НУШ Критерії оцінювання результатів навчання учнів 4 класів з інформатичної освітньої галузі

Про матеріал
Критерії оцінювання результатів навчання учнів 4 класів з інформатичної освітньої галузі, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти (НУШ)
Перегляд файлу

1

 

Критерії оцінювання результатів навчання учнів 4 класів з інформатичної освітньої галузі, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти (НУШ)

Складено згідно наказу МОНУ «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти» від 13.07.2021 р. №813

 

Результат оцінювання особистісних надбань учня/учениці у 2-4 класах з інформатики  виражаються вербальною оцінкою.

Об'єктивні результати навчання учня/учениці у 2 класі - виражати вербальною оцінкою, у 3-4 класах – або вербальною оцінкою, або рівневою оцінкою за вибором закладу загальної середньої освіти на підставі рішення його педагогічної ради.

Формулювання оцінювальних суджень, визначення рівня результату навчання здійснюється на основі Орієнтовної рамки оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти (додаток 1 до наказу МОНУ від 13.07.2021 №813). 

Тематичні діагностувальні роботи з предмету вивчення  освітньої галузі "Інформатична" за звичай, не проводять.

 

Характеристика навчальної діяльності результатів навчання

учнів 4 класів

Сформовано () / формується//

Рівень результату навчання

ІНФОРМАТИЧНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ

 

використовує цифрові пристрої для виконання навчальних завдань

 

створює інформаційні продукти (текст, графічне зображення, презентацію) в програмних середовищах

 

складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх опису, отримує очікуваний результат дій виконавця за складеним алгоритмом

 

збирає інформацію за допомогою цифрових пристроїв відповідно до навчальної мети, використовує онлайн середовища для спільної діяльності й обміну думками, дотримується безпечної поведінки під час онлайн-взаємодії

 

 

 

№п/п

Результат навчання у свідоцтві досягнень

Змістова лінія

Характеристика результатів навчання учнів 4 класу з інформатичної освітньої галузі

Рівні

Початковий

Середній

Достатній

Високий

1

Використовує цифрові пристрої для виконання навчальних завдань

Інформація. Дії з інформацією.

Лінійні алгоритми.

Комп’ютерні пристрої для здійснення дій із інформацією.

 

Виконує навчальні завдання на рівні копіювання зразків після детального кількаразового їх пояснення учителем. Самостійно розпізнає і називає об'єкти (за наданими орієнтирами),

називає окремі ознаки об'єктів, відтворює окремі операції навчальних дій, знаходить інформацію за наданим орієнтиром, відтворює частини почутої/побаченої/прочитаної інформації усно /за допомогою малюнка, коментує окремі операції короткими репліками, констатує за підказкою:

 

окремі значення

за наданим орієнтиром,

знає адреси деяких сайтів, зокрема електронних бібліотек, сайтів з навчальним контентом; [4 ІФО 3.1] пояснює наслідки використання інформаційних технологій, відповідальність за свою діяльність в Інтернеті [4 ІФО 4.1];

визначає алгоритмічні структури [4 ІФО 2.1];

створює алгоритми з розгалуженням у середовищі програмування [4 ІФО 2.1];

розробляє алгоритми (зокрема, для власної чи групової діяльності) з послідовних дій, умов, повторень [4 ІФО 2.1];

наводить приклади сучасних різновидів комп’ютерних пристроїв [4 ІФО 1.1];

має уявлення про процес створення роботів [4 ІФО 1.1];

контролює час використання цифрових пристроїв [4 ІФО 4.1];

Виконує навчальні завдання на репродуктивному рівні реалізації навчальної діяльності у типових навчальних ситуаціях. Самостійно визначає, для досягнення результату потребує уточнень завдання, називає, установлює, угруповує об'єкти відповідно до умови за наданими орієнтирами/уточненнями в процесі діалогу з учителем/однокласниками, відтворює, водночас потребує роз'яснень для досягнення результату, знаходить, перетворює(за зразками/за допомогою вчителя), коментує навчальні дії короткими реченнями з опорою на орієнтири, констатує правильність/неправильність результату, долає виявлене утруднення / виправляє помилки з допомогою вчителя/однокласників:

знає адреси деяких сайтів, зокрема електронних бібліотек, сайтів з навчальним контентом [4 ІФО 3.1]; пояснює наслідки використання інформаційних технологій, відповідальність за свою діяльність в Інтернеті [4 ІФО 4.1]; визначає алгоритмічні структури [4 ІФО 2.1]; створює алгоритми з розгалуженням у середовищі програмування [4 ІФО 2.1];

