові особливості людини; Зберігається нормальна вага тіла.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

“Якщо хочеш здоров’я, не їж багато, якщо хочеш пошани, не говори багато”

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Складові їжі. Енергетична цінність їжі 4 клас. Основи здоров’я

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Яка їжа нам потрібна? Скільки нам потрібно їжі? Коли потрібно приймати їжу?

Номер слайду 4

- це процес засвоєння організмом поживних речовин, необхідних для підтримки життя, здоров'я і працездатності.

Номер слайду 5

Білки Жири Вода Вуглеводи Вітаміни Мінеральні солі

Номер слайду 6

- будівельний матеріал клітин живого організму. - ферменти, що впливають на засвоєння інших речовин. За своїм походженням білки бувають: Рослинні: рис, соя, горох, боби, крупа, хліб. Тваринні: м'ясо, риба, молоко, яйця.

Номер слайду 7

- джерело енергії

Номер слайду 8

Цукор(глюкоза, фруктоза, лактоза - солодкі на смак): у меді, у фруктах, молоці, цукерках. Крохмаль: в картоплі, борошні, крупах, макаронних виробах Клітковина (харчові волокна): у висівках, в сирих овочах - капусті, моркві, баклажанах.

Номер слайду 9

- джерело енергії, що оберігає організм від охолодження За своїм походженням жири бувають: Рослинні: соняшникова олія, масло обліпихи, оливкова олія, соєва олія. Тваринні: вершкове масло, свинячий жир, курячий жир.

Номер слайду 10

«Хороші» легкі жири: рослинні, молочний жир, риб'ячий жир. Тваринні жири, особливо свинячий, яловичий, баранячий - складаються в основному з тугоплавких, «поганих» жирів. Вони важко засвоюються організмом. Легкі жири необхідно вживати в їжу навіть тим, хто прагне схуднути.

Номер слайду 11

- підвищують опір організму захворюванням - регулюють роботу органів Нестача вітамінів - ГІПОВІТАМІНОЗ Надлишок вітамінів – ГІПЕРВІТАМІНОЗ Повна відсутність вітамінів – АВІТАМІНОЗ

Номер слайду 12

Розчинні в жирі: A, D, E, K. Розчинні у воді: B, PP, C. За своїми фізичними властивостями вітаміни поділяються на:

Номер слайду 13

Макроелементи: Залізо-входить до складу гемоглобіну Калій - виводить воду Натрій - затримує воду Кальцій - Фосфор -                     Мікроелементи: Йод - регулює роботу підшлункової залози Фтор - бере участь в побудові кісток Магній - бере участь у синтезі                 білка. Беруть участь в утворенні кісткової і зубної тканин

Номер слайду 14

- входить до складу всіх органів і тканин - допомагає засвоєнню всіх поживних речовин Індивідуальна норма води - 40 г на 1 кг ваги людини Добова норма споживання води 2 - 2,5 літри. Із загальної кількості споживаної рідини на частку чистої води доводиться близько 1 л, вона надходить з питною водою, напоями. Інша кількість (1,5 л) надходить з їжею і утворюється в самому організмі.

Номер слайду 15

Номер слайду 16

1. Енергетичну рівновагу. 2. Різноманітність харчування.   3. Режим харчування.

Номер слайду 17

Їжа, засвоєна і перероблена організмом, є джерелом енергії, необхідної для роботи м'язів, для підтримки постійної температури тіла і відновлення клітин, з яких складаються тканини та органи людини. Кожен з нас повинен отримувати стільки енергії, скільки витрачає її протягом дня, тобто в організмі має дотримуватися енергетична рівновага. У тому випадку, коли людина не отримує калорій, що відшкодовують енергетичні витрати, вона худне. Якщо приплив енергії з їжею перевищує енерговитрати організму, неминуче відкладення жиру.

Номер слайду 18

БУЛІМІЯ – психічний стан, що характеризується болісними нападами раптового підвищення апетиту. ДИСТРОФІЯ ОЖИРІННЯ АНОРЕКСІЯ - психічний розлад, виражений небажанням їсти, коли насправді організму необхідне живлення (відраза до їжі). Супроводжується фізичним виснаженням.

Номер слайду 19

Енергію, що доставляються організму з їжею, вимірюють калоріями Калорія ( від лат. сalo – тепло) – одиниця вимірювання енергетичної цінності продукту

Номер слайду 20

У їжі містяться всі необхідні людині елементи: білки, жири, вуглеводи, мінеральні речовини, вітаміни. Всі вони однаково важливі. Проте в природі немає універсального продукту, в якому містилися б абсолютно всі поживні речовини. Тому тільки різноманітна їжа може підтримати здоров'я людини, і навпаки, одноманітна - привести до функціональних розладів. - задоволення потреб організму у визначеній кількості і співвідношенні харчових речовин.

Номер слайду 21

Прийом їжі в одні і ті ж години сприяє більш інтенсивному відділенню шлункового соку; при цьому їжа, потрапляючи в шлунок, відразу ж знаходить в ньому певну кількість травного соку. Навпаки, нерегулярний прийом їжі, тобто безладна їжа в різні години, шкодить здоров'ю і може привести до захворювань шлунка і кишечника. - розподіл прийомів їжі (час прийому їжі і її кількість) протягом дня.

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

ВАРІАНТ I перший сніданок -25%,   на другий сніданок - 10%, на обід - 45%,   вечеря - 20% ВАРІАНТ II сніданок -30%, на обід - 40%, полуденок - 10%   вечеря - 20% Останній прийом їжі - за 2 години до сну.

Номер слайду 25

Тварина насичується, людина їсть, розумна людина вміє харчуватися.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Для чого ми їмо?

Номер слайду 2

Кожній людині необхідні продукти харчування

Номер слайду 3

ПРОДУКТИ ХАРЧУВАННЯСприяють нормальному росту і розвитку організму;Джерело енергії;Потрібні для виконання фізичної та розумової роботи;Підвищують стійкість до хвороб;Джерело вітамінів.

Номер слайду 4

Їжа повинна бути: Різноманітною;Містити достатню кількість вітамінів;Корисною.

Номер слайду 5

Вітаміни. Слово “Вітаміни” походить від латинського слова “Віта” – ЖИТТЯ. Якщо вітамінів не вистачає, людина тяжко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму.

Номер слайду 6

Корисно вживати. Овочі;Фрукти;Каші;Рибу;Соки;Молочні продукти.

Номер слайду 7

Найбагатша за вмістом вітамінів та найсмачніша УКРАЇНСЬКА КУХНЯ

Номер слайду 8

Українці полюбляють борщ,вареники, голубці,пампушки, сало,капусняк, огірки, квашену капусту, а напої з фруктів та меду відомі усьому Світу.

Номер слайду 9

Борщ

Номер слайду 10

Вареники

Номер слайду 11

Паляниці, пампушки

Номер слайду 12

Сало

Номер слайду 13

Голубці

Номер слайду 14

Узвар

Номер слайду 15

Вибір за тобою… Пам’ятай!

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Правила поведінки за столом2 клас

Номер слайду 2

- Щодня ми їмо. А для цього сідаємо за стіл з рідними. Сідаємо за стіл з однокласниками - Щоб почуватися за столом зручно, комфортно і невимушено, необхідно знати і виконувати правила поведінки за столом

Номер слайду 3

Запитання від Запитайлика - В якій кімнаті ви їсте? - Хто накриває стіл? - Чи допомагаєте ви накривати стіл? - Чи змогли б ви самостійно накрити стіл?

Номер слайду 4

- Як діти поводяться за столом?

Номер слайду 5

- Де б ви не їли, в гостях, в школі, вдома, з групою людей чи наодинці, правила поведінки необхідно виконувати завжди, щоб це стало хорошою звичкою!

Номер слайду 6

Перед будь-яким прийомом їжі необхідно вимий руки

Номер слайду 7

Сидіти потрібно не дуже далеко від краю столу, але і не дуже близько. В жодному разі лікті не повинні лежати на столі. Сидіти слід прямо і не згинатися над тарілкою * Покажіть, як правильно потрібно сидіти за столом

Номер слайду 8

Відгадайте загадку: Суп з тарілки набирає,Нам у ротик виливає

Номер слайду 9

Ложка створена для рідких страв. Нею їдять суп, борщ, бульйон. Ложку слід тримати в правій руці Ложку тримають пальцями, не беруть її у кулак. Набирають не повну ложку і перехиляють до рота звуженим краєм. При цьому не сьорбають і не прицмокують. Поївши, ложку кладуть на тарілку, а не на стіл.

Номер слайду 10

Чайною ложкою кладуть цукор у чай чи каву; дістають фрукти, ягоди з компоту; їдять тістечка. На неї непомітно випльовують кісточки з ягід компоту і вкладають їх на блюдечко. Чайну ложку не тримають у страві, її кладуть на блюдце

Номер слайду 11

Відгадайте загадку:Їжу проткне,У рот покладе

Номер слайду 12

Виделку тримають лівою рукою. Зубчики для того, щоб наколювати їжу: шматок котлети, вареника. Коли наколюєте, виделку потрібно повернути опуклим боком догори

Номер слайду 13

Щоб набрати гарнір, слід перевернути виделку ,, спинкою” вниз. Після їжі виделку кладуть у тарілку

Номер слайду 14

Відгадайте загадку: Все розріже на шматочки: Ковбасу і огірочки

Номер слайду 15

Ніж тримають правою рукою і відрізають невеликі шматочки твердої їжі, наприклад, м’яса, потім нанизують їх виделкою і відправляють до рота

Номер слайду 16

Щоб розділити на шматочки м’які страви, до допомоги ножа не вдаються. Омлет, овочі, запіканки,котлети, зрази, голубці, тюфтельки розділяють виделкою

Номер слайду 17

Під час сервірування ложку і ніж кладуть справа від тарілки . Виделку - зліва

Номер слайду 18

Столовий етикет. Пам’ятка Перед тим, як сісти за стіл, ретельно вимий руки

Номер слайду 19

Столовий етикет. Пам’ятка За столом сиди прямо. Лікті не повинні лежати на скатертині. Не можна гойдатися на стільці

Номер слайду 20

Столовий етикет. Пам’ятка Не бери їжі, доки всі не сядуть до столу. Хліб бери із загальної тарілки руками. Не відкушуй від нього, а відламуй невеликі шматочки

Номер слайду 21

Столовий етикет. Пам’ятка Сіль набирай спеціальною ложечкою або сухим ножем. Цукор бери окремою ложечкою, яка є в цукорниці

Номер слайду 22

Столовий етикет. Пам’ятка Не вибирай більші та найкращі ягоди, фрукти та тістечка, шматки. Бери те, що лежить найближче до тебе. Не залишай їжу в тарілці, заздалегідь попроси меншу порцію

Номер слайду 23

Столовий етикет. Пам’ятка Ягоди із компоту діставай маленькою ложкою, кісточки непомітно випльовуй на піднесену до губ ложечку і складай на блюдце. Під час їжі не сьорбай, не плямкай, не копирсайся в зубах

Номер слайду 24

Столовий етикет. Пам’ятка Витирай руки і рот паперовою серветкою. Після їди обов’язково подякуй тому, хто її приготував

Номер слайду 25

Практична робота - Спробуйте правильно сервірувати стіл1234567

Номер слайду 26

Правильне сервірування

Номер слайду 27

Молодці! Ви були уважними!

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Зелень робить страви апетитнішими та смачнішими для дітей

Номер слайду 9

Здорова їжа

Номер слайду 10

Корисна їжа

Номер слайду 11

Смачна їжа

Номер слайду 12

А ще у мене є помічники. Мої братики – вітаміни

Номер слайду 13

ВІТАМІН А необхідний для нормального розвитку і росту дитини корисний для зору робить нашу шкіру здоровою і еластичною Найкращі натуральні джерела вітаміна А: рослинні і тваринні жири, яйця, молоко, маргарин і жовті фрукти, печінка, морква, зелені и жовті овочі.

Номер слайду 14

ВІТАМІН С дуже важливий потрібний для нормальної роботи всього організму допомагає залишатися нам здоровими захищає від різних інфекцій Найкращі натуральні джерела вітаміна С: обліпиха, чорна смородина, шипшина, петрушка, темно-зелені овочі, лимонний сік, червоний перець, томати, капуста, цитрусові, полуниці.

Номер слайду 15

ВІТАМІН Е добре впливає на роботу очей сприяє обміну речовин у нашому організмі нормалізує роботу печінки і нервової системи Найкращі натуральні джерела вітаміна Е: яєчний жовток, печінка, мюслі, кукурудза, хлібобулочні вироби.

Номер слайду 16

ВІТАМІН D називають “вітаміном сонця” – він утворюється в шкірі під дією сонячних променів Найкращі натуральні джерела вітаміна D: соняне світло, яєчний жовток, білі гриби, масло, сметана, сир. сприяє росту і укріпленню кісток підтримує нашу імунну систему

Номер слайду 17

ВІТАМІНИ ГРУПИ B сприяють росту допомагають травленню, нормалізують роботу м’язів, серця, нервової системи потрібні для краси шкіри та волосся Найкращі натуральні джерела вітамінів B: дріжджі, рис, пшениця, арахіс, свинина, молоко, більшість овочів.

Номер слайду 18

Вітаміни надзвичайно важливі для розвитку і нормальної роботи нашого організму!

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Шкір має сім, а сльози випустить усім?

Номер слайду 21

Я кислий, був зелений, а потім пожовтів, з країн морських,південних до вас я прилетів.

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Їли різноманітні овочеві салати.

Номер слайду 25

Найкорисніший для людини фрукт – яблуко. В ньому найбільше вітамінів і корисних речовин. Яблучний сік знищує ті бактерії ротової порожнини, які спричиняють руйнуванню зубів. Тому потрібно вживати не менше 2 яблук в день. Яблучні чіпси 1 пачка яблучних чіпсів містить 5 яблук. Вони корисні, бо не містять жирів і барвників.

Номер слайду 26

Правила поведінки за столом

Номер слайду 27

Будьте здоровими, Будьте щасливими, Будьте розумними, Будьте красивими! Здоров’я - це сила! Здоров’я – це клас! Хай буде здоров’я у вас і у нас.

Номер слайду 28

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Вітаміни життєво важливі для нашого здоров'я. Також вони забезпечують належне функціонування нашого організму.

Номер слайду 3

Кожен день у наш організм потрапляють вітаміни: з кожним прийомом їжі чи смачних таблеток -вітамінок і навіть від сонця.

Номер слайду 4

Дефіцит вітамінів, особливо у дітей, може зупинити належний розвиток і ріст, приводить до різних захворювань, втоми, розгубленості.

Номер слайду 5

Тож для того щоб гарно навчатися, бути здоровим та сповненим сил нам потрібно правильно харчуватися, щоб забезпечувати наш організм всіма потрібними елементами.

Номер слайду 6

ВІТАМІН А Вітамін А є одним із найважливішим для дітей. Він необхідний для нормального розвитку і росту дитини. А ще він корисний для зору і робить нашу шкіру здоровою і еластичною. Найкращі натуральні джерела вітаміна А: рослинні і тваринні жири, яйця, молоко, маргарин и жовті фрукти, печінка, морква, зелені и жовті овочі.

Номер слайду 7

ВІТАМІН С Вітамін С дуже важливий для всіх людей. Він потрібен для нормальної роботи всього організму. Також він допомагає залишатися нам здоровими і захищає від різних інфекцій. Найкращі натуральні джерела вітаміна С: обліпиха, шипшина, чорна смородина, петрушка, темно-зелені овочі, лимонний сік, червоний перець, томати, а також капуста, цитрусові, полуниці.

Номер слайду 8

ВІТАМІН Е Вітамін Е добре впливає на очі. Він потрібен для нормального обміну речовин у нашому організмі та для роботи печінки і нервової системи. Найкращі натуральні джерела вітаміна Е: яєчний жовток, печінка, кукурудза, мюслі, хлібних виробах

Номер слайду 9

ВІТАМІН D Вітамін D ще називають “вітаміном сонця”, бо за умов достатнього перебування на сонці, він утворюється в шкірі під дією сонячних променів. Він потрібен для росту і укріплення кісток а також підтримує нашу імунну систему. Найкращі натуральні джерела вітаміна D: соняне світло, яєчний жовток, білі гриби, масло, сметана, сир.

Номер слайду 10

ВІТАМІНИ ГРУПИ B Вітаміни групи B мають різноманітні функції: сприяють росту, допомагають травленню, нормалізують роботу м’язів, серця, нервової системи, потрібні для криси наших шкіри та волосся. Найкращі натуральні джерела вітамінів B: дріжджі, рис, пшениця, арахіс, свинина, більшість овочів, молоко.

Номер слайду 11

Тож ми бачимо, що вітаміни дійсно є надзвичайно важливими для розвитку і нормальної роботи нашого організму!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Старичук Галина Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
16 лютого 2019
Переглядів
10595
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку