Конспект уроку-гри з інформатики для учнів початкових класів. Розроблений як нестандартний урок, для позакласного заходу, тижня інформатики. На уроці діти грають у гру схожу на показуху чи alias.
Інтерактивна гра
«ІНФОРМАТИЧНИЙ КРОКОДИЛ»
2, 3, 4 класи
Мета: Підвищити рівень знань учнів з інформатики;
розвивати творчі й інтелектуальні здібності дітей, інтерес до вивчення інформатики, самостійність та наполегливість, виховувати вміння працювати у команді, почуття відповідальності.
Обладнання: комп’ютери, презентація заходу, знаки і віршики з правилами поведінки, фломастери, коробка, картки зі словами, секундомір, протокол гри.
Хід гри:
Добрий день, шановні друзі!
. Це — урок-гра «Інформатичний крокодил», яка сьогодні присвячена інформатиці. Коли виникає потреба виручити друга з біди (а що є справжньою бідою, як не те, коли тебе викликали відповідати, а в голові — жодної розумної думки), тут і настає зоряний час справжньої «показухи». Друзі поспішають на допомогу. Хто жестами, а хто мімікою намагається допомогти і щось підказати. І деколи їм це зовсім непогано вдається.
Сьогодні ми подивимось, яких успіхів ви досягнете у цьому жанрі учнівського мистецтва.
А зараз обираємо назву команд…
За правий стіл сідають учні, на білеті яких назва «Роботи», а за лівий – «Програмісти». (Додаток 1)
Для кожного гравця у будь-якій грі обов’язково є правила. Давайте їх визначимо.
Дозволяється:
За активну роботу на уроці команді зараховуються бали.
Забороняється:
- викрикувати, підказувати з місця,
- вистрибувати з місця, бігати по класу, невиховано поводитися протягом проведення конкурсів. За порушення правил бали знімаються.
Усі готові до старту? Тоді розпочинаємо :
Сьогодні ми побачимо –
Хто швидший і спритніший,
А також всі дізнаємось
Хто тут найрозумніший!
Нехай обом командам
Удача посміхається,
Сідайте всі зручненько,
Змагання починається!
А оцінювати ваші знання та спостерігати за ходом гри буде наше вельмишановне журі у складі:
І конкурс «Поясни загадане»
Перший конкурс нашої гри називається «поясни загадане». Перший учасник команди підхожить до чарівної коробочки і вибирає слово наосліп. Після чого він повинний пояснити іншим слова, не називаючи його й однокорінні слова. Час - 60 секунд. Після цього до коробочки підходить перший учасник іншої команди, і виконує те ж саме. Тоді другий знову бере слово (інше) і пояснює його третьому і т.д. поки не закінчаться слова в чарівній коробочці. Команда одержує стільки балів, скільки правильно відгаданих слів.
Правильна відповідь – 1 бал.
Ноутбук Навушники
Комп’ютер Смартфон
Мишка Материнська плата
Клавііатура Клавіша
Монітор Інформація
Колонки Планшет
Процесор Інтернет
А зараз дізнаємося оцінки за перший конкурс.
ІІ конкурс «Показуха»
На цьому етапі гри в нас діють дуже схожі правила. Тільки от слова потрібно не пояснювати, а мовчки їх показувати учасникам своєї команди. Слова в нас будуть ті ж самі і час також не змінюється ми повині встигнути все зробити за 60 секунд. Готові? Тоді час пішов…
Максимальна оцінка – 1 балів.
Молодці, діти. Давайте дізнаємося результати конкурсу. Слово надається журі.
ІІІ конкурс-естафета «Асоціація»
Оскільки, цей конкурс в нас фінальний, то й справитися з ним буде трішки важче. Адже вам потрібно буде не просто пояснити чи показати слово, а придумати асоціацію. Тобто ви витягуєте слово з чарівної коробочки і придумаєте до нього асоціацію. Але слово-асоціація повино бути підібране так влучно, що б ваша команда здогадала, що ви маєте на увазі. На це у вас теж буде 60 секунд.
Правильно відгадане слово – 1 бал.
Я надаю слово журі для оголошення результатів змагання.
(Оголошення результатів змагань)
НАГОРОДЖЕННЯ КОМАНД.
Підійшов до завершення наш урок. Сьогодні ми переконалися, що й серед вас є дуже багато знавців інформатики. У майбутньому ви будете розвивати цю науку. Отже, хочеться побажати команді-переможниці і надалі старанно вчитися, а команді, яка сьогодні трішечки відстала, радимо не перейматися невдачею, а поповнювати свої знання.
ДО НОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ!
Позакласний захід
«Інформатичний крокодил»
____ клас
№ конк. |
Назва конкурсу |
1 КОМАНДА _________________ |
2 КОМАНДА _________________ |
1 |
«Поясни загадане» (1 бал за вірну відповідь) |
|
|
2 |
«Показуха» (1 бал за вірну відповідь) |
|
|
Разом: |
|
|
|
3 |
«Асоціація» (1 бал за вірну відповідь) |
|
|
Разом: |
|
|
|
Разом: |
|
|
Додаток 1