розробляє алгоритми (зокрема, для власної чи групової діяльності) з послідовних дій, умов, повторень [4 ІФО 2.1];

наводить приклади сучасних різновидів комп’ютерних пристроїв [4 ІФО 1.1]; має уявлення про процес створення роботів [4 ІФО 1.1];

контролює час використання цифрових пристроїв [4 ІФО 4.1];

Виконує навчальні завдання на продуктивному рівні реалізації навчальної діяльності в аналогічних типовим навчальних ситуаціях. Самостійно визначає, угруповує об'єкти, установлює причинно-наслідкові зв'язки, застосовує для досягнення результатів, знаходить за власною ініціативою, ставить запитання, ілюструє, контролює, перевіряє, робить висновок, виправляє помилки:

знає адреси деяких сайтів, зокрема електронних бібліотек, сайтів з навчальним контентом; [4 ІФО 3.1] пояснює наслідки використання інформаційних технологій, відповідальність за свою діяльність в Інтернеті [4 ІФО 4.1];

визначає алгоритмічні структури [4 ІФО 2.1];

створює алгоритми з розгалуженням у середовищі програмування [4 ІФО 2.1];

розробляє алгоритми (зокрема, для власної чи групової діяльності) з послідовних дій, умов, повторень [4 ІФО 2.1];

наводить приклади сучасних різновидів комп’ютерних пристроїв [4 ІФО 1.1];

має уявлення про процес створення роботів [4 ІФО 1.1];

контролює час використання цифрових пристроїв [4 ІФО 4.1];

Виконує навчальні завдання на продуктивно-творчому рівні реалізації навчальної діяльності у змінених з певним ускладненням навчальних ситуаціях.

Самостійно характеризує, визначає, установлює, застосовує й комбінує, знаходить за власною ініціативою, оцінює, ставить запитання,  прогнозує, співвідносить результати, робить висновок, обґрунтовує, аналізує й оцінює, визначає раціональний спосіб/способи подолання виявленого утруднення, планує подальші навчальні дії: визначає, знає адреси деяких сайтів, зокрема електронних бібліотек, сайтів з навчальним контентом; [4 ІФО 3.1] визначає, пояснює наслідки використання інформаційних технологій, відповідальність за свою діяльність в Інтернеті [4 ІФО 4.1];

визначає алгоритмічні структури [4 ІФО 2.1];

створює алгоритми з розгалуженням у середовищі програмування [4 ІФО 2.1];

визначає, розробляє алгоритми (зокрема, для власної чи групової діяльності) з послідовних дій, умов, повторень [4 ІФО 2.1];

наводить приклади сучасних різновидів комп’ютерних пристроїв [4 ІФО 1.1];

має уявлення про процес створення роботів [4 ІФО 1.1];

контролює час використання цифрових пристроїв [4 ІФО 4.1];

2

Створює інформаційні продукти

(текст, графічне зображення, презентацію)

в програмних середовищах

Комп’ютерні пристрої для здійснення дій із інформацією.

 

Інформація. Дії з інформацією.

 

Комп’ютерні програми. Меню та інструменти.

 

Створення інформаційних моделей. Змінення готових. Використання.

Виконує навчальні завдання на рівні копіювання зразків після детального кількаразового їх пояснення учителем. Самостійно розпізнає і називає об'єкти (за наданими орієнтирами),

називає окремі ознаки об'єктів, відтворює окремі операції навчальних дій, знаходить інформацію за наданим орієнтиром, відтворює частини почутої/побаченої/прочитаної інформації усно /за допомогою малюнка, коментує окремі операції короткими репліками, констатує за підказкою:

зберігає дані на цифрових носіях; [4 ІФО 1.2] пояснює, як організована робота з даними у будь-якому цифровому пристрої [4 ІФО 1.2];

вміє здійснювати простий пошук інформації у мережі Інтернет [4 ІФО 1.2];

добирає належні засоби для спілкування з іншими особами, зокрема з людьми з особливими потребами безпосередньо та через Інтернет [4 ІФО 4.2];

вміє відкривати та завершувати роботу у знайомих середовищах для програмування (офлайн та онлайн) [4 ІФО 1.2]; називає інструменти середовища та пояснює їх призначення [4 ІФО 3.2];

прогнозує та формулює очікуваний результат; [4 ІФО 2.2]

Виконує навчальні завдання на репродуктивному рівні реалізації навчальної діяльності у типових навчальних ситуаціях. Самостійно визначає, для досягнення результату потребує уточнень завдання, називає, установлює, угруповує об'єкти відповідно до умови за наданими орієнтирами/уточненнями в процесі діалогу з учителем/однокласниками, відтворює, водночас потребує роз'яснень для досягнення результату, знаходить, перетворює(за зразками/за допомогою вчителя), коментує навчальні дії короткими реченнями з опорою на орієнтири, констатує правильність/неправильність результату, долає виявлене утруднення / виправляє помилки з допомогою вчителя/однокласників:

зберігає дані на цифрових носіях; [4 ІФО 1.2] пояснює, як організована робота з даними у будь-якому цифровому пристрої [4 ІФО 1.2];

вміє здійснювати простий пошук інформації у мережі Інтернет [4 ІФО 1.2];

добирає належні засоби для спілкування з іншими особами, зокрема з людьми з особливими потребами безпосередньо та через Інтернет [4 ІФО 4.2];

вміє відкривати та завершувати роботу у знайомих середовищах для програмування (офлайн та онлайн) [4 ІФО 1.2]; називає інструменти середовища та пояснює їх призначення [4 ІФО 3.2]; прогнозує та формулює очікуваний результат; [4 ІФО 2.2]

Виконує навчальні завдання на продуктивному рівні реалізації навчальної діяльності в аналогічних типовим навчальних ситуаціях.

Самостійно визначає, угруповує об'єкти, установлює причинно-наслідкові зв'язки, застосовує для досягнення результатів, знаходить за власною ініціативою, ставить запитання, ілюструє, контролює, перевіряє, робить висновок, виправляє помилки:

зберігає дані на цифрових носіях; [4 ІФО 1.2] пояснює, як організована робота з даними у будь-якому цифровому пристрої [4 ІФО 1.2];

вміє здійснювати простий пошук інформації у мережі Інтернет [4 ІФО 1.2];

добирає належні засоби для спілкування з іншими особами, зокрема з людьми з особливими потребами безпосередньо та через Інтернет [4 ІФО 4.2];

вміє відкривати та завершувати роботу у знайомих середовищах для програмування (офлайн та онлайн) [4 ІФО 1.2]; називає інструменти середовища та пояснює їх призначення [4 ІФО 3.2];

прогнозує та формулює очікуваний результат; [4 ІФО 2.2]

Виконує навчальні завдання на продуктивно-творчому рівні реалізації навчальної діяльності у змінених з певним ускладненням навчальних ситуаціях.

Самостійно характеризує, визначає, установлює, застосовує й комбінує, знаходить за власною ініціативою, оцінює, ставить запитання,  прогнозує, співвідносить результати, робить висновок, обґрунтовує, аналізує й оцінює, визначає раціональний спосіб/способи подолання виявленого утруднення, планує подальші навчальні дії: визначає,

зберігає дані на цифрових носіях [4 ІФО 1.2];

 визначає, пояснює, як організована робота з даними у будь-якому цифровому пристрої [4 ІФО 1.2];

вміє здійснювати простий пошук інформації у мережі Інтернет [4 ІФО 1.2];

визначає, добирає належні засоби для спілкування з іншими особами, зокрема з людьми з особливими потребами безпосередньо та через Інтернет [4 ІФО 4.2];

вміє відкривати та завершувати роботу у знайомих середовищах для програмування (офлайн та онлайн) [4 ІФО 1.2]; визначає, називає інструменти середовища та пояснює їх призначення [4 ІФО 3.2];

визначає, прогнозує та формулює очікуваний результат; [4 ІФО 2.2]

3

Складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх опису, отримує очікуваний результат дій виконавця за складеним алгоритмом

Об’єкт. Властивості об’єкта.

Інформація. Дії з інформацією.

Комп’ютерні програми. Меню та інструменти.

 

Створення інформаційних моделей. Змінення готових. Використання.

Виконує навчальні завдання на рівні копіювання зразків після детального кількаразового їх пояснення учителем. Самостійно розпізнає і називає об'єкти (за наданими орієнтирами),

називає окремі ознаки об'єктів, відтворює окремі операції навчальних дій, знаходить інформацію за наданим орієнтиром, відтворює частини почутої/побаченої/прочитаної інформації усно /за допомогою малюнка, коментує окремі операції короткими репліками, констатує за підказкою:

класифікує об’єкти за їх властивостями; зіставляє ознаки моделей реального і цифрового світу; [4 ІФО 1.3] аналізує вплив подій на властивості об’єкта [4 ІФО 1.3]; досліджує об’єкти за допомогою створених моделей [4 ІФО 1.3дотримується правил використання власних і чужих творів [4 ІФО 4.3];

описує порядок створення проектів; [4 ІФО 2.3];

називає складові об’єкта [4 ІФО 1.3]; називає які дії можна виконувати над об’єктом, які дії може виконувати об’єкт [4 ІФО 1.3];

наводить приклади необхідності моделювання для розв’язування конкретних задач [4 ІФО 1.3];

називає етапи створення інформаційної моделі [4 ІФО 1.3]; створює математичні моделі

[4 ІФО 1.3]

 

Виконує навчальні завдання на репродуктивному рівні реалізації навчальної діяльності у типових навчальних ситуаціях. Самостійно визначає, для досягнення результату потребує уточнень завдання, називає, установлює, угруповує об'єкти відповідно до умови за наданими орієнтирами/уточненнями в процесі діалогу з учителем/однокласниками, відтворює, водночас потребує роз'яснень для досягнення результату, знаходить, перетворює(за зразками/за допомогою вчителя), коментує навчальні дії короткими реченнями з опорою на орієнтири, констатує правильність/неправильність результату, долає виявлене утруднення / виправляє помилки з допомогою вчителя/однокласників:

класифікує об’єкти за їх властивостями; зіставляє ознаки моделей реального і цифрового світу; [4 ІФО 1.3] аналізує вплив подій на властивості об’єкта [4 ІФО 1.3]; досліджує об’єкти за допомогою створених моделей [4 ІФО 1.3дотримується правил використання власних і чужих творів [4 ІФО 4.3];

описує порядок створення проектів; [4 ІФО 2.3];

називає складові об’єкта [4 ІФО 1.3]; називає які дії можна виконувати над об’єктом, які дії може виконувати об’єкт [4 ІФО 1.3];

наводить приклади необхідності моделювання для розв’язування конкретних задач [4 ІФО 1.3];

називає етапи створення інформаційної моделі [4 ІФО 1.3]; створює математичні моделі

[4 ІФО 1.3]

Виконує навчальні завдання на продуктивному рівні реалізації навчальної діяльності в аналогічних типовим навчальних ситуаціях.

Самостійно визначає, угруповує об'єкти, установлює причинно-наслідкові зв'язки, застосовує для досягнення результатів, знаходить за власною ініціативою, ставить запитання, ілюструє, контролює, перевіряє, робить висновок, виправляє помилки:

класифікує об’єкти за їх властивостями; зіставляє ознаки моделей реального і цифрового світу; [4 ІФО 1.3] аналізує вплив подій на властивості об’єкта [4 ІФО 1.3]; досліджує об’єкти за допомогою створених моделей [4 ІФО 1.3дотримується правил використання власних і чужих творів [4 ІФО 4.3];

описує порядок створення проектів [4 ІФО 2.3];

називає складові об’єкта [4 ІФО 1.3]; називає які дії можна виконувати над об’єктом, які дії може виконувати об’єкт [4 ІФО 1.3];

наводить приклади необхідності моделювання для розв’язування конкретних задач [4 ІФО 1.3];

називає етапи створення інформаційної моделі [4 ІФО 1.3]; створює математичні моделі

[4 ІФО 1.3]

Виконує навчальні завдання на продуктивно-творчому рівні реалізації навчальної діяльності у змінених з певним ускладненням навчальних ситуаціях.

Самостійно характеризує, визначає, установлює, застосовує й комбінує, знаходить за власною ініціативою, оцінює, ставить запитання,  прогнозує, співвідносить результати, робить висновок, обґрунтовує, аналізує й оцінює, визначає раціональний спосіб/способи подолання виявленого утруднення, планує подальші навчальні дії: визначає,

класифікує об’єкти за їх властивостями; зіставляє за власною ініціативою ознаки моделей реального і цифрового світу [4 ІФО 1.3];

визначає, аналізує вплив подій на властивості об’єкта [4 ІФО 1.3]; досліджує об’єкти за допомогою створених моделей [4 ІФО 1.3];

дотримується правил використання власних і чужих творів [4 ІФО 4.3];

визначає, описує порядок створення проектів; [4 ІФО 2.3];

називає складові об’єкта [4 ІФО 1.3]; називає які дії можна виконувати над об’єктом, які дії може виконувати об’єкт [4 ІФО 1.3];

наводить приклади необхідності моделювання для розв’язування конкретних задач [4 ІФО 1.3];

називає етапи створення інформаційної моделі [4 ІФО 1.3]; створює математичні моделі

[4 ІФО 1.3]

4

Збирає інформацію за допомогою цифрових пристроїв відповідно до навчальної мети, використовує онлайн середовища для спільної діяльності й обміну думками, дотримується безпечної поведінки під час онлайн-взаємодії

Комп’ютерні програми. Меню та інструменти.

Інформація. Дії з інформацією.

Об’єкт. Властивості об’єкта.

Створення інформаційних моделей. Змінення готових. Використання

Виконує навчальні завдання на рівні копіювання зразків після детального кількаразового їх пояснення учителем. Самостійно розпізнає і називає об'єкти (за наданими орієнтирами),

називає окремі ознаки об'єктів, відтворює окремі операції навчальних дій, знаходить інформацію за наданим орієнтиром, відтворює частини почутої/побаченої/прочитаної інформації усно /за допомогою малюнка, коментує окремі операції короткими репліками, констатує за підказкою:

вміє відкривати готові та зберігати створені проекти [4 ІФО 2.4];

висловлює припущення про достовірність інформації, отриманої з різноманітних джерел [4 ІФО 1.4]; розрізняє факти і судження [4 ІФО 1.4];

 вміє створювати просту анімацію [4 ІФО 2.4];

коментує успішні та невдалі кроки у процесі роботи [4 ІФО 2.4]

Виконує навчальні завдання на репродуктивному рівні реалізації навчальної діяльності у типових навчальних ситуаціях. Самостійно визначає, для досягнення результату потребує уточнень завдання, називає, установлює, угруповує об'єкти відповідно до умови за наданими орієнтирами/уточненнями в процесі діалогу з учителем/однокласниками, відтворює, водночас потребує роз'яснень для досягнення результату, знаходить, перетворює(за зразками/за допомогою вчителя), коментує навчальні дії короткими реченнями з опорою на орієнтири, констатує правильність/неправильність результату, долає виявлене утруднення / виправляє помилки з допомогою вчителя/однокласників:

вміє відкривати готові та зберігати створені проекти [4 ІФО 2.4];

висловлює припущення про достовірність інформації, отриманої з різноманітних джерел [4 ІФО 1.4]; розрізняє факти і судження [4 ІФО 1.4];

 вміє створювати просту анімацію [4 ІФО 2.4];

коментує успішні та невдалі кроки у процесі роботи [4 ІФО 2.4]

Виконує навчальні завдання на продуктивному рівні реалізації навчальної діяльності в аналогічних типовим навчальних ситуаціях.

Самостійно визначає, угруповує об'єкти, установлює причиново-наслідкові зв'язки, застосовує для досягнення результатів, знаходить за власною ініціативою, ставить запитання, ілюструє, контролює, перевіряє, робить висновок, виправляє помилки:

вміє відкривати готові та зберігати створені проекти [4 ІФО 2.4];

висловлює припущення про достовірність інформації, отриманої з різноманітних джерел [4 ІФО 1.4]; розрізняє факти і судження [4 ІФО 1.4];

 вміє створювати просту анімацію [4 ІФО 2.4];

коментує успішні та невдалі кроки у процесі роботи [4 ІФО 2.4]

Виконує навчальні завдання на продуктивно-творчому рівні реалізації навчальної діяльності у змінених з певним ускладненням навчальних ситуаціях.

Самостійно характеризує, визначає, установлює, застосовує й комбінує, знаходить за власною ініціативою, оцінює, ставить запитання,  прогнозує, співвідносить результати, робить висновок, обґрунтовує, аналізує й оцінює, визначає раціональний спосіб/способи подолання виявленого утруднення, планує подальші навчальні дії: визначає, вміє відкривати готові та зберігати створені проекти й взаємопов'язані з ними об'єкти [4 ІФО 2.4];

висловлює за власною ініціативою припущення про достовірність інформації, отриманої з різноманітних джерел [4 ІФО 1.4]; визначає, розрізняє факти і судження [4 ІФО 1.4];

 вміє створювати за власною ініціативою просту анімацію [4 ІФО 2.4];

визначає, коментує успішні та невдалі кроки у процесі роботи [4 ІФО 2.4]

 

docx
Додано
9 жовтня 2024
Переглядів
809
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку